• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Szkoda, że nie zrobili tego od razu przy budowie Wantowego...

    Ale u nas jak zwykle tylko rozwiązania tymczasowe, pół środki itd. I na koniec i tak wyjdzie drożej niż jakby zrobić coś raz, a porządnie.

    • 13 5

  • Tak

    Chodnik i droga rowerowa przy drodze obwodowej dla kilku osób. To jest dopiero ciężki idiotyzm.
    Czy na prawdę nie ma już miejsc w mieście, gdzie brakuje chodników i ścieżek rowerowych?
    I tam jest dużo więcej ludzi, którzy faktycznie na to czekają.

    • 8 15

  • Proste rozwiązanie

    Zmienić trase linii autobusowej by jechała przez wiadukt i tyle w temacie , oszczedność 2,99mln

    • 5 5

  • A może kolejkę linową?

    Radni powinni to przeanalizować. Jest konstrukcja do której się można podpiąć, jaką atrakcją będzie, to przyciągnie turystów i zrewitalizuje tą zapadłą skażoną dziurę Rudniki.

    • 7 7

  • Budujcie ścieżki rowerowe kompleksowo a nie 50 metrów ściezki, chodnik , dziury , ulica, ścieżka 200 metrów ulica, Tak jest na kartuskiej. Katastrofa. Włodarze ZdiZ pomyślcie i róbcie kompleksowo ścieżki drogowe z GŁOWĄ.

    • 8 2

  • Dziękuję wszystkim wizjonerom,

    którzy nie mieszkają na naszej wyspie, a wiedzą co jest dla nas dobre. Nie zapraszam.

    • 8 4

  • (4)

    Trójmiasto.pl napiszcie jak z Jasienia dojechać do Lotniska ścieżkami rowerowymi. Bo mi się nie udało , zawsze są miejsca że kilka kilometrów jechac niebezpiecznymi drogami. Dlaczego nie ma w internecie planu ścieżek rowerowych na miasto Gdańsk. Przecież jest urzędas który zajmuje się rowerami. Nich naszkicuje jakie ścieżki rowerowe należy jak najszybciej wybudować i zrobi taki bezpieczny wykaz dróg.

    • 4 6

    • Oczywiście, że jest

      Google "system tras rowerowych dla Gdańska", masz wszystkie plany z podziałem na etapy realizacji.
      A z Jasienia do lotniska jedzie się przy Auchan, pod obwodnicą i wzdłuż działek i linii PKM do Słowackiego.
      Idealnie nie jest, ale dojazd jest całkiem niezły, kilku kolegów dojeżdża tak regularnie do pracy.

      • 7 1

    • A dokładny plan dróg rowerowych znajdziesz na rowerowygdansk.pl

      • 5 2

    • na lotnisko nie problem....... droga jest nawet ok

      Gorzej z Jasienia do centrum ;)
      To dopiero masakra.

      • 3 1

    • A musi być wszędzie ścieżkami rowerowymi? To absurd przecież

      Wzdłuż Armii Krajowej jest ścieżka, potem koło Auchan biały mostek, potem przez osiedle do ronda turbinowego. Albo wzdłuż PKM jak już ktoś napisał. Same uliczki osiedlowe i drogi techniczne - nie wiem którędy ty jedziesz że masz "kilka kilometrów niebezpiecznymi drogami", chyba obwodnicą

      • 3 1

  • Nie tylko wantowy

    Zdaję się, że podobną głupotę zaserwowano na moście łączącym Bramę Wyżynną ze Stocznią

    • 11 2

  • Most wantowy vs Nowa Wałowa

    Problemem jest brak ścieżki rowerowej na moście na Nowej Wałowej - jakim cudem w mieście w którym buduje się ścieżki rowerowe na każdej nowej drodze tam jej nie ma ???

    • 10 4

  • koszt 3 mln zł

    no i ze trzy mieszkania

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane