• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy TIR-ów odcinają ABS, by zyskać czas. Potem wjeżdżają na obwodnicę

Maciej Naskręt
12 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po każdej 4,5-godzinnej podróży kierowca musi sobie zrobić ok. 45-minutową przerwę. Po każdej 4,5-godzinnej podróży kierowca musi sobie zrobić ok. 45-minutową przerwę.

Kierujący ciężarówkami w Trójmieście potrafią wyłączyć system hamulcowy ABS, do którego podpięte są czujniki ruchu. W ten sposób chcą zyskać czas pracy zarejestrowany na tachografie - i szybciej przejechać zaplanowaną trasę. Mogą zasnąć, albo spowodować wypadek przez zmęczenie - ostrzegają inspektorzy transportu drogowego z Gdańska.



Jak długo możesz prowadzić pojazd bez przerwy?

Nie od dziś wiadomo, że kierowcy ciężarówek działają pod presją czasu - muszą dowieźć ładunek pod wskazany adres w określonym czasie. Przepisy od wielu lat nie zezwalają na ciągłe prowadzenie samochodu ciężarowego, które jest dopuszczalne w przypadku pojazdów osobowych.

Przypomnijmy więc, że dzienny czas kierowania pojazdem ciężarowym wynosi 10 godzin. Niezależnie od rodzaju pojazdu, kierowca zobowiązany jest do przymusowej przerwy po 4,5 godzinach ciągłej jazdy. Odpoczynek trwa 45 minut i może być rozłożony na dwie przerwy: 15 i 30 minut. W tygodniu można przejechać nie więcej niż 56 godz. za kierownicą auta.

Nad przestrzeganiem tych zasad czuwa inspekcja drogowa.

- W 2015 roku inspektorzy przeprowadzili ponad 10 tys. kontroli drogowych, w tym 375 w stosunku do przewoźników zagranicznych. W efekcie wydano 305 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary, 1405 mandatów karnych z UTD i 985 mandatów karnych z ustawy prawo o ruchu drogowym, które zostały nałożone na kierowców - wyjaśnia Janusz Staniszewski z Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku
Niestety, czas to pieniądz i często przewoźnicy, tak jak i kierowcy, uciekają się do rozwiązań, które potęgują zagrożenie na drodze.

Czytaj też: Nawet 8 tys. zł kary za przewóz osób Uberem

Magnesy zgromadzone przez gdańskich inspektorów transportu. Magnesy zgromadzone przez gdańskich inspektorów transportu.
Magnesy sposobem na jazdę powyżej dozwolonego czasu

Każdy z pojazdów ciężarowych ma zamontowany tachograf. Urządzenie rejestruje czas pracy kierowcy i prędkość pojazdu. Kierujący umieją jednak, co jest nielegalne, zatrzymać wspomniane urządzenie udając, że stoją na postoju, a faktycznie przejeżdżając setki kilometrów.

Jedną z najpopularniejszych metod oszukania tachografu jest zwykły magnes. Sposób jest prosty ze względu na to, że potrzebny jest tylko magnes i wiedza, gdzie w skrzyni biegów zamontowany jest przetwornik. Montując magnes, zakłócają pracę wspomnianego przetwornika, co powoduje zatrzymanie przekazywania impulsów do tachografu.

Pomijamy tutaj fakt, że naprawa i kalibracja takiego przetwornika to wydatek nawet 1 tys. zł - prowadzenie pojazdu przez zmęczonego kierowcę może mieć jeszcze bardziej negatywne skutki.

Kierowcy wyłączają ABS i ESP

Teraz drugi przypadek, bardzo niebezpieczny także dla innych uczestników ruchu. Nowe samochody ciężarowe - wyprodukowane po 2012 r. - oprócz przetwornika w skrzyni, mają także drugie zabezpieczenie wysyłające dane do tachografu. To czujnik ruchu znajdujący się przy systemie ABS i ESP w kole. By go wyłączyć, kierowcy odłączają oba systemy - ABS i ESP.

W efekcie kierowca ciężarówki, w razie nagłego hamowania, nie jest w stanie ominąć przeszkody. Dlaczego? W pojeździe blokują się koła i pojazd jedzie prosto. Skutki stosowania tego rozwiązania mogą być tragiczne.

Zgodnie z zaleceniami, po każdych dwóch godzinach jazdy, kierowca powinien zrobić sobie 20 minut przerwy. Zgodnie z zaleceniami, po każdych dwóch godzinach jazdy, kierowca powinien zrobić sobie 20 minut przerwy.
Ciężarówka bez ABS po ul. Morskiej w Gdyni

Niedawno Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska zatrzymali na drodze nr 6 w Gdyni pojazdy należące do polskich przewoźników, którymi wykonywano krajowy transport drogowy rzeczy.

- W pierwszym przypadku stwierdzono, że kierowca używał magnesu w celu ukrycia rejestrowania przebytej drogi i czasu prowadzenia pojazdu. Ciekawość inspektorów wzbudził fakt, iż pojazd został wyprodukowany po 1 października 2012 roku, a więc powinien być wyposażony w czujnik ruchu odporny na działanie magnesu oraz w drugi niezależny sygnał prędkości, który pochodzi z systemu ABS/ESP - mówi Staniszewski.
W dalszej części kontroli ustalono, że pojazd został wyposażony w niedozwolony wyłącznik układu ABS, zamontowany w kabinie kierowcy pod włącznikiem świateł przeciwmgłowych.

Magnes zamontowany przy skrzyni biegów. Magnes zamontowany przy skrzyni biegów.
Wysokie kary za nadużycia

W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa, tj. wykonywania przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące lub w cyfrowe urządzenie rejestrujące, do którego podłączone zostało niedozwolone urządzenie dodatkowe, wpływające na niewłaściwe funkcjonowanie urządzenia rejestrującego, ustawa o transporcie przewiduje karę w stosunku do kierowcy w wysokości 2 tys. zł.

W przypadku stwierdzenia, że do naruszenia przyczynił się przedsiębiorca, także wobec niego wszczynane jest postępowanie administracyjne w zakresie wykonywania przewozu drogowego z ingerencją w działanie urządzenia rejestrującego, które zagrożone jest karą 5 tys. zł.

Ciągła jazda może powodować senność i brak koncentracji. Ciągła jazda może powodować senność i brak koncentracji.
Jak się tłumaczą kierowcy?

Instalowanie magnesów czy też wyłączenie ABS-ów tłumaczone są zazwyczaj spóźnieniami wywołanymi długim załadunkiem lub rozładunkiem. Często zdarza się, że kierowcy winią za to spedytorów, którzy czas przejazdu skrócili im do minimum.

- Ostatnio zatrzymaliśmy do kontroli tureckiego kierowcę, który po gwałtownym hamowaniu na punkcie kontrolnym wyskoczył z kabiny, pobiegł do tylnego mostu ciągnika, wdrapał się pod pojazd, zdjął magnes i wyrzucił go na pobliskie łąki - opowiada inspektor.
Podczas kontroli okazało się, że awaria tachografu i tak uniemożliwiała rejestrację czasu prowadzenia pojazdu. Na pytanie inspektorów dlaczego stosował magnes, odpowiedział, że "kolega mu kazał". Prawdopodobnie kierowca nie zdawał sobie sprawy, w jaki sposób tachograf rejestruje dane. Chciał w ten sposób dojechać z Pomorza do... Iraku.

Miejsca

Opinie (220) 9 zablokowanych

  • (19)

    Człowiek zawsze znajdzie sposób, by kosztem możliwej katastrofy i śmierci wielu ludzi, zarobić nieco więcej grosza.

    • 281 18

    • taki człowiek to kaszub

      • 0 0

    • skutki rządów 8 lat tuskowych zdrajców Polski (9)

      Polacy sprowadzeni zostali na ścieżkę katastrofy życiowej

      • 24 47

      • (3)

        Za to teraz będziesz miał 4 lata Polski miodem i mlekiem płynącej...
        aaa... i zapomniałbym, jeszcze 500+ dla wybranych wyborców.

        • 28 5

        • polecam polskiego kierowcę ciężarówki obierającego kartofle na autostradzie w UK

          mega hicior na youtube,
          na BBC leciało w Traffic Cops,
          beka na całe życie

          • 2 1

        • po te 500+ formularze składają bardzo znani mi i zagorzali wyborcy P.O. (1)

          • 13 1

          • Jak dają to biorę w końcu to z mojej ciężkiej pracy te pieniadze

            • 11 6

      • pisowska targowica się odezwała :) (3)

        • 40 19

        • hahaha jaki kmiot głupek pełowski z sekty bolszewickiej 3 rp (2)

          • 6 11

          • nazikatobolszewik wyzywa ludzi od bolszewików

            hahaha, dowcip stulecia

            • 3 2

          • Akurat bolszewicką sektą jest pis

            • 8 4

      • Masz zryte pod beretem płatny nabijaczu prowokacyjnych treści.

        • 29 6

    • gnij dalej, z rana na 7 do pracy, o 16 zoncia obiadek da na stół, gdzie matole mnie dzis wyślesz (1)

      • 1 4

      • Zazdrościsz brudasie ? Posprzataj lepiej kabine i barłóg w niej bo jak sie obok was przechodzi na stacji paliw to ażsie rzygac chce od fetoru ciągnacego sie za wami uber pro kierowcami ciężarowek ...

        • 0 2

    • nie czlowiek tylko polak baranie

      • 0 2

    • pretensje (1)

      należy mieć nie do kierowców tylko w większości przypadków do ich szefów....

      • 13 1

      • za dużo jest tych małych firemek transportowych

        wieśniaki sprzadały kawałek ziemi, pokupowały tiry i myśleli, że jak "zakombinują", to zarobią nie wiadomo jakie kokosy. brali zlecenia nie do zrealizowania po legalu, niektórzy się byćmoże faktycznie wybili, ale jednocześnie cały rynek usług transportowych w tym kraju zszedł na psy. jedyne wyjście, to wzmożone kontrole ITD, przydałyby się także w nocy, gdyż wtedy jeździ najwięcej magnesiarzy. wyeliminujemy dziadów, a wszystko powinno wrócić do normy.

        • 9 1

    • (2)

      A w reportażach tv z prezentacji nowego modelu ciężarówki prężą klaty i dumnie testują kolejne systemy niepozwalające ciężarówce jechać po po pasie startowym na dwóch kołach.

      • 15 4

      • albo robią szpagaty (1)

        między dwoma tirami równiutko jadącymi w linii prostej

        • 14 3

        • nooooo

          • 4 0

  • magnes (2)

    Nowe auta mają juz impulsatory ceramiczne. Więc żaden magnes już wkrótce się nie przyda..

    • 7 1

    • na ceramiku magnes trzyma trytytka

      • 0 0

    • niestety jesteś w błędzie

      nie ma impulsatorów do obejścia
      tych nowych rwnież

      • 0 0

  • tachograf

    Pracuję jako kierowca tira i nigdy nie pomyślałbym, żeby robić takie rzeczy. Mój szef również jest bardzo uczciwy. W firmie mamy zamontowany monitoring GPS od firmy Transmobil. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ z systemem świetnie się pracuje.

    • 0 0

  • (18)

    5 tysięcy mandatu dla przedsiębiorcy?!? Tylko tyle?

    Za to powinna być sprawa karna, zarzut o spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym.

    • 161 14

    • tak

      w normalnym kraju tak jest kilku Polaków w UK juz za to siedzi

      • 0 0

    • (7)

      A dlaczego przedsiębiorca ma miec mandat za durnego kierowcę?

      • 1 17

      • Ty juz dobrze wiesz dla czego (3)

        • 13 1

        • (2)

          po co takie ograniczenia czasowe ?? to to samo jakby osobówką jechał a bez przerwy się wsiada i cala polskę w wzdłuż jedzie

          • 2 6

          • nie wiem czym się zajmujesz, czy siedzisz na kasie, czy za biurkiem, ale proponuję popracuj tak sobie ze 20 godzin dziennie non stop, to może będziesz wiedział dlaczego.

            • 0 0

          • moze dlatego ze jak rozpedzona osobowka

            wjebi....sz sie w korek to nie zgnieciesz 10 aut i nie zabijesz 20 osob

            idac twoim tokiem skoro na rolkach moge jezdzic nachlany to czemu samochodem nie?

            • 1 0

      • to kierowca jest durny czy przedsiebiorca?

        kierowca slyszy ze albo zapier....aj do madrytu i spowrotem albo znajde kogos innego na twoje miejsce

        a tachograf?
        zrob tak zeby bylo dobrze jak bedzie kara to potrace ci z pensji

        • 1 1

      • skoro nie umie upilnować pracownika, to niech buli

        są teraz różne możlwości kontroli pojazdów, sprawdzenia czy samochód jedzie wtedy, gdy ma jechać lub czy stoi, gdy musi stać. w mojej firmie gps'y montowane w autach są w stanie zarejestrować nawet przekręcenie kluczyka w stacyjce czy stan paliwa w danym momencie. niewiedza i brak innowacji kosztuje, takie mamy prawa rynku, że ten kto za bardzo pozostaje w tyle wypada z niego... no chyba, że ktoś umyślnie stara się kombinować, wtedy powinien liczyć się z karą jak najsurowszą. pomijam kwestie bezpieczeństwa, ale to zwykłe psucie rynku i nieuczciwa konkurencja dla porządnych firm, zapewniających dobre warunki pracy. zachęcam wszystkich kierowców do zwalniania się od takich pracodawców, naprawdę jest cała masa uczciwych firm i roboty dla kierowców, potrzeba tylko odrobinę odwagi, by rzucić w cholerę robotę u dziada i poszukać czegoś normalnego!

        • 1 0

      • Dlatego, ze go nie kontroluje.

        • 4 0

    • Przyjąłeś błędne założenie, że komukolwiek zależy na poprawie bezpieczeństwa. Tu chodzi wyłącznie o kasę. Mandat ma być stosunkowo niewysoki i możliwy do zapłacenia. Stąd te kwoty. Stąd np max 500 zł dla kierowców osobówek.

      • 5 0

    • o tyle (1)

      Mniej bedzie na wyplaty

      • 1 0

      • A to z kryminału da się firmą kierować?

        • 3 1

    • i stryczek analny

      • 1 1

    • Ważne ,że PIS dorwał się do koryta (4)

      a zmiana przepisów inne potrzebna rzeczy są nieważne.

      • 4 20

      • Ważne że KOD zatrudnia takich bezmózgich hejterów jak ty (3)

        Chętnie się zatrudnię u tych hejterów. Gdzie się zgłosić, co podpisać? Zawsze to lepsza kasa, niż 500+

        • 9 8

        • Niestety nie wiem, robię to z ludzkiej przyzwoitości, nikt mi za to nie płaci (2)

          Nie wiedziałem ,ze tacy ludzie są, ale kolega z PIS widze wyedukowany w temacie.

          • 5 7

          • Z przyzwoitością to ty nie masz (1)

            nic wspólnego, przykro mi

            • 4 5

            • jakby ci przyzwoitość na łeb usiadła to bys nie zauwazył

              Bo Wódz Jarek twierdzi inaczej

              • 5 4

  • Wyższa matematyka (30)

    Zastanawia mnie akapit o czasie jazdy i przerwach:
    Można jechać max. 10 godzin / dobę, przerwy co 4,5 godz.
    Czyli: 4,5 g. + 4,5 g. + 15 min + 30 min = 9 g. 45 min.
    Brakuje 15 min.
    Gdzie jest błąd? A może te przerwy to ponad te 10 godzin?

    Tak z ciekawości proszę o wyjaśnienie od osoby zorientowanej w temacie transportowym.

    • 35 11

    • 4,5h jazdy+ 45min przerwy +4,5h jazdy+ 45min przerwy +1h jazdy
      4,5+4,5+1=10 przerwy nie wlicza się do czasu jazdy

      • 0 0

    • Jazdy masz max 10 godz ale nie pracy.
      4.5 przerwa puzniej znowu 4.5 potem 1h przerwy i mozesz pojechac godzine czyli masz 10 jazdy a czasu pracy nie wiecej jak 15h i to tez nie zawsze. To juz trzeba sie zaglebic dokladniej w tygodniowy i dwu tygodniowy czas pracy.

      • 0 0

    • czas jazdy

      Jechać można 9 godzin a 10 tylko 2 razy w tygodniu
      Przerwy nie wlicza się do czasu jazdy, a jak 10 h to koniecznie 2 przerwy

      • 0 0

    • (3)

      Błąd jest w tym, że nie rozumiesz, co czytasz. Czas jazdy kierowcy nie może być dłuższy niż 10 godzin na dobę przy jednoczesnym ograniczeniu czasu bez przerwy do maksymalnie 4,5 godziny. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby kierowca "jechał" 20 godzin w systemie godzina jazdy, godzina przerwy i tak 10x.

      • 6 22

      • (1)

        nic tez nie ogranicza tego żebyś przestał pisać bzdury, w kazdej dobie kierowca musi zrobić odpoczynek dobowy minimum 11h.

        dla wyjaśnienia można wydłuzyć czas pracy kierowcy do 10h w dobie z zastrzezeniem że po kazdym 4,5 okresie jazdy zrobi 45 minut przerwy czyli

        4,5h jazdy , 45 minut przerwy 4,5h jazdy , 45 minut przerwy, 1h jazdy 11 godzin odpoczynku

        • 30 1

        • poczytaj przepisy mistrzu. są też pauzy o długości 9godz, nie koniecznie 11

          • 0 0

      • ale wtedy zabraknie mu czasu pracy

        której jest max 15 godzin na dobę

        • 3 5

    • Czas pracy kierowcy

      Przepisy sa dosc zawile, dlugo by szczegolowo opisywac. Generalnie, prowadzic ciezarowke mozna przez 9h dziennie, dwa razy w tygodniu mozna przedluzyc do 10h. Inna regulacja jest czas pracy (jazda, zaladunek itp. wliczajac przerwy) Pracowac mozna przez 13h dziennie, z wydluzeniem czasu pracy do 15h trzy razy w tygodniu.
      To tak w pigolce, bo pelne przepisy to znacznie dluzsza i nudna lektora. Pozdrawiam wszystkich ciezko pracujacych, niedocenianych kolegow kierowcow ;)

      • 0 0

    • Wyższa matematyka

      Czas odpoczynku nie jest wliczony w maxymalny czas jazdy.

      • 0 0

    • Redaktorzyna

      ... Piszę o czymś o czym nie ma pojęcia.
      4.5 h jazdy potem 45 min pauzy i znowu 4.5 h jazdy i znowu 45 min pauzy i możesz dojechać 1 godzinę i wtedy masz 10 h jazdy. Twoja pauza nie liczy się do jazdy tylko do czasu pracy. 56 h w tygodniu możesz jechać ale za to w drugim tygodniu możesz tylko 34 h jechać bo w twoim cyklu (dwa tygodnie) możesz przejechać tylko 90 h :-)
      Panie redaktorku jestem kierowca nie popieram magnesów ani innych wynalazków ale w porze letniej gdy upały są do 35 stopni i wychodzi mi pauza w szczerym polu na słońcu gdzie nie idzie usiąść w kabinie to jak mam zrobić pauze??

      • 1 0

    • czas jazdy

      prowadzisz 4,5 godz. potem 45 minut przerwy , następnie 4,5 godz. jazdy po tym możesz 45 minut przerwy i jeszcze 1 godzina jazdy , to w sumie możesz jechać 10 godzin w ciągu dnia , poczytaj trochę w przepisach być może to cie nie dotyczy ale trochę wiedzy nikomu nie zaszkodzi

      • 1 0

    • Matematyka

      W treści jest mowa o czasie jazdy,bez wliczania w to przerw.4,5 godz jazdy-45 minut przerwy-4,5 godz.jazdy.Dodatkowo,bodajże dwa razy w tygodniu kierowca może przejechać dziennie jeszcze godzinę ponadto,ale musi zrobić przerwę po przejechanym 4,5 godzinnym drugim odcinku czasowym. Wówczas-4,5 jazdy-45 przerwy-4,5 jazdy-45 przerwy-1 godzina jazdy.Razem-10 godzin jazdy. Mam nadzieję,że pomogłem,pozdrawiam.

      • 1 0

    • Czas jazdy 10 godz a wiec 4.5h jazdy 45min przerwy 4.5h jazdy 45min przerwy i tylko 1h jazdy jest 10h mozesz tak zrobic tylko 2razy w tygodniu po 10h jazdy pozniej
      Mozesz kierowac czyli pozostale dni tylko 9h ..max mozesz kierowac 56h w tyg a juz w 2tyg mozess kierowac tylko 44h bo w ciagu 2 tyg nie mozesz kierowac wiecej niz 90h...

      • 1 0

    • 10 godzin jazdy tzn 2 x w tygodniu 4,5 jazda 45 przerwa 4,5 jazda i teraz mozna 45przerwa i 1godzina jazdy

      • 1 0

    • 10h jazdy

      Przerwa nie wlicza sie do jazdy.

      • 1 0

    • kierowca

      Przerwa niewliczasz do czasu jazdy 2 razy w tygodniu morzesz jechac tylko 10

      • 1 0

    • Nie wyższa matma, tylko bvłąd w artykule.

      Generalnie można jechać w ciągu doby 4,5 h + 45 minut pauzy + 4,5 h. Dwa razy w tygodniu można wydłużyć o godzine (czyli 4,5 h +45 min +4,5h +45 min +1 h), stąd maksymalnie 10 h. Na potrzeby artykułu autor uprościł. Sa jeszcze ograniczenia w ilości godzin w tygodniu z mozliwymi legalnymi odstepstwami, legalne mozliwości skracania i rozbijania owych 45 minut itd.

      • 1 0

    • Ex-inspektor ITD

      Generalnie to można jechać 9h w tygodniu można czas jazdy wydłużyć do 10h tylko dwa razy. Autor się przejęzyczył... ale ogólnie treść artykułu odpowiada prawdzie...

      • 4 1

    • Czas pracy kierowców

      wg AETR (umowa o czasie pracy kierowców) kierowca rzeczywiście może jechać 9 godzin w ciągu dnia roboczego, czyli 4,5h +45min przerwy+ 4,5h, jednak dwa razy w tygodniu może po drugiej przerwie jechać jeszcze 1h. W ciągu 2-ch tygodni nie może przekroczyć 90 godzin

      • 1 0

    • Wyższa matematyka

      Te 15 minut to Zus, Vat i inne podatki.

      • 3 0

    • Odp

      4,5 + 4,5 + 1. Pauzy nie wchodzą w czas jazdy. JAZDA na 10 h możliwa jest tylko dwa razy w tygodniu. W pozostałe dni 9h

      • 1 0

    • Autor artykułu troszkę pomylił pojęcia. Można prowadzić pojazd powyżej 3.5t 10h ale tylko wda razy w tygodniu. Reszta dni po 9 h. I to jest czas jazdy, istnieje jeszcze czas pracy ale to inna kwestia. Również istotne jest iż kierowcy są rozliczanie w 2 tyg. Okresach gdzie liczba godzin pracy i jazdy musi się zgadzać max 90h jazdy na 2 tyg.

      • 1 0

    • 9h na dobe czyli 2*4'5 przerw sie nie wlicza mozna przedluzyc 2razy na tydzien do 10 i mozna prowadzi 90 h w ciagu 2tygodni a 56+56 daje nam112 h pan naskret niezna przepisow znowu pisze na czym sie niezna

      • 4 0

    • Błędem jest piszący artykuł.
      Kierowca ma standardowo 9h jazdy ale po 4,5 musi zrobić 45 min przerwy, czyli wychodzi 9:45 łącznie. Kierowca może podkreślam może wydłużyć do 10h pod warunkiem że pozwala mu na to czas tygodniowy i dwutygodniowy i nie częściej niż 2 x w tygodniu.
      wtedy wygląda to następująco 4.5h + 45min +4.5h + 45min + 1h.
      Czas jazdy i czas pracy to 2 różne przedziały czasowe. Czas jazdy wypisałem powyżej, czas pracy idzie wg kodeksu pracy.

      • 5 0

    • 10h można jechać 2x w tygodniu. Potem tylko 9h jedziemy. Po przejechaniu max 4.5h trzeba obowiązkowo zrobić przerwę 45min. Pausa 15 + 30 dzielimy tak by nie przekroczy 4.30 jazdy. Np 2h jazdy,15 min przerwy 2.30 jazdy i 30min przerwy. Teraz możemy jechać znowu 4.30. Pisalem tu czasie jazzy, jest fez cos takiego jak czas piracy. Kietowca moze pracowac max 15h na dobe.

      • 6 0

    • 9h jazdy (1)

      Dziennie mozna jechac 9 godz...przed uplywem 4.5g kierowca musi wziac min 45min przerwy...moze ja podzielic na 15min i 30min...dzienna jazda moze byc przedluzona o godzine ale znowu musi byc pauza tym razem cala 45min...przedluzyc mozna do 10godz 2 albo 3 razy w tyg ale w kolejnym musi to kierowca "oddac" tzn nie zrobi juz 45godzin jazdy tyg

      • 2 0

      • Na pewno nie możesz przedłużyć do 10 godzin 3 razy w tygodniu. . A ostatnia pauza po 9 godz też może być dzielona na 15+30.

        • 2 0

    • Możesz jechać 4,5 godz. 45 minut pauze, 4,5 jazdy, później żeby wykorzystać ostatnia godzinę jazdy musisz znowu zrobić 45 min pauzy. Poza tym 10 godz możesz jechać tylko 2 razy w tygodniu. Z reguły jedziesz 9 godzin.poza tym ogranicza Cie również czas pracy kierowcy ale to inna długa historia

      • 14 0

    • Czytać ze zrozumieniem

      Jeśli robisz 2 przerwy to przejazdy masz 3, a maksymalny czas jazdy bez przerwy to 4,5h

      • 5 2

    • Po 4,5 godz jazdy trzeba wykręcić pauze a potem jedziesz do końca tarczki a nie 4,5 godz

      • 5 14

  • Praca kierowcy

    Aby takich sytuacji bylo mniej na drogach to trzeba doprowadzić do tego aby kierowcow tirow nie zatrudniać na wlasnej dzialalnosci i żeby ich zarobki nie były zależne od ilosci przejechanych km jak tego nie regulują to się sytuacja nie zmieni

    • 0 0

  • Kary (2)

    problemem sa zbyt lagodne kary. W takim przypadku, gdy mamy do czynienia z proba oszukania przyrzadow elektronicznych majacych na celu poprawe bezpieczenstwa ciezarowka, w ktorej wykryto proby obejscia powinna byc konfiskowana bez zadnego ale... Tacy kierowcy sa potencjalnymi zabojcami i nie powinno byc na to przyzwolenia...

    • 4 4

    • Dla kierowcy 2000 plus 100zl oplata manipulacyjna i dla firmy 5000 tys o możliwość jeszcze kontroli w firmie przez itd

      • 0 0

    • Krzyżować przy drodze.

      • 0 1

  • Ospbo

    Osobowym tez niech naloza ograniczenia czasowe, tez sa niebezpieczne. Wdg mnie bardziej niz ciezarowe. A tacho swiruje sie glownie dla spedytora, bo to kraj wyzyskiwaczy i niewolnikow

    • 0 0

  • A może by tak ktoś łaskawie wziął się za spedytorów

    narzucających absurdalne terminy dostaw ?

    • 3 0

  • Czy są dalsze konsekwencje? (1)

    Skoro tak jest, to w ilu przypadkach uruchomiono procedurę i cofnięto licencję lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego?,
    Dlaczego w części przypadków proceder ten kończy się tylko na mandacie dla kierowcy skoro mamy do czynienia często z recydywą?
    Wiele uczciwej pracy przed inspektorami!!! Powodzenia!

    • 0 0

    • ITD ma uprawnienia by cofnąć licencje za takie wykroczenia a w praktyce jest kontrola w firmie i poddaje się dobrowolnej każe placu 15 tys i prowadzi firmę dalej do następnej kontroli.To lepiej dla rządu bo maja kasę a nie licencje pozabierane leżące w biurku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane