• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • Tłuste niedołęgi w samochodach kontra poruszajacy się o własnych siłach. (2)

    Mowię o tych, którzy zakuci w blachy uważają, że daje to im większe prawo na drodze. Fakt, że w razie wypadku to rowerzysta czy pieszy ucierpi a nie oni, nie zmienia tego, ze kazdy tramwaj lub pociąg zrobi z takich smrodziarzy miazgę. Brzuchy rosną posiadaczom aut. Większość z nich nie umiałaby jezdzic rowerem szybciej niż 12 km/h a nadrabiają to przekraczajac dozwoloną prędkość gdy jadą samochodem. Te ich żale to łabędzi śpiew przed nadchodzącymi szybko zmianami w karaniu piratów. Speed traps to proste urządzenia a jakże pożyteczne. Z przyjemnością będę w przyszlym roku obserwowal jądące 50 km/h auta w miejscach gdzie dzis przekraczają setkę. Czekam niecierpliwie przed dworcem PKP w Gdansku przy Grunwaldzkiej i innych miejscach gdzie ruch pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych. W ramach systemu stanie ponad 100 fotoradarów i kamer, wyłapujących kierowców. Do zobaczenia :-)

    • 4 6

    • Nie bredź już więcej

      idź lepiej włożyć te wasze kalesony :P

      • 2 2

    • Nie kierowców,tylko PIRATÓW DROGOWYCH. Kierowcy nie mają się czego obawiać.

      • 5 1

  • Ja jakoś codziennie jeżdże przez Hucisko tramwajem i ciagle stajemy na czerwonym świetle (4)

    A co do nowych pasów dla rowerzystów to będzie jeszcze więcej potrąceń i agresji

    • 222 25

    • buraków w blachosmarodach unas niebrakuje ale jek bedą karani bezlitosnie to sie przystosują i sie naucza

      • 3 3

    • Bez sensu (1)

      Co to za głupi motorniczy, żebstahe na czerwonym?

      • 3 5

      • Głupi staje na czerwonym bo trzeźwy. Nie dają się biedakowi wzmicnić w pracy.

        • 3 3

    • przesiądź się na rower, agresja jak ręką odjął

      • 22 17

  • a czy będą jeździć pod prąd? (6)

    taka śmiała idea była promowana wcześniej. no i oczekuję wprowadzenia opłat za korzystanie z pasów dla rowerów. ktoś to musi finansować więc niech płacą pedałujący. przywrócić obowiązkowe karty rowerowe ( najlepiej w formie państwowych egzaminów z 2000 pytań) przeglądy techniczne rowerów kwalifikujące do poruszania się po utwardzonych szlakach. nadrzędną i nie budzącą wątpliwości jest opłata obowiązkowa OC.
    PS/
    jako czynnik dyscyplinujący powołać municypalną straż cyklistyczną do kontroli i respektowania ww obowiązków z uprawnieniami do administracyjnego nakładania sankcji.
    należało by wprowadzić pod obrady parlamentu dyskusję dotyczącą typu i rodzaju ogumienia w rowerach. z czasem można by rozszerzyć o certyfikowanie grup, kategorii ekologicznych dla rowerów.

    • 12 16

    • (2)

      Smieszy mnie to gadanie o pedalujacych. Przeciez sam masz 3 pedaly w samochodzie i naciskasz je co chwile. Na dodatek smrodzisz i robisz sie bardziej chory od wozenia d... Czy placisz za wjazd na kazda ulice? Samochod ma mnostwo wad dla srodowiska, zycia i zdrowia. I tylko kilka zalet.

      • 5 3

      • (1)

        Przewieź rowerem 25 ton to pogadamy o wadach transportu kołowego.

        • 0 2

        • Takie ładunki powinieneś przewozić jadąc na oklep na Godzilli

          • 1 0

    • Często to co wartościowe rodzi się pod prąd...

      • 0 0

    • mi też się wiele rzeczy marzy, ale od 15 lat wybory wygrywają 4 te same partie, które mają gdzies moje postulaty. Twoje też mają gdzieś.
      PS. OC i przeglądy robię bez żadnych nakazów, bo mi życie miłe i szkoda kasy na tysiące złotych odszkodwania w razie wypadku. Nie robie tego dla ciebie.

      • 1 0

    • odstawiłeś pełny zestaw tabletek. Ciekawe kiedy?

      • 3 3

  • Debilizm pierwszej wody.

    Żaden rozsądny rowerzysta nie będzie się pchał między kierowców aut, którzy nawet dla siebie są niebezpieczni na tym skrzyżowaniu. Przecież żaden rowerzysta nie jeździ jezdniami wokół Huciska. W dodatku za skrzyżowaniem nie ma ścieżki rowerowej, ani w kierunku 3 maja ani Targu Węglowego. A to właśnie te dwa miejsca trzeba połączyć drogą rowerową.

    • 0 13

  • Brawo urzędnicy!!! (2)

    Nie mogę uwierzyć, ale wreszcie coś drgnęło w odpowiednią stronę! Gdańsk - miastem rowerów! Nareszcie może da to coś kierowcom do myślenia (jeśli w ogóle są w stanie myśleć ;) ) i w konsekwencji decyzja ta przyczyni się do zminimalizowania ruchu samochodowego w Gdańsku.

    • 16 7

    • (1)

      Jak na razie to kierowca musi myśleć za siebie i cudowne dzieci pedałów jadące obok.

      • 5 9

      • jak na razie wielu to wychodzi dość niemrawo

        • 4 0

  • Głupota w tym mieście (1)

    już nie jak gołębica lata, ale ich stado całe.

    • 10 8

    • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

      to już oklepane, nie działa. Zmień płytę.

      • 4 1

  • czy ktoś zbadał jakie są relacje (4)

    czy ktoś zbadał jakie są relacje rowerzystów do samochodów.? Dla przepustowości czemu nie wprowadza się ścieżek rowerowych na autostradach? Opamiętajcie się nie wszędzie rowerem dojedzie, w których miesiącach ten absurd będzie obowiązywał? Czy na Sylwestra te durne przepisy będą obowiązywały? Czemu co roku wyłączany jest jeden pas na moście nad Motławą bo ktoś coś chce (za)robić.

    • 5 10

    • są badania na temat relacji samochodów do rowerzystów

      kierowcy są w realu bardziej uprzejmi niż na tym portalu, za wyjątkiem niektórych, którym brakuje wyobraźni. Właśnie chodzi o to, by rowerem można było dojechać w większą liczbę miejsc niż dotychczas. Budowa autostrad w mieście nie ma sensu. Poszerzanie ulic skłania większą liczbę osób do korzystania z samochodu, bo utrudnia pieszym i rowerzystom docieranie do bliskich celów podróży w mieście. Jeśli się tego nie rozumie, warto się zastanowić, czy warto spalać litr benzyny po przejazd w celu zakupu litra mleka. Zachowuj rozsądek internauto, zwłaszcza jak odejdziesz od komputera i spróbujesz przemieszczać się po mieście.

      • 2 0

    • (1)

      no akurat tu ośle się dojedzie rowerem a przejazd przez skrzyżowanie jest bardzo przyzwoicie pomyślany pozwala to zaoszczędzić masę czasu rowerzystom i wcale nie przeszkadza kierowcom bo gdy nie ma roweru duże pojazdy mogą przecież przecinać przerywane linie i korzystac z tego pasa normalnie

      • 6 0

      • rowerzyści przez miasto powinni jechać komunikacją zbiorową i dalej gdzie już tramwaj czy autobus nie dojeżdża to na rower , a jak nie pasuje taki sposób to po chodniku

        • 1 8

    • Kolejny głupiomądry porównuje ulicę w centrum półmilionowego miasta do autostrad... lol

      Ale skoro głupio pytasz,to ci tak odpowiem - bo taryfikator opłat nie przewiduje rowerów :p

      • 4 1

  • Zupełnie ich już porąbało! (2)

    Chcą totalnie zakorkowac miasto i żeby szpitale miały więcej pacjentów.

    • 10 15

    • miasta i kraje rowerowe mają najwyższe wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego

      u nas też tak może być.

      • 5 0

    • nieprawda. Po prostu uwzięli się osobiście na Ciebie. To taki okrutny spisek czarnych z czerwonymi i różowych z zielonymi.

      • 8 0

  • Tym miastem zaczęła rządzić (4)

    jakas paranoja rowerowa!

    • 11 17

    • jak na razie przez kilkadziesiąt lat rządziła i nadal częściowo rządzi

      lobby samochodowe. Nawet infrastruktura rowerowa była tworzona przez wiele lat głównie po to, by stworzyć pretekst do usunięcia zwykłych użytkowników z jezdni, aby jaśniepaństwo zmotoryzowaństwo mogło jeździć bez potrzeby zwracania uwagi na wolniej jadących. Jak widać po dzisiejszej imprezie, wielu doszło do wniosku, że to samochody bardziej blokują sobie miasto niż rowerzyści i coś drgnęło w temacie strategia rozwoju miasta: nie tylko ani głównie dla samochodów, ale po prostu dla ludzi.

      • 5 2

    • To się przeprowadź do Olsztyna. (2)

      • 7 3

      • albo niech wróci tam skąd jego rodzice do Gdańska przyjechali. (1)

        • 5 3

        • czyli do Olsztyna

          • 5 3

  • urzędasy (3)

    Następna droga rowerowa na ulicy. przyjrzyjcie się swojemu wynalazkowi na Wita Stwosza gruba kasa wydana a żaden pedałowiec tędy nie jeździ. natomiast na Polankach pchają się stadami.

    • 7 15

    • (2)

      idź do lekarza od oczu, bo "żaden" to obecnie 400-600 dziennie.
      Ruch rowerowy na Wita Stwosza wzrósł kilkukrotnie po zrobieniu tych pasów rowerowych. Zliczanie rowerów jest robione automatycznie i wyniki są na bieżąco dostępne w internecie, możesz sobie tam obserwować, ślepaku.

      • 13 4

      • (1)

        Jaką metodę liczenia zastosowano, czy jest ona potwierdzona przez niezależny audyt?

        • 0 7

        • twój audyt z definicji jest niezależny

          rowerzyści jeżdżą tam w kółko by nabić licznik

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane