- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (159 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (343 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (119 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (223 opinie)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (49 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (472 opinie)
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami?
Grupa radnych PO domaga się od władz miasta ponownego montażu bramownic przed wiaduktem w ciągu al. Hallera , aby ograniczyć notoryczne zrywanie sieci trakcyjnej tramwajów. Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia.
W efekcie dochodzi do kilkugodzinnego paraliżu komunikacyjnego, skierowania tramwajów na trasy objazdowe oraz zamknięcia dla ruchu samochodów fragmentu al. Hallera.
Do ostatniego zerwania sieci doszło w piątek (27 lipca), o czym informowaliśmy w naszym Raporcie. Podobne zdarzenie miało też miejsce zaledwie tydzień wcześniej - 20 lipca, a także 11 lipca.
Zerwana trakcja na Hallera (39 opinii)
Radni apelują do prezydenta o bariery ograniczające wjazd
- Doskonale widać, że istniejąca organizacja ruchu wymaga pilnej poprawy. Przez nieuwagę lub celowe lekceważenie oznakowania przez jednego kierowcę cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej kilku linii tramwajowych. W dodatku takie sytuacje zniechęcają do korzystania z tramwajów jako podstawowego środka transportu do pracy czy szkoły - mówi Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska.
Borawski wraz z radnymi PO: Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i Przemysławem Rysiem wystosowali w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta Gdańska.
- Jesteśmy przekonani, że tylko wykonanie fizycznych barier będzie w stanie powstrzymać kierowców zbyt dużych samochodów przed korzystaniem z tego przejazdu - przekonują radni w piśmie do prezydenta.
Istniejące oznakowanie jest wystarczające
Odpowiedzi ostatecznie udzieliła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, która przekonuje, że istniejące oznakowanie jest poprawne i nie wymaga poprawek.
Wymienia przy tym jego elementy, które powinny przekonać kierowców do zmiany trasy:
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów wyższych niż 3,5 m w najwyższym punkcie przejazdu pod wiaduktem
- tablice o zmiennej treści w ciągu al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, która ostrzega o przekroczonej skrajni
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wyżej wymienione oznakowanie jest odpowiednio oddalone od przedmiotowego wiaduktu kolejowego, co pozwala kierowcom zawodowym pojazdów ciężarowych na odpowiednio wczesną reakcję i daje im możliwość zmiany trasy przejazdu - pisze do radnych Dulkiewicz. - W mojej opinii istniejąca organizacja ruchu drogowego przy wiadukcie kolejowym oraz w jego rejonie jest czytelna i jednoznacznie wskazuje, że przejazd pod obiektem jest zabroniony dla pojazdów o wysokości określonej znakami.
Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia".
Materiał z 2016 r.
Bramownica była, ale została zdemontowana
Warto dodać, że kilka lat temu istniała już konstrukcja, która stała przy Operze Bałtyckiej. Została jednak zdemontowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Czytaj też: Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury
Materiał z marca br.
Opinie (350) 10 zablokowanych
-
2018-08-01 19:37
Proszę o wymiary jezdnia trakcja 3 5m
- 0 0
-
2018-08-01 19:11
Oznakowanie jest prawidłowe, drugi wiadukt donikąd potrzebny
Oznakowanie jest prawidłowe, ale w Polsce prawie nikt nie jeździ zgodnie z przepisami, bo prawie nikt przestrzegania przepisów nigdy nie kontroluje. Oznakowanie zostawić, a przed wiaduktem wybudować nowy, dodatkowy, niższy, znikąd, donikąd, fizycznie zatrzymujący ciężarówki, bo przecież same przepisy ich nie zatrzymają.
- 0 0
-
2018-08-01 16:35
Zainstalowac super ultra nowoczesne hiper biomolekularne z turbo doladowaniem elektroniczno fotowoltaiczne instalacje stworzone przez naukowcow NASA przy wspóludziale naukowcow z pern . ludzie nosz k.... najzwyczajniej w swiecie zakazac wjazdu autą przekraczajacym wage 3.5 t i po problemie
- 0 0
-
2018-07-31 14:02
(17)
Skoro oznakowanie jest wystarczające to dlaczego wciąż dochodzi do zerwania trakcji? Czyżby kary i mandaty były zbyt niskie?
- 421 3
-
2018-07-31 21:34
(3)
Bo kierowcy mają we krwi gen nieprzestrzegania kodeksu drogowego, a szczególnie ograniczeń.
- 8 0
-
2018-08-01 07:19
Zupełnie jak rowerzyści (2)
- 3 0
-
2018-08-01 09:41
rowerzyści nie wiedzą co to strefa 'tempo 30" i zamiast jeździć asfaltem to gnają chodnikami (1)
- 2 0
-
2018-08-01 14:59
Wincej ukrainców do pracy jako kierowcy
- 1 0
-
2018-07-31 14:28
Nie, po prostu trzeba kryć Liska Chytruska (3)
- 19 2
-
2018-07-31 20:03
Kierowcy nie patrzą na znaki (2)
- 10 0
-
2018-08-01 11:45
Polskiemu kierowcy TIR nawet bramownica nie przeszkadzała (1)
„Nie zauważał jej”. Przy takich zdarzeniach, gdzie wynikiem są wielogodzinne utrudnieni w ruchu policja powinna mieć prawo automatycznego zatrzymywania prawa jazdy np. na 3 miesiące. Dla zawodowego kierowcy to dość uciążliwa kara.
- 2 0
-
2018-08-01 12:26
Jak coś nie działa to należy w taki sposób zabezpieczyć wiadukt aby nie było zrywania sieci. Tam to jest zbyt często a więcej kosztuje nerwów wszystkich naprawianie i czekanie niż pomyślenie w sprawie skutecznego zabezpieczenia.
- 1 0
-
2018-07-31 18:34
(3)
Głupiemu i 100 batów nie pomoże...
W mieście powinno się jeździć do 50 km/h (w porywach do 70km/h) i co ...- 7 3
-
2018-07-31 18:42
Malunki (2)
A czy na prawoskręcie przy operze nie można by wymalować znaków zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych ? Innym rozwiązaniem jest zrobić jezdnie pod wiaduktem niżej :)
- 5 2
-
2018-07-31 19:49
(1)
Niżej? Żeby jeszcze większe jezioro się tworzyło po ulewach? Lepiej nadlać asfaltu żeby na pewno żadna ciężarówka się nie wcisnęła i zniknie bajorko ;)
- 9 0
-
2018-07-31 22:09
"nadlać asfaltu"
Wygrałeś...
- 0 4
-
2018-07-31 19:43
Niestety kierowcy w naszym kraju są bardzo słabi...
nie patrzą na znaki, pieszych na przejściach nie widzą, zasad pierwszeństwa nie znają. Może postawić tam dwóch żołnierzy z armatą. Jak będzie się zbliżała ciężarówka to niech strzelają, myślę, że to jedyny sposób by obronić ten wiadukt przed gapowatymi zawodowcami
- 20 1
-
2018-07-31 17:18
Zdaniem urzędników jezdnia na Słowiackiego też była dobra i wystarczająca
Dopiero jak tą "dobrą" jezdnię wyśrutowano, to jezdnia nadal jest dobra, ale o dziwo wypadków mniej. Typowa logika urzędasa.
- 20 1
-
2018-07-31 15:28
Kierowcy widzą znaki doskonale
Po prostu chcą przejechać, bo wiedzą że można się tam zmieścić, tylko nie zawsze znają dokładną wysokość auta
- 16 5
-
2018-07-31 15:14
Czynnik ludzki
- 6 0
-
2018-07-31 15:14
Skoro to nie działa, to znaczy że NIE jest wystarczające...
- 47 0
-
2018-08-01 14:44
problem?
Blednę oznaczenie wysokości wiaduktu.podana wysokość jest wartością szczytową,a nie całkowitą.stąd wjazd dużych mobilkow.zmienic oznakowanie i po sprawie.
- 0 0
-
2018-07-31 14:35
(1)
Czego się spodziewać po ludziach, którzy ledwo skończyli podstawówkę i jedyne co w życiu "umieją" to prowadzenie ciężarówki.
- 9 10
-
2018-08-01 13:57
Ty nic nie umiesz xD
- 2 0
-
2018-07-31 14:27
wiadukt tylko dla kabrioletów, rowerzystów i pełzających (1)
reszta niech jedzie dookoła
- 11 2
-
2018-08-01 13:56
Czyli tunel tęczowy?
- 0 0
-
2018-07-31 20:03
Proste rozwiazanie (2)
Proste- calkowity zakaz ruchu powyzej 3,5tony!!! Ale widocznie to za trudne dla inteligencji wladz miejskich.
- 2 1
-
2018-07-31 20:04
Tramwaj waży ponad 3,5tony (1)
jakieś 80ton
- 1 3
-
2018-08-01 13:12
Z dopiskiem nie dotyczy tramwajów - proste, nie!
Z dopiskiem nie dotyczy tramwajów - proste, nie!
- 2 0
-
2018-08-01 13:07
A może na samym wiadukcie czerwono ostro migające tablice o zmiennej treści!
A może na samym wiadukcie czerwono ostro migające tablice o zmiennej treści!
- 1 0
-
2018-08-01 12:53
Bramownica tak.
Ale z solidną belką zawieszoną na łańcuchach a nie z firankami.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.