• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w szczytach komunikacyjnych

rb
23 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Koronawirus spowodował zmiany w kursowaniu komunikacji w Trójmieście, w tym także w Gdyni. Koronawirus spowodował zmiany w kursowaniu komunikacji w Trójmieście, w tym także w Gdyni.

Po wprowadzeniu sobotnich rozkładów jazdy - podobnie jak w Gdańsku - także w Gdyni pasażerowie narzekają na tłok w komunikacji, bowiem wiele firm, mimo pandemii koronawirusa, wciąż pracuje normalnie. W związku z tym zwiększono liczbę kursów m.in. na trasie obsługującej stocznię. Poza tym część linii jeździ według rozkładów "zbliżonych do powszednich".



W związku z koronawirusem od czwartku komunikacja miejska w Trójmieście funkcjonuje jak w soboty. Powodem jest mniejsza liczba pasażerów oraz motorniczych i kierowców będących w stanie pracować. W Gdańsku szybko przełożyło się to na większe zatłoczenie zwłaszcza w porannych kursach, bowiem wiele firm funkcjonuje podczas stanu epidemii z powodu koronawirusa normalnie.

Koronawirus w Trójmieście - raport


Ciasno jest także w autobusach i trolejbusach w Gdyni, o czym sygnalizują nam czytelnicy w raporcie. W piątek zdecydowano, że w dni powszednie zwiększy się częstotliwość kursowania pojazdów na trasie do i z przystanku Stocznia Gdynia w największych szczytach komunikacyjnych.

Chodzi o linie 24, 723 i 740.

Dodatkowe kursy:

  • 24 o godz. 5:13 z pętli Dąbrowa Miętowa oraz od godz. 5:36 do godz. 7:36 z przystanku Gdynia Dworzec Gł. PKP - Hala 06, zapewniające wspólnie z dotychczasowymi kursami linii 24 odjazdy średnio co 10 minut,
  • 723 o godz. 5:06 z przystanku Morska - Estakada 01,
  • 740 od godz. 14:05 do godz. 15:07 z pętli Stocznia Gdynia, zapewniające wspólnie z dotychczasowymi kursami linii 24 odjazdy średnio co 7-8 minut.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Przedstawiciele ZKM przypominają też, że na części linii obowiązują rozkłady "zbliżone do tych w dni powszednie". Co to oznacza?

- Wybrane kursy mogą być opóźnione z przystanków początkowych do dwóch minut, natomiast na końcowych odcinkach trasy mogą być przyspieszone do trzech minut, kursy dojazdowe i zjazdowe realizowane na fragmencie trasy - ze względu na inny obieg pojazdów - mogą nie być realizowane - tłumaczą.
Dotyczy to linii J, K, R, S, W, X, Z, 86, 104, 144, 165, 177, 185, 187, 191, 193, 196, 288 oraz linie nocne (na linii S obowiązuje wakacyjny rozkład jazdy).

Z pełną listą zmian można zapoznać się na stronie ZKM Gdynia.
rb

Miejsca

Opinie (86) 3 zablokowane

  • d**ilstwo i tyle. Nie ma praktycznie teraz rano dojazdu np. z Karwin do Orłowa.

    • 9 1

  • Okresowa likwidacja darmowych przejazdów

    Wzorem cywilizowanych państw europejskich ograniczy najbardziej podatną grupę pasażerów

    • 12 3

  • Powrót do rozkladow powszednich (2)

    I nie będzie tłoku w autobusach, tramwajach i trolejbusach

    • 27 4

    • (1)

      A nie pomyślałeś/pomyślałaś kto ma jeździć? Przecież duża liczba kierowców jest też na opiekuńczym..

      • 4 0

      • Zostawic kluczyki w stacyjce, pierwszy pasazer, ktory wsiada kieruje. Jak wysiadzie to zmiana.

        • 4 0

  • ZKM Gdynia to jak SKM (1)

    Zarząd jeździ samochodem, więc nie wie na jaką mordegę codzienne mają pasażerowie! Dopiero dzięki m.in. wysyłanym przez pasażerów monitow do mediów łaskawy ZKM raczył zmienić, inaczej dalej byłoby tak samo.

    • 32 5

    • nie tylko

      Część (nawet mój) zaowocował reakcją już po kilku godzinach (Stocznia). Nie tylko Zarząd jest w ZKMie - jest też nadzór ruchu, który widać - pracuje jak należy.

      • 5 0

  • W mojej dzielnicy jest znaczny spadek pasazerow (1)

    Tak jak srednio bylo to 15-20 osob na autobus tak teraz sa 2-3.

    • 11 19

    • to się robi dopasowanie do zapotrzebowania

      w Stoczni właśnie tak się stało.

      • 5 0

  • Odpowiedzialność za decyzje (1)

    Jeśli decyzje różnych urzędników miały tylko podłoże ekonomiczne, bez uwzględnienia bezpieczeństwa pasażerów, wydaje mi się, że należałoby w trybie pilnym wyciągnąć odpowiedzialność wobec konkretnych urzędników. Oszczędzajmy ludzi a nie pieniądze

    • 58 4

    • kitku się uspokoił?

      • 2 8

  • Ograniczenie ilosci kursów to jak ograniczenie dostępu do mydła :D Czy tymi spółkami zarządzają niepelnosprawni umysłowo?
    Przecież oczywistym jest, że powinno być odwrotnie czyli im w autobusach jest na raz mniej ludzi tym ryzyko zarażenia mniejsze. Czyli im wiecej kursów tym lepiej. Komedia :)

    • 47 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane