- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-06 15:27
Brawo, idąc tym tokiem rozumowania pozbądźmy się urzednikow bo są zbyt kosztowni
a ich pomysły mało praktyczne, ktrotkowzroczne i zbyt drogie.
Kładka kosztowna to chcą się jej pozbyć... ech... ile jeszcze zniszczonych zostanie dobrych rozwiązań drogowych...ech...- 4 1
-
2017-12-05 14:15
...wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy... (5)
(Nie)sławne skrzyżowania równorzędne na pewno skutecznie uspokoją (sparaliżują) ruch na tej gł. arterii komunikacyjnej. Czyli demolka jak wszędzie. Brawo osły!
- 8 4
-
2017-12-05 16:35
to nie powonna być... (1)
...arteria komunikacyjna.
- 1 1
-
2017-12-06 13:16
A co powinno być? Zagroda ze świnkami czy twój ulubiony kurnik i obok Chińskiej rowerowni tani bar piwny?
- 0 0
-
2017-12-06 13:14
Dokładnie i na tacy podane :)
- 0 0
-
2017-12-05 14:43
Wystarczy spojrzeć jak uspokoili ruch w mieście, całe miasto nieustannie jest zakorkowane!
- 2 1
-
2017-12-05 14:29
Sama prawda!
- 0 1
-
2017-12-05 14:45
Auta i skrzyżowania w mieście przeszkadzają? (2)
To najwyższa pora wyprowadzić się na wieś! Jest dużo wolnych terenów dookoła...
- 6 4
-
2017-12-06 13:11
O właśnie!!!
- 0 0
-
2017-12-05 15:10
Szkoda pisania. Młotki i tak tego nie zrozumieją...
- 3 1
-
2017-12-05 08:58
Kokejne 3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie w Europie - ciekawostka inżynieryjna (3)
Miasto d la rowerów - pieszych zachować , na razie ! - automobilistów eksterminować ! Świat tylko dla cyklistów ! W Kambodży prawie się udało !
- 4 13
-
2017-12-05 09:05
dokąd migrują cykliści... (2)
...jesienią. Wczoraj widziałem jednego, a sporo jeździłem po mieście.
- 7 2
-
2017-12-05 18:10
do Kopenhagi (1)
- 1 0
-
2017-12-06 13:08
Na plac nieistniejącej kolorowej tęczy ;)
- 0 1
-
2017-12-05 23:39
MIeszkaniec (3)
Debile odczepcie sie od kładadki ! wyrmontujcie ją za kase jaka pochłonie rozbiórkę ! Naj bardziej idiotyczny pomysł to zrobić tam pasy i moze kolejne światła ? Setki dzieci biega bezpiecznie góra kłądka do togo windami matki z wózkami ! a Wy chcecie im dodać sposóbu na wpadnięcie pod koła ! A moze progi zwalniajace zamontujecie i mierniki predkoci ! kto ma w tym interes ?
- 8 3
-
2017-12-06 12:03
interes w utrzymywaniu limitu prędkości 50 km/h lub 30 km/h mają piesi
ale również i kierowcy: paradoksalnie limit 30 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego
- 0 2
-
2017-12-06 09:22
sam jestes debilem i własnie to potwierdziłęs
- 1 3
-
2017-12-06 00:18
100% Popieram - i mieszkam w okolicy!
- 5 0
-
2017-12-06 10:00
temat stary jak świat
Kładka w obecnej formie jest bez sensu, wystarczy w zupełności jedna nitka, bo głównie idzie się nią do tramwaju. Zrobienie przejścia z pasami to najgorszy wariant, bo trzeba by ograniczyć ruch i zrobić kolejne światła, a w pobliżu przy innych przystankach tramwajowych są przejścia podziemne
- 3 6
-
2017-12-06 09:42
Zabrakło najprostszego rozwiązania.
Zasypanie tuneli do poziomu zero, zrobienie dużego ronda z możliwie największą ilością przejść naziemnych - teren po zasypanych tunelach wypełnić budynkami z fasadą i mamy nowoczesne miejsce.
No i oczywiście zasypać pozostałe tunele na Zaspie!- 4 6
-
2017-12-06 01:00
nasi "bracia" Rosjanie juz stosowali ta POlityke burzenia starych obiektow w Gdansku! (1)
Widac ich POtomkowie skrzetnie kontynuuja te sama POlityke
- 6 3
-
2017-12-06 09:24
Porównujesz oszołomie zabytki starego Gdańska do komunistycznych budowli za PRLu?
- 1 2
-
2017-12-06 08:48
Ktoś pytał mieszkańców Zaspy o zdanie? (1)
czy znowu urzędasy Adamowicza wiedzą lepiej co ludziom potrzebne, a może wiedzą czego oczekuje developer w zamian za kilka apartamentów!
Nie obce nam takie praktyki znane ostatnio z Wa-wy o których sama prezydent miasta nic o wałkach nie wiedziała, biedulka, tak jak nasz PAN prezydent buahahaha.- 5 2
-
2017-12-06 09:21
takich idiotów jak ty niewarto pytac wystaczy przeczytac twoje chwalenie sie głupota
- 0 2
-
2017-12-06 08:40
jak się nazywa ten developer któremu ta kładka przeszkadza?
ten co ma te apartamentowce stawiać na pasie od strony dworca, to ten budimex od adamowicza?
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.