• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kawiarnia, salon prasowy czy bar? Co zostanie otwarte w przyziemu przystanków PKM?

Maciej Naskręt
20 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przystanek PKM Gdańsk Brętowo. W przyziemu znajduje się tu lokal o powierzchni 127 m kw. Przystanek PKM Gdańsk Brętowo. W przyziemu znajduje się tu lokal o powierzchni 127 m kw.

Można składać oferty na dzierżawę pomieszczeń komercyjnych pod przystankiem PKM Gdańsk Brętowo zobacz na mapie GdańskaPKM Gdańsk Niedźwiednik zobacz na mapie Gdańska. Właściciel jednak zastrzega, że nie może tam zostać otwarty m.in. sklep z artykułami erotycznymi ani oferujący ryby. Sprawdzamy, jaką zatem można prowadzić tam działalność.



Co powinno zostać otwarte w lokalach pod przystankami PKM?

Spółka PKM ogłosiła właśnie pisemny przetarg na 5- lub 10-letnią dzierżawę dwóch lokali znajdujących się w obrębie przystanków PKM Gdańsk Niedźwiednik (93,8 m kw.) i Gdańsk Brętowo (127 m kw.).

Propozycje można składać do 17 listopada. O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 60 proc. cena i po 20 proc. okres dzierżawy, a także charakter prowadzonej działalności gospodarczej.

Ile wyniesie czynsz? To zależy, ile zaoferują chętni, ale cena wyjściowa wynosi 70 zł za m kw. To oznacza, że za dzierżawę lokalu na przystanku Niedźwiednik trzeba będzie zapłacić co najmniej 6,5 tys zł, a w Brętowie co najmniej 8,9 tys. zł miesięcznie.

Co ciekawe, warunki przetargu określają z góry, jakiego rodzaju działalności nie można prowadzić w tych lokalach. Nie będzie więc można sprzedawać tam militariów, narzędzi tępych i ostrych, artykułów erotycznych, materiałów łatwopalnych lub wybuchowych. Nie ma co liczyć też na sklep rybny, agencję matrymonialną, strzelnicę, klub nocny ani na poradnię zdrowia psychicznego.

- Preferowana przez nas działalność w obu tych miejscach to - w kolejności od najbardziej pożądanej - gastronomiczno-kulturowa, usługowo-handlowa i biurowa - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
To umożliwia otwarcie m.in. kawiarni, butiku, czy nawet oddziału banku.

Początkowo - w trakcie budowy - nie było pewne, czy jakąkolwiek działalność gospodarczą w ogóle będzie można prowadzić w dwóch wspomnianych pomieszczeniach. Na przeszkodzie miały stać zapisy z umowy na dofinansowanie budowy linii PKM ze środków Unii Europejskiej. Na szczęście prawnikom spółki udało się rozwiać te wątpliwości przed ogłoszeniem przetargu.

We wrześniu linią PKM - między Osową a Wrzeszczem - pojechało 100 tys. osób. To daje ok. 24 osoby na każdy pociąg.

Miejsca

Opinie (137) 6 zablokowanych

  • moze punkt skarg i zazalen??

    Bedzie oblegany...

    • 3 1

  • w takim miejscu nikt nie zrobi zakupów

    bo musiałby je dźwigać przez całą resztę drogi do domu.
    jeżeli coś poza wc to wyłącznie szybkie hotdogi jak z ikei po zecie

    • 2 0

  • Piekarnia, ewentualnie spożywczak ze świeżym pieczywem (11)

    idealne miejsce na krótkie zakupy w przypadku braku czasu na zrobienie drugiego śniadania w domu

    • 148 8

    • HOSSA & PKM Kiełpinek (6)

      Na Kiełpinku powienien być kiosk z kaloszami do wypożyczania żeby dojść po błocie w całkowitej ciemności do wspaniałego jedynego osiedla z własnym przystankiem czyli Wiszących Ogrodów.

      P.S.
      Podejrzewam, że koszt bilbordów hossy z wciskaniem ciemnoty o przystanku na osiedlu przewyższył kilkukrotnie budowę porządnego dojcia do osiedla ale co tam...

      • 58 1

      • Bzdura! (1)

        Przecież jest chodnik i schody!
        Mieszkam, jeżdżę i jest nienajgorzej.
        Owszem lepszy byłby ten niedokończony chodnik bez schodów ale mówienie o błocie jest grubą przesadą lub zwykłą chamówą.

        • 4 12

        • Jak tą prowizorkę z płyt jumbo z dziurami nazywasz chodnikiem to nie chcę widzieć twojej kuchni..
          Zapewniam cię , że kobiety na szpilkach są szcześliwe z tego rozwiązania. Tak samo z tego , że po 18 jest tam ciemno jak w d..
          Schody kończą się na dole w błocie kolego, chyba, że masz buty stomilowe to dasz 4 metrowy krok na ulicę na której notabebe też nie ma chodnika więc kilka metrów i tak idziesz po rondzie dla autobusów.
          Końcówki twojej wypowiedzi nawet nie skomentuję bo widać twoją ekspresję i fascynację prowizorami.

          • 2 0

      • Jest chodnik i schody (2)

        Na całej drodze do osiedla jest chodnik kostki/płyt i ładne schody.

        P.S

        Flustracja po tym jak znowu we wrzy-szczu pod bramą porysowali twoje tdi?

        • 4 19

        • fRustracja (1)

          • 13 2

          • nie wiesz co to wada wymowy?

            • 4 2

      • W takim razie drugi kiosk z latarkami :)

        • 36 2

    • z opcja sprzedazy wszystkich rodzajow biletow

      • 5 0

    • Ja was pogodzę.

      Tam powinna po prostu powstać kaplica. Przy okazji problem wysokości czynszu rozwiąże sie sam - przejmie go na własne barki PKM.

      • 27 3

    • kiosk spozywczo-prasowy (1)

      Z mozliwoscia kupienia biletow

      • 15 0

      • za 6 tyś miesiecznie ?

        • 9 2

  • Pisuary tam

    postawić, żebym mógł się odlać na tą pomorską kolej metropolitalną

    • 2 1

  • Ta cała PKMka to zwykła lipa jest. (1)

    Ta inwestycja powstała po to, aby podnieść ceny gruntów w jej pobliżu.
    Drugim celem było podniesienie atrakcyjności działek działek dla deweloperów.
    A kto na tym korzysta? Wszyscy dobrze wiemy.

    • 18 4

    • prawda i tylko prawda

      • 0 0

  • To już jasne, czemu na przystanki w Gdyni dotacji nie starczyło (10)

    ech, metropolia...

    • 14 35

    • (5)

      Bo Gdyni w ogóle nie zależało. Gdańsk z własnych funduszy zrobił dojazdy do PKM, zmienił wizję miasta (na nasypie mial być tramwaj), zbudował tramwaj na Bretowo... Gdynia w tym czasie śmiała się z kolejki, która będzie wozila powietrze. Skoro jest pusta, to co wam to przeszkadza?

      • 8 2

      • Skąd te informacji, że Gdyni nie zależało? (4)

        Gdyni powiedziano, że Gdańsk dostanie kasę na przystanki, a Gdynia nie i ostatecznie gdy juz się pod koniec budowy PKM okazywało że mało w tym Metropolitalności bo wybudowano Gdańskowi przystanki a Gdyni nie, to zaczęło to pachnieć słabym PR-em i Wojewoda jednak znalazł pieniądze także na przystanki Gdyńskie. Tyle, że powstaną za kilka lat no ale wstęgi przecięte i zdjęcia zrobione. Gdynia też ma plany co do przystanków i miała je wcześniej. Cały czas rozmawiano z Rivierą odnośnie budowy przez nich przystanku Wzgórze ale okazało się to z przyczyn projektowych kilkukrotnie droższe niż pierwotnie zakładano. W przypadku pozostałych przygotowano projekt Park'n'ride na Karwinach ale później się okazało że Wojewoda da kasę tylko na Gdańskie przystanki. To nie Gdynia była niechętna - po prostu się na nią wypięto czego najlepszym przykładem było zapowiedzenie ze do Gdyni PKMka będzie jeździć nie częściej niż 2 razy na dobę.

        • 6 7

        • (1)

          Bzdury.
          Nie wojewoda tylko marszałek.
          Pieniądze na przystanki znalazły się bo zwiększono dotację unijną.
          PKM do Gdyni będzie jeździć gdy PKP skończy remont torów czyli najprawdopodobniej od grudnia.

          Oczywiście zwiększenie dotacji załatwili POlitycy z Gdańska a gruntowny remont linii Osowa - Gdynia sfinansował ten niedobry antygdyński marszałek.

          • 8 0

          • o ironio! A Ci biedni gdynianie nic z tego nie rozumieją i w kolejnych wyborach zmów wybiorą ws...

            • 1 1

        • (1)

          Gdynia miala budować przystanki? spojrz powyżej na mój post dot. Tego tematu. Gdańsk to robi już od lat. Gdynia Wzgórze wysyłaby za drogo? Gdańsk Śródmieście nie wyszedł za drogo. Pewne inwestycje nigdy nie są za drogie. Gdańsk zmienił cały swój pomyśl na transport zbiórówy na górnym tarasie - mimo protestów mieszkańców, Gdynia wolała dublować pkm z autobusami. To nie jest jednorazowa kleska Gdyni, to efekt izolowania się od metropoli

          • 8 0

          • zgoda, ale akurat Gdansk sie mota miedzy komunikacja zbiorowa i indywidualna jesli chodzi o priorytet w inwestycjach

            naraz buduje sie szeroka droge i obok tramwaj. Nie mowiac o tym, ze potem tramwaj nie dostaje odpowiednich priorytetow na swiatlach i szybciej jest przejechac sie rowerem (wcale nie dla zawodowych kolarzy czy chocby pasjonatow) niz tramwajem. Patrz chocby linia z "Moreny"

            • 1 6

    • nie starczyło bo szkoła filmowa bardziej potrzebna (3)

      i lotnisko przecież...

      • 16 5

      • Szkoła filmowa i lotnisko było budowane z budżetu Gdyni bo robiła to na swój rachunek. (2)

        Przystanki PKM w Gdańsku były budowane z budżetu Województwa, a od Gdyni oczekiwało się, że sama sobie wybuduje dodatkowo dojąc swoich mieszkańców mimo że już dorzucili się w podatkach do przystanków gdańskich. Piękna próba dojenia Gdynian.

        • 5 12

        • Gdansk na potrzeby budowy PKM oddal tereny o wartosci rynkowej 80-100mln zlotych

          wiec chyba sie jednak dolozyl?

          Nie mowiac o tym, ze zbudowal P&R w kilku miejscach i - bardzo niefektywnie dla pasazerow - chcial na sile polaczyc PKM z komunikacja miejska.

          W Gdyni nic takiego nie mialo miejsca. Choc to tez prawda, ze dla Gdyni ta kolej nie idzie szczegolnie atrakcyjnie. Juz wczesniej przeciez istaniala linia kolejowa i nie bylo potrzeby budowy przystankow, wiec wlodarze Gdyni moga po prostu opierac sie na wlasnych estymatach.

          • 7 0

        • do skm dorzucają grosze, do remontow peronów się nie dokładają (nawet w Gdyni Głównej - jak to się ma do kwoty jaką Gdańsk wyłożył na budowę skm śródmieście) budują lotnisko, chociaż obok lotnisko już jest. Metropoli nie chcą bo z Gdańskiem. Że pkp kazało zapłacić za budowę peronów? No w końcu się wkurzyli. A czy Gdynia próbowała podczepić tą budowę pod fundusze europejskie czy w ogóle choćby zrobić swum medialny wokół sprawy? Nie. Prezydent Gdyni tv regionalną odwiedza rządziej niż papież. Można odnieść wrażenie, że najczęściej głos w prawach miasta zabiera ten cały Horala. A że jesteście bezpartyjni? Co gdynianom po ekipie bezpartyjnych nierobów?

          • 9 0

  • (1)

    A co będzie po Okazie, teren pusty juz drugi rok i nic się nie dzieje . Dobra lokalizacja bo tuz przy stacji PKM Strzyźa.

    • 5 0

    • Będzie dobrze.

      • 0 0

  • Parkingi, parkingi

    I jeszcze raz parkingi

    • 1 1

  • Nic tam na dłużej się nie utrzyma ,bo ruch na tych stacjach na polu jest znikomy (1)

    • 30 3

    • też tak uważam. Za kilka lat sklepy przy pkm jasień, kiełpinek albo osowa, gdy osiedla wybudują się w okolicy. A brentowo i niedywidenik będą rządziej odwiedzane.

      • 0 0

  • (2)

    24 osoby na pociąg....super!

    • 35 2

    • (1)

      W pierwszym miesiącu to wcale nie jest zły wynik. Część osób miała już kupione bilety miesięczne na ZTM i czekała aż stracą ważność żeby kupić miesięczny PKM.

      • 6 12

      • Zły nie jest, jest zabawny. Frekwencja na połowę miejsc siedzących w autobusie. No ale żeby się o tym przekonać, trzeba było wywalić miliard PLN i teraz przepłacać za paliwo.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane