- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (401 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (51 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Ostatnie dni rejestracji kupców na Jarmarku św. Dominika. Będzie 690 stoisk
Trwa rejestracja wystawców do udziału w 762. Jarmarku św. Dominika w Gdańsku. Czeka na nich ok. 690 stoisk. Impreza rozpocznie się 23 lipca i potrwa do 14 sierpnia.
Dlatego w tym roku podczas jarmarku będzie ok. 690 oficjalnych stoisk. Wystawcy mają czas na zgłoszenie chęci udziału w imprezie do niedzieli, 12 czerwca.
Składane przez nich oferty oceni komisja, sprawdzając je pod kątem przyjętych w regulaminie imprezy kryteriów. To nowe działanie, które - zdaniem MTG - sprawdziło się przy okazji organizacji Jarmarku Bożonarodzeniowego.
Jarmark św. Dominika - w cenie oryginalność i unikatowość
Organizator stawia na unikatowość i oryginalność asortymentu. Mile widziane są też atrakcje dla publiczności (np. organizacja warsztatów, pokazy procesu produkcji) czy zatrudnianie pracowników mieszkających w Gdańsku.
Preferowane będą produkty ręcznie wykonane i regionalne, wyrabiane naturalnymi metodami, produkty kolekcjonerskie, antyki czy te promujące zdrowy styl życia.
Asortyment niewskazany to m.in.: sprzęt AGD, bielizna, pościel, kosmetyki, odzież masowej produkcji czy towary imitujące znane marki.
Usługi niepożądane to: malowanie tatuaży, pokazy baniek mydlanych czy zaplatanie warkoczyków. W ubiegłym roku udział w Jarmarku św. Dominika wzięło 611 wystawców.
Uczestników jarmarku będzie można znaleźć na uliczkach, placach i skwerach Głównego i Starego Miasta.
Artyści i rzemieślnicy wystawiać się będą na:
- Tkackiej,
- Kołodziejskiej,
- Podmłyńskiej,
- Św. Ducha,
- Grobli I,
- Grobli III,
- Szerokiej,
- Straganiarskiej,
- Rybackim Pobrzeżu,
- Długim Pobrzeżu,
- Zielonym Moście,
- Stągiewnej,
- Szafarni i Rajskiej.
Regionalne przysmaki pojawią się tradycyjnie na:
- Szerokiej,
- Grobli IV,
- Szafarni,
- Podmłyńskiej.
Pozostała gastronomia ulokowana będzie po sąsiedzku: w parku Świętopełka, na Szerokiej, Grobli II, Targu Rybnym, Ołowiance i Rajskiej. Kolekcjonerów znajdziemy na Długich Ogrodach.
W przestrzeni jarmarku nie zabraknie stref i uliczek tematycznych. Będą przystanki: Równości, Radości, Smaków czy Ołowianka pod Żaglami, a także uliczki: Pomorska, Litewska i Polskich Projektantów.
Tak świętowano podczas otwarcia Jarmarku św. Dominika w 2021 r.:
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (173) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-08 14:07
Opinia wyróżniona
Jarmark ma plusy i minusy (8)
Wiadomo, mieszkańcy śródmieścia mają go czasami po dziurki w nosie, ale każdy raz czy drugi się przejdzie, żeby popatrzyć na starcie albo fajne rękodzieło. Oczywiście, mieszkańcom śródmieścia wspólczuję, ale umówmy się - nie wszyscy tam mieszkają i cierpią ;) na szczęśćie pandemia przezrzedziła stargany i bardzo dobtrze, lepiej stawiac na jakość, a nie ilość. A kupcy, którz yzawsze narzekają "panie, tak słabego jarmarku dawno nie było" i tak wezmą wszystkie stagany, jakie im udostępnią
- 100 18
-
2022-06-09 13:58
wypad z tym gwnem
- 0 0
-
2022-06-08 21:05
Pandemia przerzedziła stragany, (1)
- 1 0
-
2022-06-09 06:19
Pandemia nadal trwa.
Ja od dwóch miesięcy nie mogę się wyleczyć. Katar, kaszel, zatoki, gardło zawalone, ból głowy I mięśni.
- 1 1
-
2022-06-08 20:52
Nie 710
- 0 0
-
2022-06-08 18:16
chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów
- 0 2
-
2022-06-08 16:52
czyli jarmark ma plusy dodatnie i plusy ujemne
- 4 2
-
2022-06-08 15:00
He he. Kupcy (1)
To nie kupcy tylko handlarzyki.
- 15 7
-
2022-06-08 16:53
a handlarzyki to nie kupcy?
- 5 2
-
2022-06-08 14:35
Opinia wyróżniona
(7)
Czasy się zmieniają , jarmark tez się zmienia. Pamietam pierwsze jarmarki , faktycznie było i wesoło i ciekawie . Grała swojska orkiestra piosenkę jarmarczna bo na jarmarku Dominika gra muzyka , można tu kupić można sprzedać co się chce itd tyle tylko ze wtedy faktycznie były ciekawe rzeczy , polskie , stare , nowe a nie chińskie . Jednak wtedy nie było tandety , byli artyści , byli rzemieślnicy , drobni sprzedawcy . Z nostalgia wspominam tamte czasy . No coz to się już nie wróci .
- 145 9
-
2022-06-09 14:13
.... a przy okazji zrobić zdjęcie na kucyku
i posłuchać jak kapela dziarsko rżnie
- 0 0
-
2022-06-08 19:22
(1)
Jak Pani pamięta pierwsze jarmarki to albo to jest fake news, albo Pani jesteś strasznie wiekowa.
- 9 6
-
2022-06-08 19:27
doucz się
"Jarmark św. Dominika odbywał się w Gdańsku corocznie przez kilka wieków, dopiero II wojna światowa spowodowała, że zniknął z miasta na 33 lata. W 1972 roku z inicjatywy Wojciecha Święcickiego, dziennikarza popularnej gdańskiej popołudniówki Wieczoru Wybrzeża, powrócono do tradycji Jarmarku. "
- 6 1
-
2022-06-08 16:41
(3)
Masz rację , w czasach kiedy nie było nic w sklepach wszystko co tam było to było to "ciekawe rzeczy" Dziś kiedy w sklepach jest wszystko to co jest na jarmarku wydaje się nieatrakcyjne bo ogólnie dostępne . Jakbyś mogła podać jakieś przykłady polskich starych rzeczy które wtedy można było kupić na jarmarkach które tak cieszyły . Dla koneserów
Masz rację , w czasach kiedy nie było nic w sklepach wszystko co tam było to było to "ciekawe rzeczy" Dziś kiedy w sklepach jest wszystko to co jest na jarmarku wydaje się nieatrakcyjne bo ogólnie dostępne . Jakbyś mogła podać jakieś przykłady polskich starych rzeczy które wtedy można było kupić na jarmarkach które tak cieszyły . Dla koneserów jest jarmark staroci i oni potrafią odróżnić prawdziwe cacko od chińszczyzny a dla zwolenników rękodzieła są stragany na Św. Ducha i tam można kupić ich wyroby. Co do nostalgii zgoda mieliśmy 30 -40 lat mniej i sweterek szetlandzki zdobyty bo kiedyś się zdobywało nie kupowało może dzisiaj wywołać łezkę w oku.
- 11 1
-
2022-06-08 21:24
Kiedyś byly stoiska polskich producentów, póki jeszcze istnieli. (2)
- 9 1
-
2022-06-08 22:15
Nie wiem ile masz lat ale ja z tych czasów pamiętam ze jak Polak miał do wyboru polski i zagraniczny towar o podobnym przeznaczeniu zawsze wybierał zagraniczny . Powiem ci że w 90% miał rację ze tak wybrał.
- 7 1
-
2022-06-08 22:09
oczywiście , żeby kupić pralkę od polskiego producenta chodziłem 2 miesiące do społecznej kolejki a mięso na kartki kupowałem
- 4 1
-
2022-06-08 14:19
Opinia wyróżniona
Usługi niepożądane to malowanie tatuaży, zaplatanie warkoczyków.. (13)
Nie rozumiem co w tym złego, to praca ręczna, odkąd pamietam tatuaże z henny były na jarmarku i dużo młodzieży sobie takie sprawiało. Również nie widzę nic złego w zaplataniu warkoczyków.
- 79 60
-
2022-06-09 08:15
Pewnie najlepiej były by widziane ciągłe modły!!!
- 1 1
-
2022-06-08 21:06
Zalecenia odgórne.
- 0 0
-
2022-06-08 18:36
A ja widzę (4)
Mam dosyć tłumaczenia dziecku, że to zwykle badziewie do niczego mu się nie przyda, a zaoszczędzone pieniądze może wydać na tysiąc bardziej wartościowych rzeczy
- 13 9
-
2022-06-08 21:40
Nazywa się to sklepem rzeczy niepotrzebnych. Dzieci wiedzą, o co chodzi.
- 2 1
-
2022-06-08 20:01
to nie idź z dzieckiem na jarmark
- 8 0
-
2022-06-08 19:20
kwestia podejścia, dziecko to dziecko ma sowje potrzeby i postrzega świat inaczej (1)
Można nie iść z dzieckiem wclae na jarmark żeby nie kusić. Nie wnikam w Twoją zamożnośc, czy żałujesz dziecku czy też to kwestia wychowania żeby nie brało-kupowało tego co wpadnie w oczy. Jeśli wydasz coś z tych zaoszczedzonych na mądrzejsze cele to ok, jeśli na czteropak piwa dla siebie to już mniej ok.
- 8 5
-
2022-06-08 20:49
Dziecko to dziecko
Chce mieć to co kolorowe świecące i grające co nie znaczy, że każde badziewie musi mieć. Zauważyłam, że im mniej zamożni tym więcej badziewia kupują dzieciom "żeby nie czuły się gorsze". Moje dziecko rozumie, że jak nie kupi warkoczyka to w zamian wybierze sobie super zingsa, które zbiera, albo gazetę z lego, ale przejście obok 15 takich stoisk jednego dnia to dla mnie udręka
- 6 2
-
2022-06-08 17:05
Też nie bardzo kumam czemu MTG przeszkadza to, że jacyś młodzi ludzie dorobią sobie parę groszy przez ten czas
przecież widzimy wszyscy że nie ma z tego żadnej szkody i że to zajęcie dorywcze, głównie nastawione na turystów.
Przecież ci co to robią nie otworzą stoisk z produktami regionalnymi czy kolekcjonerskimi typu atrapy rydwanów- 15 6
-
2022-06-08 15:47
(4)
Bo jarmark to nie festyn i tandeciarstwo
- 20 21
-
2022-06-08 16:26
Nie? To chyba inne jarmarki dominikańskie w ostatnich latach odwiedzamy.
- 6 0
-
2022-06-08 16:23
Niestety prawie większość straganów od lat (2)
sprzedaje tandetną chińszczyznę,z jarmarku zrobił się taki duży odpust.
- 20 2
-
2022-06-08 16:58
Zawsze lubiłem jako dziecko odpusty... piłka na gumce ,grąjace koguciki fujarki , baloniki , strzelanie z wiatrówki...ej była radość . Wtedy to się nazywało odpust bo łączyło się to z świętem kościelnym , dziś choć nazywa się to Jarmark dominikański jest to impreza nic nie mająca wspólnego z Kościołem ale formuła do odpustu podobna
- 12 3
-
2022-06-08 16:54
oni wystawiają a nie sprzedają ,ty możesz kupić albo nie
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2022-06-08 14:06
To juz nie to samo co kiedyś (4)
Nie warto iść
- 67 11
-
2022-06-08 14:21
komu i na co ta tandeta potrzebna
- 12 2
-
2022-06-08 14:50
Od jakiś 20 lat festiwal tandety (1)
- 9 1
-
2022-06-09 09:30
Fajnie, ze w bastionie PO
Odbywa się taki festiwal tandety.
- 0 0
-
2022-06-08 16:45
czyli 27 internautów nie pójdzie . I dobrze będzie ciut mniejszy tłok
- 0 2
-
2022-06-08 14:07
Opinia wyróżniona
Jarmark ma plusy i minusy (8)
Wiadomo, mieszkańcy śródmieścia mają go czasami po dziurki w nosie, ale każdy raz czy drugi się przejdzie, żeby popatrzyć na starcie albo fajne rękodzieło. Oczywiście, mieszkańcom śródmieścia wspólczuję, ale umówmy się - nie wszyscy tam mieszkają i cierpią ;) na szczęśćie pandemia przezrzedziła stargany i bardzo dobtrze, lepiej stawiac na jakość, a nie ilość. A kupcy, którz yzawsze narzekają "panie, tak słabego jarmarku dawno nie było" i tak wezmą wszystkie stagany, jakie im udostępnią
- 100 18
-
2022-06-08 15:00
He he. Kupcy (1)
To nie kupcy tylko handlarzyki.
- 15 7
-
2022-06-08 16:53
a handlarzyki to nie kupcy?
- 5 2
-
2022-06-08 16:52
czyli jarmark ma plusy dodatnie i plusy ujemne
- 4 2
-
2022-06-08 18:16
chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów
- 0 2
-
2022-06-08 20:52
Nie 710
- 0 0
-
2022-06-08 21:05
Pandemia przerzedziła stragany, (1)
- 1 0
-
2022-06-09 06:19
Pandemia nadal trwa.
Ja od dwóch miesięcy nie mogę się wyleczyć. Katar, kaszel, zatoki, gardło zawalone, ból głowy I mięśni.
- 1 1
-
2022-06-09 13:58
wypad z tym gwnem
- 0 0
-
2022-06-08 14:08
(8)
lubie jarmark. mieszkam w centrum i to jeden z niewielu okresow w roku kiedy glowne miasto zyje. lubie sobie popatrzec na rzeczy ktorych nie kupie i wachac jedzenie ktorego nie zjem. jestem optymista i ciesze sie ze jest tylu ludzi ktorych stac na to wszystko. pozdrawiam
- 47 18
-
2022-06-08 14:20
Świetny komentarz :D
- 6 6
-
2022-06-08 14:48
(1)
Ja cały rok oszczędzam żeby sobie na jarmarku kupić pajdę chleba ze smalcem, i chociaż raz w roku poczuć się jak bogaty turysta wielkopolski!
- 18 3
-
2022-06-08 16:46
Dzisiaj nie musisz czekać na jarmark by poczuć się bogatym , wystarczy kupić kg porządnej kiełbasy i pojechać zatankować
- 8 0
-
2022-06-08 14:58
Ja sobie rok temu na pewnym bazarku kupiłem chałwę, ukraińską za 5 zł (200g ?) (1)
Dziś byłem w pewnej hali targowej, po skarpetki (polskie), ale spojrzałem i na 2 stoiska ze słodyczami oraz kawą i herbatą. Chałwa? 25 zł za ... 750 gr. Toż to jakieś opakowanie rodzinne, na 4 osoby. 1/3 tego za 8,50 bym kupił, ale takie coś? A była i Wedla, ale 14 zł za, nie wiem, ćwierć kilo? Natomiast wytwórnia tej pierwszej, sprzed roku, to może już nie istnieje, bo "coś" na nią spadło.
- 0 5
-
2022-06-08 21:19
Chałwa tylko turecka koska. Inne mają syrop glukozowo-fruktozowy.
- 3 0
-
2022-06-08 16:45
nareszcie ktoś normalny
- 2 0
-
2022-06-09 06:20
Ja lubię wąchać zasikane (1)
bramy po turystach. Aromaty nieziemskie.
- 1 0
-
2022-06-09 06:33
Niezbadane są gusty ludzkie , jeden lubi zapach mydła inny lubi wąchać zasikane bramy
- 1 0
-
2022-06-08 14:08
W dobie kryzysu i nadchodzącej katastrofy ekonomicznej (10)
To znakomity pomysł. Bigos i pajda ze smalcem w tym roku po 50zeta
- 58 19
-
2022-06-08 14:15
(2)
nikt nie zmusza do ich kupowani i jedzenia
- 13 3
-
2022-06-08 14:51
Dokładnie. Jak mnie nie stać to nie kupuję
- 4 0
-
2022-06-08 21:09
Stoiska garmażeryjne w większości z jednej firmy?
- 0 1
-
2022-06-08 14:21
Podziękuj Wateuszowi Watrawieckiemu - inflacja to jego wyłączna wina. (3)
- 13 6
-
2022-06-08 14:48
Ps i Putineckiemu i platformersom (1)
- 4 9
-
2022-06-08 21:15
maliniak w 2 odsłonach?
- 1 0
-
2022-06-08 21:12
jednak maliniak.
- 0 0
-
2022-06-08 17:20
(2)
Za kryzys i katastrofę ekonomiczna możesz podziękować tym których wybrałeś
- 3 0
-
2022-06-08 21:30
Prezydentom 3miasta? (1)
- 1 2
-
2022-06-08 22:16
sam sobie odpowiedz
- 0 0
-
2022-06-08 14:09
Najfajniejszy zawsze jest pchli targ. (1)
No ale wiekszosc to fotele masujace za 20k, pajdy ze smalcem i druciane masażery glowy:)
- 34 7
-
2022-06-08 17:30
I dlatego są stragany ze starociami i z fotelami masującymi . Każdy może znaleźć coś dla siebie bo to jest jarmark
- 1 1
-
2022-06-08 14:10
Kupców?:) (5)
To już trzeba się zarejestrować aby coś kupic:)
Niestety jarmark w przygniatającej większości stał się targowiskiem tandety rodem z dalekiego wschodu przeplatanym marnej jakości sprzętem z Mango.
Ubolewam że miasto nie chce zachęcić szerokiego grona artystów twórców rękodziała dobrej jakości jedzenia przetworów Dla takich sprzedawców inna taryfa preferencyjna...a dla sprzedawców chinszczyzny i radioaktywnych gaci taka opłata że przestanie im się to opłacać!- 31 13
-
2022-06-08 17:24
No właśnie.... Jakich kupców (4)
skoro oni sprzedają ten chłam. Kupcami jest gawiedź przyjezdna z Lublina, Kościerzyny, Sztumu, Kartuz i innych ościennych miejscowości
- 0 1
-
2022-06-08 17:31
(3)
To znaczy że ty jadąc do Lublina , Kościerzyny , Sztumu czy Kartuz też jest przedstawicielem gawiedzi tyle ze gdańskiej
- 6 1
-
2022-06-08 19:58
Tak. Bo gawiedź to, podaję za (2)
Wielkim Słownikiem Języka Polskiego : gawiedź
Definicja, duża grupa ludzi, która pragnie zobaczyć jakąś sensację - coś wywołującego powszechne zainteresowanie.
Pytam, co w tym zdrożnego?- 0 0
-
2022-06-08 20:40
(1)
Słowo gawiedź wg języka polskiego oznacza pogardliwie duża grupę natrętnych gapiów a ty pierwszym poście pogardliwie określiłeś sprzedających z innych miast nazywając ich gawiedzią bo sprzedają rzekomo chłam. Pomieszanie z poplątaniem . Na pewno wiesz co oznacza określenie drive thru bo wcale tego pewny nie jestem .
- 0 0
-
2022-06-09 11:24
Gubisz sie w swoich wypocinach ....
A do tego sie nie podpisujesz
- 0 0
-
2022-06-08 14:11
(5)
Super. Prawie 800 - letnia historia Jarmarku znana w całej Europie. A malkontenci muszą sobie dać przez 3 tygodnie na wstrzymanie.
- 30 33
-
2022-06-08 15:42
Sam sobie wstrzymuj, szczególnie jak ci się chce...
- 4 2
-
2022-06-08 18:34
800 lat temu (3)
Miało to swoje uzasadnienie. Teraz wszystko to jest dostępne w necie
- 1 5
-
2022-06-08 19:34
(1)
to też można zamknąć teatry, kina, muzea i większość sklepów stacjonarnych - wszak wszystko już jest w necie.
- 4 1
-
2022-06-08 20:51
Policz sobie na palcach jednej ręki
Ile osób chodzi do kina. W sklepach stacjonarnych też jest już coraz mniej
- 0 2
-
2022-06-08 20:41
i zamknijmy się z tego powodu w domu?
- 3 0
-
2022-06-08 14:16
Kładką będą szli? (1)
Czy ktokolwiek pomyślał o połączeniu najbardziej obleganych straganów ze starociami z resztą jarmarku? Czy te tłumy będą przechodzić już nowym mostem Strągiewnym który miał być oddany w tym miesiącu?
- 29 0
-
2022-06-08 14:55
most stągiewny.
Ma być bo termin oddania Mostu Stągiewnego jest do końca miesiąca.
- 1 0
-
2022-06-08 14:17
Uwielbiam starocie na Jarmarku - chociaż zawsze powtarzam że na Jarmarku najstarszy jestem ja. Reszta to chiński szmelc. (3)
Ale ja i tak jak co roku pójdę kilka razy :)
- 26 8
-
2022-06-08 14:52
I jestem mądry pamiętajcie moje mądrości som najlepsze
- 1 3
-
2022-06-08 17:21
(1)
najstarszy nie znaczy najmądrzejszy
- 3 1
-
2022-06-08 21:31
Sędziwy wiek nie daje gwarancji.
- 2 0
-
2022-06-08 14:17
Jarmark super
Ale to w Oliwie działa pchli targ
- 20 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.