• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie będzie Śródmieście Morskie Gdyni?

Michał Sielski
15 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Zabudowa ul. Nowej Węglowej ma komponować się z inwestycjami w całym Śródmieściu.
  • Nowy kwartał zabudowy ma powiększyć centrum.
  • Zabudowa Międzytorza będzie trwała 10 lat. Rozpocznie się w 2017 roku.
  • Sercem projektu mają być efektowne dominanty.
  • Większość terenu zajmą inwestycje mieszkaniowe.
  • Tak wyglądać ma część hotelowa.
  • Przestrzeń ma być ogólnodostępna i przyjazna dla mieszkańców i spacerowiczów.
  • Na razie nie jest jeszcze jednak gotowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Gdyńskie Międzytorze, byłe tereny Stoczni Nauta i Dalmoru oraz nowa marina - ten obszar ma stworzyć nową, gdyńską dzielnicę: Śródmieście Morskie. Ile z planów wizjonerów uda się zrealizować i jak dużo czasu będzie potrzeba, by mieszkańcy Trójmiasta mogli zyskać atrakcyjne przestrzenie do mieszkania, odpoczynku i pracy?



Ostatnio pisaliśmy o wyborze inwestora gdyńskiego Międzytorza zobacz na mapie Gdyni. Inwestycji za ok. 700 mln euro dokona tam deweloper Semeko. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa, ale będzie też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa. Inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku, a ruszy już w 2017 roku. Przy dworcu PKP najpierw pojawią się lokale handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw.

- Jesteśmy świadkami narodzin nowej dzielnicy Gdyni - Śródmieścia Morskiego. Jest to niesamowity moment w historii, kiedy to tereny dotychczas wyłączone z życia miasta, zostają przez nie wchłonięte - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Nowa marina nie tylko dla żeglarzy

  • W nowej marinie zmieści się 120 jachtów
  • 80 proc. miejsc postojowych ma być wynajęta na stałe.
  • Nad brzegiem mają powstać efektowne budynki.
  • Dwie mariny będzie rozdzielał tylko pirs Molo Południowego.
  • Przy marinie powstanie też pełna infrastruktura.
  • Budowa części inwestycji już trwa.


Z pewnością życiem powinna też tętnić nowa marina, którą miasto zaplanowało w Basenie Prezydenta. Jest to możliwe dzięki "uwolnieniu" terenów Dalmoru, co pozwoli wszystkim korzystać z większej części nadmorskich nabrzeży.

- Gdynia zyskuje powierzchnię o unikatowym położeniu. Na całym świecie tereny na styku lądu i wody usytuowane w miastach w znaczący sposób podnoszą jego atrakcyjność i stają się jego sercem odwiedzanym licznie przez mieszkańców i turystów - zauważa prezydent miasta Wojciech Szczurek.

Nowa marina ma być gotowa w 2017 roku. Do tego czasu powstaną trzy pomosty z miejscami do cumowania 120 jachtów i żaglówek. 80 proc. miejsc ma być wynajęta na stałe, reszta czekać będzie na gości.

Mieszkania i usługi zamiast stoczni i Dalmoru

  • Widok Gdyni od strony morza ma się całkowicie zmienić.
  • Nowoczesna tkanka miejska ma diametralnie zmienić oblicze centrum Gdyni.
  • Gdynia 2027?


Zmienią się też tereny po Dalmorze i Stoczni Nauta. Polski Holding Nieruchomości wraz ze spółką mLocum już rozpoczął prace, polegające na diametralnej zmianie nabrzeża niegdyś przemysłowego na nadmorską strefę prestiżu, z której miasto ma być dumne. Zabudowa ma tu rosnąć wraz z oddalaniem się od linii brzegowej.

W pierwszym etapie powstanie sześć budynków mieszkalnych oraz marina. Na 11,7 tys. m kw. zbudowanych zostanie ok. 170 mieszkań w czteropiętrowych budynkach z usługami na parterze. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Pierwsi mieszkańcy wprowadzą się rok później.

Zobacz śródmieście Gdyni z wysokości żurawia.

Opinie (362) 5 zablokowanych

  • A gdzie meczet?

    Przyszłościowo już teraz powinno się planować pod nie miejsce.

    • 8 3

  • Nowobogacze z przekrętów sobie apartamenty postawią

    buah

    • 14 4

  • (1)

    żegnaj Gdynio morskiej gospodarki
    witaj gdynio "morskiego" blokowiska
    żegnaj sensowna praco za 4000 witaj "praco" za 1800 brutto

    nabrzeża portowe i ich zaplecze przemysłowe zamienione raj dla deweloperów mieszkaniowych i przestrzeń pod nowe dyskonty i "markety"
    myślenie niewątpliwie "przyszłościowe"

    • 42 7

    • i nie ma nikogo, kto by sie za portem ujął.

      • 7 3

  • Jak dla mnie rewelacja !!!

    • 6 9

  • To wlasnie w zwiasku z ta wizja lotnisko nie moze dzialac (3)

    samoloty by poprzewracaly drapacze chmur.

    • 20 5

    • (2)

      mądrość pisowska karze ci pisać "w zwiąSku"?

      • 6 3

      • spisek pisu
        spisek gdańska
        spisek po
        spisek knp
        spisek, spisek !!!

        • 9 5

      • Ojej literowka

        dziekuje medrcu!

        • 3 4

  • Ile będzie Biedronek a ile Lidlów ?

    • 20 1

  • ?

    To Gdynia jest "morska"Bo w Polsce gadaja,że tam PSL orze jak może....

    • 10 7

  • Jacy architekici,planiści i wizjonerzy takie efekty

    Należałoby w ich miejsce zatrudnić z lepszym spojrzeniem na przyszłość

    • 9 2

  • A jak tam się dojedzie?

    Bo drogi dojazdowe do centrum pozostaną takie same.
    Korki-gigatny to będzie codzienność.

    • 24 4

  • Międzytorze zostanie pomimo zabudowy

    Z makiety wynika, że mnóstwo torów jednak zostanie, a szkoda. Przeładunki w porcie obecnie nie wymagają tylu torów przed portem, ponieważ pociąg wjeżdża na terminal i potem wyjeżdża. Szkoda, że nie ma planów zabudowy aż do ulicy Polskiej. Można byłoby zostawić dwa lub trzy tory, "ukryć " je w jakiś sposób na tej nowej dzielnicy. Niestety będzie jak zwykle - rozwiązania połowiczne. Na makiecie jest też galeria handlowa. Brawo Panie Szczurek co za genialny pomysł. Pana zastępcy powinni iść do szkoły aby nie popełniać takich książkowych błędów.

    • 12 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane