• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku

szym
5 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu
 Skrzyżowanie ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka w Oliwie. W lewo można skręcać z dwóch pasów ruchu

Tymczasowe, wprowadzone na czas remontu zmiany na skrzyżowaniu al. GrunwaldzkiejMapkaul. Opata Jacka RybińskiegoMapka zostają na stałe. Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.



Po mieście:

Pod koniec maja w związku z remontem nawierzchni fragmentu ul. Opackiej Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wprowadził tymczasowe zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Opata Jacka Rybińskiego.

- Zmiany na tyle upłynniły ruch w tym miejscu, że zdecydowaliśmy się zastosować je na stałe - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na czym konkretnie polegają zmiany?
  • Nowa organizacja ruchu umożliwia kierowcom jadącym ul. Opata Jacka Rybińskiego na skręt w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów.
  • Potrzebne do tego było wykonanie niewielkiej przebudowy zmieniającej geometrię skrzyżowania, oznakowanie poziome i pionowe, a przede wszystkim modyfikacja algorytmów sterujących sygnalizacją świetlną jedno skrzyżowanie dalej - na al. Grunwaldzkiej z ul. PomorskąMapka.

Tym samym dla kierowców jadących od skrzyżowania al. Grunwaldzka/ul. Opata Jacka Rybińskiego wcześniej zapala się zielone światło na skrzyżowaniu z Pomorską.

- Pozwala to "opróżnić" wlot skrzyżowania z oczekujących pojazdów po poprzednim cyklu, jednocześnie umożliwiając jazdę bez zatrzymania zbliżającej się grupie kierowców - mówi Magdalena Kiljan.
Dodaje, że na podstawie analizy danych z systemu Tristar można stwierdzić, że korekta sygnalizacji wpłynęła pozytywnie na płynność ruchu całego potoku pojazdów.

Algorytmy dopasowane do prędkości 50km/h



- Przełożyło się to na mniejsze kolejki aut oczekujących na zielone światło. Na zmianach najbardziej skorzystają kierowcy jadący zgodnie z przepisami, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h - mówi urzędniczka.
Warto zaznaczyć, że na wprowadzonych zmianach nie stracili ani piesi, ani rowerzyści.

- Dla tych drugich, przecinających al. Grunwaldzką, dodatkowo wydłużyliśmy czas zielonego światła na skrzyżowaniu z ul. Pomorską. Powinno to pozwolić na pokonanie całego skrzyżowania jednoetapowo - podsumowuje Magdalena Kiljan.
szym

Opinie (167) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Algorytm sterowania?To jakiś nowy Tristar?Co z tego że na jednym skrzyżowaniu przejdziemy płynnie...jak zaraz na drugim czerwone.To chyba jakiś nowy miś,korki będą coraz większe.Chyba tylko paliwo po 30zł.

    • 45 3

    • Nie, to właśnie ten Tristar

      • 4 1

    • Tristar jest selektywnym środkiem pojazdobójczym o działaniu systematycznym.

      Środek pojazdobójczy w formie niedoszkolonych operatorów, przeznaczony do zwalczania pojazdów każdego typu.
      Działa na zasadzie środka paraliżującego wszelkie skrzyżowania i ulice miejskie, przemieszcza się impulsami poprzez kable do centrów wzrostu ruchu, gdzie skutecznie hamuje ruch drogowy, wstrzymując nieprzewidywalnie czerwone światła. Szybki rozkład psychiki kierowców w pojazdach ogranicza korzystanie z ulubionych autonomicznych pojazdów.

      Korzyści:
      szerokie spektrum działania - zwalcza wiele rodzajów pojazdów;
      szybie działanie - pierwsze objawy działania widoczne są po kilku dniach;
      wysoka skuteczność - najwyższą skuteczność działania gwarantuje stosowanie środka na młode, intensywnie poruszające się pojazdy.
      Tristar - na jakie pojazdy działa? Działa na wszelkie zauważone pojazdy...

      • 3 0

  • (1)

    Mam nadzieję, że algorytmy będą lepiej dostosowane niż te na Bulońskiej...

    • 28 1

    • Na Bulońską to potrzebne jest sportowe auto lub traktor. reszta stoi.

      inzynierkowie ciężko pracowali byś się nie rozpędzi

      • 11 0

  • Niech poprawią algorytm na nitce w stronę Sopotu, Właśnie na skrzyżowaniu z Opata

    Piesi stoją i auta stoją przez 20 sek.. Super

    • 26 2

  • (2)

    A guzik prawda. Zawsze się stoi i te algorytmy są z czapy.

    • 57 3

    • Algorytmy są takie jak miasto zamawia (1)

      Taka jest polityka miasta, zmusić ludzi do rezygnacji z samochodu. Dodatkowo niewydolna komunikacja miejska.

      • 9 0

      • Prędzej Dulkiewicz zacznie jeździć na tym złotym rydwanie na codzień niż ja zrezygnuje z auta.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Jechałem niedawno przez Gdańsk i tam żaden algorytm 50kmh nie działał - stoisz na światłach, ruszasz, jedziesz 50/60/70kmh i nie to, że natrafiasz na czerwone, które zaraz zamienia się na zielone. Nie, natrafiasz na żółte przechodzące w czerwone i czekasz pół cyklu zmiany świateł.

    To z płynnością jazdy nie ma nic wspólnego.

    • 307 12

    • (2)

      Tak działa TriStar za grube miliony co roku. To musi być wał dopiero.

      • 44 3

      • (1)

        bez niego byście stali w jednym gigantycznym korku. a tak to sie cieszcie ze jedziecie.

        • 1 8

        • No tak, masz racje, bo teraz nie ma gigantycznych korkow.....

          • 3 0

    • Dokładnie

      • 17 2

    • bzdura (9)

      Jak jedziesz przepisowo to trafiasz w miarę na zieloną falę. Problemem są pacany co się wpitzielają przez których musisz hamować.

      • 9 47

      • (4)

        Podaj dokładne odcinki i skrzyżowania , bo na większości jadąc 50 na 2/3 stajesz na czerwonym

        • 25 2

        • Choćby Opata Rybickiego - Jaśkowa Dolina. (3)

          Potem na Alei od Opery do Zieleniaka. Przetestowane wielokrotnie wieczorem. W dzień może tak nie działać bo tristar pewnie musi puszczać duży ruch z boków.

          • 7 13

          • Pełna zgoda.

            Od Opata Rybickiego... Tylko że to pewnie nie w Gdańsku, bo tu nie ma takiej ulicy.

            • 3 3

          • (1)

            No właśnie oto chodzi że w dzień to nie działa, a co kogo obchodzi co jest w nocy jak wszyscy śpio i wszędzie są powyłaczane światła tylko pomarańczowe migajo

            • 9 3

            • Chyba dawno w nocy nie jeździłeś skoro piszesz o migającym pomarańczowym świetle na Grunwaldzkiej.
              W nocy jadąc przepisowo da się przejechać z Sopotu od wysokości ul. Haffnera aż do galerii bałtyckiej stając maksymalnie dwa/trzy razy na czerwonym.

              • 2 2

      • (2)

        Bzdura.
        Trafiasz na zieloną falę jak jedziesz nie wolniej niż 70km/h.

        • 13 3

        • Bzdura (1)

          jak jedziesz 45 km/h

          • 1 3

          • Bzdura zielona fala działa tylko w Australi i tam dostosowuje się światła do ruchu a my na drugiej półki chcemy odwrotnie - dopasować prędkość ruchu żeby świała działały, bzdura.

            • 7 0

      • Na przykład

        wjeżdżający z podporządkowanych? Lol.

        • 0 0

    • obiecywanie płynności jazdy jest bzdura (2)

      bo to nie jest możliwe. chyba, że wydzielisz drogę eksterytorialną bez wlotów.

      • 7 0

      • Oczywiście że tak, system wymyślony żeby kraść i prać pieniądze mieszkańców. To nigdy nie zadziała, nie ma takiej opcji. To taka inna religia - wierzysz że działa no to działa a jak nie zadziała to nie ma osób odpowiedzialnych i napewno nie jest to wina religii.

        • 5 1

      • no niestety, a tristar tam gdzie jest, czasem działa całkiem sprawnie- np marynarki polskiej- żaglowa.

        • 0 0

    • 60/70 jest tu kluczowe

      • 1 0

    • (1)

      płynność w miescie gdzie sie nie walczy z ilościa samochodów tylko dobudowuje sie kolejne ulice lub rozbudoweje sie na szerokość bo każdy musi dojechac do pracy samochodem i potem zaparkować pod wejsciem do domu ? niemożliwe. Przestajesz zwracać na to uwagę jak jeździsz komunikacja miejska.

      • 0 1

      • Dobudowuje i rozszerza ulice? Gdzie Ty żyjesz. Zejdź na ziemię. U nas dobudowuje się osiedla i wstawia nowe bloki gdzie popadnie przy zachowaniu tej samej infrastruktury drogowej. Drogę do osiedla miasto zostawi aby zrobił deweloper, a deweloper walnie coś najtańszym kosztem np jakieś gówienko z płyt betonowych na szerokość 1.5 samochodu żeby samochody się wahadłowo przepuszczały/mijały, ale przynajmniej 'design' będzie się zgadać.

        • 1 0

  • Opowieści o dziwnej treści gzdiz. Jadąc przepisowo nie ma w Gdańsku zielonej fali.

    • 50 0

  • Bzdura. Testowalem wielokrotnie. (5)

    Wielokrotnie na różnych odcinkach między Wrzeszczem a Sopotem jechałem przepisowo, dokładnie jak znaki. I nigdy nie udało mi się złapać fali 4 zielonych z rzędu bez zatrzymywania. Dramat. Odechciewa się wszystkiego. Mowa o głównych drogach. Testowałem o różnych porach, w różne dni, weekend też się nie da.
    Udało mi się ostatnio za to dwa razy jak cisnąłem między 50 a 90km/h w weekend (mały ruch). Przejechałem (oczywiście zwalniając niekiedy i do 30-40) chyba 10 świateł z rzędu na zielonym.
    Taka jest niestety prawda.

    • 72 4

    • Mi się ostatnio udało jechać zieloną falą z centrum Gdyni do wjazdu na obwodnicę przy starym Tesco (Kcyńska). Co miesiąc, przed 21:00 tam jeżdżę odebrać zamówiony towar, przez ponad pół roku trafiałem na czerwoną falę. Dopiero w ostatni wtorek jakaś siła wyższa (a może dlatego, że wyjechałem tym razem 20 minut wcześniej) spowodowała, że jadąc normalnym tempem miałem przez większość ul. Morskiej zieloną falę.

      Zobaczymy za miesiąc jak będzie.

      • 0 0

    • Musiałeś się zatrzymywać, bo przed tobą na światłach stali ci co jechali szybciej. (2)

      Wracam dwa razy w tygodniu z Oliwy do Gdańska po 21 i zawsze mam taki problem. Jadę 50 i gdy dojeżdżam zapala mi się zielone ale co z tego, skoro na światłach stoi kilka aut i zanim ruszą, ja muszę się zatrzymać. Zazwyczaj czerwone łapie mnie tylko przy wylocie Jaśkowej Doliny.

      • 3 8

      • (1)

        a inne odcinki i nie wieczorem ? Ja mam inne przyklady:
        - Place zebran -> Oliwa jedziesz 50 stajesz na swiatlach
        - Nowe przejscia na podwalu przedmiejskim - jedziesz 50 stajesz na nich losowo. Z jednego ruszasz na kolejnym stajesz - czeste
        - Bulonska i cala morena jedziesz 50 stajesz na kolejnych swiatlach
        tip itd
        i wcale nie dlatego ze ktos pedzi i tam staje, tylko dlatego ze ruszasz i widzisz ze na nastepnych swiatlach zapala sie czerwone, nie jest to tez spowodowane duzym ruchem z innych kierunkow, zielne fale i organizcja ruchu w Gdansku zwyczajnie nie dziala

        • 11 0

        • Dodam jeszcze 3 maja, jadac od strony węzła przesiadkowego, często jest tak że jadę i staję na czerwonym albo przy wjeździe do forum albo na przejedzie dla tramwajow albo przy Kartuskiej. Zazwyczaj jest to kombinacja 2 z 3 swiatel gdzie z jednego ruszam a na nastepnym zapala sie czerwone. To jest srodek miasta przy UM, ludzie zarzadzajacy tym sa odklejeni

          • 3 0

    • Chciałbym mieć 3 zielone pod rząd jako pieszy. Ech marzenia

      • 2 5

  • Co to znaczy, że " nie większej niż 50 km/h". To ustawione są na 50, 40 czy 25km/h???

    • 31 1

  • Przepisowo jeżdżą biedni. (3)

    Ma się kilka apartów w Sopocie

    • 5 21

    • (2)

      A pewien pan POseł niedawno jechał 120 na 50 w mieście i się nie przejmuje tym zbytnio...

      • 1 1

      • Pewnie pędził bronić sędziów albo konstytucji...

        • 1 1

      • To kumpel największego szkodnika w historii Polski Herr Tuska. Czego się spodziewasz

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    To niech poprawią jeszcze przejścia dla pieszych - od Galerii Bałtyckiej na drugą stronę Grunwaldzkiej nie da się przejść na jednych światłach bez biegania.

    • 107 27

    • Przejście jest dwuetapowe i z założenia masz nie zdążyć przejść na jednym cyklu. (9)

      • 18 29

      • (5)

        To samochody też nie powinny przejeżdżać na jednym cyklu. Dlaczego krzywdzisz pieszych? Mam przechodzić 10 minut?

        • 33 24

        • przy galerii skręcając w prawo stoimy 3-4 zmiany bo więcej jak 3 samochody nie są w stanie skręcić (2)

          Nadal chcesz się zamieniać?

          • 19 10

          • To skręcaj w lewo:) Pieszy idzie z prędkością 5km/h auto 70km/h wiec mozesz postac i pólgodziny chcesz sie zamienić? (1)

            to zacznij jeździc komunikacją miejską niz truc ludzi spalinami!

            • 4 11

            • 70 km na światłach!?

              • 1 0

        • Nie

          Masz przechodzić 15 minut

          • 1 2

        • Biedota mordy w kubeł i chrust zbierać na zimę hehehe

          • 0 4

      • Da się przejść (2)

        Ale trzeba zap.

        • 11 1

        • (1)

          jadąc rowerem trzeba sie spieszyć aby zdążyć, może też zależy od strony z której ruszasz i poktórej stronie mostu bo też nie są symetryczne. Ale dla pieszych powinien być wiekszy czas na przejscie. Powienien być buspas dla ZTM a kogo interesują samochody z 1 osoba w środku. Niech stoją, tylko kary ładować za właczone silniki stojących w korku.

          • 1 0

          • Gdyby głupota potrafiła latać ...

            ...przyrodzeniem waliłbyś o księżyc!

            • 0 0

    • (3)

      Nie tylko tam. Generalnie światła są tak poustawiane że pieszy musi się spieszyć. Jeśli jesteś osobą starszą albo masz problem z chodzeniem to nie zdążysz

      • 24 3

      • (1)

        Jestem starszy i nigdzie mi się na emeryturze nie śpieszy.

        • 11 4

        • no i co z tego, sa ludzie co chodza szybko a i tak maja problemy.

          • 1 0

      • Ty na emerytury pewnie nie dożyjesz bo jestes przyspawany do blachosmroda wiec sie niepodwaj za emeryta bo nim nie jestes

        • 2 5

    • (1)

      Nikt ci bidaczku biegać nie każe. Masz stanąć jak przepisy nakazują, ochłonąć i odpocząć a nie jak zwykle w ostatniej chwili pchać się pod koła pojazdów na siłę.

      • 6 7

      • To dlaczego buraczki ci sie zawsze spieszy blachosmrodem jeeździj zgodnie z przepisami ochłoń i czekaj grzecznie w korku :)

        • 2 6

    • miasto dla ludzi nie dla samochodów (1)

      • 1 1

      • Już masz w Gdyni Świętojańską dla ludzi, a nie dla samochodów. Kilkadziesiąt pustych lokali. Nie ma samochodów, nie ma klientów.

        • 2 1

    • W Oliwie łaskawie pozwolili skręcać z dwóch pasów w lewo, ale o naprawie przejazdu przez tory to już nikt nie pomyślał.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane