• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak znaleźć pracę w międzynarodowej firmie?

31 stycznia 2024 
Opinie (1)

Rozbudowane benefity pracownicze, zróżnicowane pod względem kulturowym środowisko pracy, wiele szans na rozwój zawodowy i możliwość relokacji do innego kraju - to tylko kilka zalet pracy w dużej firmie posiadającej swoje oddziały na całym świecie. Czy wiesz jednak, jaki jest profil kandydatów poszukiwanych przez międzynarodowe organizacje? Dowiedz się, jak zwiększyć swoje szanse w rekrutacji.



Zwiększ swoje kompetencje



Programiści, specjaliści HR, analitycy danych biznesowych - to tylko kilka przykładów stanowisk, na jakich można znaleźć zatrudnienie w dużej, międzynarodowej firmie. Twoja ścieżka edukacji przebiegała inaczej? Nic straconego. Współcześnie oferta edukacyjna skierowana do osób, które są już obecne na rynku pracy, jest bardzo rozbudowana. Studia online, kursy i szkolenia - masz wiele możliwości zwiększenia swoich kwalifikacji. Niekiedy pracodawcy poszukują też pracowników na poziomie entry level, co oznacza, że nawet bez dużego doświadczenia nadal masz szanse w rekrutacji. Ale przyznajmy uczciwie - takich ofert jest mniej niż ogłoszeń kierowanych do kandydatów z dłuższym stażem.

Rozważ również aplikowanie na stanowiska zdalne - taką pracę oferuje wiele firm z całego świata, które niekoniecznie mają swój oddział w Polsce. Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez serwis z ogłoszeniami o pracę FlexJobs, firmy zatrudniające pracowników w modelu zdalnym bez względu na lokalizację poszukują m.in. księgowych i projektantów graficznych.

Podszlifuj swój angielski



Praca w międzynarodowej firmie ma swoją specyfikę. Ze względu na to, że jej pracownicy mogą pochodzić z różnych krajów i kultur, koniecznością jest znajomość wspólnego języka. Aby aplikować do takiego pracodawcy, musisz szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wypada Twój angielski. Masz z tym trudność? Istnieje sposób, który pomoże Ci w ocenie własnych kompetencji językowych.

Według skali opracowanej przez Radę Europy poziomy znajomości języka angielskiego to:
  • A1 (początkowy) - poziom ten pozwala na przekazanie rozmówcy podstawowych informacji na swój temat;
  • A2 (podstawowy) - ten stopień umożliwia porozumiewanie się w prostych sytuacjach komunikacyjnych; 
  • B1 (niższy średnio zaawansowany) - to poziom niezbędny, aby wypowiadać się prosto i spójnie na tematy związane z pracą;
  • B2 (wyższy średnio zaawansowany) - pozwala na prowadzenie płynnej, normalnej rozmowy, nie tylko związanej z kwestiami zawodowymi;
  • C1 (zaawansowany) - oznacza swobodne posługiwanie się językiem w wielu kontekstach;
  • C2 (biegły) - to poziom niemal native speakera.

Gdy chcesz zatrudnić się w firmie o międzynarodowym charakterze, poziom B1 to absolutne minimum. Jeżeli jednak swoją przyszłość wiążesz z karierą w międzynarodowym środowisku pracy, to Twój angielski powinien być na poziomie co najmniej C1. 

Naucz się dodatkowego języka



Masz już kwalifikacje poszukiwane przez międzynarodowe firmy - jesteś specjalistą z zakresu IT, logistyki, sprzedaży czy ochrony zdrowia? Twoje szanse na pozytywne zakończenie procesu rekrutacji zwiększy znajomość dodatkowego języka. Praca w wielokulturowym otoczeniu stawia przed kandydatami unikalne wyzwania, a jednym z nich jest bariera komunikacyjna. W jej przełamaniu nie ma drogi na skróty - konieczne są rozwinięte umiejętności językowe.

Jeżeli poza językiem angielskim sprawnie posługujesz się np. francuskim, niemieckim czy hiszpańskim, to łatwiej będzie Ci komunikować się nie tylko z członkami zespołu, ale również z klientami i kontrahentami. To duża wartość w oczach pracodawcy. Zapremiować możesz też znajomością rzadziej spotykanych języków, np. duńskiego, szwedzkiego lub niderlandzkiego. Rozważ zatem zapisanie się na kurs językowy - Twoje umiejętności powinny zostać potwierdzone certyfikatem.

Przygotuj dobre CV po angielsku



Masz już CV w języku angielskim, dokładnie dobierasz ogłoszenia, na które odpowiadasz, posiadasz poszukiwane przez pracodawców kwalifikacje, a mimo to Twoje aplikacje pozostają bez odpowiedzi? Problemem mogą być dokumenty aplikacyjne - nie chodzi jednak o ich treść, ale o formę.

Dobre CV powinno zajmować nie więcej niż stronę, być estetyczne i czytelne - w przeciwnym razie rekruter może po prostu zignorować Twoją kandydaturę. Jednocześnie warto:
  • przedstawić swoje umiejętności w przejrzysty sposób - zamiast słów, możesz zastosować wizualną skalę;
  • przygotować profil osobisty - to kilka linijek tekstu, w którym możesz przedstawić swoje największe sukcesy;
  • wyraźnie rozgraniczyć sekcje w CV - informacje powinny być posegregowane (np. dane osobowe i kontaktowe, dotychczasowe miejsca pracy czy hobby);
  • zadbać o uwypuklenie tych informacji, które są dla pracodawcy szczególnie istotne - zgodnie z zasadą, że liczy się jakość, nie ilość.

Jeżeli zastanawiasz się, jak wygląda poprawne CV przygotowane z myślą o aplikacji do międzynarodowej firmy, sprawdź przykład po angielsku - przykłady pomogą Ci dopracować Twoje CV zgodnie z aktualnymi standardami.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (1)

  • Znajomosc jezykow jest konieczna i wyksztalcenie za granica !!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane