• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej Metropolitalna odkorkuje Osowę? Problemem jest stacja

Maciej Naskręt
17 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz stację Gdańsk Osowa.


Do końca XX w. miejsce to tętniło życiem, teraz hula tam tylko wiatr, a w poczekalni słychać wyłącznie tykanie zegara. To stacja Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska, na której zatrzymują się nieliczne pociągi. Sprawdziliśmy, czy budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przywróci jej świetność, a także kiedy stanie się ona ważnym węzłem przesiadkowym dzielnicy, do której dojazd samochodem to drogowy koszmar, głównie z powodu korków.



Na 28 czerwca zaplanowano oficjalne rozpoczęcie budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ma ona rozpocząć się wmurowaniem kamienia węgielnego przy terminalu T2 zobacz na mapie Gdańska na gdańskim lotnisku. Inwestycja obejmuje budowę 18-kilometrowej linii, która połączy dwoma torami Wrzeszcz i Osowę. Koszt to 716 mln zł. Inwestorem jest spółka samorządu województwa PKM, a wykonawcą konsorcjum firm Budimex i Ferrovial.

W Gdańsku powstanie ponadto osiem nowych stacji między Rębiechowem a Wrzeszczem. Natomiast w Gdyni, do czasu uruchomienia linii, ma zostać otwarty węzeł przesiadkowy Gdynia Karwiny. W późniejszym okresie ma być zrealizowany też przystanek Gdynia Stadion i peron Gdynia Wzg. św. Maksymiliana.

Budowa linii kolejowej PKM nie obejmuje jednak prac w rejonie stacji Gdańsk Osowa. Powód? Obiekt należy do spółek Skarbu Państwa. Torowisko, które jest częścią linii relacji Gdynia - Kościerzyna, to własność spółki PKP PLK. Natomiast 80-letnim dworcem zarządza spółka PKP Nieruchomości.

Czy budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przywróci świetność stacji Gdańsk Osowa i kiedy stanie się ona ważnym węzłem przesiadkowym dzielnicy?

Czy mieszkańcy Osowy skorzystają tłumnie z pociągów po uruchomieniu Kolei Metropolitalnej?

Nic nie zachęca mieszkańców Osowy do korzystania z kolei

Infrastruktura kolejowa na stacji Gdańsk Osowa pamięta lata 80. Brakuje m.in. parkingów, kasy biletowej, stojaków rowerowych, monitoringu, systemu sterowania ruchem, oświetlenia i toalety. Docierają tam dwa autobusy miejskie ZKM Gdańsk: linii 169 i 210.

- Największy ruch jest rano, gdy wozimy dzieci ze stacji do szkoły na ul. Wodnika. Jednak uczniowie schodzą się z okolicznych domów, a nie wysiadają z pociągów. Zresztą nawet chyba autobusy nie są skomunikowane z przyjeżdżającymi od strony Kaszub składami - powiedział nam kierowca autobusu, którego spotkaliśmy na pętli przed osowskim dworcem.

To tylko część powodów, dla których mieszkańcy Osowy, ale też miejscowości przyległych do granicy Gdańska, omijają stację szerokim łukiem. Wolą kupić samochód, albo po prostu korzystają z autobusowej komunikacji miejskiej.

Oferta przewozowa również nie jest bogata. Na stacji zatrzymuje się w ciągu dnia kilka pociągów w relacji do Gdyni, z których teoretycznie mogliby skorzystać mieszkańcy północno-zachodniej dzielnicy Gdańska.

Kolejarze na Osowej wyremontują torowisko

To pierwszy krok do poprawy infrastruktury na stacji w Osowej. Jest to część inwestycji, której głównym założeniem jest uzyskanie w wyniku przebudowy prędkości maksymalnej od 100 do 120 km/h na odcinku Kościerzyna - Gdańsk Osowa i do 100 km/h na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia. Tym samym, czas jazdy pociągów powinien ulec skróceniu o ok. 20-30 minut w zależności od taboru. Inwestor przewiduje, że dzięki inwestycji nastąpi poprawa stanu technicznego infrastruktury, jak również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Inwestycja kolejowa na Kaszubach zakłada kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 16,5 km, a także naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów - 1,6 km toru. Ponadto kolejarze przebudowują trasę na długości 60,3 km toru i lokalne wzmocnienie podtorza. Koszt sięga 86 mln zł.

Inwestycja ruszyła jesienią 2011 r. i ma zakończyć się pod koniec tego roku.

Uruchomienie PKM nie odkorkuje dojazdu z i do Osowy

Mieszkańcy Osowy nie powinni więc spodziewać się "cudu komunikacyjnego" po uruchomieniu PKM-ki w wakacje 2015 r. Do tego czasu nie zostaną poczynione żadne prace, które poprawiałyby dostęp do kolejowego szlaku i zachęciłyby mieszkańców do pozostawienia pojazdu przed domem.

Osowa liczy ok. 14 tys. mieszkańców, a ich liczba wciąż rośnie. Do osiedlania się w tej części Gdańska zachęcają, według naszego barometru, o ok. 1 tys. zł tańsze kwoty za m kw. mieszkania niż w takich dzielnicach jak: Przymorze lub Żabianka.

Zmiany na osowskiej stacji w latach 2014-2020?

Władze Gdańska planują zmienić krajobraz stacji w Osowej. Nie wiadomo dokładnie kiedy miałoby to nastąpić. Wszystko jest melodią przyszłości. Najpierw miejscy urzędnicy, wraz z PKM i PKP, mają zająć się przebudową samej stacji - czyli peronów i dojść.

Urzędnicy chcą ponadto zakupić teren od PKP w okolicach dworca i z kasy unijnej na lata 2014-2020 stworzyć tam węzeł komunikacyjny - parking z pętlą autobusową. Zarząd Transportu Miejskiego ma przeanalizować jak się w tej okolicy będą kształtować potrzeby transportowe po stworzeniu PKM.

Władze miasta nie wykluczają poprawy stanu niektórych okolicznych ulic lub też ich przebudowy.

Miejsca

Opinie (317) 7 zablokowanych

  • Jedyne miejsce, gdzie graniczą z sobą wszystkie trzy miasta Trójmiasta powinno być wizytówką Trójmiasta.

    • 9 2

  • Mieszkańcy Osowej zostali zwyczajnie nabici w butelkę! (11)

    Od początku mówiło się, ze PKM połączy dolny taras z Osową. Planisci zakładali, że mieszkańcy tej częsci miasta w liczbie ok 17 tys. (na rok 2015) będą generowali ruch na trasie. Wstepne plany zakładały, ze PKM przejedzie po torze, którym dowozone jest paliwo na lotnisko i w zwiazku z tym zakładano, ze w Osowej powstana 3 przystanki - przy Renku, obecna stacja i przy Kielnieńskiej tzw. Osowa Północ. Potem niepostrzezenie plany zmieniły się, PKM pojedzie przez dzikie pola Banina i okolic, włączy się do lini 201 Gdynia - Koscierzyna i ominie Osowę szerokim łukiem - bo obecny dworzec Gdańsk - Osowa jest na przeciwległym brzegu całej dzielnicy. Ul. Barniwicka jest w opłakanym stanie, brak kanalizacji, chodników i oswietlenia uniemozliwa bezpieczne dotarcie do dworca, układ komunikacyjny całej dzielnicy jest tak koszmarny, ze bardzo cięzko będzie tam uruchomic transport wewnątrzosiedlowy, którym można by dowieźć ludzi do dworca. Na park & ride w tej okolicy tez nie ma szans, z uwagi na brak rezerwy terenowej. Niestety propaganda zrobiła swoje i o projekcie PKM mówi sie jako łączącym Osowę z Wrzeszczem, co mija się z prawdą. Stąd śmiała teza, ze mieszkańcy Osowej zostali zrobieni w balona, a PKm będzie wozic powietrze!

    • 57 5

    • Mieszkańcy Osowej (4)

      całkowicie popieram ! Nie ma żadnej możliwości aby dostać się na Dworzec PKP w Osowej, bez własnego auta !

      • 11 0

      • (3)

        ...no można by jeszcze rowerem.
        ryzykując życie na Barniewickiej.

        Tylko po grzyba, skoro rowerem z tej okolicy dojeżdżam bezpośrednio Kościerską do Oliwy w 15minut w dół, a w 30 pod górę? OK, ktoś bez kondycji (brzuch i cellulit wyhołubiony w samochodzie) i sprzętu (na Kościerską potrzebne są oświetlenie, błotniki, amortyzatory, przerzutki) może by i skorzystał, ale jak by to było łatwe i przyjemne, a nie po Barniewickiej...

        Rzeczywiście wyrzucono forsę. Osowa dalej będzie się bujać samochodami. A Spacerową dało by się już dziś odkorkować, gdyby otworzyć ulicę Reja. PKM do tego niepotrzebne.

        • 4 2

        • uwolnić Reja ! (2)

          Absolutnie! Łapy precz od lasów Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego! Nie po to go tworzono by rozwalać te lasy!

          • 5 5

          • Reja już jest zamknięte (1)

            Ale bądź konsekwentny
            jak szaleć to szaleć, Arytmetyku!

            Chroń lasy wokół Reja:
            postuluj by tę drogę zaorać i posadzić drzewa
            zrobić rezerwat

            odciąć prąd i wywóz szamba z Zatoki Świń w Leśnej Polanie no i zakazać dojazdu do działek w Świemirowie.

            tych co tam wedrą się czymkolwiek silnikowym
            chocby to była hulajnoga z silnikiem elektrycznym
            ODSTRZELIWAĆ

            i co ty na to? idziesz na to?

            • 0 2

            • Zbyt radykalne z tym ostrzeliwaniem

              Ale reszta OK. Na razie wystarczy tak jak jest. Byleby nie otwierać Reja!

              • 1 1

    • brawo!

      za komentarz, to samo chciałem napisać, ale teraz to mieszkańcy Osowy (min. ja który mieszkam nieopodal Renku) nabiją PKM w butelkę... szkoda

      • 1 1

    • Prezydent Budyń przeczytał Twój tekst, bo widzę minusa.

      • 0 2

    • (1)

      a kto by ciągnął jakikolwiek trakt bliżej Osowy? Osowiacy solidarnie protestowali przeciwko przelotowym drogom ("ollabolla, jak to tak może być, taki hałas za oknem!"), a gdy pomysł budowy drogi upadł - protestują, że nie mają czym dojechać ("ollabolla, jak to może tak być, że nie ma dróg"). Wniosek jest prosty - żaden decydent nie będzie zbliżał się do Osowy na odległość splunięcia, bo zostanie opluty...

      • 2 1

      • Nie do końca prawda

        Wiele racji w tym jest ale przypuszczam, że jedni Osowianie narzekają, że mieliby hałas, a inni pewno, że trudno im dojechać. Choć prawdę prawisz, że każdy myśli wyłącznie o sobie.

        • 2 1

    • Osowa pozostawiona korkom

      popieram
      - jest teren przy Selgros oznaczony w planie pod węzeł integracyjny czyli pod park § ride ma około 2 ha leży na granicy z torami
      - po drugie drugi park § ride miał być przy Kielnieńskiej obok mostu w stronę Chwaszczyna
      - po trzecie PKM w ogóle pominęła przystanki w Osowie- wszędzie indziej zaprojektowano nowoczesne dworce

      zatem Osowa dzielnica ludzi prężnych, inteligentnych, dość zamożnych jest ... gdzie? Sami sobie odpowiedzcie Państwo, dziękuję

      • 0 1

    • post scriptum

      w dzisiejszym artykule o dojsciu ze stacji PKM do terminalu pojawia się utarty schemat, o którym pisałem wczoraj: cyt: "Zaraz za ulicą, przed frontowymi drzwiami terminalu T2, zostanie wybudowana stacja kolejowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Port Lotniczy", która powstanie jednocześnie z 18-kilometrową, dwutorową linią łączącą Wrzeszcz z Osową".

      Uświadomcie sobie w końcu, zanatujcie i zapamiętajcie raz na zawsze PKM NIE POŁĄCZY WRZESZCZA Z OSOWĄ!!! Osowa leży POZA trasa PKM!!!!

      • 0 0

  • Jaka spolka kolejowa zarzadza tam WC i oknami ? (1)

    kto jest prezesem WC na tych stacjach ?. Mysle ze warto stworzyc spolke i prezesa drzew nalezacych do koleji i wydzielic spolke do spraw srub na torach oraz stworzyc zarzad i najlepiej 30 prezesow powolac

    • 24 0

    • Uprzejmie informuję, że Prezesem firmy Toalety Dworcowe SA jest Pan Piotr Rzepychacz.

      A jego zastępcą Pan Wiesław Czesław Kret.

      • 1 0

  • czy ktoś zadał sobie trud i sprawdził, (2)

    jaki procent ruchu samochodowego generują rodzice dowożący dzieci do szkół i przedszkoli w dzielnicach odległych od miejsc zamieszkania?? Na moje oko to jakieś 20%. Co najmniej.
    Budowa szkoły- nawet jeśli miałaby ona funkcjonować przez powiedzmy 25 lat, jest per saldo o wiele tańsza niż koszty dojazdów i rozbudowy wiecznie zakorkowanych dróg.

    Tzw rejonizacja jest często absurdalna. Prosty przykład: gimnazjum rejonowe dla rozwijających się Wiszących Ogrodów i Kaliny to gimnazjum na szarej (poniżej Łostowickiej) a nie o wiele bliższe gimnazjum na Jasieniu.
    Szkoła podstawowa na Ujeścisku otwierana z wielkim hukiem przez panią Hall peka w szwach, ulice odległe o zaledwie kilkaset metrów już przepisano do innego rejonu.
    Takich przykładów jest całe mnóstwo.

    Żadna kolej i żadne autobusy tego nie rozwiążą- w listopadzie żaden rodzic nie wyśle 10 letniego dziecka autobusem do szkoły na godzinę 7.30, jeśli tylko może zawieźć je samochodem.

    • 36 0

    • rejony ? (1)

      Nie musisz wysyłać dziecka do szkoły zgodnej z rejonem.

      • 2 1

      • Nie muszę.

        Chyba że szkoła najbliżej miejsca zamieszkania jest przepełniona- wtedy kreatywny urzednik wymyśla takie kwiatki jak napisałem.
        Są naciski na te szkoły, by otworzyć tylko tyle oddziałów, ile jest dzieci z rejonu. I nie przyjmować dzieci spoza rejonu -szczególnie gdy to "podbiera" uczniów szkołom z dolnej części miasta.
        W końcu urzędnik wie lepiej, w której szkole powinno uczyć sie moje dziecko, prawda?

        • 3 0

  • Gdzie tam odkorkuje (33)

    Nowobogaccy i tak będą się wozić furami.
    To ich zasada - stój w korku, ale niech cię widzą.
    Co tam będą z "pospólstwem" jeździć.
    Świadomość tej grupy ludzi jest na poziomie bambusa.

    • 34 25

    • To komunikacja miejska w Gdańsku jest na poziomie bambusa. (11)

      Zwłaszcza ta z rozwijającymi się dzielnicami.
      lepiej stać w korku stojąc w autobusie czy siedząc w mniej lub bardziej wygodnym fotelu i słuchać radia?

      • 15 9

      • To stój sobie w korku.

        Ja jeżdżę skm i mam w d...e korki i tych co w nich stoją.

        • 11 1

      • Masz rację (9)

        Ale zauważ, że komunikacja ta wynika ze sposobu rozwoju owych nowych dzielnic. Osowa, to świetny przykład. Jedna, jednopasmowa ulica łącząca dzielnicę z centrum miasta. Zero pomysłu na kształt rozrastającej się w dużym tempie dzielnicy i brak logiki w tworzeniu ciągów komunikacyjnych.

        • 11 0

        • jak jedna i z jaki centrum? (8)

          Spacerowa jest jedna ale są też Słowackiego i WZ

          • 2 4

          • (7)

            i Reja.
            tylko usunąć szlaban i można jeździć.

            • 2 3

            • Nigdy! (6)

              Łapy precz od lasów Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego! Nie po to go utworzono, aby go niszczyć. Na szczęście mamy jeszcze lasy państwowe i on mają jeszcze coś do powiedzenia.

              • 4 4

              • (5)

                Jezdnia już jest ani jednego drzewa nie trzeba by wyciąć, nie trzeba by zamykać na czas udrożniania jej ani jednej istniejącej już drogi.

                Trzeba by tylko zburzyć święty spokój mieszkańców Zatoki Ubeckich Świń (Leśnej Polany).

                Czy opublikować tu nazwiska mieszkańców tej enklawy?

                Tymczasem, by naprawić Spacerową trzeba by ciąć ciąć ciąć i zamknąć ją na czas poprawiania. Już to ćwiczyliśmy...

                • 4 4

              • Nie ważne kto tam mieszka! (4)

                Leśna Polana to leśniczówka i mieszka tam leśniczy, no i może paru pracowników leśnych. Nie tylko ich spokój się zburzy, ale przede wszystkim spokój samej przyrody, którą ty masz gdzieś, a także turystów, korzystających z tej przyrody. A idąc twoim tokiem myślenia, wycięcie drzew na Spacerowej i tak nic nie zmieni, bo ludzi i samochodów przybywa, więc ciąć i tak trzeba będzie dalej i dalej i więcej, po to by ludzie wozili wygodnie swoje cztery litery. Najczęściej po 1 osobie w samochodzie. Nie tędy droga.

                • 6 2

              • (3)

                oj szkoda że się tu nie da wklejać zdjęć.
                pokazał bym jacy to pracownicy leśni

                • 1 1

              • Jakie to ma znaczenie kto to jest (2)

                I co to ma do ochrony lasów Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego?

                • 1 2

              • Takie, że polaczek nienawidzi każdego,kto ma lepiej ! (1)

                Rejem dać tranzyt na złość "ubekom"!

                • 1 0

              • polactwo:

                nie dać tranzytu Rejem na złość gupim frajerom z Osowej, z Oliwy i z Sopotu

                ptaszki to pretekst

                • 1 0

    • słuchaj, jeżeli czytam o problemach z zakupem biletu u kierowcy, oczyma.... (19)

      wyobraźni widzę cenę parkingu P+R i dodatkowo biletu, bo nie wydaje mi się aby mozna to było połączyc jak to ma miejsce w świecie, to jakoś mało mnie przekonuje do jazdy PKM, obym się mylił... Porównując ofertę biletów okresowych, nawet turystycznych np. w Berlinie, to oferta ZTM-u wypada blado, oj blado...

      • 2 0

      • (2)

        W Warszawie niby dali radę, jest parę piętrowych parkingów P+R które są friko jak masz jakiś choćby najcieńszy skasowany bilet metro=tramwajowy=autobusowy (takiego u nas nie ma). A jak nie masz biletu, to płacisz jak za żyto.

        I teraz na skutek tego sukcesu Warszawiacy robią se referendum, by odwołać HGW, bo woleli by chyba więcej różnych muzeum powstania: nasz ECS przy tym to pikuś.

        Nie dogodzisz. Tylko emigracja. :-(

        • 3 1

        • Nie radzę,chyba,że naprawdę daleko. (1)

          W Europie polactwa zatrzęsienie!

          • 1 0

          • wiem. też wróciłem. ale ja wróciłem jeszcze nim upadł Mur. ty pewnie ostatnio

            • 0 0

      • Przestańcie z tym zakupem u kierowcy (15)

        Jadę autobusem i na każdym przystanku spowalniacze kupują jeden bilecik. Każdy ma komórkę ale jak tym kupić bilet to się nie zainteresuje.

        • 6 4

        • (9)

          trzeba lobbować za zakazem handlu dla kierowców

          • 3 3

          • trzeba lobbować za brakiem głupoty i lenistwa... (4)

            lepiej mieć puszkę po herbacie Ulung i tam trzymać drobne, jak taryfiarz z lat '80-tych, czy normalną kasę fiskalną, która wyda bilet i reszte w im. kierowcy? Są miejsca w Europie, gdzie to funkcjonuje i nawet komunikacja miejska jeździ punktualnie, dasz wiarę?!

            • 3 0

            • (3)

              ja nie zrozumiałem. jesteś za puszką czy za fiskasą?

              • 1 1

              • Kasa (2)

                • 2 0

              • (1)

                OK, działa w PKS. Ale tam się nie zdarza, by na przystanku wsiadało na przykład czterdziestu ludzi, a to normalne w autobusie miejskim, a raczej mała liczba w tramwaju...

                ja wolał bym, by kierowca nie miał co kwadrans utarczki słownej w sprawie reszty. a drobniaki z kasy też by trzymał w puszce po Ulung, inaczej by mówił "ni mom wydać" dokładnie tak jak dziś.

                zakazał bym tych jaj. każdy ma komórę. ewent. ZTM powinno uczyć ich używać.

                • 2 0

              • wszystkie pkty informacji ZTM powinny za friko ustawiać ludziom telefony, uczyć kupować bilety telefonem. dziadków, młodych wykluczonych itd.

                no i mzkzg powinno mieć więcej rodzajów biletów. potrzebne czasowe, umożliwiające przesiadki, jak ZTM/ZKM za 3,60.

                • 0 0

          • ale w niedzielę, czy tak przez 7 dni? (3)

            • 0 0

            • 370 dni w roku juliańskim (2)

              Kierowca to kierowca. Tylko i aż.

              A kasjer to kasjer. Można zatrudnić takiego osobno, ale jeśli nie to kierowca nie powinien się rozpraszać.

              • 0 0

              • oj myślę, że kierowca przechodzi testy psychotechniczne i sprzedaż biletu podczas postoju (1)

                nie jest aż tak mocno absorbująca jak prowadzenie pojazdu. Zdajesz sobie sprawę, że nawet można wpuszczać pasażerów przednimi drzwiami przy kierowcy i CI pasażerowie okazują kierowcy bilet jednorazowy/okresowy albo kupują takowy u kierowcy i co najciekawsze na koniec - wszytko jeździ dość punktualnie.

                • 1 0

              • OK, przykładów na świecie jest dość, ale...

                ale u nas by wchodzili nie przy kierowcy, tylko przez wyjścia i co byś im zrobił?

                nie można skłonić pieszych, by nie chodzili po drogach rowerowych, a ty byś chciał by ludzie odróżniali przód od tyłu autobusa?

                • 2 0

        • Gdzie można kupić bilety ZKM - na odcinku pomiędzy obwodnicą a Jasieniem? (4)

          Odpowiedź: dopiero na Jasieniu.
          Masz odpowiedź nt sprzedaży biletów u kierowcy.
          To jest skandal, że w w sytuacji gdy nie ma możliwości zakupu biletów na przystanku, kierowca pobiera dopłatę za sprzedaż biletu a autobusie.

          • 1 1

          • Pobiera dopłatę? (3)

            Niestety nie, a by się przydało, bo jak jadę to codziennie te same osoby kupują i przedłużają mi podróż. Jakby zapłacili 2 zł więcej za bilet u kierowcy to:
            A) kupiliby sobie na zapas
            B) kupiliby miesięczny
            C) byliby frajerami

            A tak tracą normalni pasażerowie, a zyskują lenie.

            • 3 1

            • (2)

              nie marudź, w PKS-ie jakoś kierowca sprzedaje biletu i nie ma sprawy. W niektórych krajach w ogóle obowiązuje wsiadanie przednimi drzwiami do wszelkich środków komunikacji i nie ma problemu gapowiczów.

              • 1 2

              • W tych samych krajach bilet jednorazowy u kierowcy kosztuje 70% drożej kupiony u kierowcy (1)

                niż np. wychodzi tygodniowy,albo bilet zakodowany na karcie przedpłaconej

                • 0 0

              • Bilet okresowe zawsze jest tańszy niż jednoprzejazdowy.

                Np. W Berlinie u kierowcy kupisz nawet bilet turystyczny kilkudniowy z rabatami, tylko ulotki i mapki odbierano w punkcie turystycznym

                • 0 0

    • Zgadzam się poza tym, że nie tylko nuworysze się tak zachowują,

      ale większość Polaków, ba, większość ludzi w ogóle. Nowobogaccy są prostu świeży i bardziej widoczni.

      • 1 1

  • (2)

    Jak mieszkańcy Osowy mają korzystać z tej nowej kolei? Przesiadac sie po 3 razy w drodze do pracy? DOjada do Wrzeszcza i co dalej.

    • 24 3

    • We Wrzeszczu linia ta połączy się z istniejącą obecnie , więc pociągi pojadą do Gdańska Głównego , lub do budowanego dalej Gdańsk Śródmieście

      • 4 0

    • nic, płacz

      • 2 0

  • Czeska Praga - parking przy podmiejskiej stacji metra - 80 gr za dzień ! (6)

    Jeżeli nie będzie parkingu na 500 - 800 samochodów, 1000 rowerów to będzie lipa. Pracuję w Gdyni, 1200 m od dworca. Ale w Osowie mam 1900 m, samochodu nie ma gdzie postawić, z rowerem jeszcze gorzej bo nie będzie go po powrocie. Nawet jak się uprę i wybiorę jeden z 3 rannych pociągów to wychodzi mi:
    23 min dojście
    3 min zapas (bywa że pociąg jest wcześniej)
    20 dojazd
    14 min dojście
    razem godzina.
    z parkingiem przy dworcu było by 40 minut czyli całkiem OK
    Samochodem do Gdyni mam przeciętnie 35 minut.
    W Pradze na peryferyjnych stajach są parkingi z opłatą 10 koron gdy okaże się bilet z metra.

    • 29 0

    • Ta wypowiedź tylko potwierdza, że nie stworzono systemu komunikacyjnego. Są jedynie działania wybiórcze - bez szczegółowych (3)

      • 4 1

      • do Osowianina (2)

        Dlaczego nie bierzesz roweru DO pociągu? Ok, rozumiem, ze nie chcesz płacić za przewóz roweru, rozumiem, też nie jestem bogaty.

        Ale dlaczego nie sprawisz sobie składaka? Wtedy zamiast 20 minut w Osowej i 15 w Gdyni będziesz miał 7 minut w Os i 4 w Gd. Odpada ci czas parkowania, a choć dochodzi czas składania i pakowania do pokrowca, możesz to już robić czekając na peronie, a nawet już w pociągu!

        Nim SKM dorobiło się taryfy zero na rowery, tak właśnie robiłem. A nie miałem szybko składanej Stridy tylko wolno składany i duży po złożeniu Wigry3, ale jak rower był w worku, to legalnie to był bagaż, nie podlegający dodatkowej opłacie...

        Nie mnóż trudności, tylko szukaj rozwiązań, życie będzie zdrowsze, łatwiejsze i przyjemniejsze...

        • 3 1

        • Składaki nie są lansiaste (1)

          • 0 0

          • Składak to Pelikan i składak to Paratrooper

            wielu znasz biedaków co jeździ Stridą?
            wielu znasz nienowoczesnych, co jeździ Bromptonem?
            Wielu znasz takich, co ma Dahona i noszą lumpexy?

            Też wolę mieć wybór. Polskie prawo nie przewiduje wyboru, a wiele krajów Unii ma ścieżki które nie są obowiązkowe i takie które są. PoRD trzeba zmienić. I zmienimy. Powolutku.

            • 0 0

    • Jeżeli nie będzie parkingu na 500 - 800 samochodów, 1000 rowerów to będzie lipa. (1)

      A dlaczego? A jak będzie odpowiednio 300 i 500 miejsc to źle? Jak wszystkie z tych miejsc będą wypełnione to będzie b. dobrze.Jak nie będą to nie ma co szarpać się na 800/1000.

      • 0 1

      • parking P&R jest jak szpital zakaźny
        lepiej jak jest wielki i stoi pusty
        niż jak jest za mały i przepełniony

        pociesz się że rządzący szpitalami
        też tego nie kumają

        • 2 0

  • bez przystanku pkm na kielnienskiej nie odkorkuje.

    swoja droga uwielbiam ten prowincjonalny klimat dworca pkp osowa:-) jak gdzies na wakacjach:-]

    • 22 0

  • Na czuja, jak zwykle robić wszystko na czuja

    Nic tak pięknie nie wygląda jak układ komunikacyjny zza biurka urzędnika.
    A może tak zbadać (a potem przeanalizować) potrzeby komunikacyjne mieszkanców Osowy, gdzie jeżdżą i w jakich godzinach, jakie ponoszą koszty, a potem budować alternatywną ofertę jaką może dać im PKM, atrakcyjną pod względem dostępności, czasu podróży drzwi-drzwi i ceny. Tak to się robi w cywilizowanych krajach. Najpierw się bada a potem buduje.
    Ja stara Kassandra przewiduję, że w samozadowoleniu mieszkańcom zaproponuje się badziewie, potem się urzędnicy i politycy na nich obrażą i przywalą ograniczenia w korzystaniu z samochodu, nie dając żadnej realnej alternatywy. Polandia po prostu.

    • 15 0

  • Sztuczne podziały

    Z tekstu wynika, ze problemem są rózni własciciele terenów. Są różni, bo sztucznie pokawałkowano PKP, aby było wielu prezesów i łatwiej przejmować mniejsze organizacje. Skutki wdrozonych pomysłów gdańskich liberałów z KLD, którzy jak panowie L., B. i inni mają w głowach XIX wieczny kapitalizm i 'moralnosc' typu 'pierwszy milion trzeba ukraść"... Pytanie tylko komu...
    25 lat (od 1989) mineło, żeby ktos poszedł po porozum do głowy i zechciał modernizować publiczny pasażerski transport kolejowy...

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane