- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (781 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (312 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Katastrofa lotnicza na lotnisku w Babich Dołach
We wtorek tuż przed godz. 17 na lotnisku wojskowym w Babich Dołach rozbił się samolot Bryza należący do Marynarki Wojennej. W katastrofie zginęły cztery osoby.
Zdjęcia z katastrofy samolotu w Babich Dołach.
Wciąż nie są znane przyczyny wypadku do jakiego doszło dziś o 16:50, w którym uczestniczył samolot wojskowy typu Bryza. Wiadomo tylko, że samolot rozbił się podczas podchodzenia do lądowania.
- Widziałem jak to się stało. Akurat bylem na działce i już chciałem wsiadać do samochodu, kiedy akurat się odwróciłem. Patrzę, a samolot nagle zaczął lądować. Samego lądowania nie widziałem. Chwilę później zobaczyłem czarny dym. Po chwili podjechałem pod działki, i jacyś inni działkowicze mówią, że śmigło po wybuchu odleciało i uderzyło w cement i zostało w ziemi - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marek.
Na pokładzie Bryzy znajdowało się cztery osoby. W zgliszczach maszyny strażacy znaleźli zwłoki trzech osób. Nieopodal katastrofy znaleziono zwłoki czwartego pasażera.
W katastrofie zginęli: kmdr ppor. pilot Roman Berski, urodzony 27 kwietnia 1961 roku. Podczas lotu pełnił funkcję pilota kontrolującego; kpt. marynarki pilot Marek Sztabiński, urodzony 18 sierpnia 1973 roku. Podczas lotu był dowódcą załogi - pilotem szkolącym; porucznik marynarki pilot Przemysław Dudzik, urodzony 5 maja 1982 roku. Podczas lotu był pilotem szkolonym; chorąży sztabowy marynarki Ireneusz Rajewski, urodzony 31 marca 1966 roku. Podczas lotu był technikiem pokładowym.
Rodziny lotników zostały już powiadomione o tragedii.
- Dowódca Marynarki Wojennej ogłosił żałobę. Bandery okrętów i flagi przed jednostkami zostały opuszczone do połowy masztów - poinformował rzecznik MW, kmdr Bartosz Zajda.
Samolot odbywał rutynowy lot treningowy, podczas którego ćwiczono manewr lądowania na jednym silniku. W czasie wypadku nad lotniskiem było duże zachmurzenie, podstawa chmur znajdowała się na wysokości ok. 6 km, widzialność wynosiła 10 km. Wiał zachodni wiatr z prędkością 24 km/h. Temperatura powietrza wynosiła 12,2 stopnia C.
- Siedem zastępów straży pożarnej w tym strażacy z Gdyni, Pucka i z wojskowej straży pożarnej przez ponad godzinę gasiło ogień powstały po katastrofie. Tuż po godzinie 18 zakończyła się akcja gaśnicza. Na miejscu zostały tylko zastępy wojskowej straży pożarnej - mówił Tadeusz Konkol, rzecznik pomorskiej straży pożarnej.
Ministerstwo Obrony Narodowej powołało komisję do zbadania przyczyny tragedii. Może to potrwać nawet miesiąc. Podjęto też decyzje o wstrzymaniu na razie wszystkich lotów tego typu maszyn.
Samolot, który się rozbił nosił numer burtowy 1007. Maszyna rozpoczęła służbę w marcu 1997 roku. Łącznie wylatała 1500 godzin.
Dane techniczne An-28
- prędkość przelotowa: 335 km/h
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Prędkość startu: 135 km/h
- Prędkość lądowania: 140 km/h
- Prędkość opadania: 4 - 20 m/s
- Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
- Długość startu: 410 m
- Zasięg: 1230 km
- Wysokość przelotowa: 3000 m
- Maksymalny pułap: 6000 m
- Maksymalna masa startowa: 7000 kg
Opinie (245) ponad 20 zablokowanych
-
2009-07-01 20:47
straszna tragedia. najszczersze kondolencje dla rodzin.
Mieszkam na Babich Dołach. Znałam te osoby. Wspaniali piloci, ojcowie, mężowie... Najszczersze kondolencje dla rodzin. Ogromne wyrazy współczucia ! Łączę się w bólu.
- 0 0
-
2009-04-03 21:32
FD
fddf
- 0 0
-
2009-04-02 20:33
r.berski
R.Berski byl moim znajomym.byl wspanialym mezem,i ojcem dwojki dzieci.byl tez wspanialym pilotem.kochal latac.
to bardzo przykre ze juz odszedl z tego swiata,gdzie byl kochany i szanowany przez ludzi.zawsze pozostanie w naszych sercach.
chce zlozyc moje glebokie kondolencje dla J.BERSKIEJ,ICH DZIECI,I PANI BOZENY BERSKIEJ KTORA JAKO MATKA PRZEZYWA TERAZ NAJWIEKSZY BOL W SERCU PO STRACIE SWEGO DZIECKA.- 3 0
-
2009-04-01 10:56
Brak słów (1)
Współczuje bardzo rodzinom ofiar, w takim momencie brak słów, ogromne pretensje do rządu tną wydatki na armie jak mogą , i efekty tego są.
- 4 2
-
2009-04-02 10:38
wydatki to nasze podatki
Z czego maja dorzucić jak ludzi zwalniają, a jak nie pracują nie ma podatków , a jak nie ma podatków to nie ma co dawać!
- 0 0
-
2009-03-31 23:58
Wyrazy współczucia i kondolencje dla rodzin [*] (10)
ale też przyjaciołom i bliskim składam.
Szczere wyrazy i kondolencje!
Jest nam tu niewymownie przykro, że tak młodo odeszli od nas w takim kwiecie wieku, ale także służby. Cóż w tym wypadku znaczą te bandery okrętów i flagi opuszczone do połowy masztów:((
Pozostaje nam tylko zapewnić WAS, że będziecie w naszych sercach na zawsze. Tak to jest, gdy na nic nie ma pieniędzy, nawet na dobry symulator dla pilotów MW.
Może najwyższy czas budować tam terminal cywilnego lotniska z prawdziwego zdarzenia. Bo już pół roku temu weszła w życie ustawa, która umożliwia przekazywanie na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lotnisk i lądowisk wojskowych, a w Gdyni ministerstwa ciągle się wahają. Tylko wypracowanie optymalnego rozwiązania umożliwiającego wykorzystanie lotnisk zbędnych dla resortu obrony narodowej będzie jednym z istotnych celów zawartych w Programie Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych, pozwoli na większe bezpieczeństwo - także dla wojskowych. Ponieważ opracowywane są podstawowe dokumenty określające kierunki rozwoju infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej. A każde wspomożenie gospodarcze tej bryndzy jaka dziś tam istnieje(do tego po tuskowych)cięciach jest jak znalazł.
Rozwój i unowocześnienie cywilnej infrastruktury lotniskowej na bazie istniejącej już infrastruktury obniży koszty lotniska MW Babie Doły.- 12 3
-
2009-04-01 08:15
Jakie lotnisko żeby tragedia była jeszcze wieksza (7)
Jakie lotniska cywilne, żeby tragedia była jeszcze większa. Zobacz ile w kolo jest osiedli ile tam mieszka ludzi. Miałyby tu lądować samoloty tanich linii, gdzie stan techniczny takich samolotów jest 100 razy gorszy. Jeżeli w koło są osiedla i taki samolot spadnie to policz ile będzie rodzin opłakujących bliskich.
- 0 0
-
2009-04-01 08:50
i tak jest wieksze prawdopodobieństwo(1/2) przeżycia, (6)
niż w Rębiechowie, bo woduje w zatoce.
A nawet dojazd do Rębiechowa(po dzisiejszym nocnym wypadku) jest b. niebezpieczny.- 3 0
-
2009-04-01 08:57
(3)
Do Rębiechowa można dojechać przynajmniej z trzech stron
Do BD tylko z jednej i to ciągle zakorkowanej strony.- 0 3
-
2009-04-01 13:15
"przynajmniej z trzech stron" (1)
ja bym optował, że z 360 stop., tylko należy mieć terenówkę:)) Bo normalny dojazd tam fatalny, nawet gdy będzie z sześciu:))
Tylko Gdynia_Kosakowo jako przyszłość Portu Lotniczego się liczy:)))- 2 1
-
2009-04-02 10:34
bzdura
tam przynajmniej terenówka, a tu to konno trzeba dojechać bo w ogóle dróg nie ma, nie wliczając tej dziurawki :-))
- 0 0
-
2009-04-01 11:21
miwona chyba głowę masz zakorkowaną.
- 0 0
-
2009-04-01 08:59
(1)
Jakoś w wodzie nie udało mu się wylądować.
- 0 0
-
2009-04-01 10:23
Po prostu jak pisałem BRAK SYMULATORA"trenazera",
aby takie warianty poćwiczyć.
Zobacz ostatnio w NY nawet na rzece można:)), ale trening i tak czyni mistrza, do tego inne okoliczności, no i jak mówił Napoleon", czy ma szczęście":))- 1 0
-
2009-04-01 08:55
a ja nie wiem czy moj kolega przypadkiem nim nie lecial ;-(
i nie odbiera telefonu ;-(
- 0 0
-
2009-04-01 00:07
W Poznaniu jakaś turecka pilotka lądowała już w bazie F16
bo jej się "lotniska pomyliły".- 0 0
-
2009-03-31 22:20
TRZEBA JASNO POWIEDZIEĆ "BYLI NAPRUCI JAK RUSKIE KATIUSZE" (2)
- 2 28
-
2009-04-02 09:45
Ciekawe czy masz rodzinę - chyba nie, a może Ty po prostu debilem jesteś?
Każdy sądzi po sobie!!!!!
- 0 1
-
2009-03-31 23:55
zgadzam się z tobą mimo krytyki ogółu żałobników
- 1 2
-
2009-04-02 00:05
[*]
Patita - trzymaj się! Jest ciężko ale dasz radę - musisz!
- 5 0
-
2009-04-01 12:51
polska mentalność jak zwykle w żałosnym wydaniu. (5)
najprawdopodobniej przed lotem spożywali coś co tradycyjnie powoduje zaburzenia koncentracji. Jeżeli ten fakt okaże się prawdą wycofuję swoje kondolencje.
- 1 13
-
2009-04-01 23:48
Ty Baranie nigdy normalny nie byłeś !!!
"normalny facet " (celowo z małej ) urodziłes sie dupkiem , a potem tylko urosłeś. Powiedz Świnio , kto cię zrobił , to cię pomszczę !!!!
- 0 1
-
2009-04-01 15:06
.....
Głupi jesteś i głupi umrzesz..i nie jesteś wcale normalny
- 1 1
-
2009-04-01 13:16
buraku pastewny (1)
normalny facet to ty nie jesteś.
zastanów się co piszesz, patsewniaku jeden.
Kondolencje dla rodzin ofiar.- 3 1
-
2009-04-01 13:35
zamknijcie się żałośni żałobnicy;; poczekamy na wyniki śledztwa;
- 1 2
-
2009-04-01 13:13
..
człowieku o czym ty piszesz!!!?!? zastanów się 2 razy zanim napiszesz takie P********one teksty !! a moze znałes tych ludzi ?? moze wiesz jak bylo??! kretynie jeden! tak sie składa że ja znałem!! pisząc takie bzdety możesz kogoś obrazić baranie jeden!!
- 3 3
-
2009-04-01 23:08
Marek Sztabiński (*)
Głębokie wyrazy współczucia i żalu po śmierci Marka ; Brata, Kuzyna, Ojca
Dla rodziny i przyjaciół.
Oraz pozostałej załogi samolotu
Odpoczywajcie w Spokoju- 10 0
-
2009-04-01 22:32
Oksywie (EPOK)
Wiatr byl 24km z zachodu (270º). Drogi startowe sa 130/310º to znaczy ze samolot musial landowac w kierunku 310º - wiatr 40º od boku. To jest b. trudne londowanie - na jednym silniku.
Szkoda Bardzo.
Ziomkowie: Sorry for the poor style, I don't have Polish Keyboard at work in Kanada…- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.