• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zagubieni na rondzie przy Auchan

Maciej Naskręt
24 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ci kierowcy, którzy jeżdżą przez rondo obok centrum handlowego Auchan na Kiełpinku zobacz na mapie Gdańska muszą teraz jeszcze bardziej uważać. Zmieniła się tam organizacja ruchu. Podpowiadamy jak uniknąć kolizji.



Jak oceniasz zmianę na rondzie przy CH Auchan?

Miejscy drogowcy postanowili zmienić nieco organizację ruchu na rondzie u zbiegu ul. Kartuskiej i Szczęśliwej. Klienci pobliskich sklepów, mieszkańcy, a także policjanci narzekali na dotychczasowe rozwiązanie, które potęgowało niebezpieczne sytuacje, bowiem kierowcy nie ustępowali sobie pierwszeństwa.

Tak było: kierowcy jadący od strony centrum, by przejechać przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym na wprost lub w lewo, zajmowali lewy (wewnętrzny) pas. Natomiast ci skręcający w prawo wybierali pas prawy.

Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek, albo od strony ul. Kartuskiej Południowej, gdzie wlot ma szerokość jednego pasa, kierowcy zajmowali prawy pas na rondzie do jazdy na wprost i w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy w lewo.

Tak jest: od kilku dni kierowcy nadjeżdżający od strony centrum i  zajmujący lewy pas muszą na rondzie pojechać w lewo. Natomiast z prawego pasa przed rondem możliwy jest przejazd prosto i w prawo.

Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek albo od strony ul. Kartuskiej Południowej, gdzie wlot ma szerokość jednego pasa, muszą zajmować prawy pas na rondzie do jazdy wyłącznie w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy prosto i w lewo.

Nowa organizacja ruchu na rondzie w Kiełpinku. Nowa organizacja ruchu na rondzie w Kiełpinku.
To nie jest jednak docelowa organizacja.

- Mamy już przemyślenia co do dalszej poprawy bezpieczeństwa ruchu na tym skrzyżowaniu. Rozważamy wprowadzenie dodatkowych znaków na samym rondzie. Sytuację bacznie obserwujemy, w razie potrzeby będziemy reagować - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Czytaj też: Będzie nowy wyjazd z Kiełpinka. Mieszkańcy czekali na niego kilka lat

Nie jeździjmy na pamięć

Problem w tym, że kierowcy są przyzwyczajeni do dawnej organizacji i jeżdżą na pamięć. Z tego powodu teraz dużo częściej dochodzi do sytuacji niebezpiecznych niż poprzednio.

Obecnie najczęstszym łamaniem przepisów na rondzie jest przekraczanie linii ciągłej, za co grozi kierowcom mandat w wysokości 100 zł i dwa punkty karne.

Gdańsk poligonem dla kierowców

Od pomysłów gdańskich drogowców na ronda może się - nomen omen - zakręcić w głowie. Powód? Stają się liderem w skali kraju w wytyczaniu rond, czyli skrzyżowań z ruchem okrężnym. I wcale nie chodzi o liczbę przebudowanych skrzyżowań, a o ilość odmian, jaka jest wprowadzana na nasze ulice.

Pozostaje mieć nadzieję, że miejscy drogowcy nie będą mieć ambicji w doścignięciu pomysłowości Franka Blackmora, autora projektu magicznego ronda w angielskim Swindon. Tymczasem możemy zapraszać kierowców z innych miast, by nabierali doświadczenia w jeździe po nietypowych gdańskich rondach.

Czytaj też: Gdańsk poligonem dla nowego typu rond

Magiczne rondo w angielskim Swindon. Magiczne rondo w angielskim Swindon.

Miejsca

Opinie (273) 4 zablokowane

  • To rondo jest banalnie proste (4)

    trepy nie patrza na oznakowanie i dlatego stwarzaja zagrozenie, Policja powinna codziennie wystawiac mandaty

    • 11 16

    • Banalnie proste jest na grafice w artykule (1)

      Ale grafika pokazuje tylko jak się na nim poruszać wjechawszy od takiej strony, gdzie jest wjazd dwupasmowy. Problem jest kiedy wjedziesz od strony, gdzie jest wjazd jednopasmowy, np. od osiedla Wiszące Ogrody i chcesz jechać w prawo.

      • 10 1

      • Malutkie rondo

        Na grafice rondo jest obszerne. W rzeczywistosci jest b. małe i co 1,5 metra musisz zmieniać pasy.

        • 0 0

    • To ciekawe, bo policja też zrobiła na tym rondzie pełne kółko rozpoznawcze, zanim się połapała gdzie musi pas zmienić, żeby zjechać...

      • 2 0

    • Jasne, każdemu mandat, aż dostawanie mandatów stanie się normą, a każdy będzie jeździł bez prawa jazdy (bo mu w końcu odbiorą). A Ty powinieneś dostawać codziennie mandat za samo życie.

      • 0 0

  • Zacznijmy od tego, że na rondzie nie ma czegoś takiego jak jazda prosto (1)

    Można zjechać pierwszym, drugim lub trzecim zjazdem.

    • 6 12

    • A nawet czwartym, piątym lub szóstym

      • 5 1

  • czekamy na wypadek

    • 5 3

  • Jadąc od ul. Szczęśliwej na wprost

    ciągle nie mogę zmieścić się w 'korytarzu przerywanej'... Tor jazdy wydaje się nienaturalny, jakby przerywana była za krótka.

    • 18 1

  • (2)

    Zwężyć to rondo do jednego pasa i problem się rozwiąże

    • 13 3

    • (1)

      Śmiech na sali. Zbyt duże wyzwanie dla ciebie? To kto ci dał prawo jazdy?

      • 0 2

      • Nikt, nie mogę zdac

        • 2 0

  • (3)

    Drogi Panie Macieju dopisuje pana do listy ignorantów. Zanim zabrał się Pan do pisania artykułu warto by było wsiąść w samochód i popróbować jak na tym rondzie się jeździ. A jak już się Panu nie chce jeździć to wystarczyło poczytać komentarze codziennie pojawiające się w raportach. Największym problemem tego ronda jest to, że ma ono 2 wjazdy dwujezdniowe i 2 jednojezdniowe. Nie da się zrobić z takiego skrzyżowania ronda turbinowego.
    Pańskie zdanie "Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek albo od strony ul. Kartuskiej Południowej, gdzie wlot ma szerokość jednego pasa, muszą zajmować prawy pas na rondzie do jazdy wyłącznie w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy prosto i w lewo." nie jest do końca prawdziwe, gdyż kierowcy jadący w prawo i w lewo muszą od razu zmienić pas zwewnętrznego na zewnętrzny. O ile dla jadących na wprost jest to logiczne to dla jadących w lewo jest to skrajnie nielogiczne i niepoparte żadnym oznakowaniem. Prowadzi to do konieczności wykonania dodatkowego okrążenia ronda lub, co jest częściej wybierane przez kierowców, przecięciem linii ciągłej. Więc drogi Panie nie pisz Pan, żeby nie jeździć na pamięć bo właśnie jeżdżenie na pamięć jest na tym rondzie konieczne. Wyjeżdżając z Wiszących Ogrodów i pamiętając, że trzeba zmienić pas w niespotykanym na żadnym innym rondzie miejscu, można to rondo pokonać zgodnie z przepisami i bez jeżdżenia w kółko jak debil. Gdańsk poligonem dla kierowców? Jakieś nieuki bez wyobraźni szafują naszym zdrowiem i życiem tylko by móc się pochwalić kolejnym rondem turbinowym? Które nawet rondem turbinowym nie jest.....

    • 49 2

    • Bardzo dobrze opisałeś problem

      • 24 0

    • Czekam na kolejny artykuł w tym temacie ze sprostowaniem

      i rzeczową analizą tego ronda. Nie może być tak, że portal, który ma oglądalność kilku milionów pisze takie brednie! To się w głowie nie mieści, aby wypisywać takie głupoty.

      • 8 0

    • Może paliwo się skończyło w służbowej Dacii?

      • 0 0

  • Czy wiadomo coś o istnieniu tablic F-10?

    Czy ich tam nie ma?

    • 2 2

  • Ehhh

    Osoba która posiada uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi to powinna być osoba odpowiedzialna, zdająca sobie sprawe z tego że ma do czynienia z pojazdem o dużej masie która może wyrządzić dużo krzywdy, to osoba która zawsze sugeruje sie znakami (nie pamięcią), to osoba która aktualizuje nowe przepisy które wchodzą w życie. Rozumiem, Nie jesteśmy robotami tylko ludźmi zdarzyć sie może pomyłka czy chwila zapomnienia ale nasi polscy kierowcy myślą zupełnie inaczej. Zdałem prawko reszte rąbać a co sie sie zdarzy to sie zdarzy trudno sie mówi. I tak właśnie podchodzi 70% zmotoryzowanych i oto są efekty i taka jest prawda, a może mniejsza połowa osób zmotoryzowanych posiada aktualny podręcznik z przepisami ruchu drogowego

    • 4 14

  • Jak ktos noe potrafi jezdzic na rondzie to sorry

    • 4 11

  • Remoncik

    Można gablote sobie naprawić za free

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane