Fakty i opinie

stat

Gdynia: więcej autobusów w okolicach elektrociepłowni

artykuł czytelnika
Najnowszy artukuł na ten temat

Gdynia: plan odbudowy J. Wiśniewskiego

Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów.
Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów. fot. ZKM Gdynia

Zeszłoroczne osunięcie skarpy na ul. Wiśniewskiego w Gdyni doprowadziło do zniszczenia korpusu drogi oraz przepustu w ciągu Potoku Chylońskiego. Spowodowało też zmiany tras komunikacji miejskiej. W ostatnich dniach doszło do kolejnych korekt, których zasadność kwestionują pasażerowie pracujący przy ul. Kontenerowej.



W jaki sposób najczęśniej docierasz do pracy?

autem 36%
komunikacją miejską 55%
rowerem/hulajnogą 5%
piechotą 4%
zakończona Łącznie głosów: 608
W sprawie jazdy przez ul. Kontenerową napisała do nas pani Anna. Oto jej spostrzeżenia:

8 lutego w Gdyni weszły w życie zmiany dotyczące znacznego zmniejszenia liczby kursów autobusów przez ul. Kontenerową w Gdyni.

Zmiany bardzo utrudniły pracownikom zakładów produkcyjnych przy ul. Kontenerowej dojazdy do/z pracy. Co prawda, zapewniono dojazd do pracy na godzinę 6, 14 i 22, ale nie wzięto pod uwagę że całkiem spora część pracowników pracuje też w innych godzinach, np. 6-18, 10-22.

Nie każdy pracuje w systemie trzyzmianowym, po osiem godzin dziennie. Czasem też po prostu trzeba przyjść do pracy wcześniej lub zostać dłużej, a wtedy już dojazdu nie ma.

Pozostaje dojście na pieszo słabo oświetloną ul. Kontenerową do Terminalu Promowego. Nie mówiąc już o tym, że to po prostu dość daleko, to nie jest to zbyt bezpieczne, gdyż nie ma tam nawet chodnika i piesi są zmuszeni do chodzenia poboczem, podczas gdy po ulicy pędzą ciężarówki do/z Terminalu lub pobliskich fabryk.

Czy ZKM nie może zapewnić chociaż jednej linii, która obsługiwałaby przystanek "Elektrociepłownia - Kontenerowa" każdym kursem, chociażby w dni powszednie w godzinach 6-22?

Odpowiada Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni

mat. prasowe
Ul. Kontenerowa zlokalizowana jest na uboczu w stosunku do głównej trasy przejazdu z centrum Gdyni na Obłuże lub z powrotem. Zajazd na ul. Kontenerową i Logistyczną, poza wydłużeniem drogi przejazdu - generującym określone koszty - skutkuje też wydłużeniem czasu przejazdu autobusów o kilka minut. Z tego powodu każdy niewykorzystywany przez przynajmniej klika osób zajazd na te ulice, spotyka się z niezadowoleniem większej liczby pasażerów, podróżujących przez obszar portowy jedynie tranzytowo.

Do dnia 20 czerwca 2019 roku dojazd na ul. Kontenerową zapewniały jedynie autobusy linii 170 i 125 - w wybranych kursach dowożących pasażerów na godz. 7, 7:30, 8, 14, 15 i 22 oraz po godz. 14, 15, 16 i 22, łącznie 11 kursów.

Po podmyciu jezdni ul. Wiśniewskiego z ul. Kontenerowej i Logistycznej - jako trasy objazdowej - korzystały autobusy wszystkich linii, które przed awarią obsługiwały Terminal Promowy (linie: 104, 105, 125, 150, 196 i 197 oraz wybrane kursy linii 170). Po około miesiącu autobusy linii 104, 150 i 196 w kierunku do Obłuża zostały skierowane do Terminalu Promowego zjazdem bezpośrednio przy Terminalu, bez obsługi ul. Logistycznej i Kontenerowej. Powodem tej zmiany były sygnały od pasażerów, niezadowolonych z tytułu wydłużenia czasu jazdy. Niektóre z nich były dość stanowcze: "Po co pasażerowie jeżdżą bez sensu przez Elektrociepłownię, gdy nikt tam nie wsiada i nie wysiada".

Po korekcie geometrii ul. Kontenerowej na wysokości wjazdu do BCT - umożliwiającej zawracanie autobusów jadących do centrum na ul. Kontenerowej oraz w wyniku uzyskania zgody na usytuowanie przystanku Terminal Promowy w kierunku Śródmieścia w bezpośredniej bliskości Terminalu Promowego, od 15 lutego 2020 roku zmieniono trasy linii 105, 125, 150 i 197, wycofując je z obsługi ul. Kontenerowej, z wyjątkiem kursów w czasie szczytów przewozowych. Tym samym dojazd do ul. Kontenerowej zapewniają wszystkie kursy linii 125 i 170, które były tam wykonywane przed 20 czerwca 2019 roku oraz dodatkowo skierowano tam wszystkie kursy linii 125 i 197 w czasie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego oraz wieczorem. Łącznie jest to 39 kursów dziennie (wobec 11 w ubiegłym roku).

Prawdą jest, że obsługa ul. Kontenerowej komunikacją miejską zapoczątkowana została w momencie przeniesienia się w ten rejon zakładu firmy TREFL, ale stało się tak dlatego, gdyż przedstawiciele tej firmy zasygnalizowali potrzeby w zakresie dowozu pracowników, wskazując konkretne godziny.

Po powrocie linii obsługujących Terminal Promowy na stałe trasy, do ZKM w Gdyni napłynęły prośby o dodatkowe kursy - ze wskazaniem postulowanych godzin i umotywowaniem (np. rozpoczynaniem pracy przez większą grupę osób).

W rezultacie tych postulatów, od 20 lutego 2020 roku zajazdem przez Elektrociepłownię skierowany zostanie kurs na linii 125 w kierunku centrum dowożący pracowników na nocną zmianę, a na początku marca planowane jest uruchomienie dodatkowych zajazdów w kursach linii 125 i 197 w godz. 8-9 i 16-19. Tym samym postulat Czytelniczki zostanie w dużej mierze spełniony.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie (76) 6 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.