• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna z najstarszych gdańskich korporacji wchłonięta przez iTaxi

Piotr Weltrowski
5 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi. Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi.

1 listopada jedna z najstarszych gdańskich korporacji taksówkarskich - Komfort Taxi - została przejęta przez iTaxi - firmę oferującą, podobnie jak np. Uber, Bolt czy Free Now, przejazdy na aplikację z tzw. ceną gwarantowaną.



Z jakich taksówek najczęściej korzystasz?

Komfort Taxi to jedna z najstarszych gdańskich korporacji, bo założono ją na samym początku lat 90. To także pierwsza korporacja w mieście, która powstała jako przedsiębiorstwo, a nie stowarzyszenie taksówkarzy.

Choć w ostatnim czasie - głównie ze względu na konkurencję ze strony firm oferujących przejazdy na aplikację - traciła na popularności i posiadała we flocie kilkadziesiąt aut, to był okres, gdy po Gdańsku jeździło grubo ponad 100 taksówek z jej logo.

Drugie podejście do Trójmiasta



Jej przejęcie przez iTaxi odebrać można jako drugie podejście tej firmy do rynku trójmiejskiego. Choć iTaxi istnieje od 2012 roku i działa w blisko 100 miastach w Polsce, to w Trójmieście do tej pory nie udało jej się zaistnieć na dłużej.

W szczytowym momencie - około roku 2019 - jeździło tu około 25 pojazdów z logo iTaxi, w kolejnych latach liczba ta spadła, a kierowcy przechodzili do bardziej popularnych przewoźników w rodzaju Ubera, Bolta czy Free Now.

Trójmiejskie korporacje taksówkarskie



Choć sami przedstawiciele iTaxi widzą sytuację nieco inaczej, a o przejęciu Komfort Taxi mówią jako o odpowiedzi na zainteresowanie klientów.

- W ostatnim czasie zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania zamawianiem przejazdów poprzez naszą aplikację w Trójmieście, więc naturalną konsekwencją było dążenie do rozwoju i wzmocnienia floty w tym rejonie. To też kolejny element konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju iTaxi przez akwizycje. Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi korporacjami taxi nie tylko w tym regionie, ale też w całej Polsce i liczymy, że już w niedługim czasie będziemy mogli poinformować o nawiązaniu współpracy z kolejnymi podmiotami - komentuje Andrzej Padziński, członek zarządu iTaxi.

iTaxi przejmuje korporacje w dużych miastach



iTaxi działa na podobnej zasadzie, jak wspomniane już aplikacje Ubera, Bolta czy Free Now, czyli oferuje przejazdy za tzw. kwotę gwarantowaną, przeważnie (choć nie zawsze - wszystko zależy od aktualnych mnożników) niższą niż ceny oferowane przez klasyczne korporacje taksówkarskie.

Tanie przejazdy na aplikację już nie takie tanie



Przejęcie Komfort Taxi wpisuje się w strategię działania iTaxi, która w ostatnich dwóch latach "zintegrowała się" m.in. z kilkoma znanymi korporacjami z innych dużych miast (MPT w Warszawie, Barbakan w Krakowie czy Wicar Taxi we Wrocławiu).

W Gdańsku pojazdy Komfort Taxi w najbliższym czasie mają jeździć zarówno pod logo macierzystej korporacji, jak i iTaxi. Jak twierdzą sami kierowcy, docelowo pozostać ma jednak tylko to drugie logo.

Opinie (193) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    I słuszni,eoby paragonów grozy nie było a tanie i komfortowe dotarcie od punktu a do b.Następuje powolne wymieranie dawnych taxiarzy i ich praktyk.Po prostu to się nie opłaca chyba że ktoś siedzi w aucie 20 godzin dziennie...ale wówczas po latach wyda na lekarzy majątek...

    • 30 24

    • Oj praktyki w komforcie to mieli niekomfortowe

      • 7 4

  • (25)

    Jak taxi to tylko na aplikację.Od razu wiem ile płacę.A tak wsiadam...I nigdy nie wiadomo ile się zapłaci a prośba o paragon to jakby pytanie o świętego gralla...komedyja.Dzisiaj np jadę na dancing z Redy do Gdyni za 26zł!I to jest cena moi drodzy i kochani.

    • 32 71

    • Cena super (7)

      Gorzej jak będziesz miał wypadek z tym uberowcem albo cie okradnie

      • 27 18

      • Odpukać, ale wypadek jak każdy inny, czy to taksi korporacyjne, aplikacyjne, auto, rower czy autobus (6)

        • 8 13

        • Po prostu jesteś nie ubezpieczony, poczekamy co powiesz jak ci się trafi. (4)

          • 5 9

          • kłamiesz (3)

            pasażer ubera i jemu podobnych jest ubezpieczony

            • 6 2

            • Nie jest bo samochód nie jest jego, tylko najczęściej na wynajem długoterminowy. (2)

              A kierowca często jest bez działalności gospodarczej i ZUS-u

              • 1 4

              • Jest bo pasażera chroni OC (1)

                Wiec nie kłam.

                • 5 1

              • O ile ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie najemcy samochodu. Wystarczy że kierowca nie ma pozwolenia na przewóz osób albo (o zgrozo) nie ma prawa jazdy. Wtedy zaczyna się przepychanka od kogo pieniądze itp

                • 3 3

        • Nie prawda

          Taxi ma odpowiednie ubezpieczenie. Uber ,bolt raczej wątpię....

          • 0 0

    • (1)

      W żadnym wypadku za niebezpiecznie

      • 6 5

      • Nie wychodź z domu kobieto, bo niebezpiecznie

        Wracaj do kuchni

        • 3 1

    • Niby tak, ale na iTaxi połowa nie przyjmuje kursów nie na taksometr

      A jeżeli chodzi o resztę - mają tyle żali, że to oni powinni płacić klientowi (za konsultację psychologiczną)

      • 6 2

    • (1)

      Ja się dogaduję z taksówkarzem co do ceny i jadę bez włączania taksometru.

      • 1 9

      • A ja korzystam z apki

        I nie muszę się z nikim dogadywać.

        • 4 1

    • (3)

      Życzę ci żeby do twojej branży także wrzucono bandę niekompetentnych obcokrajowców, którzy nie płacąc uczciwie podatków będą robili to co ty za kilka zł, wtedy spróbuj z nimi konkurować....
      Zastanawiałeś się ile kierowca ma dla siebie z tych 26 zł po opłaceniu wynajmu auta, prowizji 30% i paliwa, bo o podatkach nawet nie wspomnę. I czy Ty za te kilka zł też chętnie byś pracował? Myślałeś kiedyś ile godzin za kółkiem taki kierowca musi spędzić że by zarobić dla siebie 4000 zł i czy to dla Ciebie jest bezpieczne?
      Tu nie chodzi o cenę, tylko o przejęcie rynku.
      Na samym końcu jak już kompletnie znikną licencjonowani taksówkarze i cała konkurencja, zapłacisz za ten sam kurs o 100 więcej.
      Poza tym nie pisz o kwocie, bo w aplikacji ceny skaczą jak jak białe króliczki przed oczami naćpanych kierowców tych innowacyjnych aplikacji

      • 18 12

      • Jak znikną wszystkie cierpy

        Konkurencja będzie dalej, bo będą konkurować między sobą wszelkie ubery. I po co mi taksiarz z licencją? W zadek sobie te licencje wsadźcie.

        • 6 4

      • To nie pracuj, jak ci mało. Łaski nie robisz (1)

        Co ja jestem Matka Teresa żeby finansować zapyzialych taryfiarzy?

        • 3 3

        • Jak cię nie stać na taxi to z buta...

          • 0 0

    • (6)

      ukraincy nie lepsi od tych ze scandika od mojego znajomego jakis z ubera wzial 50 zl z dworca na starowke wczoraj mama chciala podjechac z metropoli na kociuszki to najpierw nie chcial jej powiedziec ceny w koncu powiedziel ze moze 30 mama zamowila korporacje i zaplacila 15zeta

      • 4 5

      • Co ty bredzis (1)

        W apce cena jest podana z gory

        • 4 1

        • podejdz do bolta i zapytac o cene zanim wcisniesz ta swoja apke. nie wszyscy chca korzystac z apek

          • 1 3

      • lol (3)

        Co ty bredzisz.

        • 2 0

        • Janusz taryfiarz stoi na postoju (2)

          I pisze brednie, bo nawet nie ma pojęcia jak iberyjski działa

          • 3 1

          • (1)

            nie jestem zadna zlotowa i mam ich w d. ale nie trawie wschodniej choloty i zapamietuje sytuacje z ich udzialem

            • 2 3

            • Sam jesteś chołota

              I guzik nas to obchodzi kogo nie tracisz. Masz jakiś problem to idź do lekarza.

              • 1 1

    • Nie szanujesz pracy taksiarzy

      Nie szanujesz pracy taksiarzy. Myślisz tylko o sobie, żeby jak najmniej zapłacić. Wiesz ile kosztuje paliwo...

      • 0 0

  • W latach 90 (10)

    Jeździłem Milano taxi i zbierałem bodajże pieczątki za, które odbierałem nagrade. Pyszna pizze w La Pasta na Szerokiej. To były czasy.

    • 63 0

    • Ja tez (7)

      Jeździłem! W milano jaki miałeś numer był numer ostatni 40 ale tyle nie bylo

      • 7 0

      • 1313 (4)

        • 6 1

        • Ja (3)

          O boczny milano się pytałem ja jeździłem 40

          • 2 0

          • (2)

            Haha. Jako klient. Codziennie jeździłem tak dobrze zarabiałem. Ech to se ne wrati.

            • 11 0

            • (1)

              Najczęściej jeździłem z gościem złotym Scorpio bo często stał na postaoju na Szerokiej przy parku.

              • 8 0

              • Ja

                Jeździłem białym były dwa

                • 2 0

      • Ja słuchałem Milano. (1)

        • 1 1

        • Jeszcze była chyba pizzeria Milano we Wrzeszczu.

          • 3 0

    • W Milano jeździł mój wujek a ja projektowałem jedną z pierwszych (jak nie pierwszą) kart stałego klienta, które były rozdawane :)

      • 3 0

    • Pamiętam ich slogan reklamowy:

      "Szybko i tanio, taxi Milano". Często to słyszałem w radiu.

      • 0 0

  • Aplikacje to przyszłość. Wąs i kamizelka ze skajki to przeszłość (3)

    Coś być musi do ch.lery za zakrętem! Pozdrawiamy z WPT 1313

    • 31 43

    • Już wolę wąs i kamizelkę niż, (2)

      Uchodźcę ze wschodu, nie mówiącego po polsku, puszczającego arabską muzykę przez głośniki...

      • 14 13

      • Tak (1)

        I ten specyficzny, świeży zapach

        • 4 0

        • i te piękne wielkie wytrzeszczone oczy bo jeździ dwudziestą godzinę ...

          a w aucie atmoswera jak w prywatnym klubie bilardowym ... świeżo napalone

          • 0 0

  • (1)

    Tak krytykowali Ubera itp. , taksiarze również plakali , a teraz sami bedą jak Uber

    • 56 15

    • Bo nie mają wyjścia. Monopol zrobił swoje. Zresztą za kilka lat jedynie imigrantom będzie się opłacało jeździć na taxi. No chyba że zaczną opodatkowywać ich tak jak polskich kierowców.
      Jak ktoś bywa w Norwegii to dobrze wie jak imigranci przejęli rynek taxi (nie przez aplikację) i jak mafię na tym zarabiaja.
      Zreszta daleko szukać. Przejedźcie się kiedyś wieczorem na róg ulicy kurzej i wróbla na Dolnym mieście. Od kilku lat stoi tam pełno samochodów kierowców ubera i wieczorami przyjeżdża mafia po pieniądze i czasem z pakunkami :)

      • 2 3

  • Komfort, to były czasy (3)

    Miałam różową kartę, taka zalaminowana karteczka.

    • 48 5

    • Tak i była duża zniżka a teraz jechałam i pan narzekał ze musi tak daleko i nie zauważyłam żeby mi zniżkę naliczy , no chyba wole z sąsiadem jeździć przynajmniej wiem z kim jadę

      • 2 4

    • (1)

      różową kartę? czyli zawodu już nie musisz podawać...

      • 2 11

      • Fajny ten twój komentarz taki nie za uprzejmy :)

        • 0 0

  • Pierwsza na tel

    Było Milano dopiero później hallo taxi i inne

    • 20 4

  • Może chociaż trochę uda się postawić do pionu te wszystkie zlotówy z korporacji (4)

    • 26 42

    • Kogo do pionu? (3)

      Kto jest na własnej działalności będzie jeździł w normalnej korporacji bo potrafi liczyc koszty.
      Ten kto jest kundlem na wynajmowanym aucie za które płaci 2-3k msc i jest na fikcyjnej umowie 250zł msc będzie jeździł na aplikacjach oddając 20-30% z zaniżonego ryczałtowego kursu.
      Taki biznesowy Model niewolnictwa 21wieku ,ku poklasku pseudo klientów którzy wydają20zł na jedno piwo w barze ale potem szukają jelenia który ma ich wozić po nocy za 20zl.wstyd.

      • 24 5

      • Bez chamstwa

        Skoro jest popyt i podaż to ok
        Wolny rynek

        • 4 1

      • Bez łaski nas wożą za 20 zeta

        A cześć gdyby nie tani Uber to by nawet tego jednego piwa nie wypiła na mieście. Odchodzicie do lamusa taryfiarze. Sami sobie to zgotowaliście. I dobrze wam tak.

        • 4 3

      • Spokojnie popieram

        I korzystam z Ubera

        • 1 3

  • I słusznie (1)

    Lepsze to niż wynalazki s stylu ecoTaxi, ktorych w Gdańsku było za mało, by świadczyć porządne usługi

    • 18 8

    • Ecotaxi miało za małe samochody:)

      Ponad 185 cm wzrostu na tylnej kanapie priusa to samoumeczanie się :)

      • 3 5

  • Odkad siegne pamiecia, czyli od ich powstania

    to zawsze byly zlomy - a dla tych, ktorzy nie pamietaja, nazwa ma zwiazek z salonami z dywanami i podlogami.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane