- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (95 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Grzechy kierowców ciężarówek często paraliżują miasto
Jeden jechał bez koła, a potem z zepsutymi hamulcami, kolejni - z ładunkiem, który znacznie przeciążał pojazd. Funkcjonariusze inspekcji transportu drogowego przyłapali kierowców ciężarówek, którzy stwarzali zagrożenie na drogach w Gdańsku i autostradzie A1. Taka niefrasobliwość to nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia uczestników ruchu, ale też ryzyko, że nawet pozornie niegroźna kolizja sparaliżuje miasto na długie godziny.
Usuwanie skutków takich incydentów często trwa godzinami, co powoduje gigantyczne korki i problemy dla innych uczestników ruchu.
Niecały tydzień temu, na trasie S7, doszło do dwóch poważnych wypadków z udziałem ciężkich pojazdów. Najpierw, na jezdni w kierunku Gdańska, na wysokości miejscowości Cedry Małe, przewróciła się wioząca kontener ciężarówka. Zahaczyła o bariery energochłonne, a następnie wywróciła się, uszkadzając przy tym kilka samochodów osobowych. Kolejne wjechały w uszkodzone pojazdy.
PILNE! Zakorkowana S7 od od strony Warszawy (80 opinii)
Tego samego dnia, ale kilka godzin później, doszło do kolejnego wypadku w tej okolicy, tym razem jednak na jezdni w kierunku Warszawy. Na wysokości stacji MOL w Koszwałach na stojącą w korku wywrotkę najechały dwie kolejne. Z pojazdów wyciekł olej i wysypała się przewożona śruta. Jeden z kierowców został uwięziony w pojeździe.
Kolejna kolizja w korku na S7 (46 opinii)
Przyczyny tych wypadków ustali policja. I choć za wcześnie jeszcze, by w tych zdarzeniach wskazać jednoznacznie winnych, praca inspekcji transportu drogowego wskazuje na to, że kierowcy dużych pojazdów często lekkomyślnie podchodzą nie tylko do obowiązujących przepisów, ale też stanu ciężarówek, którymi się poruszają.
Wspomniana lekkomyślność to najdelikatniejsze określenie dla tłumaczeń kierowcy, który przy bramkach na A1 został przyłapany przez ITD... bez koła.
Kierowca prowadzący ciężki pojazd jechał na załadunek do Gdańska. Dlaczego prowadził ciężki skład w takim stanie?
W trakcie rozmowy z funkcjonariuszami kierowca powiedział, że doszło do awarii - zablokowania się zacisku hamulcowego. Chcąc kontynuować jazdę... zdemontował koło i odłączył przewody układu pneumatycznego.
Wpadł drugi raz, znów z popsutymi hamulcami
Kilka dni później na trasie Sucharskiego w Gdańsku inspektorzy z WITD zatrzymali do rutynowej kontroli tę samą ciężarówkę.
Tym razem uwagę inspektorów zwróciła tarcza hamulcowa przy jednym z kół naczepy. Była ona pokryta nalotem rdzy, co oznacza, że koło nie hamowało. Kierowca potwierdził, że doszło do awarii układu hamulcowego przy kole. Chcąc kontynuować transport, zacisnął przewody hamulcowe.
Warto podkreślić, że do obu wydarzeń doszło w grudniu, podczas gdy na drogach panowały trudne warunki atmosferyczne.
W porównaniu do tego przewożenie zbyt ciężkiego ładunku "na pace" może wydawać się błahym wykroczeniem. Mogłoby tak być, gdyby to nie była... plaga.
Jeżdżą przeładowani...
Podczas ostatnich kontroli na trasach S6 oraz S7 zatrzymano m.in. pięć tzw. "stonóg", z których rekordzista ważył 70,45 t. Pozostałe pojazdy ważyły niewiele mniej, osiągając wyniki: 66,45 t, 61,25 t. Zatrzymano również zespół pojazdów przewożący szamba. W tym przypadku wynik na wadze wskazał 51,05 t. Zdziwienie inspektorów wzbudził również pięcioosiowy zestaw z naczepą do przewozu materiałów sypkich, który ważył 51,35 t.
...i przepracowani
Problemem był również czas pracy kierowców. Jeden z kierowców przyznał się do jazdy bez zalogowanej karty kierowcy. Suma kar za naruszenia czasu pracy niechlubnego rekordzisty to 99 tys. zł. Wyniki pozostałych to m.in. 44 tys. zł, 35 tys. zł, 33 tys. zł, 26 tys. zł.
W wyniku prowadzonych działań wszczętych zostanie aż 20 postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w kontrolowanych przedsiębiorstwach.
Z kolei na kierowców nałożono mandaty karne na kwotę przekraczającą 10 tys. zł.
Opinie wybrane
-
2023-12-15 07:34
Bo trzeba, szef kazał (4)
Tak się kierowcy przez długie lata tłumaczyli, że jak nie pojadą zepsutym dziadostwem to ich szef z pracy wyrzuci. Obecnie jest ogromny brak kierowców w każdej firmie brakuje po kilku i nadal nie mają honoru i jeżdżą podrutowanymi autami. Czyli prawda jest taka że jak cię własna chciwość nie zmusi żeby pojechać to cię nikt nie zmusi.
- 164 6
-
2023-12-15 10:22
Obecnie mamy pełno w ciezarówkach patologi ze wschodu a kary nanich są smiesznie niskie!!W skandynawi juz by siedział za (1)
- 11 4
-
2023-12-15 12:12
Mówisz o polskich Januszexach?
Faktycznie, patologia ze wschodu pierwszej kategorii.
- 8 3
-
2023-12-15 09:06
(1)
A potem protesty przewoźników... Ręce opadają, jak się czyta o takich półgłówkach, którzy z jednej strony naginają przepisy, z drugiej opanowali Europę tanią siłą roboczą, a teraz płaczą, że ukraiński transport odbiera im chleb - ale, jak UE chciała wprowadzić regulacje dla wszystkich, by wyrównać rynek to był płacz i lament - to teraz macie, nie było wyrównania rynku dla wszystkich to jest co jest.
- 42 0
-
2023-12-15 10:20
Dokladnie tak ue chronicą swój rynek chciala wyrownac zarobki ale wtdy stracili by na konkurencyjności Polskie firmy
Wiec to jest głupota Polaków bo zyskali by na zarobkach pracownicy stracili janusze biznesu!!!
- 19 0
-
2023-12-15 07:01
(5)
Niestety nie jest to lekki zawód,mnóstwo grzechów.Do tego długi czas pracy,przeładowane naczepy,wieczny pośpiech.Niby pieniądze dobre,ale co z tego jak 3/4 czasu życia w pracy...nie ma czasu nawet się tym cieszyć.Dużo rodzin się rozpada,bo faceta nie ma 9 miesięcy w roku.Zawód dla singli.
- 61 55
-
2023-12-15 23:06
która praca jest wg. ciebie lekka i przyjemna ?? , myślisz że tylko ty masz ciężką pracę ??
idz pracować tam gdzie mają lekko
- 2 1
-
2023-12-15 11:05
ale co to za głupoty to nie jest grzech tylko przestępstwo!! Szofer który jedzie bez hamulców to przestępca!! (2)
- 20 0
-
2023-12-15 12:46
5 (1)
Tylko prosze spojrzeć na te miejskie chrupki wcale nie są lepsze
- 2 3
-
2023-12-15 13:41
Ale potencjalnie mniej szkody wyrządzą
- 1 5
-
2023-12-15 07:18
mnie czasami nie bylo 6 miesiecy,bo pracowalem po 12 godzin,to tez czas nieobecny w domu,a po nocy i wiecej.zmien pan prace!.
- 7 7
-
2023-12-15 07:26
a potem są tragiczne wypadki tak jak wczoraj na A1 (15)
tir jest jak czołg, może zabić na drodze wiele osób. Kierowcy tirów powinni myśleć. Choć za to im nie płacą.
- 97 16
-
2023-12-15 14:43
Zgadza się czołg
nie TIR a ciągnik siodłowy z naczepą lub ciężarowy z przyczepą, zgadza się kierowcy za kółkiem zawsze powinni myśleć niezależnie jakim pojazdem się poruszają
- 4 0
-
2023-12-15 07:53
Spójrzmy w statystyki (7)
To osobówki powodują 95 procent wypadków
- 10 12
-
2023-12-15 12:39
Wypadek , a wypadek śmiertelny ?
- 1 0
-
2023-12-15 08:36
klamstwo, wierutne klamstwo, statystyka.
Statystyka nie jast dla prostych ludzi, ktorzy lubia proste wnioski...
- 9 1
-
2023-12-15 07:59
(4)
Bo też na drogach stanowią 99%.
Lepszą statystyką by było ile procent z kierujących danym typem pojazdów spowodowało kiedyś wypadek.- 23 0
-
2023-12-15 08:52
Najlepszą statystyką są wozokilometry (2)
Osobówka robi 15 kilometrów dziennie i powoduje wypadek. Ciężarówka robi 600 kilometrów beż szkody
- 9 5
-
2023-12-15 09:24
Ciężarówki omijają miejsca gdzie najczęściej zdarzają się wypadki, więc słabe porównanie.
Jak już, trzeba by porównywać ciężarówki vs osobówki na kilometr przejechany krajówką.
- 3 3
-
2023-12-15 09:13
Twoje porównanie można nawet uplastycznić - porównaj banana i cytrynę, oba żółte...
Wozokilometry dla osobówki, a zestawu ciężkiego to zupełnie inna sprawa - zestaw raczej jeździ w trasy, więc mógłbyś porównać tych co robią podobną ilość kilometrów w zestawie i w osobówce, a to i tak nie byłoby właściwe z prostej przyczyny - kierowca zestawuTwoje porównanie można nawet uplastycznić - porównaj banana i cytrynę, oba żółte...
Wozokilometry dla osobówki, a zestawu ciężkiego to zupełnie inna sprawa - zestaw raczej jeździ w trasy, więc mógłbyś porównać tych co robią podobną ilość kilometrów w zestawie i w osobówce, a to i tak nie byłoby właściwe z prostej przyczyny - kierowca zestawu posiada prawo jazdy zawodowe. Zatem porównywanie w jakikolwiek sposób i mówienie bo osobówki więcej stłuczek powodują miałoby się tak, jakby porównać wypieki piekarza do wypieków kierowcy ciężarówki.- 4 6
-
2023-12-15 08:29
To zobacz na obwodnicy która grupa jest królem kolizji ? Bo z ciężarówkami z ich winy To mogę na palcach jednej ręki policzyć a z osobówkami To włosów na głowie zabraknie
- 10 13
-
2023-12-15 07:43
statystycznie najwiecej wypadkow powoduja trzezwi kierowcy samochodow osobowych (5)
- 12 20
-
2023-12-15 08:24
(4)
Dodajmy że płci męskiej
- 6 15
-
2023-12-15 23:08
nie wiadomo czy płci męskiej , bo w dzisiejszych czasach poprawności politycznej osobnik z brodą może się definiować jako "ona"
- 6 2
-
2023-12-15 18:31
no tak, msuzsa nadrabiac czas po wyprzedzeniu wlokacych sie "slicznotek umyslowych" (1)
- 0 0
-
2023-12-15 23:10
nie muszą ,tylko mogą - nikt ich nie zmusza pistoletem przy skroni
- 0 1
-
2023-12-15 09:59
w dodatku tacy którzy regularnie spożywają herbatę...
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.