- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (151 opinii)
- 2 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (230 opinii)
- 3 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (91 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (75 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (203 opinie)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (201 opinii)
Gotowy pierwszy peron dalekobieżny na stacji we Wrzeszczu
Zobacz z bliska nowy peron na stacji we Wrzeszczu
Pociągi dalekobieżne we Wrzeszczu zatrzymują się od wtorku przy nowym peronie. Obiekt powstał w ramach rozbudowy stacji, która ma umożliwić dotarcie tam także pociągom PKM. Warte 140 mln zł przedsięwzięcie finansują Polskie Linie Kolejowe, a prace wykonuje konsorcjum firm Torpol i Feroco.
Prace na budowie peronu nr 1 na stacji Wrzeszczu.
Początek prac na stacji we Wrzeszczu.
Zobacz ruiny dawnej nastawni we Wrzeszczu.
Na peron można dostać się z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Peron został odpowiednio oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole na posadzce poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwiają przemieszczanie się wszystkim pasażerom.
Czy się podoba? - Bez porównania, dotychczasowy peron we Wrzeszczu nie posiadał zadaszenia, nawierzchnia była nierówna i do tego trzeba było się wspiąć, by wsiąść do pociągu. Wszystkie te utrudnienia i bariery zostały zlikwidowane - mówi pani Joanna, która czekała na pociąg do Krakowa.
Czego brakuje na nowym peronie?
Obiekt wymaga jeszcze dopieszczenia. Zejścia do przejeść podziemnych posiadają tymczasowe balustrady. Zostaną one zastąpione bardziej ozdobnymi elementami, by nawiązywały do architektury wiaty. Podobnie jest w przypadku schodów. Z powodu mrozu nie nanoszono na nie okładzin.
Ponadto brakuje dwóch wind - jednej od strony ul. Kilińskiego, a drugiej przy przejściu z holu dworca na peron. Mają się one pojawić jednocześnie z budowanymi windami na nowym peronie nr 2 - w 2015 r. Do tego czasu z bagażem będzie trzeba chodzić po schodach.
Gdy byliśmy na nowym peronie, testowany był system zapowiadania pociągów. Nie wszystkie megafony działały.
Wykonawca zabiera się za peron nr 2
W przyszłym roku kontynuowane będą prace na stacji Gdańsk Wrzeszcz oraz związane z zabudową systemu ERTMS drugiego poziomu. - We Wrzeszczu w 2015r. zbudujemy tory nr 1, 11, 3, 13 i 15 - nieparzyste i nowy peron nr 2 - w miejsce starego peronu. Kontynuowane będą również prace związane z przebudową przejścia podziemnego wzdłuż ul. Waryńskiego oraz wiaduktem na ul. Wajdeloty - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy PKP PLK.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Miejsca
Opinie (122) 6 zablokowanych
-
2014-12-11 13:05
Dobra. A co z nastawnią?
Kolejny samozapłon?
- 2 1
-
2014-12-11 11:56
:-)
przechodzilem ostatnio na peron skm od strony kas we wrzeszczu po godz.17stej..massakra. Ciemno, jakas drewniana kladka, po ktorej starsza Pani miala problem zz ejsciem bo nic nei widziala, schody z ktorym nie problem noge zlamc....smord i ubustwo ... taki to gdansk
- 4 1
-
2014-12-11 09:35
za to w Mleczewie k/Malborka tory się zawaliły i naookoło jeżdżą (6)
w Tuskmenistanie co się polepszy to się popieprzy...
- 5 7
-
2014-12-11 10:31
To prawda. Za Kaczyńskiego i Gosiewskiego byłby peron w każdym powiecie! (3)
Wrzeszcz był na liście zaraz za Włoszczową,ale zostaliśmy zdradzeni o świcie! 20 lat zaniedbań na kolei nie ma tu nic do rzeczy!
- 3 2
-
2014-12-11 10:55
20 lat zaniedbań? Kurcze kolejki w NFZ też pewnie 20 lat (2)
zaniedbań, drogi jak wyżej... PKW po 25 latach wolności dała d#py -- 20
lat zaniedbań. W sumie całe to państwo jest ch#jowe bo 20 lat
zaniedbań
Tylko na co poszedł w tym czasie ten 1 bilion złotych długu publicznego??- 0 0
-
2014-12-11 10:57
Na stadiony i "darmowe" szkolenia bezrobotnych (1)
- 1 1
-
2014-12-11 11:04
No tak w stadionach to jesteśmy potęgą światową
np. taka Lechia to ma stadion większy od 2/3 klubów z Premiership
w tym Tottenhamu, Chelsea czy Aston Villa.- 1 1
-
2014-12-11 10:23
juz nie jeżdżą (1)
tory są naprawione
- 3 0
-
2014-12-11 10:25
Brawo, czekamy teraz na zimę
i obstawiamy na bet-at-home.com gdzie się wtedy obsunie nasyp
- 1 1
-
2014-12-11 10:58
Zejścia do przejeść podziemnych
Co to są przejeścia?
- 2 2
-
2014-12-11 10:22
Feroco, a nie Ferocco :) (1)
- 0 2
-
2014-12-11 10:32
Ferrero Roszer
- 3 0
-
2014-12-11 10:22
artykuł jest świetny
najpierw w tekście mowa o nowych windach i schodach, a potem okazuje się, że wind nie ma , gdyż powstaną razem z drugim peronem . Czyli żadnych różnic na razie nie ma dla podróżnych z dużym bagażem. Tyle tylko, ż eperon jest nowy
- 5 0
-
2014-12-11 10:16
Niesamowite, porywające.
- 2 1
-
2014-12-11 09:45
Coraz mniej pociągów za to dworce odpierniczone na błysk
coś-za-coś...
- 5 4
-
2014-12-11 06:15
pytanie (2)
Czy projektodawca przewidział podjazdy dla wózków czy jedynie windy?
- 48 8
-
2014-12-11 09:35
Windy sa tam dla leniwych sprawnych
- 5 5
-
2014-12-11 08:18
windy
bedą tylko windy które juz zostaly wbudowane jako niedziałajace zgodnie znowa swiecka tradycja
- 28 3
-
2014-12-11 08:53
przejście na Waryńskiego
wymaga budowy rampy a nie podnośnika dla wózków inwalidzkich
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.