• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wielki remont ul. Morskiej

Michał Sielski
23 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Na takie widoki muszą przygotować się kierowcy jadący ul. Morską w stronę Rumi. Na takie widoki muszą przygotować się kierowcy jadący ul. Morską w stronę Rumi.

Rozpocznie się jeszcze w tym kwartale, a zakończy w przyszłym roku. Na ul. Morskiej zyskamy nową nawierzchnię, powstanie też droga rowerowa. Remont wymusił nie tylko słaby stan nawierzchni, ale także instalacja systemu zarządzania ruchem Tristar.



Które kryterium powinno być najważniejsze przy remontach dróg?

Wyremontowany zostanie odcinek ul. Morskiej od skrzyżowania z Kcyńską zobacz na mapie Gdyni do splotu z Chylońską II zobacz na mapie Gdyni. Kierowcy doczekają się m.in. nowej nawierzchni. Na tym odcinku będzie też funkcjonował inteligentny system sterowania ruchem Tristar.

- Sęk w tym, że korki na tym odcinku powodują głównie kierowcy, którzy chcą skręcić z ul. Morskiej i blokują pas. Ciekaw jestem czy Tristar wykryje, albo zrozumie, że jak ktoś stoi na skrzyżowaniu przy zielonym świetle, to chce skręcić - zastanawia się pan Władysław, kierowca z Cisowej.

Tristar ani nie wykryje, ani nie zrozumie. Na świecie nie ma jeszcze tak zaawansowanych systemów, które wykrywałyby włączony kierunkowskaz. Dlatego powstaną osobne pasy do skrętów.

- Bez nich skuteczność systemu byłaby znikoma. Dobudowane zostaną więc pasy skrętne, poprawiona zostanie geometria skrzyżowań, na całej długości trasa zyska nową nawierzchnię, a wzdłuż będzie nowa droga dla rowerów - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Zbudowana od nowa zostanie też kanalizacja deszczowa, która ma zapewnić odwodnienie drogi, nawet podczas tak intensywnych jak ostatnio ulew. Remont zacznie się jeszcze tego lata (kalendarzowego, oczywiście), najpóźniej na początku września. Wszystko zależy od sprawności przeprowadzenia procedury przetargowej, która jeszcze się nie rozpoczęła.

Wiemy już za to, że najniższa cena nie będzie jedynym kryterium przetargu. Część punktacji oferenci otrzymają za czas wykonania inwestycji. Droga będzie bowiem musiała być zwężana na czas prac, a to gwarantuje spore korki. Będą tym bardziej uciążliwe, że przebudowa będzie trwała także w 2013 roku.

- Czas będzie jednak punktowany na poziomie kilku procent. Ustawa o zamówieniach publicznych, a zwłaszcza praktyka jej stosowania i kontroli, nakłada na nas obowiązek oszczędzania publicznych pieniędzy. Jeśli miliony, które będziemy musieli zapłacić za przebudowę będą się zgadzały i różnice w cenach będą nieznaczne, zdecyduje zapewne czas realizacji. Nie możemy zwiększyć tej proporcji, bo narazilibyśmy się na zastrzeżenia kontrolerów - wyjaśnia Marek Stępa.

Opinie (135) 3 zablokowane

  • Uwielbiam te wasze ankiety, jak zwykle nie ma dla mnie odpowiedzi:) (1)

    Moim skromnym zdaniem powinna liczyć się przede wszystkim jakość prac, potem czas realizacji i cena...

    • 11 0

    • Popieram taką kolejność, która w dłuższym okresie jest najkorzystniejsza.

      • 3 0

  • kanalizacja (1)

    Jeżeli zrobią ją tak "profesjonalnie" jak przy kalksztajnów to kolejne baseny po deszczach się pojawia. Czyżby Gdynia budowała aquapark:P

    • 11 0

    • To są darmowe myjnie do kół i podwozia. Tak należy to rozumieć : ).

      • 2 0

  • kierowca (1)

    a kto policzy straty gospodarki spowodowane korkami? Nieefektywny czas pracy, przepały, większe zużycie aut, plus straty dla środowiska. No i kierowcy i piesi wdychający te spaliny? Warte to jest na pewno więcej, niż (być może) cena całej inwestycji...

    • 8 0

    • jedź na wakacje, poprawisz sobie humor

      a nie męczysz bułę przy klawiaturze

      • 0 0

  • " Czas będzie jednak punktowany na poziomie kilku procent." czyli mówiąc prosto: mamy w d*pie czy będziecie stać w korkach 2 miesiące czy pół roku

    • 4 1

  • chylońska (4)

    ciekawy jestem kto wymyślił żeby pas zjazdowy na przejazd kolejowy był wyłożony kamieniem - pomyłka jakaś chyba ...

    • 11 1

    • To jest taki ukłon władz miasta w stronę średniowiecza. Wszak władze miasta lubią nawiązywać do historii i okazuje się, że Gdynia jest coraz bardziej zabytkowa.

      • 8 0

    • (1)

      to taka akcja mająca na celu zwiększenie liczby wypadków wszystkich kierowćów
      oraz całkowite zlikwidowanie jednośladów na drogach
      wraz z ich kierowcami najwyraźnej

      • 6 0

      • widze ze masz wiedze w temacie, wiec wyjasnij moze w jaki sposob bruk powoduje wieksza liczbe wypadkow?

        • 0 1

    • byla na ten temat odpowiedz urzednikow na tym portalu. czytanie ze zrozumieniem pomaga:
      wylozyli kostke poniewaz pod nia ida rury cieplownicze ktorych nie ma gdzie przeniesc,a musi byc do nich w razie czego latwy dostep. to tak w skrocie.

      • 0 1

  • OPAT OPAT OPAT - budujcie OPAT

    OPAT OPAT OPAT - budujcie OPAT

    • 5 0

  • Kłopoty na Morskiej to pikuś w porównaniu do decyzji Wydziału Architektury, który (1)

    wydał pozwolenie na budowę kolosa Columbus na gdyńskim Witominie w odległości mniejszej od granicy działki niż to przewiduje Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 roku w .

    Trzeba było być chorym, albo bez wyobraźni, albo WYBITNIE ZŁOŚLIWYM , by wydać pozwolenie na budowę budynku ( w planach dom ma zostać obłozony drewnem) tak blisko innego budynku.

    Wspomniany budynek wielorodzinny zaciemni nie tylko mieszkania w najbliższym sąsiedztwie, rujnując ich wartość rynkową, także zaciemni, obniży komfort życia oraz odbierze ciepło pozostałym domom znajdującym sie w obszarze oddziaływania budowy. A w końcu mieszkamy na szerokości geograficznej Czeliabińska a nie Gibraltaru.

    Czy włodarzom naszego pięknego miasta zaczęła przyświecać idea postmodernizmu, zostali fanami Kuby Wojewódzkiego, a od rana do wieczora czytają Sarah Kane, słowem pokochali brzydotę, czy w związku z naturalnym starzeniem się ich organizmów zatracili poczucie harmonii i piękna?

    • 12 0

    • Kłusem to załatwili, łapczywi i nienasyceni,

      i zamietli galopem pod dywan, a nadzór budowlany, który ma na biurku kopię warunków zabudowy i kopię pozwolenia na budowę, mógłby zjawić się na miejscu zdarzenia choćby stępem, pooglądać tę perłę Pomorza, to arcydzieło sztuki budowlanej, ten nowy komponent krajobrazu przestrzennego miasta, który "okrasi" niegdyś jedną z najbardziej sympatycznych dzielnic Gdyni.

      I mógłby nadzór budowlany sprawdzić odległość od granicy działkii. Po prostu.

      • 4 0

  • Czasami jadąc przez Gdynię wydaje mi się, że ktoś sie sprzysiągł, umówił i tak (2)

    ponastawiał światła, zeby wszyscy po ruszeniu z jednych świateł natychmiast musieli hamowac przed nastepnymi. Być może lobby producentów paliw i klocków hamulcowych?

    • 15 1

    • nie nie nie
      to niezawodny
      montowany od lat przez trojmiejskie PO
      system tristar w akcji

      • 4 0

    • i podobno "rządzi" tu "uczeń " P. Cegielskiej?

      za jej czasów Gdynia słynęła w całym kraju z "zielonej fali" !

      • 0 0

  • Protest przeciw wydawaniu naszych pieniędzy na Tristar (2)

    Przecież to nie zwiększy przepustowości dróg a jedynie nieprzeciętnie rozwinie się wypływ kasy do...?
    Budowa tego systemu jast bardzo kosztowna i nie przyniesie takiego efektu jak zastosowanie wyświetlacza czasu obok sygnalizacji.
    "Na czerwono" sekundy do ruszania, "na zielono" ile jeszcze możemy jechać.
    System ten funkcjonuje m.in. w Szczecinie i tam nie ma problemów z ruszaniem oraz przejazdem na "późnym żółtym".
    Każdy wie ile ma czasu do podjęcia odpowiedniej decyzji.
    Tristar nie powiększy nam ilości dróg.

    • 6 2

    • zółte (1)

      Na żółtym nie należy wjeżdżać...

      • 0 0

      • tylko zatrzymać auto w miejscu

        • 1 0

  • ciekawe jak z jakością czy po roku studzienki zapadną się o 20 cm?Czy powstaną debilne przyciski uniemozliwiające przejście pieszym przez boczną poprzeczną ulicę jak to jest np na Grabówku?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane