• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Godziny Szczyta: koleje zamiast tramwajów

mb, ms
20 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Antoni Szczyt i jego pasja - rowery i drogi rowerowe. Antoni Szczyt i jego pasja - rowery i drogi rowerowe.

Po 18 latach Antoni Szczyt odchodzi z Urzędu Miejskiego. Jeden z najbardziej znanych gdańskich urzędników będzie od 1 lutego pracował dla marszałka województwa.



Dotychczasowy zastępca dyrektora wydziału gospodarki komunalnej UM w Gdańsku wygrał właśnie konkurs na dyrektora marszałkowskiego departamentu infrastruktury. Jego konkurentem był Wiesław Lewandowski, pomorski wojewódzki inspektor transportu drogowego.

Szefując departamentowi infrastruktury Antoni Szczyt będzie się zajmował m.in. swoją pasją - koleją. Ma koordynować budowę Kolei Metropolitalnej i proces przejmowania przez woj. pomorskie Przewozów Regionalnych PKP i Szybkiej Kolei Miejskiej.

Antoni Szczyt to niezwykle barwna postać. Wśród dziennikarzy istnieje anegdota, która mówi, że rozmowa z dyrektorem Szczytem jest przepustką do pracy w mediach. Jeśli młody adept zawodu zrozumie mówiącego z prędkością karabinu maszynowego Szczyta, nie będzie miał problemów ze zrozumieniem kogokolwiek.

Kiedy zmieniano samochodowe rejestracje z czarnych na białe, dyrektor Szczyt dostał taki sam numer, jaki miał poprzednio - 3000. - Taki mi dali, naprawdę - zarzekał się ze śmiechem.

Antoniego Szczyta, jako jednego z nielicznych miejskich urzędników niezwiązanych zawodowo z kulturą, można często spotkać na premierach w Teatrze Wybrzeże.

W Urzędzie Miejskim Antoni Szczyt zajmował się przede wszystkim komunikacją. Oczkiem w głowie dyrektora były drogi rowerowe w Gdańsku, których powstawanie pilotował od 11 lat, a od trzech także w całym Trójmieście.

- Moim zmartwieniem jest to, że nie wiem, kto po mnie przejmie nadzór nad drogami rowerowymi - mówi Szczyt. - Zależy na tym, by Gdańsk nie obniżył swojego, bardzo wysokiego, standardu ich budowy.

Swoją karierę rozpoczynał na kolei, gdzie przeszedł wszystkie szczeble od majstra do asystenta zarządu Dyrekcji Okręgowej PKP. Potem, zanim trafił do wydziału gospodarki komunalnej, zarządzał wydziałem komunikacji miejskiej, wydziałem inżynierii i wydziałem infrastruktury.

Ten rok, poza zmianą miejsca pracy i awansem zawodowym, najprawdopodobniej przyniesie Antoniemu Szczytowi także tytuł doktorski. Zdobędzie go, jeśli obroni swoją pracę pt. "Gdański tramwaj jako element integracji trójmiejskiej".

Antoni Szczyt odchodzi na nowe stanowisko 1 lutego. Do tego czasu będzie już wiadomo, kto zajmie jego stanowisko w magistracie.
mb, ms

Opinie (150) 7 zablokowanych

  • bracia i siostry! módlmy się za gdańsk!!! dobry Jezu, a nasz Panie daj im wieczne sPOczywanie:-) (1)

    takie nieszczęście, takie nieszczęcie:-P
    musieliście se nieźle nagrabić, że Bóg was tak wyjątkowo nie lubi e he he he he he

    • 0 0

    • sr@lux

      biedaku - powtarzasz się w różnych wątkach.
      I znów ten głupi śmiech na końcu - no cóż po tym można poznać człowieka - choć w twoim przypadku to słowo użyłem na wyrost.

      • 0 0

  • Wszystko jasne , ojciec porządny a syn kolejarz

    Teraz wszystko jasne - kolejarz . Cóż więcej dodać . Nie bije się leżącego. Stara zasada chcesz się kogoś pozbyć awansuj go.

    • 0 0

  • cha, cha, cha......główny hamulcowy idei powstania Kolei Metropolitalnej będzie koordynował jej budowę....

    To typowy przykład "urzędasa" który zgrabnie potrafi opowiadać lecz brak mu zapału i wizji. Ciekaw jestem czy będąc jak sam siebie określa fanem rozwoju turystyki rowerowej zdobędzie się na to by zająć się rozwojem regionalnej sieci tras rowerowych i właczenia ich w system szlaków EuroVelo. Ścieżki i trasy rowerowe które powstają w Trójmieście bez właczenia ich w system europejskich tras (w zachodniopomorskim powstał projekt takich regionalnych tras rowerowych) nie spowodują prawidłowego rozwoju turystyki rowerowej w naszym regionie. Nie wierzę w to by panu Antosiowi się chciało. On szczególnie lubi "święty spokój". W 2000 roku dobyło się na Politechnice sympozjum na temat połączenia Gdańska z Wysoczyzną kaszubską (dziś określanego jako Kolej Metropolitalna) podczas której pan Antoni wyraził swoje wątpliwości co do możliwości powstania takiego kolejowego połaczenia. Będąc odpowiedzialnym w Urzędzie Miejskim w Gdańsku za rozwój komunikacji miejskiej negował sens połaczenia dolnego tarasu z górnym poprzez wykorzystanie trasy starej kolei z Wrzeszcza poprzez Rębiechowo, Osowę do Kościerzyny i Gdyni.
    Takimi tematami powinni zajmować się ludzie chcący coś zrobić a nie ci którzy chcą być tylko urzędnikami.

    • 0 0

  • szczyt doktorem

    pora robić habilitację

    • 0 0

  • "Gdański tramwaj jako element integracji trójmiejskiej". (3)

    a ja myślałem, że elementem integrującym Trójmiasto jest SKMka, która w przeciwieństwie do tramwaju, jeździ także poza granicami Gdańska.

    Ciekaw jestem, jak broniona będzie ta dziwna teza

    • 0 0

    • Obrona jest publiczna

      Możesz przyjść i zadać doktorantowi pytanie. Temat jest do dupy. Godny pracy licencjackiej albo magisterskiej. Jeżeli już to powinno być: Gdański tramwaj jako elemenet integracji komunikacji miejskiej w metropolii. Stawiam $ przeciw orzechom, że problematyka integracji w dysertacji doktoranta będzie dotyczyć komunikacji miejskiej a nie integracji w ramach metropolii w ogóle. W związku z tym zgłoszę zarzut formalny i merytoryczy w trakcie obrony. Lekko nie będzie mój miły.

      • 0 0

    • Ta bzdura nie da się obronić. Ale dziadki profesorowie znają pana dyrektora ze wspólnego ściskania rączek na wręczaniu kolejnej nagrody jeden drugiemu, więc po zadaniu jednego, dwóch "wnikliwych" pytań uroczyście pogratulują świetnej pracy. I proszę nie zapomnieć o zleceniu naszej katedrze jakiejś analizy, najlepiej na temat forsowanej długo koncepcji tramwaju na lotnisko. Pomysł upadł? Ooo, nie słyszałem. No to w nowej wersji: "Koncepcja wybudowania tramwaju do Warszawy."

      • 0 0

    • a jak bronione są IKARUSY gdańskie?

      Dzisiaj chciałem się schronić w Gdańsku przed deszczem i wpadłem do A-127 i co widzę PRL całą gębą w środku warkot smród i plakaty gdzie połowę afiszu zajmuje prezyd.Adamowicz.
      Ot prawda o gdańskiej komunikacji, którą chce implementować na innych SZCZYT:)))

      • 0 0

  • tramwaje gdańskie jako element integracji trójmiejskiej

    jak można obronić coś czego nie da sie obronić - przecież to tak jak wpływ ksieżyca na kolarstwo w Chinach !

    • 0 0

  • Ścieżki rowerowe... (1)

    jakie to proste. 2 metrowy chodnik podzielić białą linią, 1,5 m dla rowerzystów, 0,5m dla pieszych. Rowerzyści maja gdzie szaleć.

    • 0 0

    • budyń for ever

      • 0 0

  • Bardzo dobry fachowiec (1)

    Marszałek zbiera najlepszych fachowców .Gratuluję wyboru.Panie Antoni życzę dużo zdrowia i odporności

    • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • buhhahahaha

    Antoniego Szczyta, jako jednego z nielicznych miejskich urzędników niezwiązanych zawodowo z kulturą, można często spotkać na premierach w Teatrze Wybrzeże.

    no, w koncu te zaproszenia na premiery są za darmoche

    • 0 0

  • !?!?!???

    No to mam nadzieję,że tego Pan szczyt nie spie***y, i że ta kolej w końcu będzie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane