• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zgasił silnik i zażądał, by pasażerka wysiadła

28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.

Tłok w porannym autobusie linii nr 115 rozzłościł kierowcę, który krzykiem nakazał pasażerom odsunięcie się od jego kabiny. Gdy jedna z pasażerek zwróciła uwagę na sposób, w jaki zwraca się do podróżnych, kierowca wyłączył silnik i zażądał, żeby kobieta opuściła autobus.



Zdarza się, że w pracy puszczają ci nerwy?

Zdarzenie, które miało miejsce w czwartek rano na pętli Ujeścisko, opisał jego świadek - pan Piotr.

Oto jego relacja:

Każdemu czasem się zdarza mieć gorszy dzień w pracy. Jesienna aura najwyraźniej wpłynęła negatywnie na samopoczucie kierowcy autobusu linii nr 115 jadącego z Ujeściska w stronę Wrzeszcza. Kilka minut po godz. 8 na pętli Ujeścisko zgromadziła się spora grupa podróżnych, którzy tłumnie weszli do pierwszego autobusu, który podjechał na przystanek.

Kierowca autobusu - siedzący za kierownicą w dużych studyjnych słuchawkach - zwrócił się w dość agresywny sposób do podróżnych stojących w pobliżu kabiny, by przesunęli się w głąb pojazdu i nie zasłaniali mu widoku. Z uwagi na tłok, który panował w pojeździe, podróżni karnie, małymi kroczkami, zaczęli się przesuwać do środka autobusu.

Autobus ruszył spóźniony o kilka minut



Jedna z pasażerek postanowiła jednak zwrócić uwagę kierowcy, że nie powinien krzykiem zwracać się do pasażerów. Ten najwyraźniej poczuł się urażony uwagami. Zgasił silnik i zażądał, by kobieta opuściła pojazd.

Sytuacja trwała kilka minut. W tym czasie inni podróżni zwracali uwagę kierowcy, że to nie czas i miejsce na obrażanie się, zwłaszcza że większość spieszyła się do pracy czy szkoły.

Ostatecznie, po prośbach innych podróżnych, kierowca postanowił ruszyć. Autobus z kilkuminutowym opóźnieniem dojechał do przystanku końcowego przy dworcu we Wrzeszczu.

Stanowisko GAiT i ZTM Gdańsk:


Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT:
- Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. A ograniczanie widoczności kierowcy jest bezdyskusyjnie sytuacją stwarzającą zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, w tym samych pasażerów. Stąd prośba kierowcy o przesunięcie się pasażerów w głąb pojazdu jest jak najbardziej uzasadniona. Natomiast nie podlega dyskusji także fakt, że prowadzący pojazdy zobowiązani są do kulturalnego i uprzejmego zachowania wobec pasażerów. Dlatego w sprawie tej przeprowadzone zostanie postępowanie wyjaśniające.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM:
- Standardowo, jak w każdej innej podobnej sprawie, zażądamy od operatora autobusowego ustosunkowania się do tej sytuacji. Aby obiektywnie ocenić zdarzenie, trzeba też wysłuchać kierowcy autobusu. Niezależenie od powyższego, motorniczy czy kierowca zawsze powinien komunikować się z pasażerem kulturalnie, asertywnie i nie wdawać się w dyskusje. Od kierowców i motorniczych, zatrudnianych przez naszych operatorów, oczekujemy zachowania najwyższych standardów kultury i obsługi pasażerskiej. Nie ma przyzwolenia na aroganckie zachowanie.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (495) ponad 20 zablokowanych

  • Kpina (1)

    Dajcie na linię 115 autobusy przegubowe, a nie standardowe, bo to co się dzieje to jest wielka kpina. Jeśli problemem dla autobusów przegubowych jest obszar GUMEDu to proponuje aby linia 115 kursowała do studzienki, Sobieskiego i Schuberta, a przez tereny gumedu wydłużyć linię 120 bądź 175d do Wrzeszcza PKP.

    • 2 3

    • 175 też na przegubach być nie może - nie wejdzie w Niepołomicką

      • 0 1

  • Co za kierowca, zwolnić go jak kultury nie ma!

    • 2 4

  • (3)

    Będę stał w autobusie poza kabiną gdzie mi się podoba. Autobusy są tak skonstruowane że kierowca ma dobry widok i na lewą stronę i na prawą stronę. Lusterko wsteczne jest ogólnie żeby popatrzeć na pasażerów. A i tak są kamery , więc niech nie pitolą bzdur tylko chama wyrzucą na zbity pysk albo naganą pieniężną potraktuj. Tym kierowcom w autobusach to się w głowie poprzewracało. Muszą pamiętać że oni są dla nas pasażerów a nie my dla nich i pensje mają z naszych pieniędzy

    • 4 4

    • Oceń (1)

      No pan się nakręcił niesamowicie! Przejrzyj sobie jaśnie panie filmiki z gwałtownego hamowania to zrozumiesz, że kierowca nie tylko musi mieć zapewnioną dobrą widoczność z każdej strony to jeszcze chce zadbać o wasze bezpieczeństwo. Nie zdajesz sobie sprawy z tego co wypowiadasz- więc piszesz bzdury, żeby tylko coś napisać. Usiądź za kierownicą autobusu i poczuj to na własnej skórze. Zobacz co się dzieje w chwili nagłej konieczności zatrzymania 30 tonowego potwora, w którym lecą bezwładnie pasażerowie, słyszysz łamiące się kości i wielki krzyk. A potem budzisz się na intensywnej terapii, bo innemu kierowcy wydawało się, że zdąży przed autobusem. Musisz zrozumieć, że kierowca autobusu niestety musi uważać na swoich pasażerów oraz myśleć za tych, którzy kierują innymi pojazdami. Więc pomyśl zanim coś powiesz!

      • 1 2

      • To może zakazać wogule podróży na stojaco

        • 1 1

    • Popieram

      Popieram oni myślą że są bogami A to tylko ludzie

      • 2 1

  • (2)

    " zgasił silnik " , a co , palił się ? Pożar był ?

    • 7 5

    • Czytaj (i ucz się), że "gasić" nie jedno ma imię (1)

      gasić
      1. «powodować, że coś przestaje się palić»
      2. «wyłączać urządzenie mechaniczne lub elektryczne»
      3. «powodować ciemnienie, blednięcie czegoś»
      4. «łagodzić, zaspokajać uczucia, doznania»
      5. «tłumić, osłabiać»
      6. «pozbawiać pewności siebie»

      • 1 0

      • " zgasiłeś " mnie

        • 0 0

  • sytuacja również 115 (5)

    Dziś o godz. 10:30 wsiadłam na przystanku Ujeścisko do 115, kierowca nie zwracał uwagi na ludzi chcących kupić bilet gdyż słuchał muzyki włączonej na maxa. Był w pracy a zachował się jak na imprezie we własnym pojeździe

    • 28 14

    • Bilety przez aplikacje

      • 0 0

    • Kierowca autobusu jest od prowadzenia autobusu nie sprzedaży biletów .Zrobić tak jak jest na poczcie niech jeszcze sprzedaje znicze i prasę kolorową.A do tego wspaniałe jest próbą zakupu biletu podczas jazdy mistrzostwo świata.

      • 11 1

    • Na Ujescisku jest biletomat, po co ludzie chcieli kupic bilet u kierowcy!

      • 12 3

    • 21 wiek i brak automatu w autobusie? (1)

      • 10 1

      • Ja bym poszedł dalej. 21 wiek i brak internetu w telefonie?

        • 8 4

  • stare dobre praktyki (2)

    Kiedyś tramwajem nr 9 na plażę jeździło się z otwartymi drzwiami wisząc na stopniach.
    Pora wprowadzić ten zwyczaj w autobusach 115.
    A pani od wrażliwych uszów będzie zadowolona i na czas.

    • 17 4

    • Uszów? (1)

      Uszu

      • 1 0

      • 2 ...to uszów

        • 0 0

  • Jesli kazda osoba (2)

    Która wcisnela się do tego autobusu napisała by pismo do zkm czy kto tam zarządza flotą, że żądają wiekszego/kolejnego autobusu na tej trasie i skopiowali te pismo z 10 razy wysyłając jedna kopie co tydzień. Zagadać z sąsiadami, żeby też powtozyli ten cykl to może lawina listow by coś zmieniła. Pamiętać tylko, żeby wysłać pocztą nie mailem

    • 7 0

    • nic to nie da kolego (1)

      Nie ma kierowcy w tej firmie co przejechał by przez Smoluchowskiego i Jarową przegubowym. Pozdrawiam Kierowca :)

      • 3 0

      • To dwa autobusy krotsze

        Albo wspierająca linia na krótkiej trasie, inna równoległa trasa? No coś można zrobić, żeby zarówno kierowcy mieli komfort pracy jak i pasażerowie komfort jazdy.

        • 1 0

  • Jeśli nie jest to miejsce odgrodzone to o jakim braku widoczności tu mowa? (1)

    Chyba że pani wpakowała się do kabiny kierowcy . W innym przypadku kierowca powinien wyłapać z liścia w papę i grzecznie przeprosić.

    • 6 6

    • Liscia w pape hehe

      • 0 0

  • ZTM sięgnął dna. (4)

    Zróbcie coś z tą komunikacją w Gdańsku bo tak nie da się żyć. Z każdego przystanku rano czy po południu ciężko wejść do jakiegokolwiek środka komunikacji: SKM / Tramwaj / Autobus. Stan środków transportu jak w krajach trzeciego świata. Mała częstotliwość, słaba siatka połączeń, brak ogrzewania / klimatyzacji, bród, smród i bezdomni, drogie bilety i brak jednego biletu. O bezpieczeństwie w komunikacji nie ma mowy, ciągłe awarie i tłok to standard. Człowiek się cieszy, że jedzie, ale gdzie dojedzie i o której to już druga para kaloszy.

    • 63 8

    • (1)

      Jak najbardziej zrobimy. Od marca 50% podwyżki na bilety. Jakieś jeszcze życzenia?

      • 6 2

      • Wpływy ze sprzedaży biletów to tylko % środków, którymi dysponuje ZTM. Reszta pochodzi od samorządu. Być może Gdańsk byłoby stać na większe dotacje do komunikacji gdyby nie sprzedawało tylu dochodowych spółek, patrz: GPiC, oczyszczalnia i inne kwiatki.

        • 1 0

    • (1)

      popieram, jedyny winny tu to organizator przewozów - w gruncie rzeczy miasto Gdańsk

      • 18 1

      • Są ważniejsze problemy niż komunikacja miejska

        np. wolne sądy, równe prawa itp.

        • 8 6

  • maxxx (1)

    coraz więcej sfrustrowanych bab..starych brzydkich i smierdzacych

    • 4 4

    • Magda

      Pomysl jak ty będziesz za kilka lat

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane