• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy pojedziemy estakadą we Wrzeszczu?

Maciej Naskręt
19 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu wygląda zachęcająco. Gotowa jest konstrukcja, pojawiły się też bariery ochronne i ekrany akustyczne. Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu wygląda zachęcająco. Gotowa jest konstrukcja, pojawiły się też bariery ochronne i ekrany akustyczne.

Od poniedziałku kierowcy znowu stoją w korkach na ul. Słowackiego we Wrzeszczu. To efekt zmian w organizacji ruchu, związanych z pracami przy budowie Trasy Słowackiego. Sytuację uratuje oddanie do użytku estakady nad al. Grunwaldzką. Sprawdziliśmy, kiedy to nastąpi.



Czy estakada nad al. Grunwaldzką usprawni ruch we Wrzeszczu?

Po zamknięciu zjazdu w ul. Chrzanowskiego, korki na ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska znowu mocno dają się we znaki kierowcom. W godzinach porannych samochody stoją od wysokości Niedźwiednika do Galerii Bałtyckiej. Podczas porannego szczytu drogowego przejechanie tego odcinka zajmuje do 30 minut. I tak będzie, co najmniej do końca września.

Zamiany w organizacji ruchu spowodowane są kolejnym etapem budowy Trasy Słowackiego we Wrzeszczu. Inwestycję prowadzi firma OHL, która jako jedyna pozostała na placu budowy, po tym, jak spółki PBG, Aprivia i Hydrobudowa popadły w bardzo poważne tarapaty finansowe.

Receptą na odkorkowanie Słowackiego byłoby szybsze niż planowano otwarcie estakady nad al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska tuż przy Galerii Bałtyckiej. tym bardziej, że bardzo wyraźnie widać tu postęp prac, zamontowano już m.in. wszystkie ekrany akustyczne. Obiekt będzie posiadał jeden pas ruchu w stronę Zaspy a drugi w kierunku Niedźwiednika.

- Niestety, mimo że estakada wygląda już na niemal gotową, to na jej oddanie trzeba jeszcze poczekać. W tej chwili układane są izolacje i tzw. antykorozja betonu. Do połowy października będzie położony tzw. twardo lany asfalt, a dopiero potem warstwa ścieralna. Następnie rozpoczną się próby obciążeniowe - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem budowy Trasy Słowackiego we Wrzeszczu.

Na koniec pozostanie jeszcze odbiór techniczny obiektu. Biorąc to wszystko pod uwagę, estakadą przy Galerii Batyckiej pojedziemy nie szybciej, niż w listopadzie. Dlatego kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.

Przypomnijmy, że cała inwestycja drogowa powinna być gotowa do końca tego roku. Jednak już dziś wiadomo, że nie wszystko uda się zakończyć do tego czasu. Wiosną rozpoczną się m.in. wykonywanie nasadzeń i pielęgnacji zieleni.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 5 zablokowanych

  • (16)

    Taka estakada i tak jest marnym pocieszeniem w świetle stanu dróg w Polsce.

    • 34 111

    • (1)

      głupie pytanie. Będzie otwarta w momencie, gdy odbędzie się popijawa z udziałem flaszki na głodzie. Przy okazji można spryskać świętą wodą.

      • 6 11

      • oooo, synek milicjanta ksywa flaczka w świątecznym nastroju

        • 3 0

    • (8)

      -Nowa Słowackiego
      -Przedłużona do obwodnicy Armii Krajowej
      -Węzeł Karczemki
      -Obwodnica południowa
      -Tunel pod martwą Wisłą
      -Trasa Sucharskiego
      -Wyremontowana Ul.Marynarki Polskiej
      -Wyremontowany węzeł Kliniczna
      -Bieżące remonty ulic...
      Mógłbym tak dalej o inwestycjach drogowych,a są jeszcze inne..LUDZIE!Przez 20 lat nic sie nie budowało,a teraz chyba się Wam poprzewracało w głowach,wiecznie źle.Jak każdy weźmie się do roboty zamiast narzekać to będziemy żyli w normalnym kraju.

      • 47 7

      • (1)

        Do puki rządzi PO SLD PALIKOT I PSL to nie będziemy żyli w normalny kraju...

        • 6 38

        • Zacznij od siebie. Weź do ręki słownik. Dopóki tego nie zrobisz będziesz żył w nienormalnym kraju sam go tworząc.

          • 35 4

      • mądry głos :) (2)

        ludziom rydzyk zrobił wodę z mózgu

        • 9 3

        • (1)

          ooo, dziecko palikota ma głos hehe jaki tatuś taki głos

          • 3 11

          • Lepszy głos RM, czy TV Tr**m

            • 2 1

      • Ta,ta....

        Tylko zanim zaczniesz wychwalać, sprawdź ile z tego to inwestycje GDAŃSKA a ile GDDKiA....I czarno na białym będziesz mógł podsumować ile budyniowa ekipa umiała wybudować przez z naście lat....

        • 3 7

      • jeszcze al. Havla i Łostowicka, już nie spominam takich małych jak np cedrowa...

        • 6 1

      • Jasne...

        szkoda, że o Osowej nikt nie pamięta...

        • 1 0

    • (4)

      Tak, na Zachodzie burzy sie te relikty wiary w usprawianie ru hu kolowego bo aut i ciezarowek stale przybywa i rozbudowa drog nie rozwiazuje problemu.

      Ale w Polsce tez to wiedziano juz zaraz po wojnie w Sopocie na przyklad i po prostu od razu wyciszono Monciak. Kto by sie obecnie nie zgadzal z decyzja?

      DLATEGO JESTEM SKRYCIE ZA KOMPLETNYM WYCISZENIEM AL. NIEPODLEGLOSCI W GSP. TYLKO BUSY TAXI POGOTOWWIE I POLICJA!

      • 2 5

      • (3)

        Oczywiscie dostawy tez

        • 0 0

        • (2)

          Na prostej w centrum posadzic drzewa a wjazdy z Gdyni i Gdanska tylko dla sluzb i dostaw oraz komunikacji komunalnej.

          • 3 0

          • (1)

            I oczywiscie mieszkancy dzielnicy

            • 0 1

            • I jeszcze dorożki i ryksze.

              • 0 0

  • (2)

    Wjadę tam swoim Cymko...

    • 9 31

    • weź z sobą kilku chłopaków jakby trzeba było popchać

      • 1 1

    • Lepiej wiedź do kanału swoim cymko

      • 0 1

  • przeciez już dawno po Euro. (3)

    • 52 32

    • Dużo miejsca a tylko 2a pasy ruchu fuszerka

      • 2 1

    • Tylko 2a psy ruchu to jest fuszera

      • 3 0

    • ekrany ochronne?

      Po co ekrany ochronne przy ulicy, która biegnie nad ulicą? Przeciez tam hałas i tak jest koszmarny.

      Czyżby zmieniły się przepisy?

      • 2 0

  • Na Zachodzie dawno już odeszlo się od budowania wiaduktów i estakad w centrach miast (28)

    ale prowincjonalna i zapyziala Polska jak zwykle 100 lat do tyłu

    • 60 215

    • Co proponujesz tunel zalany wodą panie majstrze?

      • 47 15

    • Spadaj z Polski

      To spadaj z Polski do innego kraju gdzie Ci będzie lepiej. Polska też na tym zyska

      • 77 17

    • (9)

      Dawno się odeszło bo dawno już pobudowali i nie muszą, my dopiero nadganiamy to co inni dawno już mają, przejedź się gościu przez centrum Berlina i przestań gadać głupoty.

      • 82 11

      • Chyba dawno tam nie byłeś - w Berlinie oczywiście (1)

        Wszystkie przejścia podziemne zasypane, a estakady burzone i tyle w temacie - twoje dzieci będą je burzyły

        • 13 42

        • Burzą ale te które pobudowali przed wojną i buduja nowe.

          • 36 3

      • pobudowali a teraz burzą (6)

        Zasypują tunele dla pieszych, likwidują kładki dla pieszych. Zwężają drogi dla samochodów - w zamian bus-pasy, pasy i drogi rowerowe, chodniki. W Sztokholmie zlikwidowali bezkolizyjny węzeł w centrum miasta. Ale jak tam nie mieszkasz to nie widzisz zmian, nie znasz historii - widzisz tylko to co jest teraz.
        Mieszkałem 3 lata za granicą i uwierz mi, że odchodzi się od budowania estakad w centrum miasta. Bo to działa tylko do pewnego momentu a później przychodzi czas, że wszystkie drogi łącznie z tymi bezkolizyjnymi drogami i węzłami są zakorkowane w godzinach szczytu. Nikt nie chce tam mieszkać, nikt nie chce tam przebywać. Ale to jest problem szerszy i wybiega dużo dalej niż "przejadę przez to skrzyżowanie 30 sekund szybciej".

        • 22 15

        • bo to jest problem mentalności mieszkańców (1)

          oni mają naturę "miejską", a nie "wiejską" - jak większość Polaków niestety

          • 13 5

          • Prawda. O inną mentalnosc niż wiejską bym Ciebie nie posądził.

            Co do estakady - jest ok.

            • 11 1

        • Hmm,

          Zgodnie z Twoją logiką, najbardziej "europejskie" będą nasze bieszczadzkie wiochy - zero asfaltu, zero estakad, zero bezkolizyjnych węzłów...tylko spróbuj nagle zwęzić grunwaldzką przez cały Gdańsk do jednego pasa - albo wprowadź ruch naprzemienny...no co? to takie "europejskie"...

          • 8 0

        • Powiedz mi, co takiego jest w rzeczowniku "Zachód", że cię tak hipnotyzujr? (2)

          Dla mnie to po prostu miejsce, w którym Słońce wstaje i idzie kimać nieco wcześniej i tyle. Każdy krąg kulturowy coś tam robi. Uznawanie jednego za wzór wszelkich cnót z powodu takiej błahostki jest bezmyślnym d*powłastwem. Dałeś kiepski przykład: Szwecja to jedno wielkie dziwactwo: Wszystko co nienormalne uznają za normalne i odwrotnie.

          Nie wmówisz mi, że zasypywania tunelu nie uznajesz za zboczenie totalne.

          Nie ma korków, jeśli się umie projektować i zarządzać. Ja nie chcę mieszkać tam, gdzir transport oznacza ascezę.

          • 5 0

          • Matematyk, ale z geografią to cienko... mówisz, że na zachodzie słońce wcześniej wstaje? :D (1)

            Tak się złożyło, że "Zachód" to w Polsce synonim cywilizacji - i nie ma co się dziwić, bo powojenny los Polski oznaczał stanie w miejscu i teraz trzeba szybko nadrabiać.

            Inna rzecz, że w tym dążeniu do "wyrównywania poziomu" nieraz kopiuje się pewne rozwiązania bez rozumienia istoty rzeczy i potem wychodzą z tego karykatury. Na przykład: węzeł Matarnia: niby bezkolizyjne skrzyżowanie o płynnym ruchu, ale dojazdy do Słowackiego niemal pod kątem prostym i żadnej rozbiegówki - w efekcie zjeżdżający z Obwodnicy muszą stać karnie w koreczku czekając na wolny pas..

            • 1 2

            • Kopiuj selektywnie. Bo kopowianie wszystkiego jest d*powłastwem.

              Nawet Piotr Wielki tego nie robił.

              • 1 0

    • Zaraz sie pewnie dowiemy ze alternatywa to rower (13)

      Tylko nie kazdy jest studentem w czarnym swetrze po kolana.

      • 34 15

      • ścieżki (5)

        jeśli infrastruktura dla rowerów jest dobrze przystosowana i są służby które o nią starannie dbają, to nawet zimą można jeździć rowerem po mieście... ostatnimi czasy zieleń traktuje nie rzadko ścieżki jak miejsca gdzie można zostawić hałdę zbitego brudnego śniegu i tak to czeka do roztopów -_-
        jakoś w innych miastach da radę jeździć cały rok na rowerze bez jakiś szczególnych spin... nie zdziwię się jak w Polsce zacznie się wprowadzać śluzy rowerowe to nasi mistrzowie kierownicy będą to mieli w głębokim poważaniu i będą się ustawiać tuż przed światłami =_=" pełna kulturwa "=_=

        • 10 10

        • (1)

          ale ja nie chcę jeździć rowerem !

          • 15 7

          • to wsiadaj w tramwaj

            Jeżeli jeżdżenie z innymi ludźmi Ci nie odpowiada, to możesz wygodnie śmierdzieć sobie w samochodzie. Nikt nie będzie Cię do niczego zmuszał :)

            • 0 1

        • (2)

          Ale nie rozumiesz, że nie każdemu się chcę jeździć na rowerze? To, że Ty coś lubisz, to nie znaczy, że każdy musi. To samo z komunikacją publiczną, czekanie 15min na mrozie na kolejny autobus - mi nie odpowiada, jeśli innym pasuje to ok, ale nie każdemu

          ale oczywiście rowerzysta ma swoją wizję i każda inna jest zła i niebezpieczna dla miasta, standard w tego typu "dyskusjach"

          • 9 3

          • ale czemu każdemu? (1)

            wolisz, żebym przesiadł się do auta i stał przed Tobą w korku?

            • 1 3

            • Świat nie składa się tylko z korków.

              Nudziarzu. Trzeba tylko umieć rządzić.

              • 0 2

      • Studenci w Holandii to mistrzowie kamuflarzu

        Wygladaja jak normalni ludzie http://www.youtube.com

        • 6 4

      • (3)

        naprawde przyret to co mowisz bo w KOPENHADZE nawet ministrowie jadą na rowerach do tyry. Tyle co tam rowerow to u nas tyle samochodow

        • 9 5

        • Albo komunikacją miejską się nawet im zdarza. (2)

          Wyobrażacie sobie u nas zobaczyć u nas wiceministra w autobusie?

          • 10 3

          • U nas by się nie zmieścił. Bo musiało by z nim do autobusu wjechać dwoma samochodami dziesięciu BORowików, a żaden autobus tego nie pomieści, bo BORowiki maluchami nie jeżdżą.

            Jedyna nadzieja, niestety, że jakiś kolejny buc weźmie całe stado świętych krów do samolotu, i wspólnie grobną.

            • 5 5

          • Jak w końcu reżim upadnie to może i będą jeździć autobusami...

            • 0 2

      • kołtun (1)

        Na zachodzie na rowerach jeżdżą zarówno studenci w swetrach jak i biznesmeni w garniturach. To kwestia zrównoważonego ego.

        • 1 3

        • I zerowej godności. Rower to zabawka.

          czas dorosnąc.

          • 0 2

    • odeszlo sie od budowania bo juz zbudowali i nie potrzebuja wiecej;P

      • 4 8

    • w tym miejscu bardzo potrzebny ten wiadukt

      wystarczy przypomnieć sobie jak wyglądało to miejsce po powodzi jak przerwało zbiornik retencyjny

      • 2 2

  • Szkoda (5)

    że tylko po jednym pasku, ale moze na kilka lat wystarczy :)

    • 71 17

    • W zupełności wystarczy.

      Słowackiego ma dwa pasy ruchu. Jeden dla jadących wiaduktem w kierunku Rzeczypospolitej i jeden dla zjeżdżających na Grunwaldzką. Gdyby wiadukt miał dwa pasy nic by się nie zmieniło, bo zaraz za nim włączać się będzie ruch z Grunwaldzkiej więc i tak samochody z wiaduktu musiałyby się zaraz zmieścić na jednym pasie.

      Druga sprawa, że tak 3/4 ruchu będzie zjeżdżać właśnie albo na Grunwaldzką, albo do Galerii, czyli wiaduktem nie pojedzie.

      • 16 1

    • nie będziesz mógł dumnie się przejechać lewym pasem (1)

      coż za upodlenie

      • 23 2

      • Mogliby wymalować chociaż taki wąziutki prawy pas, żebym mógł spokojnie jeździć lewym.

        • 2 0

    • i jak Ty teraz będziesz blokować lewy pas?

      O biedaczysko!

      • 11 2

    • oj tam. najwyżej dobuduje się drugą obok...

      ...za kilka lat;].

      • 2 0

  • Pewnie nigdy. (2)

    Będzie tak straszyć, aż to rozbiorą. Tak to się w gdańsku buduje.

    • 27 66

    • przynajmniej się buduje...

      coś lepszego niż infoboxy soxy sroxy

      • 15 4

    • Niestety przynam racje

      Mieszkam przy samym wiadukcie i z przykroscia stwierdzam ze faktem jest ze estakada straszy

      • 8 7

  • Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu wygląda zniechęcająco. (2)

    Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu wygląda zniechęcająco.

    • 50 66

    • (1)

      masz rację, powinny być dwie nad Słowackiego

      • 2 3

      • trzy

        jeszcze jedna dla tramwaju:)
        a i czwarta dla rowerzystów, jak w gdyni:)

        • 4 0

  • Reasumując nie wiadomo kiedy....

    prez. Owicz, co ?
    niech żyje, niech żyje, niech żyje

    • 27 27

  • Jak wszyscy dostaną co swoje :))))

    a pensje małem :)))

    • 4 11

  • Rzecznik GiK nie mówiła prawdy? (2)

    Rzecznik prasowy Magdalena S.K mówiła wielokrotnie że termin nie jest zagrożony czyżby nie mówiła wówczas prawdy?

    • 38 12

    • Pewnie byś chciał ją wywalić na zbity pysk? (1)

      polaku.

      • 1 3

      • Skoro łgała jak najęta

        to powinna ponieść odpowiedzialność. TO SIĘ NAZYWA KONSEKWENCJA NIEUDOLNOŚCI ORAZ ODPOWIEDZIALNOŚĆ i nie ma nic wspólnego z przywarą narodową gołąbku (z małej litery jak twój Polak). Tyle ,że w Polsce urzędniczyny przywykły do tego,że można trwonić, gadać bzdury oraz nie ponosić konsekwencji z brak odpowiedniego nadzoru nad wydawaniem NASZYCH pieniędzy. A to wszystko bez JAKIEJKOLWIEK odpowiedzialności zawodowej.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane