• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy znikną folie na przyciskach dla pieszych?

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem wielu kierowców, zakryte folią przyciski dla pieszych powinny znów działać. Zdaniem wielu kierowców, zakryte folią przyciski dla pieszych powinny znów działać.

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że piesi rozrywają folie na przyciskach przed przejściami. Urzędnicy przekonywali, że to nie ma sensu, bo światła nadal działają w trybie automatycznym. Wielu mieszkańców chciałoby natomiast, by znowu działały i nie tamowały ruchu samochodowego.



Od marca na większości przejść z przyciskami w Trójmieście pojawiły się taśmy uniemożliwiające ich użycie. To rozwiązanie miał chronić przed koronawirusem. Po kilku miesiącach przyciski nadal pozostają zakryte, ale niekiedy folia zakrywająca do nich dostęp jest rozrywana.

Kierowcy: kiedy przyciski znów będą działać?



Coraz więcej kierowców pyta, kiedy folie znikną całkowicie, a przyciski wrócą do działania sprzed epidemii?

- W niektórych miejscach niepotrzebnie zatrzymują ruch samochodowy i przez to robią się korki. Przyciski powinny wrócić jak najszybciej - to jeden z wielu podobnych głosów czytelników.
Gdyńscy urzędnicy odpowiadają, że od początku trwania pandemii analizują natężenie ruchu i etapowo włączają kolejne przyciski w najbardziej ruchliwych lokalizacjach.

Dezynfekowanie na bieżąco jest nierealne



- Decydujemy o usunięciu folii zabezpieczającej i uruchomieniu przycisku, gdy pojawiają się większe niż przeciętne straty czasu w szczycie porannym i popołudniowym, spowodowane ich wyłączeniem. Na obecną chwilę nie możemy wskazać konkretnej daty przywrócenia wciąż oklejonych 298 przycisków - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, apelując, by piesi nie zrywali folii.
Dodaje, że gdyby miasto zdecydowało się na włączenie przycisków, to te elementy, zgodnie z wciąż obowiązującymi rządowymi obostrzeniami, musiałyby być na bieżąco dezynfekowane, co - ze względu na rozproszenie - wymagałoby dużo czasu i jest praktycznie niewykonalne.

Gdańsk przycisków nie aktywuje



Gdańscy urzędnicy przyznają z kolei, że przyciski nie będą z powrotem aktywowane, a do czasu ich likwidacji, pozostaną zafoliowane.

- W przypadku sygnalizacji wyposażonych w detektory przyciskowe, pieszy, który zbyt późno nacisnął przycisk, zmuszany był oczekiwać na zmianę sygnału przez cały cykl sygnalizacyjny, co znaczącą wydłużało czas przekraczania jezdni. Decyzje dotyczące wyłączenia przycisków zostały przyspieszone przez sytuację epidemiczną w kraju - odpowiada Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora GZDiZ ds. zarządzania.

Alternatywne rozwiązania do sygnalizacji świetlnej



Wawrzonek tłumaczy, że zgodnie z przyjętą strategią mobilności, Gdańsk określił pieszych i rowerzystów jako grupy mające priorytet w ruchu drogowym.

- Niezależnie od powyższego, analizowane są możliwości zastąpienia w niektórych miejscach sygnalizacji świetlnych alternatywnymi rozwiązaniami zapewniającymi odpowiedni poziom bezpieczeństwa pieszych czy też przeprogramowania sygnalizacji w sposób uwzględniający wdrażane zmiany - kończy Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (210) 8 zablokowanych

  • Niech znikają bo to dyskryminacja kierowców!

    Kto to widział żeby 1 pieszy zatrzymywał cały rząd pojazdów jednym palcem na przycisku!!!

    • 4 4

  • (1)

    "Wielu mieszkańców chciałoby natomiast, by znowu działały i nie tamowały ruchu samochodowego."

    No tak, piesi to tylko tamują ruch. Zakazać pieszych.

    • 6 7

    • Tu chodzi nie o pieszych tylko o to że ich nie ma a ruch zablokowany

      • 2 3

  • Przykład jak to działa

    Morena, Piekarnicza (duże osiedle słoneczna morena). Wyjazd z Piekarniczej do ronda de la salle (Słowackiego) to obecnie minimum 6 czerwonych świateł. Średnio co 200m, niezależnie od pory dnia i natężenia pieszych. Wcześniej jadąć z dopuszczalną prędkością na spokojnie można było przejechać ten odcinek, czasem 2 razy się człowiek na czerwonym zatrzymał.
    Jak to się ma do ekologii? Samochody najwięcej spalają przy ruszaniu. Tą samą trasą jeżdżą też autobusy. To wszystko nie ma sensu :/

    • 8 3

  • Jaki jest sens folii akurat na tych przyciskach

    skoro bankomaty działają (trzeba dotykać, żeby skorzystać), parkomaty też, kasy samoobsługowe w sklepach też i generalnie wszystkie klamki i uchwyty też są gromadnie dotykane?

    • 8 1

  • Wszyscy mieszkańcy?

    Chyba tylko kierowcy,bo piesi zapewne nie.

    • 3 3

  • To chyba czas zlikwidować sygnalizację

    ... w takich miejscach jak Jana z Kolna przy biurowcu czy Elbląska koło zjazdu na wantowy most. Może tam jest kilku pieszych na dobę ( ja tam nigdy się na nikogo nie natknąłem), bo przejścia są donikąd.

    • 5 5

  • Od kiedy to postój kilku aut przed czerwonym (3)

    światłem jest korkiem ?

    Ktoś tu myli pojęcia.

    • 5 8

    • ktoś tu nie rozumie co generuje korki (1)

      samochody nie ruszają razem jak wagoniki pociągu bardziej jakby były na gumie od gaci.

      • 1 1

      • korki generuje nadmiar samochodów

        stłuczki i kolizje między nimi generują megakorki na obwodnicy i na autostradach

        • 0 0

    • Piesi rzad,a w miescie

      Za skradzione dotacje urzędnik i rolnik nie pojedzie do przodu

      • 0 0

  • Likwidacja przycisków na wszystkich przejściach jest tak samo bezsensowna jak niegdyś ich bezmyślne montowanie na każdym skrzyżowaniu. Wszystko zależy od miejsca i odpowiedniego zaprogramowania sygnalizacji, ale w Gdańsku to chyba zbyt trudne do zrozumienia.
    W wielu miejscach światła i tak działają cyklicznie, bo przyciski zostały powieszone jako droga ozdoba (np. przy operze) i tak zawsze zapala się zielone światło dla pieszych.

    • 10 2

  • Jaki jest sens wg włodarzy zatrzymywanie aut na rzadko uczęszczanych przejściach?? (2)

    Chyba jest to tylko robienie na złość.

    • 5 4

    • tak się ruch reguluje. (1)

      światła zmuszają do powolnej jazdy

      • 4 2

      • no nie wiem

        też tak kiedyś myślałem dopóki nie przekonałem się że to jazda (czasem znacznie) ponad dopuszczalną prędkość pozwala przejechać przez kolejne skrzyżowanie.

        • 2 1

  • (1)

    Dlaczego komunikacja miejska nie ma priorytetu ?

    • 8 1

    • bo nikt ważny nią nie podrózuje

      z założenia gdanskich decydentów jest transportem socjalnym dla biednych, którymi nie nalezy się przejmowac

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane