• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: uszkodzony przejazd tramwajowy potęguje korki

Maciej Naskręt
6 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak uszkodzony przejazd spowalnia kierowców na skrzyżowaniu pod Zieleniakiem.



Kierowcy twierdzą, że korki do skrzyżowania przed "Zieleniakiem" potęguje będący w złym stanie przejazd przez torowisko tramwajowe. Drogowcy naprawią tam uszkodzoną jezdnię. Takich miejsc w Trójmieście jest więcej.



Czy dziury to poważny problem na trójmiejskich ulicach?

O sprawie informuje nasz czytelnik. - Kilka razy w ciągu dnia przejeżdżam skrzyżowanie przed "Zieleniakiem", jadąc od strony ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Zauważyłem, że niemal wszystkie pojazdy, które skręcają z Wałów Piastowskich w kierunku dworca PKP, gwałtownie zwalniają - opowiada pan Michał.

Dlaczego? Wszystko przez wgłębienie powierzchni na przejeździe tramwajowym. Kierowcy hamują, by nie uszkodzić pojazdu. Jednak ich zachowanie wywołuje korki, które w ciągu dnia sięgają ul. Jana z Kolna, aż do budynku Stoczni Północnej.

- Wydaje mi się, że gdyby wyrównać skrzyżowanie, korki byłyby mniejsze - przekonuje pan Michał.

W gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni znają problem. - Musimy sprawdzić, co uległo uszkodzeniu na przejeździe i zużyte elementy wymienić. Przejazd będziemy naprawiać ze środków na bieżące utrzymanie infrastruktury - mówi Vasileios Prombonas, kierownik działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej.

Podobnych miejsc, które zmuszają kierowców do wolnej jazdy i potęgują korki, jest w Trójmieście, niestety, więcej. Choćby nazywany przez kierowców "skocznią narciarską" przejazd tramwajowy na Węźle Grodecka. W Gdyni można wskazać fatalny stan nawierzchni na ul. Morskiej przed Estakadą Kwiatkowskiegozobacz na mapie Gdyni, jadąc w stronę Rumi.

Do tej grupy trzeba też zaliczyć nierówno ułożone płyty betonowe m.in. przy budowach dróg. Palców u rąk i nóg brakuje, by wytknąć wszystkie krzywo ułożone tego rodzaju nawierzchnie. Prym wiodą w tej kategorii: ul. Myśliwska, a także przejazdy między gotowymi odcinkami ul. Łostowickiej.

Opinie (143) 3 zablokowane

  • Kto projektuje te wszystkie przejazdy przez tory tramwajowe? Chyba jacyś niedouczeni panowie inżynierowie!

    Powinny posypać się ostre kary, ale ostre w wydaniu Gdańska = żadne!

    • 3 2

  • Muldy na wiadukcie Kliniczna

    Wczoraj pokonywałem ten odcinek specjalny jadąc z centrum w stronę ul. Hallera. Masakra.

    • 2 1

  • odkształcenie

    Odkształcenie nastąpiło w wyniku czasu i pod ciężarem przejeżdżających samochodów, a więc należałoby przeprowadzić remont zdjąć gumowy dywanik i dokonać wyrównania, wypoziomowania nawierzchni - być może zastosować mocniejszy grunt i nałożyć z powrotem dywanik

    • 3 0

  • przejazd przy zieleniaku (3)

    Śmieszne ze Zarząd Dróg i Zieleni zna problem i nic nie robi gdyby nie artykuł to pewnie dalej znaliby tylko problem. A może ktoś zainteresuje się ustawieniem świateł przy pomniku Trzech Krzyży, samochody jadące od strony ulicy Łagiewniki nie mogą skręcić w stronę Zieleniaka bo pojazdy jadące od Jana z Kolna blokują skrzyżowanie.

    • 34 2

    • To problem niezdyscyplinownych kierowców! (1)

      A nie sygnalizacji. Problemem tego skrzyżowania są dwie sprawy . Pierwsza to nie zsynchronizowane cykle dla kierunku do Marynarki Polskiej . Przy zielonym świetle przy pomniku zaraz zapala się czerwone na przejściu dla pieszych . Drugi problem to jeden pas dla skręcających w kierunku Wrzeszcza. Tu należy albo otworzyć most " żółty" albo utworzyć dwa pasy do skrętu w kierunku Wrzeszcza ( pas prawy tylko skręt w prawo , pas środkowy dla jadących w prawo i prosto).

      • 10 0

      • Masz racje

        to kierowcy nie przestrzegający przepisów powodują korki. Sam często korzystam z tego skrzyżowania (mieszkam obok) i widzę notoryczne łamanie zakazu wjazdu na skrzyżowanie bez mozliwości zjazdu z niego.
        A co dozagłębień, fakt ostatni się zrobiły ale nie na tyle aby zwalniać jakoś gwałtownie (pytanie czy wpłyneła na to budowa ECS - transport ciężkich wywrotek, budowano stadion wakozy tez tam jeździły) ale znając specyfikę tej części Gdańska to równie dobrze powodem może być penetracja wód gruntowych.
        Ale to nie zmienia powodu, że podstawowym powodem jest blokowanie skrzyżowania przez samych kierowców, zwłaszcza jak wjedzie ciężarowy który potrafi zablokować wszystkie trzy pasy. To samo się dzieje też przy żaku od strony pomnika Sobieskiego.

        • 9 0

    • Tam w ogóle jest to wszystko głupio rozwiązane

      dlaczego np. lewoskręt jest tam taki krótki? Jest tam kawał pasa zieleni, wystarczająco dużo miejsca żeby go wydłużyć, niechby chociaż tam płyty jumbo wrzucili, albo zrobili drogę gruntową - to już bardzo usprawniłoby tam ruch.

      • 6 0

  • przejazd tramwajowy to Małe piwo. Zróbcie drogę na trakcie sw. Wojciecha bo tam pod mostem to aż samochód fruwa

    • 3 1

  • Przy ZKM na Hallera jest przejazd tramwajowy krzyżujący się ze ścieżką rowerową - pękły tam tory i powypadała kostka brukowa. (1)

    Tramwaj jak jedzie, to spada na popękanych szynach i rozwala kostkę.

    • 7 0

    • Na Przeróbce, na najazdach na mos siennicki jest tak od długiego czasu. I wciąz nam tłumaczą, że możemy z tym żyć, że musimy jeszcze parę-paręnaście lat czekac na remont. I Wy przeżyjecie.

      • 2 1

  • Głupszego argumentu jeszcze nie słyszałem. W godzinach popołudniowych Podwale grodzkie stoi. Problem jest z wyjechaniem z Wałów Piastowskich i nie wiem co ma do tego przejazd jeżeli i tak wszystko stoi?

    • 8 2

  • Wreszcie zaczac wazyc ciezarowki

    I walic po 500 pln za 1 kg przeladowania.

    • 17 0

  • Nic z tego Budyn tnie remonty i inwestycje poczekacie chyba do 2050 roku

    Bo ważniejsze jest tkwienie w miejscu i przeszłości więc liczy się mauzoleum Solidarności i nocnik w Letnicy zwany areną (super nazwa na arenie była zawsze krew i śmierć bo była do spektakularnych mordów - chyba na taką rozrywkę liczą na Euro).

    • 16 2

  • To chyba nie widzieliscie krzywo ułożonych płyt na skrzyżowaniu Świętokrzyska // Łódzka...

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane