• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kacze Buki: auta przeszkadzają wysiadającym z autobusu

Patryk Szczerba
27 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Śnieg i zastawiony chodnik przeszkadzają pasażerom wysiadającym na końcowym przystanku. Śnieg i zastawiony chodnik przeszkadzają pasażerom wysiadającym na końcowym przystanku.

Pasażerowie skarżą się na zastawiony samochodami chodnik przy końcowym przystanku na Kaczych Bukach zobacz na mapie Gdyni. Obok znajduje się przyległy do bazy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej parking. Prezes firmy twierdzi, że jest wystarczający, a nieprawidłowo zaparkowanymi autami powinna zająć się Straż Miejska.



Jak reagujesz na zaparkowane na chodnikach samochody?

O sprawie wiemy od kilkunastu dni od czytelników korzystających z przystanku. Urzędnikom problem ma być znany co najmniej od roku.

- Już zimą zeszłego roku zgłaszałam uwagi do Straży Miejskiej i ZKM w Gdyni w sprawie nieodśnieżonego i dodatkowo zastawionego samochodami przystanku końcowego - Kacze Buki. W tle można dostrzec znak przystanku końcowego. Wysiadając z autobusu, wpada się wprost na zaparkowane samochody - relacjonuje nasza czytelniczka.

Parking przy bazie PKM nie tylko dla pracowników



Obok przystanku znajduje się baza Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. To tam zjeżdżają się autobusy na nocny postój. Parking w założeniu był przeznaczony dla pracowników firmy - głównie kierowców autobusów, zostawiających tu swoje pojazdy.

To się jednak w ostatnich dniach zmieniło. Szefostwo firmy wyjaśnia, że oznakowanie informujące, że to parking wyłącznie dla pracowników PKM sp. z o.o. w Gdyni, zostało usunięte.

To działanie ma na celu umożliwienie parkowania samochodów także pasażerom. Takich, którzy przyjeżdżają na pętlę i zostawiają pojazdy, a potem wsiadają do autobusów, jest bowiem coraz więcej. Mimo to, zdaniem przedstawicieli PKM, parking w zupełności wystarcza.

Rozkład ZKM Gdynia



- Parking przyległy do naszej bazy jest wystarczającej pojemności i nie brakuje na nim miejsc. Ich brak nigdy nie był zgłaszany przez pracowników - mówi Bogusław Stasiak, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Jednocześnie dodaje, że egzekwowanie przepisów w zakresie parkowania na drogach publicznych, jak i identyfikowanie właścicieli pojazdów leży poza kompetencjami spółki.

W praktyce oznacza to, że pasażerom pozostaje liczyć na interwencje służb miejskich w zakresie odśnieżania chodnika i kontroli strażników miejskich w związku z zastawianiem chodnika.

Trasa Kaszubska przeorganizuje ruch



Jednocześnie szefostwo PKM przypomina, że sytuację całkowicie przeorganizuje zaplanowana na najbliższe lata budowa Trasy Kaszubskiej. Budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które jeszcze nie są znane.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:

  • z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
  • z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
  • z Gdyni do Szemuda - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.

Obecnie drogowcy szukają rzeczoznawców, którzy wycenią nieruchomości pod budowę Trasy Kaszubskiej. Przygotowane operaty szacunkowe będą podstawą wypłaty odszkodowań za utracony majątek.

Inwestycja ma być ukończona w 2022 roku.

Trasa Kaszubska: budowa, terminy, przebieg

Miejsca

Opinie (233) ponad 20 zablokowanych

  • Co za baba!!! (4)

    A pomyslala ze ma 3rano nie ma czym dojechac kierowca busa?? Albo ze jak konczy kolo polnocy to nie ma czym wrocic jak autem nie przyjedzie??? Ciesz sie kobito ze ma kto cie wozic tymi busami!!! Czepiaj sie tych co przyjezdzaja i se robia park & ride. A zastawiony bezczelnie przystanek przez stojak na rowery nie drazni cie?? Wez wyprowadz sie albo se odsniez..albo chlopa se znajdz bo gorzkniejesz!!

    • 58 36

    • Rowerem!!!

      Ruch Wam się przyda!!!

      • 0 1

    • I to jest właśnie kultura kierowcy (1)

      • 13 11

      • Wykaż się swoją erudyto.

        • 4 8

    • Pewnie stojak jest w jej mniemaniu trendy,jest ekologiczna,ale chyba brzydko pachnie,kapustą.

      • 5 9

  • smiech

    smiech strarz miejska to są ludzie nie do roboty możesz dzwonic pisać a oni na to mają wylane pisze się o pojazdach dostawczych że parkują na osiedlach co psują zieleń chodniki krawęrzniki i zajmują miesca dla mieszkanców a tu zero pracy przez strarz miejską

    • 0 0

  • Lusterka z buta i ameby umysłowe nauczą się parkować (2)

    • 2 5

    • Żal mi Ciebie (1)

      Z buta to musiales dostawac od malego ..współczuję Ci

      • 1 0

      • Niemowlęciem będąc uderzył się w głowę i tak mu zostało,może koń go kopnął,kto wie.

        • 0 0

  • Potrzeba zmian... W umysłach (9)

    Dziwne, że kobieta która pisze do portalu jest teraz atakowana. Dziwne, ze prawo jest teoretyczne, a gdy powinno być egzekwowanie to służby są, ale na wezwanie i trzeba personalnie zgłaszać każdego kierowcę popełniajacego wykroczenie.

    Jeśli tak krytykujecie normalność w postaci moje auto stoje gdzie chce to nie dziecię się, że potem prawo jest dla wybranych twarde a dla innych wyborcze.

    Kodkes jest jasny, miejsc powolinno być więcej. Kto ma je budować, właściciel terenu, firma lub miasto.

    Nie róbmy bałaganu w strefie publicznej jest jasne, ale jak chcecie każdy sobie rzekę skrobie to będziemy wiele lat czytać artykuły o dziwnych sprawach, które tak naprawdę są jasne z perspektywy kodeksu

    • 32 22

    • (7)

      "Kodkes jest jasny, miejsc powolinno być więcej. Kto ma je budować, właściciel terenu, firma lub miasto."

      aha czyli kazdy podatnik ma wyciagac swoje pieniadze nja budowe miejsc dla blachosmrodow?

      a moze wy zainteresowani za wlasne pieniadze sobie wybudujcie?

      • 3 2

      • To ty sobie wybuduj drogę dla rowerów,za swoje.

        • 2 0

      • skoro jest to dla dobra ogółu to tak, parkingi powinni budować mieszkańcy za publiczne pieniądze w okolicach węzłów komunikacyjnych (a w szczególności tak dużych jak Kacze Buki). Na prawdę wolę, żeby ludzi parkowali te swoje ledwo jeżdżące samochody na peryferiach miasta i resztę drogi do centrum pokonali komunikacją miejską... Po to są pieniądze miasta, żeby inwestować. Chcesz stać po kolana w błocie, nikt Tobie nie broni. Ale nie wwoź "błota" do centrum miasta...
        Przepisy mówią jasno gdzie można parkować a gdzie nie. Ale to też miastu (czyli też mieszkańcom) powinno zależeć na czystości powietrza. Zgadza się?

        • 0 2

      • (4)

        Może za własne pieniądze zbuduj sobie drogę rowerową?
        Mam propozycję, niech podatki ściagane od kierowców ida na drogi a od rowerzystów na drogi dla rowerów.

        • 4 3

        • (2)

          ok, to od dzis budujemy drogi dla samochodow wyłącznie
          z podatku w paliwie itp. jak nie wystarczy, to nie budujemy. szlus.

          a parkowanie poza drogami trktujemy jako darowinę na
          dobroczynną zbiórkę złomu na Caritas Archidiecezji Gdańskiej
          na chore dzieciaczki

          • 3 3

          • Tylko jeśli nie płacący za paliwo będą zobowiązani oddać kasę za to

            Co przez dekady było budowane z tych przychodów podatkowych, a nie miało żadnego związku z ruchem pojazdów. Jesteś gotowy na taki hazard?

            • 1 1

          • Znakomity pomysł. A drogi rowerowe budujemy z podatków od rowerzystów.. Paliwa i opłaty od kierowców to ok 25 % budżetu. Ciekawe która strona na tym lepiej by wyszła.

            • 2 2

        • Jaco83_ inwestowanie w poprawę warunków korzystania z rowerów w mieście

          (to polega nie tylko na budowie dróg dla rowerów, ale wiele innych działań) wykazuje najwyższe wskaźniki produktywności - m.in. dlatego, że jazda rowerem znakomicie wpływa na zdrowie publiczne i indywidualne. Ze wzrostu skali korzystania z rowerów w mieście korzystają nie tylko rowerzyści: stąd nie ma sensu obciążania budowy infrastruktury rowerowej wyłącznie podatników korzystających z rowerów. Tworzenie miejsc do parkowania powinno się odbywać na koszt parkujących: wprowadzanie opłat za parkowanie w wielu miastach zmniejszyło skłonność do korzystania z samochodów do przejazdów na małe odległości (do 5 km). Na takie odległości rower okazuje się najszybszy, ale wywołuje początkowo największy opór wśród ludzi uzależnionych mentalnie od samochodów.

          • 2 3

    • Teoretyczne wariacje na temat,czego?problem by nie istniał gdyby były zabezpieczone miejsca parkingowe dla pracowników PKM, teraz jeszcze Prezes w swym geniuszu oświadcza że każdy może tam parkować,ten człowiek nie wie co mówi,powinien dbać o interes pracowników ,gdzie mają parkować pracownicy ,te auta by tak nie stały gdyby ten parking miał wystarczającą ilość miejsc parkingowych.

      • 4 5

  • Kazdy ma przy sobie klucze

    • 0 2

  • I bardzo dobrze!

    SM ma zapewne tysiąc ważniejszych spraw niż zle zaparkowane samochody, zwłaszcza na przedmieściach. Jest wyjście - likwidacja tej formacji darmozjadów budżetowych

    • 1 0

  • żeby prezes na własnych pracowników?? (3)

    1. Skoro jest o tym artykuł i widać to na zdjęciu tzn. że jest problem z parkowaniem...
    2. Większość kierowców ze zmiany popołudniowej musi dojeżdżać autem, bo skoro to oni są ostatnimi autobusami zjeżdżającymi do bazy to jak niby mieliby wrócić inaczej?
    3. Jak prezes może donosić do straży miejskiej na własnych pracowników? Może niech odda swoją kopertę przy samym wejściu kierowcom i sam spróbuje zaparkować?
    4. W pobliżu, a nawet w całkiem sporej odległości nie ma innego parkingu...
    5. Rozumiem problem zastawionych chodników w centrum, ale w Kaczych Bukach? Tam nie ma żadnych osiedli, nikt nie wysiada z autobusu, a po drugiej stronie jest szeroki chodnik....

    • 16 0

    • A czy kierowcom nie zabrano czasem służbowego autobusu, który ich wcześniej przywozi do pracy i rozwoził w nocy?
      Może warto się nad tym znowu pochylić skoro miejsc parkingowych jest za mało?
      Ja pracuję w podobnie wielkiej firmie ( trzy zmianowej) i parking mamy zdecydowanie większy.

      • 2 0

    • Prezesem trzeba byc

      Jaki prezes ?
      Prezes to byl pan Galkiewicz
      Stasiak to jest prz...s Szczurka i donosiciel na swoich pracownikow

      • 3 0

    • Stare przysłowie,kiepski to ptak co w własne gniazdo sr*.

      • 6 0

  • Problem zgłosiła sygnalistka Grażyna (2)

    beneficjentka programów 500 plus oraz mieszkanie plus na kaczych zbukach

    • 15 7

    • Zapraszam do lektury Wielki Kack

      • 0 0

    • To wiele wyjaśnia,upośledzona mentalność oraz funkcjonalny analfabetyzm.

      • 1 2

  • Kilka niejasności

    Co oznacza wystarczająca ilość miejsc parkingowych? Ile firma PKM zatrudnia pracowników a ile jest miejsc parkingowych?
    Czy parking znajduje się na terenie PKM, czy poza terenem firmy?
    Co ma do rzeczy budowa Trasy Kaszubskiej? Firma PKM sama musi zabezpieczyć wszelkie zmiany z budową tej trasy tj. np. Wyburzenia części pomieszczeń i budowa nowych - i raczej tylko tego będzie dotyczyła wycena przez GDD iA.
    Odpowiedzi na powyższe pytania i tak nie zmienia problemu z udroznieniem komunikacji do osiedla Zielona Laguna.
    Kiedyś był podjety temat wydłużenia drogi przy firmie Vector i połączenie ze Starochwaszczyńską - temat chyba jednak zaległ na dalszych półkach.

    • 3 0

  • Ano właśnie, prezes problemu nie widzi bo ma swoją miejscówkę, którą broń Boże zastawić.
    A reszta? Kto pierwszy ten lepszy. Smutne to ale prawdziwe

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane