• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zgasił silnik i zażądał, by pasażerka wysiadła

28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.

Tłok w porannym autobusie linii nr 115 rozzłościł kierowcę, który krzykiem nakazał pasażerom odsunięcie się od jego kabiny. Gdy jedna z pasażerek zwróciła uwagę na sposób, w jaki zwraca się do podróżnych, kierowca wyłączył silnik i zażądał, żeby kobieta opuściła autobus.



Zdarza się, że w pracy puszczają ci nerwy?

Zdarzenie, które miało miejsce w czwartek rano na pętli Ujeścisko, opisał jego świadek - pan Piotr.

Oto jego relacja:

Każdemu czasem się zdarza mieć gorszy dzień w pracy. Jesienna aura najwyraźniej wpłynęła negatywnie na samopoczucie kierowcy autobusu linii nr 115 jadącego z Ujeściska w stronę Wrzeszcza. Kilka minut po godz. 8 na pętli Ujeścisko zgromadziła się spora grupa podróżnych, którzy tłumnie weszli do pierwszego autobusu, który podjechał na przystanek.

Kierowca autobusu - siedzący za kierownicą w dużych studyjnych słuchawkach - zwrócił się w dość agresywny sposób do podróżnych stojących w pobliżu kabiny, by przesunęli się w głąb pojazdu i nie zasłaniali mu widoku. Z uwagi na tłok, który panował w pojeździe, podróżni karnie, małymi kroczkami, zaczęli się przesuwać do środka autobusu.

Autobus ruszył spóźniony o kilka minut



Jedna z pasażerek postanowiła jednak zwrócić uwagę kierowcy, że nie powinien krzykiem zwracać się do pasażerów. Ten najwyraźniej poczuł się urażony uwagami. Zgasił silnik i zażądał, by kobieta opuściła pojazd.

Sytuacja trwała kilka minut. W tym czasie inni podróżni zwracali uwagę kierowcy, że to nie czas i miejsce na obrażanie się, zwłaszcza że większość spieszyła się do pracy czy szkoły.

Ostatecznie, po prośbach innych podróżnych, kierowca postanowił ruszyć. Autobus z kilkuminutowym opóźnieniem dojechał do przystanku końcowego przy dworcu we Wrzeszczu.

Stanowisko GAiT i ZTM Gdańsk:


Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT:
- Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. A ograniczanie widoczności kierowcy jest bezdyskusyjnie sytuacją stwarzającą zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, w tym samych pasażerów. Stąd prośba kierowcy o przesunięcie się pasażerów w głąb pojazdu jest jak najbardziej uzasadniona. Natomiast nie podlega dyskusji także fakt, że prowadzący pojazdy zobowiązani są do kulturalnego i uprzejmego zachowania wobec pasażerów. Dlatego w sprawie tej przeprowadzone zostanie postępowanie wyjaśniające.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM:
- Standardowo, jak w każdej innej podobnej sprawie, zażądamy od operatora autobusowego ustosunkowania się do tej sytuacji. Aby obiektywnie ocenić zdarzenie, trzeba też wysłuchać kierowcy autobusu. Niezależenie od powyższego, motorniczy czy kierowca zawsze powinien komunikować się z pasażerem kulturalnie, asertywnie i nie wdawać się w dyskusje. Od kierowców i motorniczych, zatrudnianych przez naszych operatorów, oczekujemy zachowania najwyższych standardów kultury i obsługi pasażerskiej. Nie ma przyzwolenia na aroganckie zachowanie.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (495) ponad 20 zablokowanych

  • Aby pracownik zachowywał się grzecznie, musi dobrze zarabiać i bać się utraty pracy (2)

    Kierowca jest chamski bo mało zarabia ale i tak wie że go nie zwolnią bo brakuje ludzi do pracy

    • 36 3

    • A Ukrainiec nie frajer i nie będzie robił za pół darmo u polskiego pana

      • 4 2

    • mało to dla Ciebie ile?

      • 0 0

  • gdyby był mandat za zasłanianie widoku kierowcy, to nikt by nosem nie przekroczył lini..

    brawo Pan kierowca!

    • 36 15

  • I słusznie.. kierowca odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych osób!!

    • 30 5

  • 115 muszą być krótkie bo jeżdżą np. Smoluchowskiego

    Za to w godzinach szczytu powinno być więcej kursów. Powinien być dołożony 1 kurs na oba szczyty - ranny i popołudniowy.

    • 29 0

  • Ja tam sie kierowcy nie dziwie.

    • 27 8

  • sytuacja również 115 (5)

    Dziś o godz. 10:30 wsiadłam na przystanku Ujeścisko do 115, kierowca nie zwracał uwagi na ludzi chcących kupić bilet gdyż słuchał muzyki włączonej na maxa. Był w pracy a zachował się jak na imprezie we własnym pojeździe

    • 28 14

    • 21 wiek i brak automatu w autobusie? (1)

      • 10 1

      • Ja bym poszedł dalej. 21 wiek i brak internetu w telefonie?

        • 8 4

    • Na Ujescisku jest biletomat, po co ludzie chcieli kupic bilet u kierowcy!

      • 12 3

    • Kierowca autobusu jest od prowadzenia autobusu nie sprzedaży biletów .Zrobić tak jak jest na poczcie niech jeszcze sprzedaje znicze i prasę kolorową.A do tego wspaniałe jest próbą zakupu biletu podczas jazdy mistrzostwo świata.

      • 11 1

    • Bilety przez aplikacje

      • 0 0

  • Jestem za

    Dobrze kierowca zrobił . Widocznie kobieta inaczej nie umiała się zachowac

    • 22 11

  • Wina jest po stronie ZTM ludzi pelno a male autobusy jada w porannych korkach

    Zrobcie cos z tym bo to jest dramat kierowca nie widzi a ludzie spiesza sie do pracy i kazdy chce jechac a ZTM puszcza male autobusiki zamiast przegubowcow

    • 11 3

  • ... (2)

    Wiele kierowców chamsko odnosi się do pasażerów , ale jak wejdzie nawalony dres i kopnie kogoś to nie zareaguje żaden ;) Porażka... nie miał prawa jej wyprosić ...

    • 19 15

    • Zgadzam sie

      Kierowcy są zajęci prywatną konwersacją przez telefon lub słuchaniem muzyki,to co się dzieje w autobusie wewnątrz ich nie obchodzi,bo tego nie są w stanie widzieć tak są zajęci swoimi sprawami .Kierowców melomanow widuję non stop,czasami zastanawiam się gdzie ja jestem?

      • 0 0

    • nieprawda

      korzystam ze 118, nie zdarzyło mi się, żeby kierowca był nieuprzejmy a pamiętam raz jak stał na przystanku z otwartymi drzwiami i kazał g*wniarzowi wysiąść i wyrzucić do śmietnika puszkę, którą ten ciepnął pod siedzenie! Więc nie zgodzę się z tym, że nie pilnują porządku. Ten pan kierowca na pewno wyrzuciłby dresa albo śmierdziela.

      • 1 0

  • (1)

    Nie będe oceniał kto ma tutaj rację, a kto nie.Nie mniej jednak linią 115/156 jeżdzę codziennie rano, w największym tłoku i niestety - roszczeniowość ludzi zamieszkujących południowe dzielnice, bardzo często bez zębów, z pięknymi śladami po długiej leżance czyt. cynkówki, "madki w ledżinsach" którym się wszystko należy za darmo i na wczoraj jest ogromna. Nie raz niestety widziałem nieodpowiednie zachowanie w stosunku do kierowców, ale też w stronę pasażerów. Zaznaczam poraz kolejny - nie bronię żadnej ze strony bo nie znam szczegółów, moja opinia jest oparta jedynie na obserwacjach gdzie niestety pasażerowie z powyższych grup dominują. Jako mieszkaniec dzielnicy południowej niestety i z przykrością muszę to stwerdzić, że mieszka u nas bardzo dużo przedstawicieli elementu, który wymieniłem powyżej. dej bo mi się należy.

    • 45 5

    • Tak, bo tu są TBSy

      Cyganie i konkubenci

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane