- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (87 opinii)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (83 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (144 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (656 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (340 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (193 opinie)
Jedna ulica, różne ograniczenia prędkości
Kiedy skręcimy na al. Piłsudskiego w Gdyni od "góry", czyli jadąc z kierunku Sopotu, możemy jechać maksymalnie 30 km/h. Gdy jednak wjedziemy w nią, skręcając w lewo, z dołu ul. Świętojańskiej, możemy już jechać 50 km/h. - To nie tylko błąd, ale też może być niebezpieczne, bo są tam nieoznakowane progi zwalniające - zauważa pan Grzegorz Kaczmarek, instruktor nauki jazdy.
O kuriozalnym skrzyżowaniu przy Urzędzie Miasta pisaliśmy już nieraz. Ze względu na nietypowe wyznaczenie pasa rowerowego gubią się tam zarówno rowerzyści, jak i kierowcy. Ostatecznie droga musiała być osłupkowana, bo kierowcy uważali, że pas rowerowy jest prawoskrętem. Tymczasem rowerzystów częściej można tam spotkać na chodniku, gdy lawirowali między ludźmi na przystanku autobusowym. Ostatnie zmiany mają to trochę zmienić.
Słupki na środku drogi, bo znaki nie pomogły
Okazuje się jednak, że to niejedyny bubel tego projektu. Kolejny zauważył czytelnik Trojmiasto.pl, pan Grzegorz Kaczmarek, który jest instruktorem nauki jazdy, jeżdżącym po Gdyni.
- Kiedy jedziemy od strony Gdańska i skręcamy w prawo w al. Piłsudskiego, mijamy znak B43, czyli "strefa ograniczonej prędkości". Niestety nikt do tej pory nie zauważył, że jadąc ul. Świętojańska w górę, kiedy skręcamy w al. Piłsudskiego w lewo, mijamy znak "koniec strefy ograniczonej prędkości". Efekt jest taki, że jadąc od strony Gdańska, samochody wjeżdżające w al. Piłsudskiego powinny poruszać się z max prędkością 30 km/h. A jadąc z przeciwnego kierunku al. Piłsudskiego, możemy się poruszać z prędkością 50 km/h. Na tej ulicy znajdują się nieoznakowane progi zwalniające i jadąc z prędkością 50 km/h, łatwo uszkodzić na nich samochód - zauważa pan Grzegorz.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody do 30 tys. zł
Jego zdaniem można wtedy domagać się odszkodowania od zarządcy drogi ze względu na brak odpowiedniego oznakowania. Poza tym poruszanie się tam z prędkością 50 km/h może być niebezpieczne nie tylko dla samochodu, ale także, a może przede wszystkim, dla pieszych i rowerzystów, zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu w okresie wakacyjnym.
Urzędnicy: natychmiast to poprawiamy
Przekazaliśmy uwagi naszego czytelnika gdyńskim urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni, który odpowiada za oznakowanie dróg.
- Jest to pomyłka wykonawcza, która natychmiast zostanie usunięta - zapewnia Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-11 11:43
Dlatego nie powinno być stref, tylko co skryżowanie znaki przypominające kierowcy ile może tu jechać (5)
bo potem nawet drogowcy zapominają co gdzie postawili i sami się w tym gubią, a co dopiero kierowcy? Co jeśli rusza wewnątrz strefy i nie wie jaki jest limit bo nie mijał znaku na wjeździe, albo mijał go tydzień temu? Tak samo ze strefami parkowania itp.
- 100 25
-
2024-04-12 09:36
nie zgadzam się (1)
strefy ograniczenia prędkości są dobre i ogranicza się dzięki temu ilość znaków. To kierowcy są nieogarnięci niestety. Innym tematem jest to że strefa ograniczenia prędkości ogólnie pasuje do stref uspokojonego ruchu gdzie nie trzeba wyznaczać pierwszeństwa na skrzyżowaniach, oznakowywać progów zwalniających itd. Tego w Gdyni jeszcze nie znają :)
strefy ograniczenia prędkości są dobre i ogranicza się dzięki temu ilość znaków. To kierowcy są nieogarnięci niestety. Innym tematem jest to że strefa ograniczenia prędkości ogólnie pasuje do stref uspokojonego ruchu gdzie nie trzeba wyznaczać pierwszeństwa na skrzyżowaniach, oznakowywać progów zwalniających itd. Tego w Gdyni jeszcze nie znają :) Zupełnie bez sensu są skrzyżowania równorzędne stosowane losowo jak to ma miejsce w śródmieściu. Albo wszystkie oznakowane albo równorzędne. A mamy raz tak raz tak, wedle uznania jakiegoś geniusza z zdiz... Oj Gdynia musi sie jeszcze wiele nauczyć
- 1 6
-
2024-04-12 10:36
Strefy ograniczające prędkość są dobre,
tyle że mało kto się do nich stosuje. Tylko przykład Świętojańskiej, zwłaszcza na odcinku Pl. kaszubski do 10 Lutego pokazuje gdzie niektórzy mają przepisy. Nikt tego nie egzekwuje.
- 3 1
-
2024-04-12 08:02
Nadmiar znaków to zły pomysł zwłaszcza, że dużo ludzi i tak jeździ na pamięć co widać na Świętojańskiej.
- 3 3
-
2024-04-12 07:56
I co skrzyżowanie jeszcze baner wyborczy - nie za dużo już oszpecania wizualnego?
- 3 2
-
2024-04-11 12:32
Po to jest głowa, aby wiedzieć gdzie się jest
- 8 27
-
2024-04-11 11:36
Gdynia to stan umysłu (9)
przykładem jest Świętojańska, ale też to że nie da się normalnie poruszać po Gdyni np. przejechać na jednym zielony świetle od Kolibek do centrum lub całą Wielkopolską co kiedyś było normalne
Już mijajacy prezydent zepsuł Gdynie dokumentnie ze swoim urzednikami, miejmy nadzieje ze nastepna osoba wyprostuje i naprawi te glupoty- 144 9
-
2024-04-11 20:22
Wyprostuje! (3)
Ze Świętojańskiej zrobi się Deptak i Strefę Ekologiczną w Centrum!
Tak i być! Precz z samochodozą i blachosmrodami!- 3 17
-
2024-04-12 08:30
Z rikszami i św. krowami
- 0 0
-
2024-04-12 07:58
Nigdy.
- 0 0
-
2024-04-12 07:10
precz z preczem
Kiedyś budowało się drogi, żeby jeździły po nich samochodu. Drogi mają podbudowę, infrastrukturę podziemną itd. Na deptak wystarczy podsypka z piasku... Robienie deptaka z jezdni to potężne marnotrawstwo pieniędzy.
- 11 2
-
2024-04-11 14:06
Mieć nadzieję że nowa władza nie będzie taka prosamochodowa jak stara i Gdynia stanie się normalna. (2)
Co to w ogóle ma być że jest jakaś zielona fala? Zbliża się autobus to ma być zielone - to jest jedyna zasada jaka powinna działać w tristarze. Nowemu prezydentowi jak już zostanie wybrany życzę odwagi do wykorzystania tristara do tego do czego został stworzony.
- 11 32
-
2024-04-16 16:49
To ma dzialac optymalnie, a warunkiem do tego koniecznym jest odsuniecie od jakiegokoliwek udzialu medrcow Twojego pokroju.
- 0 0
-
2024-04-12 10:38
Stara władza była pro samochodowa?????
Gdzie Ty mieszkasz, bo na pewno nie w Gdyni.
- 4 0
-
2024-04-11 12:34
Już widzę, jak następna ekipa spina policję, żeby mandatami wymusiła płynny ruch z zieloną falą... (1)
- 1 2
-
2024-04-11 13:44
niby nie
ma mandatow za zbyt wolna jazde, ale moze pod coś się podepną...
- 2 2
-
2024-04-11 11:07
(7)
Cały ten węzeł to jedno wielkie nieporozumienie. Wszystko zaprojektowane przez przedszkolaka. Wydana kasa na marne. Ktoś usilnie chciał zrobić coś pod siebie, a nie pod potrzeby jakie mają mieszkańcy.
- 202 5
-
2024-04-12 08:35
(1)
Nie narzekaj, samochodoza tylko niszczy to miejsce. Stąd dojdziesz w 15 min na plażę, do przychodni i do biedronki. Jest to idealny przykład rozwoju w kierunku zielonego ładu
- 1 5
-
2024-04-12 08:58
Tak...
Tylko najpierw dostań się do tego punktu startowego, np z Pustek Cisowskich. 15min miasto to ściema i nie ma prawa bytu w tak poszatkowanym wzgorzami, lasami mieście jak Gdynia
- 3 0
-
2024-04-11 12:17
Czyli trzeba wjeżdżać ze Świętojańskiej, proste.
- 3 2
-
2024-04-11 11:40
Trzeba by się postarać aby to gorzej zaplanować
- 18 2
-
2024-04-11 11:25
z góry wyglada ok. (1)
- 3 9
-
2024-04-11 13:19
z góry świetnie
- 2 3
-
2024-04-11 11:13
jak wszystko co wyszło spod ręku Marka Ł
- 35 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.