• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu

neo
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.

Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.



Jak najczęściej dojeżdżasz do pracy?

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie też linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają również linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Zmiana trasy linii 27



Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.

Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku. Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.

Zmiany na innych liniach



Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.

Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).

- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.

Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
neo

Miejsca

Opinie (161) 4 zablokowane

  • (2)

    To 172 już do.dworca PKP nie.będzie.jeździć.tylko koniec na Karwinach i spowrotem na Wiczlino?

    • 15 0

    • Tylko czemu nie na pętlę Apollina ?

      • 5 0

    • Tak.

      • 2 1

  • 181 do Oliwy (7)

    Brakuje mi przedłużenia linii 181 do pętli w Oliwie, w ten sposób pojawiłaby się bezprzesiadkowa możliwość dojazdu z Karwin, Osiedla Strzelców, Wielkiego Kacka do centrów biznesowych w Gdańsku Przymorzu/Oliwie, sam porzuciłbym auto przy takim układzie.

    • 39 1

    • Żeby tak było to WS musi skończyć te podchody i durne

      współzawodnictwo z Gdańskiem. Również na linii ZKM - ZTM czas na zmiany w myśleniu i współpracę

      • 6 0

    • Roman

      Linia S do Oliwy

      • 6 0

    • to zgłaszajcie to do nich, im więcej, tym lepiej

      • 6 0

    • albo linia 31

      ewentualnie 31 do pętli w Oliwie

      • 11 0

    • Zgadzam się w 100% (1)

      Niecałe 2,5km a wiele by zmieniło, włodarze miasta i ZKM prośbą o opinię w temacie, a może autor artykułu neo jest w stanie zasięgnąć języka?

      • 14 0

      • Neo Niedorzecznik ;-)

        Pomysł z wydłużeniem genialny. Popieram w 100%

        • 11 0

    • Za

      Jestem również za wielu mieszkancow jeździ do zagłębia biznesu w Gdańsku do Oliwy tam przydałaby się linia autobusowa bezpośrednia.

      • 9 0

  • Co tam jest...-zagłębie ?

    Może być jedynie jakieś " zagłębienie"w temacie" korpo"-ale nie biznesu. Jak ostatnio (14-15.05.br.)podawało RG to m.Gdynia wystąpiła o kolejny długoterminowy kredyt w wysokości 100 mln.zł- tyle tylko,że nikt tego -tej informacji dalej nie powielał ani nie potwierdzał i nie zaprzeczał. Czy to jest prawda ? Jak by tak było ,że to nie fake news- to w Gdyni od kilku lat brakuje pieniędzy w kasie miasta. Nie pozostaje nic jak ciąć i to ostro-niepotrzebne wydatki. Ophener powinien przynosić zyski jak i inne takowe imprezki,-a jak na razie to miasto finansuje takie tam heavy-metal-disco-trawa- np.na "kosakowskim "okęciu"...A co do komunikacji (ZKM)-to nie mam żadnych uwag.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    W zasadzie przystanek PKM Stadion został zbudowany w złym miejscu (1)

    Powinien zostać zbudowany przy ulicy Małokackiej jeden przystanek i drugi przy Wzgórzu. Wzgórze mogloby byc węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Witomina i dla porróżujących autobusami i trolejbusami ulicą Śląskaą czy Władysława IV. Teraz dla mieszkańców Witomina i dalej położonych dzielnic nie ma dobrego jednego punktu przesiadkowego.

    • 27 3

    • ale zdaje się że na Wzgórzu mają również uruchomić przystanek PKM

      Przynajmniej o takich planach gdzieś czytałam

      • 4 1

  • Tak udogodnili, że zabrali kurs 172 z Wiczlina Niemotowa o 6.25, gdzie moglam się przesiaść na 147 (2)

    Teraz muszę jechać o 6.10, bo następny za 30 minut....ehhh te udogodnienia urzędnicze

    • 13 0

    • (1)

      jedź mleczarką, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada

      • 5 2

      • Mleczarka jedzie za wcześnie

        • 7 0

  • Kolejny news jak z Bartoszyc a przecież obiecywali rekordowy rok jeżeli chodzi o inwestycje. (2)

    • 59 7

    • Gdynia - Gdańsk

      20.05 Gdańsk: wizja Portu Centralnego, budowa kolejnych etapów dróg i estakad...
      21.05 Gdynia: korekta trasy trolejbusowej przez (uwaga!) "zagłębie biznesu"...

      • 9 2

    • Moze czekają aż przyjdzie nowa dostawa farby do Castoramy?

      • 23 1

  • A kiedy więcej kursów 191 i 193

    To do wójta kalkowskiego z gminy szemud, od 10 lat nie przybyło kursów tych autobusów A ilu więcej jest mieszkańców gminy? Na prawdę gminy na to nie stać???? Zamiast dołączyć się do bezsensowne akcji darmowych przejazdów dzieci (mało kto z tego korzysta bo autobus jedzie po 3 gminach i darmowy bilet nie przysługuje na część trasy) dalibyscie za te pieniądze choć jeden dodatkowy kurs w ciągu dnia.

    • 9 0

  • Kogo to obchodzi?

    • 1 7

  • Przepraszam, gdzie pojadą? :) (1)

    • 10 0

    • do zagłębia januszy biznesu. Czego nie rozumisz?

      • 5 1

  • zajelo im tylko tyle lat zorientowanie sie, ze powstaly biura dla 6tys ludzi

    do tej pory Gdynia uwazala, ze PPNT jest jakims glownym centrum Redlowa i okolic. Oczywiscie, pracuje tam garstka ludzi w porownaniu do Luzyckiej

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane