• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lądowisko na dachu szpitala na ukończeniu. Helikoptery wylądują w Gdyni w 2023 r.

Patryk Szczerba
3 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (125)

Zobacz, jak wygląda lądowisko dla helikopterów na dachu szpitala w Gdyni

Dobiega końca budowa lądowiska dla helikopterów Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na dachu 10-kondygnacyjnego budynku Szpitala św. Wincentego a Paulo w ścisłym centrum GdyniMapka. Koszt inwestycji to blisko 11,5 mln zł.



Czy lądowisko na dachu szpitala w centrum Gdyni to dobry pomysł?

Lądowisko dla helikopterów w Gdyni oficjalnie otrzymało nazwę "Gdynia Szpital". Jest wyniesione na wysokość 40 m względem poziomu terenu przy placu Kaszubskim.

Śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będą mogły z niego korzystać prawdopodobnie już w pierwszych miesiącach nowego roku.

Z lądowiska będą mogły korzystać inne jednostki ratownicze, których masa startowa nie przekroczy 6,7 ton. Pacjenci do szpitala będą transportowani osobną windą.

Helikoptery na dachu szpitala. Do końca roku koniec budowy lądowiska Helikoptery na dachu szpitala. Do końca roku koniec budowy lądowiska

Płyta lądowiska na szpitalu w Gdyni gotowa



Gotowa jest już płyta lądowiska. Ma postać aluminiowego ośmiokąta, opartego na stalowej konstrukcji. Kończą się prace przy budowie podestów komunikacyjnych prowadzących do dwuprzystankowej, szpitalnej platformy dźwigowej oraz dwóch ewakuacyjnych klatek schodowych.

Do wykonania została jeszcze m.in. infrastruktura techniczna, w tym instalacje elektryczne.

Odbiory na początku 2023 r.



Helikoptery Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będą lądowały w centrum Gdyni prawdopodobnie w 2023 r. Odbiory mają nastąpić wraz z początkiem nowego roku.

- Obecnie SOR mieści się w nowoczesnym obiekcie wielospecjalistycznego Szpitala św. Wincentego a Paulo w Gdyni, w którym znajduje się także blok operacyjny i Oddział Intensywnej Opieki Medycznej. Dzięki lądowisku SOR będzie spełniał już wszystkie niezbędne standardy medyczne - dodaje Małgorzata Pisarewicz, dyrektor ds. komunikacji społecznej i promocji Szpitali Pomorskich.

Koszt lądowiska dla helikopterów w Gdyni - 11,5 mln zł



Lądowisko budowane przez firmę Climamedic kosztuje 11,43 mln zł. Inwestycja jest wsparta pieniędzmi rządowymi. Łączna dotacja z budżetu państwa na ten cel opiewa na 4 477 475 złotych.

Miejsca

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie ale... (9)

    Ludzie nie wiedza ze po za lądowiskiem powinno byc bardzo proste przejscie z owym pacjentem ktory przylecial, na sor czy oiom... niestety jest to znacznie utrudnione bo pomysleli o lądowisku ale nie o windzie bezposrednio na te oddzialy... jakas kontrola powinna sie tym zajac...

    • 31 35

    • Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem

      Zauważyłbyś , że takowa winda istnieje

      • 1 0

    • Blagam

      tylko nie na SOR !

      • 2 0

    • (1)

      Fojnie....ale dlaczego to kosztowało tyle pieniądzorów

      • 0 2

      • Bo tyle kosztuje ile wyliczyli.

        • 0 0

    • (1)

      Maja jedna windę

      • 2 4

      • W tej części budynku są dwie windy.

        • 1 0

    • Ladowisko

      Czytaj z sensem a będziesz wszystko wiedział bo windy też będą

      • 3 0

    • Obejrzyj filmik to zauważysz że w 41 sekundzie filmu widać nadbudowę w której jest winda.

      • 8 0

    • Fajnie ale ... sie nie znam to się wypowiem. Winda jest, a to, że nie pokazywali jej na filmie to inna sprawa. Skontroluj lepiej remont swojej kuchni.

      • 34 3

  • Zły projekt (3)

    6.4t wyklucza śmigłowce SAR, szkoda.

    • 12 8

    • (2)

      Dlaczego wyklucza? Maksymalna waga startowa Anakondy używanej przez MW jako śmigłowca SAR wynosi dokładnie 6400kg.

      • 4 1

      • (1)

        Do lądowania takiego śmigłowca potrzeba wytrzymałości 7,5t.
        Samo MTOW śmigłowca to nie wszystko.

        • 6 2

        • Jakim cudem po akcji ratowniczej nad morzem ten śmigłowiec miałby na dachu budynku lądować w pełni zatankowany?

          • 4 0

  • VV

    Nie ma jak Ketonal obojetnie co boli
    zdaje się że to bardzo popularny lek
    na Sorach w ramach umowy refundowanej ze szpitalami równie dobrze można samemu sobie zaordynować.

    • 9 0

  • Przepraszam ale kogo tam będą

    przywozić?Właśnie stamtąd wyszedłem z kardiologii.Przecież ten szpital to umieralnia,jacys dzieci lekarze pracują bez kompetencji,wiedzy i olewaja pacjentów.Czegoś takiego nie widziałem.Z daleka będę omijał ten szpital.

    • 15 1

  • Beznadziejny szpital

    Może mieć nawet lądowisko dla odrzutowcow...to i tak nie zmieni opinii na temat tego szpitala. Znieczulicy lekarzy, personelu...

    • 20 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Mam nadzieję, że odbiory techniczne pójdą sprawniej niż na terminalu promowym. Będzie dobrze. Rękawa przecież nie ma a schody raczej się nie popsują.

    • 41 2

    • ale winda owszem może (1)

      ciekawe czy Horała otworzy

      • 3 0

      • Jeśli otworzy windę, to przechlapane...

        • 3 0

  • (1)

    Wszystko pięknie !!! Ale transport to ułamek sukcesu do tego potrzebny jest dobry zespół. A w naszym szpitalu każdy wie jak to wygląda !! Z nikąd się nie wzięło powiedzenie Umieralnia :-( !

    • 24 1

    • U mnie sie mowi szpital Miesny

      • 4 0

  • Szkoda kasy.rejsowy iskander z kalinigradu leci 4 minuty.

    • 1 3

  • ,,,,,,,,,,,

    Mówicie że Sor okropny w Gdyni a nie martwicie się że Rodo to bajki każdy kto tam stoi podaje głośno PESEL numer telefonu czasem wszyscy słuchają jakie kto ma choroby i jaki jest jej przebieg do jakiego lekarza musi iść ludzie siedzą przy okienku na ławkach obok wszystko słuchają żadnej prywatności toć to istna spowiedź
    tylko na głośno z widownią na plecach .

    • 14 1

  • Gdyby w całym trójmieście zamiast szkodliwych torowisk dla tramwajowego złomu były buspasy to nawet karetki by wszędzie

    Co dziennie widze jak karetki praktycznie stoja w miejscu wkorku bo kierowcy bardzo wolna ustepuja im miejsca albo naprawde karetka musi stac i czekac jak kilkunastu buraków przejedzie jej przed nosem !!

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane