• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • (14)

    Poziom dziennikarski trójmiasto.pl schodzi na straszne niziny. Wczoraj artykuł o dwóch durniach i ich mega stłuczce na zjeździe z obwodnicy, dzisiaj o głupiej d*pie z lodem w autobusie.ciekawe co będzie jutro.może o rowerzyście który wjechał w psa, albo o samochodzie który jednym kołem krzywo zaparkował.tematy zaiste godne trójmiasta i okolicZENADA

    • 13 16

    • (12)

      Portal "pisze" o wszystkim co dzieje się w Trójmieście. Jeśli uważasz, że źle pisze lub mało ciekawie, napisz coś od siebie a nie piep...sz głupoty.
      Nie podoba Ci się, nie czytaj, schowaj się na drzewo, zejdź do piwnicy po ziemniaki, idź poczytaj książkę do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego lub na plażę ewentualnie na co masz jeszcze ochotę, a nie uwłacza Twojej inteligencji.
      "Żenada" to teksty wiecznych malkontentów o tym, że wszyscy są do du.y a oni sami zrobili by to najlepiej. To zróbcie, a nie zachowujecie się jak gimbusy!!!

      • 9 9

      • (11)

        Mam garść ciekawych tematów do opisania dot. trójmiasta, z chęcią przekaże je ekipie z trójmiasta.

        Tak na zachętę :

        Temat nr 1 dlaczego obwodnica jest notorycznie zalewana przy każdej ulewie ? któż to wie, może trójmiasto pl to sprawdzi ???
        Mogą poprosić nawet panienkę z lodem do pomocy.

        • 10 1

        • (10)

          Super, to do dzieła. Każdy o tym chętnie przeczyta (ja także) i nie jest to sarkazm.
          A może sam napiszesz, a nie tylko podsuniesz pomysł (to także nie sarkazm, a jedynie sugestia).

          • 3 4

          • Ale co "do dzieła"?? (5)

            Koleś ma pisać art. na tematy, o których chciałby poczytać - za dziennikarzy??

            • 3 1

            • (4)

              Jeśli uważa, że te które piszą są nieciekawe, to niech wyśle listę tych które są ciekawego wg. niego. Niech zainteresuje nimi, aby chcieli się zacząć drążyć temat i "zamęczać" odpowiednie służby pytaniami itp. Chyba właśnie tak to odbywa się na całym świecie. Nie wystarczy wysłać maila z tekstem, np. "Chodnik krzywy, sprawdźcie dlaczego". Jeśli uważa jednak, że nie ma fachowców wśród redaktorów, może sam coś napisać i zanieść. Wszystkie redakcje przyjmują takie materiały.

              • 1 3

              • (1)

                Nie twierdze, że nie ma fachowców wśród redaktorów, twierdze, że tematy są słabe. Wiem, ze goście z trójmiasta są nieźli bo kilka fajnych tematów ruszyli i opisali rzetelnie. Nie podoba mi się to, że publikuje się takie kompletnie nieistotne rzeczy tylko po to aby nabić kasę za reklamy na witrynie.

                Gdyby chociaż temat był poruszony w sposób opiniotwórczy, ale na podstawie tego co przeczytałem nie mogę wyrobić sobie żadnej opinii, po prostu poinformowano obywateli trójmiasto, że ich znienawidzony kierowca zkm dostał po premii za kare.czy to się nadaje na główną strone jedynego sensownego portalu o trójmieście ?? no kto wpadł na taki pomysł ??

                • 3 2

              • Nie znam ich, nie znam się nawet na dziennikarstwie, ale domyślam się, że nie codziennie trafia się na sensacyjne tematy. Na dodatek jeśli już trafia się, to trzeba zebrać informacje a to trwa. Jest sezon letni, ciężko coś zebrać, bo ludzie na urlopach i nie ma jak przeprowadzić "śledztwa".
                Masz rację, niektóre tematy "nie powalają" na kolana, ale... coś trzeba zamieścić na portalu, bo inaczej będzie jeden tekst przez cały tydzień, zanim pojawi się inny ciekawy (to nie tygodnik przecież).
                Rozumiem to co chcesz powiedzieć i częściowo zgadzam się, ale rozumiem także "drugą stronę barykady".

                • 3 1

              • Chyba cię człowieku pogibało. (1)

                Czytelnik ma przynosić za dziennikarzy planowanie i pisac za nich teksty, żeby miał co czytać? No chyba coś ci sie pomyliło.

                • 0 1

              • Nie, nie pogibało mnie :P Jeśli ktoś uważa, że piszą mało ciekawie to albo przestaje czytać (zaglądać na portal, czy co tam chce jeszcze), albo nawiązuje współpracę, podsunie sam temat itp.

                • 0 1

          • spoko (3)

            napisze, ale nie za darmo, niech będzie 500 zł za artykuł, to normalna stawka.

            to nie wolontariat.

            • 3 1

            • (2)

              Jeśli uważasz, że piszesz na tyle dobrze i Twoje teksty są tego warte to zwróć się do nich i podaj swoją kwotę. Chociaż IMHO, stawka chyba dość wysoka, ale ja nie znam się (10 artykułów i 5 tys. to nic tylko pisać ;) sam może zacznę?).

              • 2 1

              • Najpierw naucz sie gramatyki i interpunkcji, a później zabieraj za pisanie. (1)

                • 0 2

              • Widać drzazgi, a nie widać belki? ;)

                • 2 0

    • No!!!

      jak jeszcze w yorka to powszechny skandal by był.

      • 0 0

  • a pasażerowie to święci ? (4)

    Tyle się mówi o chamstwie kierowców, a pasażerowie to co ??? Ile razy byłam świadkiem, jak wyzywali, przeklinali, czasami startowali nawet do bójki z kierowcą, i co- to jest niby w porzadku ?? Spójrzcie na siebie najpierw!! mówie to jako pasażerka

    • 36 5

    • jak ktoś łamie regulamin pasażera

      to takiego kogoś należy na najbliższym przystanku wysadzic.Kierowca powinien zawiadomic policje czy bazę o sytuacji ! zero tolerancji dla chamstwa pasażerów jak i pracowników a będzie nam się żyło lepiej !

      • 10 1

    • nie slyszlas tej maksymy? (1)

      Klinet nasz pan. klient ma zawsze racje

      • 0 5

      • hehe

        to akurat s l o g a n jest, z zamierzchłych czasów komuny!

        • 1 2

    • ale to kierowca jest w pracy, reprezentuje firmę, bierze za to pieniądze. Jest też odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów, ale jeszcze nie widziałam żeby kierowca zareagował (chociażby wzywając policję) jeśli jeden pijany pasażer zaczepia i wyzywa innych pasażerów.

      • 4 3

  • Tusk i banda (4)

    Tusk i banda nas dymaja na każdym kroku a pan Sielski dumnie zatytułował swój artykulik, że Polak Polakowi odebrał częśc wynagrodzenia. Smiech na sali.

    • 13 11

    • Za ten autoobus jest odpowiedzialne miasto Gdynia, a nie rząd

      Zatem pretensje proszę kierować raczej do Wojciecha Szczurka. Z tym, że nie bardzo widzę o co pretensje. ZTM zareagował prawidłowo. Przewoźnik też. Brawo Gdynia!

      • 3 5

    • A ty zdzisław wczorajszy?

      Czy po komunii?

      • 2 1

    • Ja tam nie wiem, kto Cię dyma. Preferencje seksualne to Twoja prywatna sprawa :)

      • 3 2

    • Uważaj. W lodówce, za sałatą czai się Tusk

      • 2 1

  • Raz na rok (8)

    jeżdżę autobusem i powiem tylko tyle z dworca głównego na łostowice gościu koło 50 dwa razy przyciął drzwiami raz mnie za co został skarcony słownie a drugi raz starszą kobietę a dokładnie tak zamknął drzwi że jej dłoń i torebka została na zewnątrz autobusu po czym ruszył pajac oczywiście gdyby nie osoby widzące to zdarzenie to by sobie dalej frajer jechał ale po paru metrach stanął i otworzył drzwi miałem jeszcze parę przypadków w trójmieście raz o 3 w nocy wracałem do domu w autobusie były trzy osoby koleś tak jechał przegubowcem że spadłem z tylnego siedzenia i uderzyłem głową w szybę niestety koleś był tak zabarykadowany w w swoim dyliżansie że sam nie mogłem wymierzyć sprawiedliwości ale minę miał jak by grał w filmie speed pajac jeden . Teraz juz wiem że takie przypadki wystarczy zgłosić na infolinie podać czas i numer autobusu a gość nie uniknie konsekwencji bo jest monitoring więc pozdrawiam wszystkie tępe mózgi za kierownicą które nadgorliwie wykonują swoją pracę i życzę trochę więcej ogłady i spokoju .

    • 12 12

    • (1)

      Konfident i gołodupiec.

      • 8 5

      • Dobry jesteś hehe

        • 4 0

    • (1)

      Ale piszesz o gdańskim MZK

      • 2 0

      • ZTM

        • 1 1

    • (1)

      niestety zgłaszanie niewiele pomaga - ja otrzymałam informację, że powinnam pisemnie, ale poprawy i tak nie widzę....

      • 2 1

      • Pisemnie,

        pewnie. Odpiszą po miesiącu (o ile w ogóle) i to nie na temat. Szkoda czasu.

        • 1 1

    • Przycięcie drzwiami no no

      Przed zamknięciem drzwi jest sygnał dzwiękowy i świetlny, jeśli ktoś po nim wchodzi to jasne, że zostanie przycięty.

      • 8 2

    • Interpunkja...

      Mówi to coś Panu?

      • 2 0

  • To w Gdańsku na liniach T3, T8 i T9 wszyscy do zwolnienia.

    • 9 6

  • Wielu kierowców to chamy

    przekonałam się na własnej skórze wielokrotnie.

    • 8 16

  • Czynnik ludzki. (2)

    Wszędzie, gdzie pojawia się czynnik ludzki, to pojawiają się problemy. Dotyczy to zarówno kierowców jak i pasażerów. Wśród pasażerów to robienie z pojazdów fast foodów, brak kultury wobec innych współpasażerów czy picie piwa. Kierowcy, to inne drobiazgi. Ostatnio widziałem scenkę, gdzie dwie kobiety chciały wjechać do autobusu z wózkami na których siedziały dwie niepełnosprawne osoby. Próg pojazdu był jednak za wysoko, by wjechać wózkiem. Jedna z kobiet szukała w autobusie czegoś co np. obniża pojazd. Chwilkę to trwało. Kierowca wstał, by pomóc. Przed drzwiami jest klapa, z której można zrobić kładkę po której da się wjechać do autobusu. Kierowca podniósł ją i pchnął na chodnik. Płyta z hukiem trzasnęła o chodnik o 3-4 cm. od odsłoniętych nóg kobiet. Aż dreszcze mnie przeszły jak pomyślałem co by się stało, jakby ta klapa trafiła w golenie kobiet. Krwi by było jakby ktoś zarzynał zwierzę. Kobiety wjechały z wózkami do środka, po czym kierowca ponownie huknął klapą do wewnątrz pojazdu. Tym razem 8-10 cm od nóg odsuwających się kobiet kobiet. Sam nie wiem co to było, kultura czy brak wyobraźni. Przecież wystarczyło wcisnąć guzik do obniżania jednej strony autobusu. Zabrakło 3 cm. od tragedii.

    • 3 7

    • (1)

      a w jakim to było mieście?

      • 0 0

      • Gdańsk - Orunia.

        • 1 1

  • Masło maślane sam nie wiem ...............

    • 4 0

  • wyjazd niezgodnie z rozkładem (6)

    O ile potrafię zrozumieć opóźnienia wynikające z sytuacji na trasie, to nie mogę zrozumieć odjazdów wcześniej. Minutę wcześniej-bardzo często, ale również często 2 minuty przed godziną wskazana w rozkładzie. Wielokrotnie zgłaszałam ten fakt w ZTM Gdańsk, bo czekanie np. w mrozie na późniejszy tramwaj/autobus nie należy do przyjemności (na jednej z tras kolejny autobus był 40 minut później).Kilka razy byłam w takiej sytuacji, że naciskałam na przycisk otwierania drzwi, a kierowca/motorniczy odjeżdżał 2 minuty przed czasem. Wysyłałam nawet skargę do ZTM, ale w odpowiedzi otrzymałam pismo, że jest im przykro, kierowca został POUCZONY - niestety chyba tylko jeden, bo nadal zgłaszam podobne sytuacje i nie ma żadnej poprawy
    DOSŁOWNIE WALKA Z WIATRAKAMI !!

    • 12 7

    • Zegarki (2)

      Zgadzam się, że to walka z wiatrakami. Niestety jak kierowca ma zegarek kupiony za 15 złotych od naszych przyjaciół ze wschodu, to i 4 minuty jak wcześniej wyjedzie może się zdarzyć.

      • 0 9

      • No , panisko się znalazło ! Skąd wy się bierzecie buraki ? Spójrzcie na siebie .

        • 4 0

      • A ty swojego Rolexa pewnie ustawiasz pod zegar atomowy, co?

        • 5 0

    • (2)

      A jesteś pewna, że to nie twój zegarek się spóźniał?

      • 4 0

      • Przecież godzina:minuta jest widoczna na wyświetlaczu wewnątrz autobusu/tramwaju... (1)

        • 2 0

        • No ale trzeba wejść do środka aby go zobaczyć geniuszu

          • 0 1

  • Bezpieczeństwo,kultura ,poprawa jakości ....hahaha ,jakość trzeba zacząć od księżniczek z biura

    miałem również podobny przypadek ,dobiegłem do przednich drzwi i poprosiłem o otwarcie ,ironicznie uśmiechnął się ,podbiegłem do drugich ,wszedłem.Myślałem ,że przednie są uszkodzone ale na kolejnych otwierał je,więc zapytałem dlaczego łaskawie nie otworzył mi na co ironicznie z szyderczym uśmiechem odpowiedział,że łaskawie nie bo nie,rozmawiał przez większość czasu przez telefon komórkowy stwarzając zagrożenie wielu pasażerów ,a poza tym ta rozmowa tak go wciągnęła ,że nawet nie opóścił -przechylił podłogi pani wysiadającej z wózkiem ,pasażerowie byli zbulwersowani jego zachowaniem.Podałem kierownictwu namiary na kierowcę jego numer,trasę linię i jego występki lecz ze zdziwieniem otrzymałem odpis ,że to ja mam dać wszystkie swoje dane ,a oni nawet nie pofatygowali się sprawdzić na monitoringu (o czym wspominają w artykule). PRACUJCIE TAK DALEJ !!!!

    • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane