- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Katastrofa lotnicza na lotnisku w Babich Dołach
We wtorek tuż przed godz. 17 na lotnisku wojskowym w Babich Dołach rozbił się samolot Bryza należący do Marynarki Wojennej. W katastrofie zginęły cztery osoby.
Zdjęcia z katastrofy samolotu w Babich Dołach.
Wciąż nie są znane przyczyny wypadku do jakiego doszło dziś o 16:50, w którym uczestniczył samolot wojskowy typu Bryza. Wiadomo tylko, że samolot rozbił się podczas podchodzenia do lądowania.
- Widziałem jak to się stało. Akurat bylem na działce i już chciałem wsiadać do samochodu, kiedy akurat się odwróciłem. Patrzę, a samolot nagle zaczął lądować. Samego lądowania nie widziałem. Chwilę później zobaczyłem czarny dym. Po chwili podjechałem pod działki, i jacyś inni działkowicze mówią, że śmigło po wybuchu odleciało i uderzyło w cement i zostało w ziemi - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marek.
Na pokładzie Bryzy znajdowało się cztery osoby. W zgliszczach maszyny strażacy znaleźli zwłoki trzech osób. Nieopodal katastrofy znaleziono zwłoki czwartego pasażera.
W katastrofie zginęli: kmdr ppor. pilot Roman Berski, urodzony 27 kwietnia 1961 roku. Podczas lotu pełnił funkcję pilota kontrolującego; kpt. marynarki pilot Marek Sztabiński, urodzony 18 sierpnia 1973 roku. Podczas lotu był dowódcą załogi - pilotem szkolącym; porucznik marynarki pilot Przemysław Dudzik, urodzony 5 maja 1982 roku. Podczas lotu był pilotem szkolonym; chorąży sztabowy marynarki Ireneusz Rajewski, urodzony 31 marca 1966 roku. Podczas lotu był technikiem pokładowym.
Rodziny lotników zostały już powiadomione o tragedii.
- Dowódca Marynarki Wojennej ogłosił żałobę. Bandery okrętów i flagi przed jednostkami zostały opuszczone do połowy masztów - poinformował rzecznik MW, kmdr Bartosz Zajda.
Samolot odbywał rutynowy lot treningowy, podczas którego ćwiczono manewr lądowania na jednym silniku. W czasie wypadku nad lotniskiem było duże zachmurzenie, podstawa chmur znajdowała się na wysokości ok. 6 km, widzialność wynosiła 10 km. Wiał zachodni wiatr z prędkością 24 km/h. Temperatura powietrza wynosiła 12,2 stopnia C.
- Siedem zastępów straży pożarnej w tym strażacy z Gdyni, Pucka i z wojskowej straży pożarnej przez ponad godzinę gasiło ogień powstały po katastrofie. Tuż po godzinie 18 zakończyła się akcja gaśnicza. Na miejscu zostały tylko zastępy wojskowej straży pożarnej - mówił Tadeusz Konkol, rzecznik pomorskiej straży pożarnej.
Ministerstwo Obrony Narodowej powołało komisję do zbadania przyczyny tragedii. Może to potrwać nawet miesiąc. Podjęto też decyzje o wstrzymaniu na razie wszystkich lotów tego typu maszyn.
Samolot, który się rozbił nosił numer burtowy 1007. Maszyna rozpoczęła służbę w marcu 1997 roku. Łącznie wylatała 1500 godzin.
Dane techniczne An-28
- prędkość przelotowa: 335 km/h
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Prędkość startu: 135 km/h
- Prędkość lądowania: 140 km/h
- Prędkość opadania: 4 - 20 m/s
- Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
- Długość startu: 410 m
- Zasięg: 1230 km
- Wysokość przelotowa: 3000 m
- Maksymalny pułap: 6000 m
- Maksymalna masa startowa: 7000 kg
Opinie (245) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-01 12:42
SZKODA (1)
ja to mam pecha że tam nie byłam i niewidzialam tego:(
- 0 15
-
2009-04-01 12:52
Sory ale jesteś przykładem typowego tępego człowieka wrona, co to za przyjemnośc patrzeć na nieszczęście innych ludzi, na ich ból i rozpacz. zal mi ciebie strasznie, że nie masz ciekawszych rzeczy do robienia, miło patrzeć na ludzi kótrym w jednym momencie zawalił się świat co??? No głupoty to można Ci zdecydowanie pogratulować i nie życzę Tobie, abyś sama była w takiej sytuacji, a grono gapiów patrzyło by na Twój bół. To chbyba nie czas ani miejsce, aby żałować, że tego nie widziałaś. Jeśłi nie przeczytałaś to tam zginęli ludzie- ludzie, którzy mieli rodziny i nie sądzę, żeby był to przyjemny widok.
pozdrawiam i naucz się trochę pokory- 3 0
-
2009-04-01 12:51
Kondolencje...
Moje wyrazy współczucia...
Straszna tragedia... ;(- 4 2
-
2009-03-31 17:46
POLSKA to dno - a my euro 2012 (8)
- 23 261
-
2009-04-01 12:35
Zapomniałeś nika dokończyć wio-cha
- 0 2
-
2009-04-01 09:45
ty to jesteś naprawde nieźle walnięty gościu WIO
- 2 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-01 04:45
inteligent k...a jego mać!
- 6 2
-
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-03-31 18:25
Sam jesteś dno!
- 43 6
-
2009-03-31 18:03
Polska to dno przez takich wybitnych obywateli jak ty!
- 50 6
-
2009-03-31 17:48
Lacze sie w bolu z rodzinami ofiar.. (2)
- 68 7
-
2009-03-31 22:15
Ale co kogo obchodzi kolor Twojego szalika? (1)
- 7 3
-
2009-04-01 12:09
Mnie obchodzi!!!
Może utowrzymy sznur ze zniczy od Gdańska do Gdyni, tak jak po śmierci JP II ( jutro rocznica). I będziemy znowu udawali, że się kochamy i nie wiadomo co jeszcze....Zaprosimy też Cracowię i wisłę.
- 1 1
-
2009-04-01 11:27
do "trooper"
człowieku ogarnij się troszeczke i przestań wypisywać jakieś żałosne teksty !!!
- 1 1
-
2009-04-01 11:04
no spoko ale lekkie przegiecie z takimi zartami
- 0 2
-
2009-04-01 09:47
wyrazy współczucia dla rodzin i znajomych
- 3 0
-
2009-04-01 09:27
1500h nalotu przez 12 lat
oznacza ze samolot latał przez 5 dni (dób) w całym roku średnio... przez te 12lat
- 2 2
-
2009-04-01 09:25
tej tragedi mozna bylo uniknąc
- 0 2
-
2009-04-01 09:15
Winny - brak kasy na szkolenia i paliwo
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.