• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Czytając odpowiedź pani z magistratu (1)

    odniosłem wrażenie, że pani nie odróżnia centrum nowoczesnego miasta od nowoczesnego centrum miasta. Gdynia była miastem nowoczesnym w latach 30tych, teraz możemy co najwyżej pomarzyć o nowoczesnym centrum, bo miasto podlega okropnemu procesowi eksurbanizacji, czego skutkiem są codzienne korki i problem z miejscami postojowymi w centrum. Dalej pozwalajcie deweloperom budować na zad*piach bez infrastruktury to będzie coraz gorzej. Miejsca pracy, kultura rozrywka i handel oraz usługi, opieka zdrowotna, urzędy tylko w centrum, a mieszkania tylko 10km od centrum. Parkingi w centrum muszą być, drogi muszą być - alternatywnie trzeba ludziom zapewnić wszystko co potrzebują do życia w dzielnicach - szpitale, szkoły, filie urzędów, przedszkola, baseny, sklepy i usługi... Gdynia podąża tam, gdzie inne duże miasta już dawno były - donikąd. Przy głównej ulicy tylko banki i interesy widma, masa zamkniętych lokali. Nikt normalny tam nie chodzi, bo zakupy tylko na riwierze. Hala? Po co dziś komu hala, 90% kupuje się z wysyłką na paczkomat. Kury domowe z dzielnic zachodnich zamawiają żarcie w tesco z dowozem - bo jak mają stać 2h w korkach robiąc półgodzinne zakupy z jednym pokemonem przy cycu, a drugim w wózku to raczej nie ma innego wyjścia.

    • 14 0

    • Święta prawda

      Bardzo dobrze ujęte. Tak właśnie jest.
      Tylko ze urzędnicy maja to w nosie a moherowe berety nigdy tego nie zrozumieją.

      • 1 0

  • Gdynska hala jest byle jaka koniecznie dobry pomysl na cos fajnego

    • 3 3

  • Jestem ekspertem (1)

    Uwielbiam pomysły czytelników - poparte niczym - zero analizy, zero badań itp..
    Prawdą jest że ruch i parkingi dookoła powinny zostać uregulowane, a na pewno uporządkowane.
    Co do pomysłu food hallu - genialny. Takie coś funkcjonuje w wielu miastach europy. Hala otwarta dłużej, połączona z knajpkami pobudziła by to miejsce do życia. Na razie - mimo usilnych starań - umarło.

    • 10 1

    • No tak, to też "zwiększy" obroty właścicielom warzywniaków i stoisk mięsnych. Goście z knajpek przecież zajmą miejsca parkingowe. Jeżdżę na zakupy tam, gdzie mogę zaparkować.
      P.S.
      Z Ciebie ekspert jak z koziej d... trąba.

      • 0 1

  • 67% i tyle w temacie (2)

    ( w zasadzie każdym gdyńskim).
    Dopóki wyborcy Pana WSz nie zrozumieją że nic istotnego i poprawiającego ich komfort zycia w Gdyni nie zmieni sie za rządów WSz (i jego następców - bo niewątpliwie zostaną namaszczeni) - dotąd wszelkie dywagacje, pomysły Pana Marka i innych są bezcelowe. To nikogo w UM nie interesuje. To zawracanie im głowy - Pani rzecznik musi coś tam odpowiedzieć że będą analizowali i trwa właśnie (od lat) planowanie na tą część Gdyni (i inne również)

    • 9 0

    • problem w tym że nie ma alternatywy (1)

      no bo kto w zamian? ten, który zawsze startuje tylko po to, żeby sobie rozpoznawalność poprawić? Mam nadzieję, że jak go już prezes dostrzegł, to zaprzestanie startów na poziomie samorządowym.

      • 1 1

      • Naprawdę sądzisz że może być gorzeJ?

        Czy Horała czy inny - gorzej byc nie może
        Jest natomiast iskierka nadziei że może być inaczej - lepiej (inna sprawa że Horała załatwiłby extra kasę dla Gdyni - żeby pokazać że coś może)
        Przy Wojciechu Sz i jego następcy nie zmieni się NIC. Bedzie to co jest.

        • 1 0

  • Zmiany

    Proponuje wprowadzić wszędzie ścieżki rowerowe oraz zakazać ruch dla pojazdów samochodowych.
    Opłaty za posiadanie samochodu utrzymać ! Samo posiadanie samochodu powinno wystarczyć.
    Hala Targowa przy takich pomysłach z pewnością przestanie funkcjonować. Czy o to chodzi autorowi ?

    • 12 0

  • kolejny dzban typu piesiewicz (1)

    • 13 0

    • Co xhcesz od Pisu?

      • 0 0

  • Belkotliwa propozycja. Brak uzasadnienia.

    Magiczne slowo buspass nie wystarczy

    • 10 0

  • Oryginalna zabudowa Hali to

    architektoniczne cudo. Handel powinien być ograniczony tylko do tych budynków. Cała reszta to parszywy śmietnik, estetyczna obelga dla miasta. Te budy, pawiloniki, falowane zadaszenie z jakiegoś tworzywa, laterenki z końca lat 90. ubiegłego wieku. A wszystko to trzy minuty spaceru od dworca głównego. Uprzątnięcie tego bałaganu, stworzenie estetycznego placu z kwietnikami, ławkami, małego parku, byłoby pięknym prezentem dla Gdyni na zbliżające się setne urodziny miasta.

    • 10 0

  • Mam pytanie do pana Marka: po której stronie autobus ma drzwi ? (te otwory przez które wchodzą ludzie) (1)

    Nie Pan zobaczy jak fajnie się wsiada z drugiej strony autobusu - bo tak Pan wymyślił.

    • 15 0

    • W kolejnym liście

      pan Marek zaproponuje zakup kilku autobusów z Londynu i puszczenie ich na okrężną linię wokół Hali. I pomysł będzie się zgadzał...

      • 1 0

  • Na hali z budować parking a przy morzu wybudować wieżowce to jest plan dla Gdyni super plan

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane