• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku?

Rafał Borowski
30 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Na dziś nie sposób określić terminu budowy ważnego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku, który znacząco zmniejszyłby korki w dzielnicy. Niewykluczone jednak, że budowa drogi łączącej istniejący odcinek ulicy z ul. Nową Bulońską nastąpi wraz z realizacją linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowa Warszawska. Zakończenie tej inwestycji jest planowane latem 2021 r.



Jak oceniasz infrastrukturę drogową na południu Gdańska?

Na problem brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej zwrócił nam uwagę pan Romuald, mieszkaniec Ujeściska. Odcinek mierzyłby niewiele ponad 200 m długości i łączyłby zachodni kraniec ulicy z krzyżówką ulic Lawendowe Wzgórze i Nowej Bulońskiej na Szadółkach. Obecnie w tym miejscu znajdują się tereny porośnięte drzewami i krzewami.

- Inwestycja była obiecana mieszkańcom do końca roku, a jednak wciąż nie został wycięty nawet jeden krzak. A mieszkańcy Ujeściska z niecierpliwością czekają na tę drogę. Brakujący odcinek z pewnością odkorkowałby nasze osiedle. Obecnie mamy praktycznie tylko jeden wyjazd z osiedla. Pokonanie go w godzinach porannego szczytu to nawet pół godziny - tłumaczy pan Romuald.

Odkorkowanie jedynego wyjazdu



Trudno nie zgodzić się z naszym czytelnikiem, że brakujący fragment ul. Piotrkowskiej znacznie ułatwiłby poruszanie się po Ujeścisku. Zarówno kierowcom, jak i pasażerom autobusów - tramwaje wciąż bowiem nie dojeżdżają do tej dzielnicy Gdańska.

Doprecyzujmy, jak na chwilę obecną wygląda wyjazd z części Ujeściska, położonej na południe od ul. Warszawskiej i na zachód od jaru ujeściskiego. Wspomniana przez pana Romualda trasa wiedzie ul. Piotrkowską w kierunku skrzyżowania z ul. Warszawską. Umożliwia ona jazdę w kierunku centrum przez al. Havla lub w kierunku obwodnicy przez ul. Jabłoniowną.

Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej.

Modyfikacja tras linii autobusowych



Rzeczywiście, pokonanie tego wyjazdu między godz. 7 a 9 rano pochłania nawet pół godziny. Jedyną alternatywą jest wyjazd z tej części Ujeściska przez ul. Człuchowską w kierunku ul. Świętokrzyskiej. To jednak mało atrakcyjna alternatywa. Kierowcy nie tylko muszą nadkładać drogi, ale także lądują później w korku na ul. Świętokrzyskiej - bez względu na to, czy chcą się dostać do centrum, czy na obwodnicę.

- Czy naprawdę miasta nie stać na wybudowanie tak krótkiej drogi? Poza tym Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku obiecał, że jeżeli powstanie ten fragment, linia nr 118 zostanie wydłużona do nowej pętli Bulońska. Zmodyfikowana na korzyść mieszkańców miałby być również trasa autobusów linii nr 115, 174, 120 i 156 - uzupełnia pan Romuald.

Nie wcześniej niż latem 2021 r.



Niestety nasz czytelnik i inni oczekujący na budowę brakującego odcinka muszą się uzbroić w cierpliwość. Choć magistrat dostrzega potrzebę przedłużenia ul. Piotrkowskiej w kierunku Szadółek, realizacja tej inwestycji to melodia przyszłości.

- Miasto otrzymywało sygnały o potrzebie budowy tego odcinka. Analizowane są możliwości wykonania fragmentu od istniejącej ul. Piotrkowskiej do Nowej Bulońskiej Południowej, jednakże biorąc pod uwagę ograniczony budżet gminy miasta Gdańska i rozpoczęte liczne inwestycje, na chwilę obecną nie możemy określić ewentualnego terminu realizacji wspomnianego odcinka. Mamy nadzieję, że uda się nam wykonać to połączenie drogowe do końca realizacji linii tramwajowej w ul. Nową Warszawską - informuje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Jak informowaliśmy w artykule z września tego roku, planowany koniec budowy linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, która połączy al. Havla z ul. Nową Bulońską, jest przewidziany na lato 2021 r.

Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • Jest luty 2021

    Teraz obiecują, że zakończą budowę linii tranwajowej Nowa Warszawska na wiosnę 2023

    • 0 0

  • nie rozumiem tego, najpierw sprzedali deweloperom wszystkie działki, (18)

    zostały one zabetonowane i zamieszkane a dopiero później zaczęli myśleć o drogach? O co tu chodzi?

    • 151 18

    • Kto sprzedał? te tereny były w ogromnej większości prywatne... (7)

      Pytanie -, powinno brzmieć, kto kupił tam mieszkanie a teraz płacze?

      • 19 12

      • Ulicę Piotrkowską wykonano 25 lat temu na potrzeby powstającego tam osiedla SM Szadółki. Dookoła były tylko pola. Nie była ona przwidziana jako ulica tranzytowa - tą rolę miała spełniać trasa WZ (ta wtedy kończyła sie na Chełmie).

        • 0 0

      • Kto za koperty przekształcił działki i wydał pozwolenie na budowę?? (4)

        • 19 7

        • Nie możesz pisać w ten sposób, (2)

          bo zostaniesz oskarżony o mowę nienawiści. Prawda w tym momencie jest nieistotna.

          • 6 2

          • Wbrew Twoim przekonaniom, prawda jest subiektywna, a co więcej zmienna w czasie i zależna od kontekstu.

            • 0 0

          • Porąbałeś przekręty

            Mowa nienawiści jest za mówienie o Srebrnej.

            • 2 5

        • A miały w geograficznym środku miasta zostać grunty orne?

          • 5 1

      • czyli jak masz działkę, to możesz sobie budować co tylko chcesz? np. spalarnię śmieci?

        bo przecież prywatne i mogę na niej robić co mi się podoba

        i**oten

        • 8 4

    • Bo jakby wybudowali drogi za dziesiątki milionów na pustych polach (4)

      To byś pisał, że to jakiś przekręt stulecia.

      • 16 32

      • budowa osiedli i dróg powinna iść w parze (3)

        • 31 4

        • Czy ktoś z urzędników ocenia opóznienia w inwestycjach drogowych? (2)

          Najpierw muszą się nachapać ci co są "najbardziej" zainteresowani...czyli deweloperzy i ci co im grunty udostępniają.....mieszkańcy są dodatkiem ,który ma prosić się o cywilizowany dojazd do posesji....a urzędnicy po wielu latach w pocie czoła w końcu realizują wytyczne i wtedy .....narasta wdzięczność mieszkańca dla urzędnika.A to że X lat stał w korkach ,że inwestycje są opóźnione o 10-20 lat....cóż taki mamy klimat

          • 14 3

          • W takim razie, czemu mieszkańcy kupują mieszkania bez dróg? (1)

            Gdyby nie to, deweloper sam by drogę zbudował

            • 3 2

            • Deweloper

              Deweloper buduje tylko tyle ile jest konieczne. Nie inaczej na Piotrkowskiej, wyjazd jest ale tylko w jedną stronę.

              • 1 0

    • Chodzi o "jakoś to będzie" (2)

      Takie drogi jak Świętokrzyska, Starogardzka czy Niepołomicka już dawno powinny być dwupasmowe, obszar AK - Trakt - Obwodnica to jedno wielkie blokowisko gdzie mieszka więcej ludzi niż w niejednym Gorzowie a tymczasem tylko Havla jest dwupasmowa. W zasięgu tramwajów może z 10%, SKM/PKM brak a rozjeżdżające osiedlowe dróżki autobusy to porażka. Miasto powinno samo zadbać o infrastrukturę albo wymusić to na inwestorach - gdy ktoś np. robi call center na tysiąc osób to powinien zapewnić też parking dla pracowników, straż miejska sprawdza gdzie pracownicy parkują i jeśli np. pod marketem obok to mandat dla pracodawcy 50k dopóki auta nie znikną. W ten sposób developerzy musieliby zapewnić miejsca parkingowe, bo inaczej nie znaleźliby najemców. A dzisiaj? Budują biurowiec, podłączają go bezpośrednio do głównej drogi (a niech stoją i podziwiają, przecież nie płacimy im za ten czas), parkingi tylko dla menelżerów (a niech parkują pod sklepami i domami obok, to nie nasz problem tylko mieszkańców, niech teraz żebrzą o strefę w urzędzie).

      • 21 3

      • Niech se rowery kupią! (1)

        • 2 2

        • Ale tylko patriotyczne, po 30k sztuka

          • 5 0

    • (1)

      Czemu developer nie zbudowal drogi tylko wciskal kit ze to 3 min do centrum?

      • 12 4

      • skoro urząd nie wymaga tego od niego.

        • 9 3

  • ale przecież Ujeścisko ma swoją szkołę sp 12, ta na Lawendowym już jest przepełniona

    lepiej sie skupic na Nowej warszawskiej

    • 0 0

  • Zakorkowane

    Tkilkanascie dni temu oddany do użytku nowy blok. Za chwilę kolejny blok z kolejnymi mieszkańcami.. Podróż do Wrzeszcza nie mniej niż godzina

    • 0 0

  • 118

    Wydłużyć linię 118 to pomysł osób, które chyba nie jeżdżą komunikacją miejską . Ona i tak ma najdłuższą trasę. Tam jeżdżą inne autobusy, więc z tamtych wykorzystać. Oddane zostały kolejne TBS a 118 ma średni 2 kursy na godzinę. To jest kwestia rozważenia. Ale czy to w ogóle bierze pod uwagę.

    • 2 0

  • Miasto ma ważniejsze potrzeby (14)

    Jak rydwany, piaskownice na skrzyżowaniach i sponsorowanie produkcji telewizyjnych zaprzyjaźnionej stacji

    • 130 26

    • Ona płaci za swoje wywiady? (5)

      • 13 5

      • nie firmy państwowe dotują (4)

        różne prawicowe pisemka i działalność gdańskiego aferzysty Stella Maris

        • 7 9

        • Chodzi ci o prenumeratę wyborczej i umieszczane tam setek płatnych ogłoszeń? (3)

          Tak było za PO KO

          • 17 5

          • Nie, chodzi o nadrukowanie fury "W sieci" i innych śmieci

            ... które zalegają potem w pisich orlenach, lotosach i pocztach.

            • 0 0

          • w gazecie która ma naklad 10 tysięcy egzemplarzy :) (1)

            • 6 1

            • Co nie znaczy, że ogłoszenie na pół strony o konkursie na dyrektora biblioteki nie może kosztował 100k PLN ;-)

              • 9 2

    • rydwan zwłaszcza (6)

      mega priorytet, najważniejsza rzecz w tym mieście, może będą go wypożyczać i do pracy niektórzy sobie nim dojadą ;)

      • 18 3

      • słabe, bardziej się wysil (4)

        • 1 23

        • twoje drugi imię to słaby, urzędasie (3)

          • 11 3

          • I 2.50 wpadło (2)

            • 1 2

            • to już jest nudne (1)

              wymyśl coś nowego.

              • 0 0

              • i znowu czepianie się o 500 plus, zrób sobie bachora jak masz czym i się odwal od biorących kmiocie z maminej chatki co na spadek liczysz !!! taka jest właśnie prawda o tobie...

                • 0 3

      • tak, tak, nadal wybierajcie takie miernoty z takimi priorytetami

        • 2 0

    • Dorzuć kasy ze swojego 500+

      • 0 5

  • Wieżycka (1)

    w planach była także Nowa Wieżycka, która miała się połączyć z Nową Bulońską na końcu Piotrkowskiej, czy na planach się skończyło?

    • 10 0

    • Również jest w planach połączenie Nowej Bulonskiej z Świętokrzyską... W nierealnych planach...

      • 1 0

  • Są ważniejsze inwestycje...

    • 0 2

  • Gdańsk Południe (1)

    Przede wszystkim trzeba zatrzymać działania tzw deweloperów, opracować plan rozwoju Gdanska w tym rejonie należy wykorzystać opracowania powstałe pod koniec 1945 roku i po skorygowaniu zacząć budowę dróg oraz niezbędnych instalacji tj sanitarnych, kanalizacyjnych, elektrycznych, gazowych i in. Następnie ustalić jakie budynki powinny tu powstać chodzi tu o szkoły,przedszkola,żłobki ,przychodnie lekarskie,sklepy i in. Później przyjąć zasady dotyczące budynków mieszkalnych czyli wygląd zewnętrzny, wielkość, ilość a nie zgadzać się na i**otyczne pomysły byłe jakich budynków mieszkalnych..

    • 8 1

    • A słyszał Ty o planach miejscowych, umowach szesnastkowych, uzgodnieniach sieciowych, e? Ma Ty jakie pojęcie, e? A tak na marginesie, po jakiego wała w obecnych czasach ciągnąc gaz, skoro GPEC jest prawie w całym mieście

      • 0 0

  • Wydają miliony na bzdury a nie ma na potrzebną drogę. (24)

    • 176 42

    • dla mnie ta droga w ogóle nie jest potrzebna (1)

      dla mnie jest potrzebny tunel pod Motławą z wyjazdem na Siennicką

      • 12 17

      • Most

        • 0 0

    • Podaj proszę konkretnie te bzdury. (18)

      • 9 20

      • ponad 5 mln na stonę internetową. U sąsiadów za miedzą to samo kosztuje 0,3-0,6 mln!

        • 4 0

      • psia toaleta (1)

        Kladka dla dewelopera, 25 mln na straty stadionu, dalej tak moge tylko miejsca brak

        • 45 7

        • To miasto ma budować infrastrukturę, czy nie?

          Czy mają budować tam, gdzie deweloperzy nie budują?

          Zakręciłeś się w tej farmie Ziobry...

          • 3 1

      • 3 z brzegu

        Kladka kunszt tablica deweloperowicza

        • 2 0

      • Sciezka rowerowa

        500 metrowa na Legionów za jedne 6 baniek

        • 6 0

      • ochrona która ja strzeże niczym królową Elżbietę (3)

        300 000 rocznie. Jak się boi to niech zmieni pracę.

        • 16 7

        • PiSlamiści macie swoje fora ziońcie tam swoją nienawiścią.

          • 1 1

        • Przypomnę, że wydatki na ochronę ludzi na tak ważnych stanowiskach nie powinny być skracane. Z resztą całe Trójmiasto ma drogą ochronę prezydencką po incydencie z śp. Adamowiczem.

          • 2 2

        • Kiedy prezes zmieni pracę?

          Jego ochrona kosztuje 1.5mln rocznie.

          • 6 7

      • Ecs, zlot bloggerek, wywiad u lisa itd (1)

        • 39 8

        • ECS jako akurat pozytyw

          ECS to jedna z ładniejszych inwestycji do przebywania w niej (nie chodzi o miedziany budynek, a piękne wnętrza). Jedyne co można byłoby zmienić to poszerzyć bibliotekę i część socjalną plus jakieś lepsze bary

          • 6 2

      • "Kultura" (1)

        Przykład: Miasto na "kulturę" wydaje grubo ponad 100 mln. zł. rocznie.

        • 25 13

        • No, tak, po 40 latach by się odłożyło na drugi tunel pod Wisłą

          Skończ już z tym trollowaniem...

          • 5 10

      • Rydwan

        • 11 4

      • Denne filmy produkcji TVN np

        • 15 5

      • obchody 4 czerwca czy świętowanie wybuchu drugiej wojny światowej

        • 13 4

      • nowoczesny, ekologiczny rydwan

        • 35 2

      • magiczny portal internetowy

        • 37 1

    • A co mieszkańcom będą obiecywać przy następnych wyborach ? (2)

      A ci, jak to stado baranów, dalej zagłosują na obiecywaczy...

      • 15 1

      • to lemingi. neuman dostał kilkadziesiąt tysięcy głosów (1)

        • 7 4

        • Lemingi to idą za 500, przepraszam 250 plus

          • 0 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane