• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspekcja Transportu Drogowego wyłapuje kierowców Ubera

Maciej Korolczuk
17 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł. Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Znów posypały się wysokie mandaty za nielegalny przewóz osób. Inspektorzy z gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwóch kierowców Ubera, którzy przewozili pasażerów bez licencji transportowej. Każdy z nich będzie musiał zapłacić mandat w wysokości 8 tys. zł.



Czym kierujesz się zamawiając taksówkę lub inny pojazd świadczący tego typu usługi?

To nie pierwsze tego typu kontrole w Trójmieście. W lipcu kontrolerzy zatrzymali kierowcę audi, który wykonywał usługę bez jakichkolwiek dokumentów transportowych, nie miał też zgłoszonej działalności gospodarczej.

- Opłata za transport była pobierana na podstawie wskazań przebytej drogi według aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Tak jak w poprzednich przypadkach, po przeprowadzeniu czynności na miejscu inspektorzy wszczęli postępowanie administracyjne, by ukarać kierującego karą 8 tys. zł - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
W piątek akcję powtórzono, a tym razem inspektorów ITD powiadomili członkowie nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowcy z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.

- Funkcjonariusze ITD zostali powiadomieni przez nas. Skontrolowali dwóch kierowców, którzy wykonywali usługę przewozu osób. W trakcie kontroli stwierdzono m.in. brak licencji i inne niezgodności wobec Ustawy o Transporcie Drogowym. Kontrola odbyła się na Ołowiance tuż przy Filharmonii Bałtyckiej oraz na ul. Bytowskiej w Oliwie. Wobec kierowców wszczęto postępowanie administracyjne, będą musieli zapłacić mandaty w wysokości 8 tys. zł każdy - mówi jeden z członków GAP, biorących udział w akcji.
Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy. Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy.
Jak przebiegała kontrola? Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera. Mimo że ci to potwierdzili, to jeden z kierowców próbował jeszcze przekonywać, że wiózł znajomych, a kurs odbył się bez opłat. Inspektorów to jednak nie przekonało.

Tym razem obyło się bez tłumaczeń, że kierowca wcale nie wiózł pasażera, lecz jego... telefon komórkowy (to jedna z najczęściej stosowanych wersji, bo na przewóz rzeczy do 3,5 tony licencja nie jest konieczna), czy próby wpłynięcia na kontrolerów poprzez... modlitwę.

- Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia. Wszczęto wobec niego postępowanie i nałożono dodatkowy mandat w wysokości 2 tys. zł - wyjaśnia Janusz Staniszewski z ITD w Gdańsku.
Jak tłumaczy Staniszewski, według ustawy o transporcie drogowym, każdy kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi posiadać licencję transportową. W przypadku Ubera i innych przewoźników niezrzeszonych np. w korporacji taksówkarskiej to kierowcy, a nie "firma" ponoszą całkowitą odpowiedzialność administracyjną.

Kontrole ITD dotyczą nie tylko kierowców Ubera. Wspólnie z Inspekcją Handlową pracownicy ITD regularnie sprawdzają też korporacje taksówkarskie. Szczególną uwagę przykładają do wydawania przez kierowców paragonów, legalizacji kas fiskalnych i taksometrów, a także ważności dokumentów oraz stanu technicznego samych pojazdów.

Miejsca

Opinie (587) 9 zablokowanych

  • dalej będę jeździł uberem na pohybel złotówom najgorszemu sortowi wśród kierowców (53)

    trzymajcie sie uberowcy ! a tych tępych pasażerów co sprzedali ich na pal nabić! co za bezmózgi! za złotówy sie zabrac a nie !

    • 1126 182

    • Wlaczcie tryb myślenia (1)

      Korzystając z ubera podajcie dostęp do swoich pieniędzy żeby nie było tak że któregoś pięknego dnia firma zuber zniknie z rynku A wraz z nią znikną wasze pieniądze . Powodzenia wszystkim co korzystają z ubera

      • 0 0

      • ty dziadzie bezmyslny

        • 0 0

    • (23)

      będziecie mieli wypadek, zostaniesz ranny i okaże się, że kierowca ubera nie miał licencji, ubezpieczenia a grat którym kierował przeglądu. Za kogo się wtedy weźmiesz?

      • 37 104

      • On ma gorzej z taxi

        • 0 0

      • grat?
        A wiedziales ze pojazd ktory jezdzi na Uberze ma wymogi? Nie moze byc starszy niz 10 lat.
        To raczej na Taxi jezdza wieksze zlomy...

        • 0 0

      • Po cholerę kierowca, który mnie wiezie ma mieć licencję? (14)

        Jest era GPSu - gość ma mnie przewieźć z punktu A do punktu B najkrótszą/najszybszą trasą.

        Do tego wystarczy:
        1. Samochód z kierowcą
        2. Dowolna aplikacja na smartfona, która zliczy trasę i płatność

        Taksówkarzom i ich kombinacjom z taksometrami, jazdą na około i pozostałymi szwindlami dziękuję. To wasz koniec.

        • 132 12

        • (11)

          Ależ idiota z ciebie!A po gościowi który leczy ci zęby dyplom lekarza stomatologa?Nie wystarczą kombinerki , młotek i para w rękach?

          • 27 101

          • To jest przewiezienie osoby z punktu do punktu (7)

            Nie potrzeba do tego wyższego wykształcenia, miliona specjalizacji i 10 lat stażu. Wystarczy mi po prostu uczciwy gość z samochodem i niską ceną, a o to dba aplikacja Uber. O bezpieczeństwo z kolei dba państwo, bo ktoś mu w końcu prawo jazdy wydał.
            Szczerze nie interesuje mnie czy gość zdał egzamin ze znajomości miasta, czy ma licencję, itd skoro nie wymagam tego od zmotoryzowanego kolegi z pracy.

            • 105 7

            • Tak? (2)

              No wyższego wykształcenia to nie potrzeba,ale licencja i badania są potrzebne! To nie jest tylko papier...Chyba że wolisz żeby cię jakiś chory psychicznie woził,który by nie zdał psychotesów...

              • 8 48

              • Wytłumacz mi do czego jest potrzebna licencja?

                Badania może mają jeszcze minimalne uzasadnienie, ale licencja? Z perspektywy pasażera nie ma najmniejszego znaczenia.

                • 3 0

              • no właśnie to tylko papier

                a o psychotestach w kontekście byłych milicjantów i ubków, którzy nadal stanowią większość wśród taksówkarzy to aż żal wspominać.

                • 50 2

            • (2)

              Heh, kierowca bez znajomości miasta ale z GPS...
              Raz mnie taki wiózł gdy znajomy namówił mnie na ubera. Tragedia! Cała podróż to moje "teraz w lewo, następna w prawo". Nie dziękuję

              • 2 34

              • ja tak jeździłem z taksówkarzami kilka razy (1)

                próbowałem dostać się do zakładów teoretycznych gumedu- za każdym razem prowadzeni za rączkę. nazwa im nic nie mówił i chcieli mnie do szpitala zawieźć jak usłyszeli adres (bo gps jet ble). a na koniec parkowali na przejściu dla pieszych wszyscy po kolei.

                • 21 0

              • złotówy też często nie wiedzą jak dojechać w konkretne miejsce trzeba ich za rączkę prowadzić... Wiec ta licencja g*wno warta jest tym bardziej jeśli to są młode osiedla 1-5 letnie.

                • 15 1

            • Do tego Uber wymaga od kierowców również zaświadczenia o niekaralności oraz zaświadczenia o wykroczeniach w ruchu drogowym

              • 57 4

          • lol

            bo prowadzenie samochodu wymaga 5 lat studiów.

            • 23 1

          • Szczerze?

            O tym powinien zdecydować klient. Kiedyś ludziom na wsi zęby wyrywał kowal i wyobraź sobie, że nie miał wykształcenia a mimo to ludzie do niego przychodzili! Spójrz na sprawę z innej strony: to ty powinieneś decydować czy pójdziesz do stomatologa z dyplomem czy do kowala! Dlaczego o tym ma decydować "system", czyli nie wiadomo kto? A co do kierowców ubera - koledzy wypowiadający się wcześniej powiedzieli już wszystko: do przewiezienia człowieka z A do B wystarczy prawo jazdy. Kropka.

            • 49 3

          • lol

            Jaka to wiedze trzeba miec?

            • 25 1

        • tak tak (1)

          koniec to będziesz miał w du.ie jak ci twój uber zasadzi cienki bolku

          • 4 44

          • Nudzi się 3h na postoju?

            W oczekiwaniu na kurs życia.

            • 41 2

      • ODP: (3)

        ędziesz miał wypadek i okaze się ,że kierowca taxi nie ma ubezpieczenia i badania technicznego . Za kogo się wtedy wezmiesz ?

        • 18 6

        • (1)

          Za korporację w której pracuje.

          • 4 9

          • powodzenia.

            • 4 0

        • brak ubezpieczenia może dotyczyć każdego - kasa idzie z funduszu UFG

          za to płacimy pośrednio wszyscy

          • 9 0

      • Przegladu? ... No nie przesadzaj. Jeszce nigdy nie jechalem "gratem" z uberem

        • 85 6

      • UFG wieśniaku

        Problem może mieć najwyżej kierowca który dostanie regres. Wolę ubera niż rozpadającą się taksówkę. Co mi po licencji jak jadę w zdezelowanym gracie.

        • 99 14

    • A czym ty łaskawco się trudnisz?Jeśli łaska.

      • 0 0

    • (1)

      Jeździj,jeździj!!!Jak będziesz miał wypadek nie dostaniesz ani grosza odszkodowania głąbie.

      • 0 18

      • sprawa cywilna z kierowca

        dostaniesz takie samo jak od ubezp tyle ze od kierowcy

        • 0 0

    • no to jeździj korzystając z mytaxi lub itaxi (3)

      wygoda ubera i licencjonowane wyselekcjonowane taksówki (możesz sobie różne rzeczy poprzez filtry zażyczyć.

      • 8 34

      • też tak myślałem na początku, (1)

        ale 1) cena w mytaxi jest moooocno orientacyjna 2) drogo 3) nie można zamówić samochodu premium w każdym systemie, co jest irytujące.

        • 10 4

        • Jak chcesz za darmo, to z buta proponuję

          • 0 7

      • Za drogo

        • 27 2

    • Aplikacj ado kontroli taksówek? (1)

      Może popełnimy aplikację, która będzie rejestrować trasę i czas przejazdu oraz porównywać ją z oficjalnym cennikiem? I doniesienia na nieuczciwe złotówy. Ciekawe, ile mandatów się posypie?

      • 12 0

      • Nie wiesz o czym piszesz każdy kurs w korporacji jest rejestrowany i jeśli ci się coś nie podoba zgłaszasz się z paragon em do korporacji i ci otworzą drogę no chyba ze jeździsz gołd taxi tam nie ma zasad i gps

        • 2 4

    • ale z ciebie niewykształcony ćwok

      • 0 0

    • uber to zlo (1)

      jest to korporacja jak kazda inna.
      swoja historie na swiecie zaczela od werbunku kierowcow w ekskluzywnych samochodach za calkiem dobre pieniadze.
      w miare czasu zaczali oferowac bardziej przystepne uslugi po malych stawkach za kilometr zeby miec szanse na rynku.
      koniec koncow korpo jak to korpo, nieustanny wzrost musi byc i zacznie sie zaciskanie pasa na kierowcach.
      w innych krajach to juz sie wydarzylo:

      google: how uber conquered london :)

      • 7 1

      • Oczywiscie ze tak, cel wszystkich korpo ten sam. Wybic konkurecje a potem upodlic pracownika. I tak wszyscy skoncza jako niewolnicy. Na szczescie tego nie dozyje

        • 3 1

    • Ok

      Typowy polak katolik czekam kiedy w twoim zawodzie np. Ukraińcy zaczną pracować za pół stawki wtedy tępaku zrozumiesz.

      • 5 5

    • A trojmiasto.pl po raz kolejny publikuje artykul ktory w bardzo nieobiektywny sposob przedstawia sprawe. Brawa dla "redaktora" ktory wspial,sie na wyzyny dziennikarstwa sledczego i przeprowadzil krotki wywiad z czlonkiem "nieformalnej grupy antyprzweozowej GAP".

      Czyzby Pana wujek/ojciec/brat byl taksowkarzem Panie Macieju?

      • 31 0

    • podejrzewam (4)

      że to taksiarze mogą celowo wsiadać do uberów. Są umówieni z ITD albo dzwonią na bagiety... zadek boli, oj boli.

      • 141 14

      • dokładnie tak jest (2)

        ci "pasażerowie" to taxi konfidenci

        • 70 8

        • Najlepsze, jest to ze nasze prawodawstwo ma tzw

          zakup kontrolowany, tylko do najcięższych przestępstw. Nawet więźniowi nie wstawia się wspołwięźnia z podsłuchem żeby nagrać zeznania - tak jak jest to w USA. A tu patrz ITD może korzystać z zeznań pseudopasazerów, zapewne byłych milicjantów..... Jakie to wszystko względne...

          • 21 1

        • oj

          A ty ciepła parów.a

          • 3 48

      • tak właśnie jest

        • 66 7

    • sam sie nabij na pal tępy pajacu

      • 0 12

    • A na jakiej podstawie prawnej inspektor ITD "zadaje pytania pasażerowi"?

      wg mnie nie ma takich uprawnień... co więcej niema prawa zatrzymywać samochodu osobowego bez powodu (np. wykroczenie na drodze, niespełnianie warunków technicznych pojazdu) - więc na jakiej podstawie zatrzymał tych kierowców?

      Inspektor po zatrzymaniu pojazdu podaje kierującemu stopień, imię i nazwisko oraz przyczynę zatrzymania. Rozpoczęcie kontroli przez inspektora poprzedzone jest okazaniem kontrolowanemu legitymacji służbowej. Legitymacja, o której mowa upoważnia inspektora do dokonania czynności kontrolnych.

      Przystępując do czynności kontrolnych, inspektor może wydać polecenie unieruchomienia silnika pojazdu.

      W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub uwarunkowanych charakterem kontroli, inspektor może wydać kierującemu pojazdem lub pasażerowi polecenie opuszczenia pojazdu.

      Inspektor może kierować kontrolowanym pojazdem w zakresie posiadanego uprawnienia do kierowania pojazdami, jeżeli jest to niezbędne dla:

      - dokonania sprawdzenia stanu technicznego pojazdu, a w szczególności skuteczności działania hamulców;
      - sprawdzenia masy lub nacisku osi pojazdu;
      - sprowadzenia pojazdu, którym kierowała osoba będąca w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości albo będąca pod wpływem środka odurzającego lub działającego podobnie do alkoholu, zatrzymanego w miejscu zabronionym, do miejsca gdzie zatrzymanie jest dozwolone.

      Od stycznia 2011 r. do Inspekcji należy kontrola ruchu drogowego nie tylko pojazdów wykonujących przewóz drogowy (a więc samochodów osobowych i autobusów wykonujących przewóz osób oraz pojazdów ciężarowych przewożących rzeczy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony), ale także samochodów osobowych w wymienionych w ustawie Prawo o ruchu drogowym przypadkach:

      Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu;
      Jeżeli kierujący naruszył przepisy ruchu drogowego, a to naruszenie zostało zarejestrowane za pomocą przyrządów kontrolno-pomiarowych lub urządzenia rejestrującego;
      Jeżeli kierujący rażąco naruszył przepisy ruchu drogowego lub spowodował zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
      Dokonując zatrzymania, inspektorom przysługują uprawnienia takie, jakie mają funkcjonariusze Policji ? mają prawo wylegitymować kierującego, sprawdzić dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub stwierdzającego opłacenie składki), mogą również sprawdzić stan trzeźwości kierującego oraz stan techniczny pojazdu.

      • 21 2

    • Podjedź na pks to za wyzywanie dostaniesz nagrodę chamski gnojku (1)

      • 4 9

      • Mafia bereciarzy z Pksu. Szkoda, ze za stanie níe placa hehehe.

        • 19 0

    • Takich jak ty na pal powinno sie nabic bezmozgu (1)

      !

      • 4 17

      • milcz leszczu nie pytany

        • 2 8

    • przecież to taksówkarze byli tymi kapusiami

      PRL może wyjść z Polski ale z taksówkarza nigdy - konfidenci wciąż żywi

      • 60 5

    • Przeciez ta akcja byla ustawiona od poczatku do konca przez te ci*ty z GAP i SM na kolach.

      Od tej pory jeszcze bardziej bede unikal jezdzenia ze zlotowami.

      • 149 21

  • I dobrze (22)

    Podatki trzeba płacić, a nie nabijać kabzę zagranicy.

    • 214 498

    • Licencje to przeżytek z epoki PRL. W XXI wieku mamy wolność gospodarczą. (5)

      Chcesz wozić ludzi? Proszę bardzo, zakładasz firmę, wozisz, płacisz podatki. Po co jakieś świstki z urzędu i (do niedawna) limity na ilość taksówek?

      • 45 13

      • Ubezpieczenie (4)

        A kto zapłaci odszkodowanie jesli jadąc tak a lewa taksówka zdąży sie wypadek? A spas bedziesz wiedział czy twoje dzieci jesli masz, jada ze szkoły z normalnym czlowiekim czy jakims wariatem?

        • 7 28

        • (1)

          A kto mi wypłaci odszkodowanie, jeżeli będę szedł ulicą i pijak za kółkiem mnie potrąci a sprawca nie zostanie wykryty?

          • 2 1

          • Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny

            • 0 0

        • No właśnie na tym polega wolność gospodarcza! Myślisz że firmy ubezpieczeniowe nie mają ofert OC/AC dla takich kierowców? Oczywiście że mają. A jeżeli taki kierowca ukryje ten fakt przed ubezpieczalnią, to będzie bulić z własnej kieszeni i może pójść z torbami na bruk.

          • 2 0

        • Litości!

          Rozumiem, że jak taksiarz ma licencję, to ty jesteś w pełni spokojny, że to jest sympatyczny pan Mirek, co to muchy nie skrzywdzi, dzieci głaszcze po główkach i nie bije żony... Zrozum, że w tych całych licencjach liczy się tylko to, że jakaś państwowa biurwa przytuliła za nią forsę, którą później jakiś politykier łaskawie "da" na cele "społeczne", oczywiście potrącając swoją działkę.

          • 43 4

    • Podatki w Polsce to złodziejstwo!!!
      Zakładając własną działalność musisz płacić ok1300zł miesięcznie na zus
      W Anglii płacisz 1000 zł na rok. i coraz więcej ludzi tak robi. Zakładają działalność w Anglii a pracują w Polsce.

      • 1 0

    • przecież ten kierowca płaci podatki z twoich pieniędzy

      one są w cenie kursu. Jak nie ma działalności to jeździ taniej żeby złapać klienta i to ty nie płacisz podatku a nie on

      • 2 3

    • ale tu nie chodzi o poadki (11)

      działalność gospodarczą kierowcy ubara muszą mieć więc i muszą płacić podatki

      • 70 11

      • (7)

        a przeczytałeś tekst ? Właśnie nie miał. Większość z uberowców nie ma. A nawet jak mają to nie płacą podatku bo nie mają kas fiskalnych= nie wykazują dochodu.

        • 22 32

        • (5)

          A że idioto przeczytałeś psełdo bzdury pismaka maćka to już Twój problem uwierz mi w większości to bzdury

          • 18 7

          • (4)

            Psełdo dobre dobre

            • 4 0

            • (3)

              A czym się różni taxi od samochodu kierowanego przez kierowcę Ubera?!?!??!?!? Nie liczę papierologii w postaci licencji, która to praca jest bezsensu całkowicie licencjonowana. Korzystam z Ubera i będę.

              • 22 10

              • (2)

                "Korzystam z Ubera i będę".to nie jest takie pewne.Jeszcze kilka takich akcji i się Ubery wykruszą 8 tysiączków kary -to taki kierowca na Uberowych stawkach pół roku musi za frajer kręcić. A miało być miło i przyjemnie

                • 10 14

              • I tak firma zaplaci

                • 1 1

              • taxi co

                boli uber legata

                • 2 0

        • Każdy przejazd jest monitorowany idioto i odrazu w profilu kierowca jest to jako faktura z której kierowca się rozlicza do skarbówki i nie zrobisz tu lewizny bo schodzi wszystko z karty klienta

          • 35 11

      • mięć muszą, ale nie mają :) (2)

        • 24 35

        • jak by nie mieli to by nie byli kierowcami ubera (1)

          bo uber nie zawarłby z nimi umowy. Czytałeś artykuł czy tylko pie##%isz od rzeczy?

          • 51 11

          • Fajnie, ze umiesz czytać.

            "Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera (...) Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia"

            • 17 7

    • Powiedz to trójmiejskim złotówom, jak bedziesz ruskie paliwo od nich brał....

      • 5 1

    • dobrze rzekłeś,dość

      rozpasania księży !

      • 17 4

  • Czytam te denne komentarze i nie wierzę!!!

    Chcecie usłyszeć prawdę. Biedolicie, że w Polsce bieda, że kasy nie ma, że brudno itd. Ale każdy z Was zamiast płacić uczciwie podatki to woli lewizne robić. Wypłate pod stołem, jeździć z uberem. A zapytał ktoś z Was czy oni płacą podatki? No właśnie!!! Jak każdy z ubera założy działalność, zapłaci podatki to zobaczymy czy będą tacy tani. Dla mnie kary po 8 tys są zbyt małe. Złodziej okradający własne Państwo nie jest obywatelem. To DNO!!!!!

    • 0 0

  • tania kasa (39)

    dla grubasa?

    Jak ktos nie ma wyszktalcenia to lapie sie za byle jaka robotę i mysli, ze mu to przejdzie.

    • 80 523

    • Wykształcony Panie..... (13)

      Jestem kierowcą Uber od Kwietnia. Takie mandaty się pokornie przyjmuje i wysyła do Warszawy. Uber w centrali ma naprawdę dobrych prawników i takie mandaty lądują w śmietniku! W Lipcu i Sierpniu wyciągałem ponad 3 tysiące miesięcznie, jeżdżąc tylko nocą. Zmierzch TAXI to już formalność. Każdy kto ma świadomość i smartfona wie, że Uber jest dużo tańszy od TAXI a naliczanie jest przejrzyste i zawsze takie samo.

      • 56 15

      • No tak pewnie jesteś ty młdym kierownikiem ubera na karyski czy koscierskich blachach to kreujesz tu rzeczywistosc (10)

        • 7 34

        • z Uber'em od 2015 (9)

          takiego komentarza nie musiał pisać żaden kierownik

          Zrozumcie w końcu biedne "złotówy", że wśród nas kierowców Uber'a zdecydowana większość to ludzie pracujący na pełnych etatach i jeżdżący swoimi ZADBANYMI autami. Owszem, każdy z nas robi to dla pieniędzy, ale najważniejsze jest to, że nie MUSIMY tego CHCEMY.

          Sam współpracuję z Uber'em od 2015 roku. Jeżdżę tylko weekendami. Podatki płacę od samego początku tak jak doradziła mi Pani w US. Tak, tak w Urzędzie Skarbowym! Licencji nie posiadam ponieważ o niczym ona nie świadczy. Można ją sobie wyrobić za parę złotych na kilka lat bez konieczności zdawania egzaminów z topografii. Jeżeli tak to wygląda to jest ona kompletnie zbędna!! Badania? Panowie jakie badania? Jak obserwuję od kilkunastu miesięcy jak poruszacie się "złotówy" po mieście to Wasze badania o niczym nie świadczą. Uważacie się za Paniska na drodze i jest to jeden z powodów dlaczego pasażerowie mówią o Was tyle negatywów. Ludzie cenią sobie w Uberze nie tylko cenę, nie tylko miłych kierowców, którzy znają język angielski. Cenią sobie czyste i pachnące auta oraz bezpieczną jazdę a nie idiotyczne manewry na drodze i zasuwanie 100km/h po mieście. Wymuszanie pierwszeństwa czy nagle, niesygnalizowane zmiany pasa. Tak, tak... tak się zachowujecie. Gdybym miał 100% pewność, że nagranie z mojej kamery zostanie uwzględnione przez Sądy to mandatów byłą by setka tyle mam filmików. Może kiedyś dla zabawy stworzę kompilację i wstawię na YOUTUBE. Może Wy biedne "złotówy" nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego jak źle zachowujecie się na drodze. Jak niebezpiecznie się poruszacie. Rozumiem, że licencja oraz badania lekarskie Was do tego upoważniają?

          My kierowcy Uber'a nie zamęczamy naszych pasażerów opowieściami jak to jest źle w życiu. Nie tryskamy jadem do wszystkich i wszystkiego. Do każdego pasażera, nawet tego wypitego podchodzimy ze spokojem a nie chamskimi odzywkami sfrustrowanej "złotówy".

          Gdy przytrafi nam się krótki kurs, nie krzyczymy na pasażera, "po kij nas zamawiałeś, wypitalaj". - niestety, Wy tak robicie.

          Sam mam już ponad tysiąc kursów. Dla mnie to nie jest ważne czy dużo, czy mało. Liczy się ocena pasażerów a ta jest prawie maksymalna. To pokazuje, że przejazd ze mną podobał się. Teraz popatrzcie na te wszystkie komentarze. Ludzie nas lubią nie tylko za cenę czy rozwiązania techniczne aplikacji mobilnej. Lubią nas bo nie jesteśmy chamami drogowymi i marudami jak Wy, biedne "złotówy".

          Biadolcie sobie dalej. Czasy monopolu się skończyły. Ustawa w takiej formie jaką przygotowaliście i tak nie przejdzie. Nie ma szans. Świat zaczyna rozumieć, że warto rozbijać beton. Dzięki temu zyskuje konsument a to on powinien decydować z kim chce jechać a nie prezesik korporacji czy pajac na Wiejskiej.

          Pokażcie mi chociaż jeden artykuł, gdzie kierowca Uber'a został skazany przez sąd. Gdzie otrzymał wyrok prawomocny i musi zapłacić te 8 czy 10 tysięcy złotych.

          Złotówy się popisują w każdym z miast. Ostatnio w Łodzi zatrzymali małżeństwo myśląc, że Uber podwozi Panią na dworzec kolejowy. Jak to się skończy? Marnie dla "Złotów" bo grozi im kara, która spowoduje, że nie będą mogli wykonywać zawodu taksówkarza do końca życia, gdyż będą prawomocnie karani.

          Licencja to przeżytek. O niczym nie świadcząca a jest produktem mającym na celu wyłudzenie haraczu i tworzenie mafii taksówkarskiej (monopolu).

          Obowiązkowa kasa fiskalna. Kolejny absurd. Żaden, powtarzam żaden taksówkarz nie jest w stanie przedstawić tak dokładnego dnia pracy czy wykonanych kursów jak Uber. Tym samym przed Skarbówką jesteśmy jak otwarta księga z masą danych, gdzie taksówkarz ma niesamowite pole manipulacji wynikami (zarobkiem). Faktury dla klienta są wystawiane w pełni legalnie.

          Badania lekarskie. Ważne ale nie w takiej formie jak to argumentują taksówkarze. Widząc jak poruszają się po drogach publicznych szczerze wątpię w potrzebę robienia tych wszystkich badań. Po prostu są bezskuteczne, ponieważ nie potrafią wyeliminować słabych jednostek.

          Podatki - TAK, zawsze trzeba je płacić a Ci co przed tym uciekają. Karać. Jednak płacić podatki można na wiele sposobów. Ważne by od tego co faktycznie się zrobiło, a nie jak pasuje, prawda "złotówy"??

          Ubezpieczenie. Nie wiem jak inni, ale u mnie pasażer jest ubezpieczony z NNW na kilkaset tysięcy złotych. Nawet jeżeli do wypadku doprowadzę ja. Która "żłotówa" ma takie ubezpieczenie? A ilu z Was nie ma zapłaconego nawet OC nie mówiąć o AC czy NNW??

          Tak więc XXI wiek panowie "Złotówy" i lepiej dla Was nie będzie...

          • 84 11

          • Uber nie jest najtańszy w Trójmieście (4)

            1) lamiecie prawo
            2) w nocy nigdy jeszcze nie udało mi się pojechać taniej niż taksówką zawsze wskaźnik 2,3 razy stawka
            3) wolno jeździcie bo dodatkowa kasa za czas przejazdu chyba 25 groszy minuta
            4) raz przejechałem się za darmo był bonus i już więcej nie skorzystam as dajan byłby dużo tańszy nocą
            5) a te kilka tys od ITD i tak zapłacicie, cudów nie ma to jest łamanie prawa, szkoda tylko że w Sądzie będzie to długo trwać

            • 12 48

            • totalne kłamstwa (2)

              1. Jeżeli łamiemy prawo to czemu żaden kierowca Ubera do tej pory nie został skazany wyrokiem prawomocnym?
              2. Jesteś lama i tyle. Jednej nocy robię ok. 15 przejazdów i może... podkreślam może jeden złapie na wyższym mnożniku niż standard 1.0
              3. Wolno jeździmy ze względu na bezpieczeństwo. Biorąc pod uwagę stan dróg i często warunki atmosferyczne. Te 25 groszy za każdą minutę to śmiech. Średni kurs trwa około 10 minut. Co daje nam raptem 2,5 zł - 20% prowizja. Szalony zastrzyk gotówki hehe.
              4. Proszę bardzo, masz prawo wyboru i oto w tym wszystkim chodzi.
              5. Skoro tak twierdzisz... widać wiesz lepiej :)

              • 31 8

              • Ad. 1. (1)

                Łamiesz prawo za które przewidziany jest mandat (jazda bez licencji), za to nie grozi ci proces sądowy.

                • 4 19

              • Re: Ad. 1.

                Jak już to kara administracyjna.

                • 0 0

            • DO: "Uber nie jest najtańszy w Trójmieście"

              Najważniejsze: nigdy nie jeździłem z Uberem i nie jestem kierowcą Ubera, ale dam Ci odpowiedź na Twoje 5 punktów.
              Ad 1: zarzut bez sensu, bo nie podałeś artykułów, paragrafów, przepisów, ani nic konkretnego w tej materii, ale co ważne: pomagasz im w tym rzekomym łamaniu prawa, bo korzystasz z ich usług- patrz Twój punkt 2 i 4.
              Ad 2: jeżeli są drożsi od taxi, to dlaczego z uporem maniaka korzystasz z ich usług, skoro nigdy nie udało Ci się pojechać taniej ni ż taksówką?
              Ad 3: jeśli jeżdżą wolno i Twój kurs trwający około 30 minut (np Gdynia- Sopot) przy szybkiej jeździe przedłuży się o np. 5 minut to zapłacisz 5x0,25 zł= 1,25 zł więcej za Twoje bezpieczeństwo- poczytaj ile trąbi się o większym bezpieczeństwie przy wolniejszej jeździe.
              Ad 4: opinia na poziomie dziecka specjalnej troski (przepraszam te wszystkie dzieci, gdyż nie mam w zamyśle Was obrażać): raz pojechałeś za darmo, bo, domyślam się, dostałeś bonus, ale już nigdy więcej za darmo nie pojedziesz- bo???- sic!!! Do: "as dajan" się nie odniosę, bo nie wiem co to znaczy i nie mam pojęcia o co Ci chodzi.
              Ad 5: tu nie będę polemizował, bo Ty piszesz że zapłacą, inni piszą, że nie zapłacą, a mi to jest tak naprawdę obojętne.
              No i konkluzja: jeśli jesteś taksówkarzem, a domyślam się, że tak jest i chciałeś zbesztać Ubera, to Ci się nie udało, a dla mnie i pewnie wielu innych swoją wypowiedzią zwróciłeś uwagę, że pewnie warto przyjrzeć się Uberowi i zacząć z niego korzystać jako z tańszej opcji.

              • 29 4

          • Brawo!!! Je..ć złotówy. 3 tygodnie temu jechałem ze znajomymi ITaxi około 23 z Pomorskiej na Grodgera, czyli niedaleko. Kiedy wysiadaliśmy od pacjenta krzyknął nam 38 zł. Po zwróceniu uwagi że trochę za dużo, usłyszeliśmy odpowiedź. Kiedy zamawiany jest kurs przez telefon to dolicza się 20zł. Chciałem zadzwonić na policję ale niestety znajomi szybko zapłacili i **** uciekł.

            • 1 3

          • Tak to potwierdza że pisze kierowniczek , prpagandysta taki młody brunecik o kobiecych ruchach (1)

            • 0 5

            • Lubisz takich? :)

              • 2 0

          • Jakie NNW?

            Jeśli ubezpieczyciel się dowie, że prowadzisz w świetle obowiązujących przepisów nielegalny przewóz osób, bo tak należy działalność Ubera obecnie kwalifikować, to od razu wyprze się zapłaty odszkodowania dla ciebie i twojego pasażera. Myślisz, że w ubezpieczeniach pracują mierni prawnicy? Znajdą każdy powód, żeby nie wypłacić odszkodowania.

            • 9 4

      • 3000

        za prace w nocy ? serio marnujesz noce za 3000 i to bez zadnej umowy i ubezpieczenia ? kobieta sama w domu a Ty za 3000 w nocy jezdzisz ? jak bedziemy sie zadowalali takimi zarobkami to nigdy nie bedzie tu dobrze .Pomyśl , gdybyś zarobił wiecej to wiecej wydasz , jak Ty wiecej wydasz to ktoś dzieki tobie wiecej zarobi , tak to musi działać , pieniądz musi być w obiegu !

        • 2 1

      • I już kłamiesz w ostatnim zdaniu. W święta (Boże Narodzenie, Sylwester) stawki w Uberze są inne.

        Więc co niektórzy byli zaskoczeni, że stawki były inne niż standardowo.

        • 2 2

    • Małe pytanko ? (2)

      Czy korporacje transportowe - taksówkowe płacą za korzystanie z miejsc postojowych , postojów Taxi ???

      Jężeli tak to w jakiej wysokości są wpływy do miast ?

      Czy ewentualna dzierżawa miejskich miejsc jest poprzedzona przetargami organizowanymi przez miasta ?

      Kto wyłania korporacje np. przy dworcach PKP , lotnisku , halach sportowych ???

      • 37 1

      • Płacą

        Jeśli chodzi o opłatę, owszem płacą. Nie dosyć że płacą za licencję to płacą jeszcze co miesiąc składkę członkowską z której pokrywane są postoje np. Na lotnisku.

        A korporacje w takich miejscach jak dworzec/lotnisko są wyłaniane na zasadzie przetargu tj. Która korporacja da więcej, ta będzie mogła stać tam na postoju.

        • 1 0

      • płacą

        każdy taksówkarz musi na początku zapłacic za licencję czyli za miejsce na postoju , a kto wyłania korporacje przy dworcach itp ? pomyślmy.... ich operator / zarządca ?

        • 2 0

    • (5)

      Po co takaowkarze placa podatki, uwolnic zawod jak w krajach 3 swiata, i wtedy kursy beda tansze bo nie trzeba bedzie placic 1200 zus

      • 9 1

      • (1)

        złotówy i podatki to dobre, jak proszę o paragon to za każdym razem tak jakbym 3 wojnę światową wywołał

        • 5 0

        • co ty pierdzielisz

          taksometru nie włączy jak nie włączy kasy fiskalnej wiec zawsze bedziesz miał paragon jesli masz włączony taksometr, to są zintegrowane urządzenia !

          • 4 0

      • Złotówy podatków nie płacą!!!!! (2)

        Po pierwsze bo są to 65% ubecy i psy na emeryturze a 33% jest na karcie podatkowej ( proszę sobie poczytać to będziecie wiedzieć dlaczego nie płacą podatków )

        • 16 0

        • (1)

          Tu akurat proszę nie generalizować. Mój Tata był taksówkarzem, a żaden z niego ubek ani żadnej karty nie miał. Ciężko pracował, żeby zarobić na utrzymanie. Jakkolwiek skłaniam się ku uber'om z prostej przyczyny- bo taniej, to proszę z góry nie zakładać, że każdy korporacyjny taksówkarz to krętacz.

          • 8 2

          • A wiesz co to jest karta podatkowa?

            • 2 0

    • jakiego wykształcenia? (3)

      w weekend jechałem zarówno taksówką jak i uberem i tak samo jechali z nawigacją, a taksówkarz jeszcze dopytywał, jak ma jechać

      nie wiem kto korzysta ze zwykłych taksówek, jak uberem w nocy można wrócić z Gdyni do Śródmieścia Gdańska za 40 zł.

      • 125 15

      • co ma używanie nawigacji do wykształcenia? (2)

        • 35 11

        • jak jesteś kształcony - to wiesz jak obsługiwać (1)

          a jak chłop od pługa - to nie umie

          • 20 15

          • Jak chłop, to "nie umi" ;)

            • 7 1

    • tylko uber ! (6)

      dosc zlosliwych mietkow z taksowy ktorzy wydoja z ciebie 3 razy wiecej jak tylko moga

      • 172 18

      • Nie mam nic przeciwko. (1)

        Wolny rynek jak ktoś chce pobierać niższe opłaty za usługę - proszę bardzo. Ale wszystkie koszty powinni ponosić tak jak każdy inny przewoźnik/przedsiębiorca.

        • 20 4

        • widać że zielony

          czyli jakie inne koszty? Paliwo? placa tyle samo.. podatki, placa tylko nie w pl, bo to nie polska inicjatywa, polską juz dawno by zaciukali.. co jeszcze mają placic tak samo jak inni? za wynajem dyspozytora, ktorego zastepuje komórka i aplikacja?

          • 11 5

      • hyh (3)

        Pewnie jakby miał licencje to by było drożej. Szara strefa

        • 22 8

        • ale po co licencja (2)

          skoro niczego mi jako pasażerowi nie gwarantuje? taksiarze jeżdżą fatalnie stwarzając zagrożenie na drogach, taksówki po kilkanaście lat, gbury z głupią gadką, naciągają i zwykle nie wiedzą, dokąd jechać. do tego zwykle jadą petami. kasę ściągają koszmarną. w czym są lepsi od przypadkowych ludzi u których kasę nalicza aplikacja?
          oczywiście, można zamówić taksówkę lepszej klasy, ale ta usługa jest zwykle dodatkowo płatna, a taksiarz pozostaje raczej gburem niestety.

          • 90 10

          • No zapytaj ubezpieczyciela jak coś ci się stanie i ubezpieczyciel się dowie, że jechałeś z osobą bez licencji.

            Która łamie przepisy ustawy. Wtedy z automatu nie dostaniesz odszkodowania.

            • 8 22

          • Taksówkarze się pytają jak mają jechać, żeby to klient zadecydował którą trasą woli dotrzeć. Dzięki temu później unika się pretensji o naciąganie na długość drogi albo na zbyt długi czas jazdy.

            • 22 12

    • prowadzą działalność zarobkową to muszą mieć takie same zasady jak taxi

      inaczej się nie da.

      • 6 15

    • Małe ale ?

      Szef ITD jest w stopniu generała ?

      • 6 1

    • chcą jeździć za pół darmo i świnię podłozyli kierowcy (1)

      niezły sabotaz

      • 51 3

      • Pasażerowie mogli nie wiedzieć o co chodzi ,że kierowca nie ma potrzebnych dokumentów, zapytali to odpowiedzieli, To, że się tak uczepili tego ubera to osobna sprawa :/

        • 16 5

    • Twój wpis wystarczająco mówi o twoim wykształceniu.

      Dobry portal wybrałeś!

      • 7 3

  • Wykończyć złotówy wyrównać ceny przewozów (1)

    Wielu taxiarzy przegina z cenami i wybieraja dalszą trasę powinni jezdzić na aplikacjach takich jak uber są Tz. Świętą krową robią co chcą jezdrzą pojazdami w b.złym stanie technicznym
    Może zorganizować protest i nie zamawiać taxy przez 2 miesiące to zrozumieją że nie mają co do gara dla rodzinki włożyć.

    • 3 0

    • Wolny wybor

      Ceny chleba w sklepach sa różne kupujesz tam gdzie Ci chleb smakuje i mam odpowiednią cenę z taksowkami jest tak samo ceny są różne i każda taksówka powinna mieć cennik więc jak ktoś wsiada do pierwszej lepszej taksówki to powinien mieć pretensje do siebie ze płaci dużo za kurs

      • 0 0

  • powinni zakazac ubera (10)

    Uber to nie legalne nie placa nic tylko kase biora do kieszeni a taxuwkaze placa podatki i skladki wszelkiego rodzaju a ze stawki ruzne sa to trudno wolny rynek jest od 1.8 3. Zl w korporaci po nie zrzeszone taxiuwki maja od 2.6 do 6 zl ale i tez z nimi mozna negociowac cene

    • 17 94

    • Nauka

      Ty się najpierw człowieku naucz polskiego, potem poczytaj trochę i na końcu sie wypowiadaj... Uberowcy płaca normalnie podatek dochodowy i vat!

      • 0 0

    • Ciebie powinni zakazać na każdym forum,trolu jeden

      • 0 0

    • Do szkoły...

      Gamoniu!! Nawet wykonywanego zawodu nie potrafisz poprawnie napisać. W sumie nic dziwnego, nie powinienem się obruszać, bo wielu "taxuwkazy" tak ma.

      • 3 0

    • Jesteś jełopbi tyle

      Z taką ortografią nie zdałbyś pierwszej klasy podstawowej

      • 8 0

    • Pisownia wymiata

      • 7 0

    • język polski stan zero. (2)

      • 28 1

      • typowy janusz złotówa (1)

        pewnie były milicjant

        • 23 1

        • Albo tępy trep

          • 9 0

    • Nie prawda od każdego przejazdu odprowadzam podatek vat I dochodowy

      • 13 1

    • Nie za bardzo rozumiem co tu nabazgrałeś.

      • 16 0

  • Brawo Inspekcja,tak trzymac

    • 1 2

  • zobaczcie kto siedzi za kierownicami taxi (4)

    same ubeckie i milicyjne ryla na emeryturkach az strach wsiadac pobieraja wysokie emerytury i pracuja dalej zabierajac prace mlodym

    • 43 7

    • A w uberze same p......zdy

      • 0 1

    • Hmm (2)

      Jestem kierowca taxi od 2 lat, prowadziłem kiedyś firmę ale przegrałem z uwielbianymi przez wszystkich zagranicznymi hipermarketami.

      później jeździłem 6 lat na ciężarówkach które tez sa znienawidzone bo duże i wszyscy ich sie boją.

      nie jestem byłym policjantem ale byłym studentem marketingu i zarządzania z tytułem magistra kochającym architekture udzielającym sie publiczne działającym w różnych akciach prospołecznych.

      oddaje krew, jestem zarejestrowanym dawcą szpiku.

      na taksówce jeżdżę by utrzymać rodzine po srednio 12 godzin 7 dni w tygodniu w domu jestem tylko po to by sie umyć i wyspać.
      małżeństwo mi sie mało przez to nie posypało ale na szczęście zona powoli juz zaczęła sie przyzwyczajać choć nadal mi wypomina że jak latałem na ciężarówkach to to było ze mnie więcej pożytku.

      tak wiec wiecej szacunku do ludzi jełopie

      • 12 7

      • normalnie urzekła mnie Twoja historia do łez.....

        A tak w ogóle to musisz mieć zarąbistą żonę, super wyrozumiała babka co pewnie cały dzień leży na kanapie i maluje pazury. ale chyba jesteście siebie warci

        • 5 3

      • Nie użalaj się nad sobą tylko weź się za porządną robotę. W Gdańsku w tej chwili bezrobocie poniżej 5%, nie ma problemów ze znalezieniem pracy.

        • 6 4

  • Uber i tylko Uber (15)

    mam 67 l marną emeryturę, ale czasami muszę przewieźć coś samochodem (zakupy, itp.). Niższe koszty, zero problemów. Polecam babciom i dziadkom.

    • 77 13

    • HA HA HA pseudoreklama (14)

      jesteś sm.........ciem z ubera a nie dziadkiem

      • 4 23

      • napisał śmieć złotówa (1)

        • 2 0

        • Bez nawigacji nawet w mieście sie gubią kierowcy z wiochy

          • 0 0

      • I tu sie mylisz!!!! (9)

        Naprawdę jestem samotną 67 letnią babcią bez samochodu (chociaż z używanym kiedyś prawem jazdy) - zero kłamstwa.

        • 16 0

        • bacia haha (8)

          • 0 13

          • Jasne!!!! (7)

            Przerażające jest to, że część "młodego" pokolenia nie jest w stanie zrozumieć, że ludzie aktualnie mający 60-70 lat poznawali internet w latach 90tych XXwieku, gdy oni (aktualni komputerowi geniusze:))))) robili kupki w tetrowe pieluchy (pampersy były znane wyłącznie z literatury bądź z reklam). Dla tych "dziadków i babć" korzystanie z różnych aplikacji i m.in. Ubera to żadna sztuka. Jestem jedną z tych babć i żal mi ciebie, bo masz klapki na oczach, a to nie rokuje dobrze.

            • 24 0

            • Babcia ;PP (6)

              Babcia co używa Ubera a do tego jeszcze uważnie śledzi wypociny na trójmiasto.pl

              Coś mi sie tu kupy nie trzyma ;)))

              • 3 10

              • Owszem, śledzę "wypociny" bo to bardzo interesujące, chociaż portal nędzny (5)

                Nota bene: babcia używająca Ubera to kolejny szok po minionych szokujących informacjach o babciach (dziadkach) używających komputerów, smartfonów i innych wynalazków zarezerwowanych wyłącznie dla "młodych i wykształconych" po licencjatach. Kiedyś.... Posłuchajcie moje małe dziatki: babcie i dziadki uczęszczały na studia dzienne na Politechnice Gdańskiej, gdzie dostawało się wycisk, o którym nie macie pojęcia. Poszczególne przedmioty nie były zdawane latami, a tryb był następujący: egzamin-poprawka-komisyjny-out. I tyle w temacie lub jak kto woli EOT. Z babcinym pozdrowieniem - otrząśnijcie się !

                • 14 0

              • Droga Babciu,

                bardzo dużo racji jest w Twojej wypowiedzi, ale niestety zmartwię Cię, bo jednak coś przegapiłaś: pampersy były już ogólnie dostępne w latach 90. Trzeba było czasami nosek poza komputer wystawić.
                No i jeszcze jedno: babcie nam się zmieniają: komputery, smartfony, yoga, garncarstwo itp., a dla wnuków czasu nie ma. Siedzą te dziatki teraz przed swoimi sprzętami w domu, bo już nie ma babć, które pokażą jak się szyje i dziadków, którzy skleją z tobą model samolotu. No ewentualnie jest opcja, że możesz sobie z babcią na fejse pogadać. Świat do góry nogami się poprzestawiał.

                • 2 0

              • (1)

                Nie neguje że sa osoby starsze które korzystają ze smarfonów komputerów sledza internet i zapewne tez sa osoby które korzystają z Ubera.

                Ba sam znam pare osob ktore doskonale obsluguja apke MyTaxi a do tego sa obeznene z nowymi technologiami a maja z pewnoscia grubo ponad 50lat.

                Ale ty nie jesteś babcia tylko kierowca lub po prostu lobbysta ubera i tyle ;DDD

                • 0 1

              • OK. Poddaję się :))))

                Ale... Spróbujcie popatrzeć innymi oczami na babcie i dziadków w swoim otoczeniu.

                • 3 0

              • Babcia jeszcze używa języka młodego pokolenia. co za społeczeństwo że mając 20 parę lat mówi sie ze juz jest sie babcia lub dziadkiem ;PPP Buhahah

                • 1 2

              • Droga mgr inż. Babciu kochana - hajtnąłbym się z Tobą, oj hajtnąłbym się!

                • 4 0

      • jeśli już to kryptoreklama geniuszu (1)

        • 0 0

        • Ok kierowco ubera z prowicji

          • 1 0

  • Złotówa to nie zawód tylko stan umysłu. Uber chce to zmienic. Dlatego jest wojna. (7)

    • 148 12

    • Widziałeś te twarze kierowców ubera- kwiat inteligencji (6)

      • 8 14

      • (2)

        Wystarczy że widzę te taksówkarskie ryje.......to dopiero jest inteligencja ha,ha

        • 6 0

        • Same słouki z prowincji w uberze

          • 0 0

        • Same słouki z prowincji w uberze

          • 0 1

      • "kwiat inteligencji"?

        Chryste słodki,kto to pisał?! pomijając bzdurną stylistykę,to trąci takim PRL-em,że ufff.....tak....kwiat młodzieży robotniczej....tak....itd

        • 5 1

      • To może pokaż swoją twarz inteligencie.

        • 10 3

      • Nie mówimy o inteligencji, tylko sposobie myślenia.

        • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane