• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?

Krzysztof Koprowski
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Przy peronach stoją trzy pociągi w identycznym malowaniu, ale z różnymi stacjami docelowymi - tak wygląda od kilku tygodni sytuacja we Wrzeszczu, gdzie wciąż brakuje monitorów informacji pasażerskiej.



Po grudniowych zmianach w rozkładach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska panuje jeszcze większy chaos komunikacyjny. Jednocześnie na odjazd potrafi oczekiwać kilka pociągów w identycznym malowaniu, ale w różnych relacjach. Kolejarze proszą o cierpliwość i zalecają korzystanie z papierowych rozkładów oraz wsłuchiwanie się w komunikaty głosowe.



Czy na stacji we Wrzeszczu potrzebne są monitory informacji pasażerskiej?

Grudniowe zmiany w rozkładach jazdy na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej sprawiły, że z Wrzeszcza spalinowymi zespołami trakcyjnymi można dotrzeć do Kartuz, Gdańska Głównego, Kościerzyny oraz Gdyni Głównej - zarówno przez Sopot, jak i Osowę.

W efekcie przy peronach potrafi się pojawić jednocześnie kilka pociągów w identycznym malowaniu, ale do różnych stacji docelowych.

- Od kilku tygodni na stacji panuje totalny chaos. Ludzie biegają po peronach tylko po to, by dojrzeć informacje o stacji docelowej prezentowanej na malutkich wyświetlaczach pociągów. Osoby spoza Trójmiasta nie wiedzą, na który peron się kierować, by dotrzeć na lotnisko, ponieważ przy wejściu na oba perony dalekobieżne znajdują się piktogramy samolotu - pisze do nas pan Andrzej, czytelnik Trojmiasto.pl.
  • Wejście na peron pierwszy z informacją o możliwości dotarcia stąd pociągiem na lotnisko.
  • Wejście na peron drugi z informacją o możliwości dotarcia stąd pociągiem na lotnisko.
PKP, choć doskonale wie o panującym rozgardiaszu, nie spieszy się z montażem monitorów prezentujących bieżące odjazdy pociągów.

- Do końca 2017 r. zainstalujemy na stacji we Wrzeszczu system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będzie on przekazywał informacje na temat pociągów wszystkich przewoźników kolejowych - zapowiada Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jest to jednak już kolejna obietnica składana przez PLK. We wrześniu 2015 r. planowano montaż elektronicznych tablic w połowie 2016 r. - do czego jednak nie doszło.

  • Tablica informacji pasażerskiej wewnątrz Galerii Metropolia.
  • Tablica informacji pasażerskiej w Galerii Metropolia - tuż przy wyjściu na perony.
  • Tablica informacji pasażerskiej w Galerii Metropolia - tuż przy wyjściu na perony.
Co ciekawe, kilka dni temu Pomorska Kolej Metropolitalna zainstalowała monitory z informacjami o odjeżdżających pociągach oraz autobusach miejskich z pobliskiej pętli Wrzeszcz PKP zobacz na mapie Gdańska, znajdującej się bezpośrednio przy stacji Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.

Urządzenia nie mają wygórowanych wymagań (poza ochroną przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi) - potrzebne są jedynie przyłącza energetyczne oraz telekomunikacyjne.

Dlaczego zatem nie można ekranów podobnych do tych w galerii handlowej umieścić np. w budynku dworca?

- PKM wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego oraz naszym przewoźnikiem - Szybką Koleją Miejską - w latach 2015-2016 wielokrotnie interweniowała w PLK w sprawie jak najszybszego montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej - ostatni raz w listopadzie i grudniu ub. r. Niestety, to wszystko, co możemy w tej sprawie zrobić, ponieważ stacja nie jest terenem zarządzanym przez PKM i wyłącznie od PKP PLK zależy, kiedy na peronach pojawią się ekrany SDIP - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Polskie Linie Kolejowe tłumaczą natomiast, że "trzeba dopracować rozwiązania techniczne między PKM a PKP PLK".

- Zarządcy infrastruktury muszą połączyć ze sobą dwa systemy odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Dopiero po wykonaniu tych prac możliwa będzie instalacja SDIP na stacji we Wrzeszczu - przekonuje Kwasiborski.

Do tego czasu kolejarze polecają korzystać z papierowych rozkładów jazdy, które wywieszone są w gablotach, a także wsłuchiwać się w komunikaty przekazywane przez nowy system nagłośnienia.

Informacje o rozkładowych odjazdach z peronów we Wrzeszczu można również sprawdzić na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji mobilnej.

Opinie (202) 8 zablokowanych

  • (2)

    To miasto chore jest we wszystkim

    • 13 11

    • To wracaj na wieś!

      • 2 4

    • ryba psuje sie od glowy

      • 5 2

  • pozatrudni kolesie i znajomi krolika z gwarancja zatrudnienia - to po co maja (2)

    sie przemeczac??

    caly sektor urzedniczy samorzadowy czy budzetowka to rozleniowione ciamajdy pracujace w zolwim tempie - bo co im zrobia???
    przeciez nie zwolnia

    w prawdziwej pracy gdzie trzeba sie starac i rywalizowac ze**alibyscie sie po 2 dniach i z placzem wrocili do rodzicow nieudacznicy

    • 26 5

    • Pamiętaj ze pomorze to bastion po. (1)

      Tak jak dawniej aws . Pomorze będzie będzie ich wybierać choćby nie wiem co. Choć rozwalili gospodarkę morska i zniesłi ministerstwo gospodarki morskiej 10 lat temu. Który pis przywrócił. I dodał do nazwy żegluga śródlądową. Tę fakty tym bardziej jesteście dziwni

      • 7 2

      • To sobie przypomnij, kogo PiS zrobił "ministrem gospodarki morskiej"...

        • 5 2

  • (3)

    Elementarz polityki komunikacyjnej mówi wyraźnie, że centra wielu miast budowanych z myślą głównie o potrzebach osób korzystających z pociągów ulegają degradacji. Miasta zapewniające szczodrą podaż stacji kolejowych wpadają w błędne koło niezrównoważonego rozwoju.
    Tak nie musi być.
    Może nas uratować tylko szeroka debata na temat zrównoważonego rozwoju. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.

    • 8 37

    • Akurat Detroit upadł przez "ucieczkę" fabryk motoryzacyjnych (1)

      a nie przez komunikację.

      • 21 2

      • Nie karm trolla!

        • 12 1

    • podziekujcie buzkowi i tuskowi

      oni to robili jako sabotaz

      • 2 15

  • komunikaty a rozkład papierowy

    Jeżdżę codziennie PKM do pracy ( lepsza niz zatłoczone busy ) i każdorazowo rano o godzinie 8.19 według rozkładu pociąg odjeżdża z toru 3 przy peronie 2. Jednak zawsze jest komunikat glosowy ze odjedzie z toru 1 przy peronie2. Dlaczego? Bo na torze 3 stoi sobie pociąg, który odjeżdża za 30 minut. Patologia. Dodatkowo te postoje przed Strzyżą 100 m od peronu...

    • 39 0

  • Disneyland (1)

    Tłuki i matołki zarządzają koleja, albo celowy bajzel, tylko nie wiem w jakim celu i w czyim interesie, może ktoś mi powie ?

    • 28 0

    • sabotaż za pieniadze UE

      dalej Ci tlumaczyc?

      • 4 0

  • Skandalem jest to, że brakuje wyświetlaczy na peronach (1)

    Skandalem jest to, że brakuje wyświetlaczy na peronach 1 i 2. Jak to możliwe, że nie zainstalowano elektronicznej informacji pasażerkiej na tych dwch peronach. Nie wiadomo jaki pociąg i gdzie podjedzie. Tablice informacyjne dostepne dsą jedynie na peronie SKM-ki

    • 37 1

    • natomiast wiadomo gdzie jest wejscie do swiatyni konsumpcji

      • 4 1

  • Nie da się i wytłumaczone

    • 16 1

  • teraz juz wiemy na co poszly dotacje unijne

    ktos to w ogole sprawdza? moze nakazaliby zwrocic?

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane