• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna kładka dla pieszych w Gdyni

Michał Sielski
14 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Budowa kładki pozwoli zlikwidować przejście, które blokuje ruch aut na ul. Chwarznieńskiej. Budowa kładki pozwoli zlikwidować przejście, które blokuje ruch aut na ul. Chwarznieńskiej.

Kolejną kładkę dla pieszych zamierzają wybudować władze Gdyni. Nie będzie ona tak okazała, jak ta w Redłowie, ale za to wyposażona w windy. Stanie nad ul. Chwarznieńską.



Kładka dla pieszych to dobry sposób na korki?

Kładka wybudowana zostanie nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Przejście dla pieszych przez ul. Chwarznieńską w tym miejscu zobacz na mapie Gdyni jest bowiem mocno uczęszczane. W godzinach szczytu powoduje to korki, bo ruch na ulicy jest bardzo duży. Jeżdżą nią mieszkańcy Chwarzna, Wiczlina, jest to także połączenie z obwodnicą.

Kierowcy od lat postulowali, by wybudować tam tunel dla pieszych, ale w budżecie nigdy nie było na to pieniędzy. W tegorocznym także nie ma, ale jest inny pomysł.

- Tunelu nie zbudujemy, bo na taką konstrukcję jest tam po prostu za ciasno. Inną sprawą byłaby konieczność przekładania wszystkich podziemnych sieci i związane z tym problemy. Również z tego względu byłoby to rozwiązanie za drogie - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Nie oznacza to jednak końca marzeń o płynnym ruchu. Miasto planuje bowiem zrobienie nad jezdnią kładki. W tym wypadku gęsta okoliczna zabudowa jej nawet pomoże. Schody będą bowiem dość strome, więc z obu stron przejścia zbudowane zostaną windy. To ważne, bo tuż obok znajduje się Dom Seniora, z którego korzystają mieszkańcy Witomina, a także Chwarzna.

Po wykonaniu kładki, która pojawi się najwcześniej w 2013 roku, przejście dla pieszych zostanie zlikwidowane, a przy drodze pojawią się barierki, które mają skutecznie uniemożliwić przebieganie przez jezdnię tym, którym będzie się "spieszyło".

Opinie (218) 4 zablokowane

  • (6)

    Może zamiast kładki zainstalować dwa komplety: katapultka i materacyki. Będzie taniej.

    • 119 20

    • a 50 m dalej jest przystanek z którego staruszki tabunami przebiegają przez ulicę pomiędzy samochodami (5)

      i co ta kładka da? Chyba, że przesuniemy kładkę w okolicę przystanku ale ja nie wiem czy stado baranów uda się nauczyć przechodzenia przez jezdnię.

      • 8 6

      • hmm, widzę teraz, doczytałem, że będą barierki (1)

        i windy będą... ale czy przystanek zostanie tam gdzie był? Na górce? Bardzo niedobre miejsce.

        • 0 0

        • mam, seniorzy przechodzą bo idą na przystanek (nic innego tam nie ma)

          to walnąc im ten przystanek na górce, tak jak ten drugi. Tak czy siak one musza być obok sienie, żeby obie strony po kładce chodziły a nie biegaly po jezdni.

          • 0 0

      • Jesli znikną debilne światła na których pieszy czeka 2 minuty... (2)

        Lub tez światła na których pieszy ma czerwone równolegle do samochodu który ma zielone to problem rozwiąże się sam

        • 3 0

        • hej, mów powoli (1)

          chcesz powiedzieć, że to niedobrze, że jak pieszy ma czerwone to samochód ma zielone?

          • 2 3

          • a może odwrotnie, jak pieszy ma zielone to samochód ma czerowne :)

            • 1 2

  • A może obniżyć w tym miejscu jezdnię o 4,5m? (1)

    Takie rozwiązania też się stosuje. Stopniowo obniżyć jezdnię na odcinku ok 300m. Wymagałoby to budowy murów oporowych po obu stronach jezdni, ale sama kładka mogłaby być już lekka, tylko do ruchu pieszego. Windy wymagałyby ciągłej konserwacji i nadzoru i jak znam życie jedna z dwóch byłaby stale zepsuta. Puszczenie ruchu samochodowego dołem byłoby może droższe na początku, ale potem tańsze. Nie bez znaczenia byłaby też wygoda dla pieszych. Poruszaliby się tylko na jednym poziomie, a to nie bez znaczenia, zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych.

    • 12 3

    • Te windy będą na jednej linie

      Tak jak pochylnie na Kanale Elbląskim. Czyli wystarczy korba i emeryt sam się wciągnie.

      • 1 0

  • juz to widze jak dziadkowie z domu seniora

    beda przechodzic kladka. Zycze powodzenia. Stepa znow nie wie co mowi.Masakra.

    • 3 2

  • chyba lepszy byl by tunel, kladki blokuja transport wielkogabarytowy, ktorego mamy w trojmiescie za duzo

    ale nic sie nie da z tym zrobic, wiec chyba lepszy tunel. Ale tak czy inaczej dawajta mosty, tunele, kladki

    • 1 3

  • drogi na Zachód

    Już w latach 60 ub. wieku na Studium Wojskowym zwracano uwagę, że ze względu na brak dróg przez wzgórza morenowe,w razie wojny, nie była by możliwa ewakuacja Gdyni w stronę Zachodu. Nic się od tej pory nie zmieniło, oprócz tego, że nie ma Paktu Warszawskiego tylko jest NATO i taka ewakuacja jest bardziej prawdopodobna.

    • 0 1

  • na Karwinach niech zrobią....

    • 0 1

  • "Nie oznacza to jednak końca marzeń o płynnym ruchu." (7)

    Nie ma szans na płynny ruch, jeśli nie na opisanym przejściu, to na następnych światłach się przyblokuje. Kasa będzie wywalona w błoto.

    • 37 17

    • następne światła są dopiero kilka km dalej i jest tam rozjazd na 3 pasy (6)

      zarówno w stronę Centrum, jak i Wiczlina, więc nic się nie przyblokuje. Uważam że to akurat dobry pomysł aby zlikwidować to przejście, ruch w tym miejscu robi się coraz intensywniejszy, a dużo starszych ludzi z domu opieki przechodzi tam na autobus. Nie wiem tylko czy winda to najszczęśliwszy pomysł, przepustowość takiej windy raczej nie rzuca na kolana, a jak się zepsuje, to staruszki będą się musieli przez długie miesiące wspinać po stromych schodach...

      • 10 5

      • Dokładnie,dalej jest już prawie wjazd na obwodincę. Więc lepiej niech tam stoją niż na Chwarznieńskiej (1)

        • 0 4

        • Za wyjazdem z lasku masz światła a korek już za pętlą .

          • 1 0

      • kładka jest dobrym pomysłem ale...

        Potrzebna jest również zatoczka autobusowa. Bez tego pożądany efekt będzie niewystarczający.

        • 1 1

      • jak windy się nie sprawdzą to może później zamontują ruchome schody i będzie po problemie

        • 0 0

      • kilka kilometrow w strone obwodnicy ale..

        najgorsze ze przed tym glownym skrzyzowaniem co opisujesz w strone centrum, zapomniales o swiatlach przy przystanku kilka metrow wczesniej.

        • 1 0

      • o to dobrze świadczy o um że tak dba o mieszkanców że przejście jest kilka km dalej

        • 4 1

  • Witamy w Gdyni - mieście dla samochodów (10)

    Nie no, to jest jakiś dowcip.

    Kładka nad JEDNOPASMOWĄ ulicą W ŚRODKU OSIEDLA? Ulicą, która nie jest żadnym tirolotowym tranzytem, tylko zwykłą dojazdówką do jednej dalszej dzielnicy (Chwarzno-Wiczlino)? I jeszcze moje ukochane windy, które przez 2/3 czasu będą pewnie zepsute, albo zasikane przez żulię (jak windy na perony SKM).

    To teraz czekam na kładki nad Władysława IV, Morską i Aleją Zwycięstwa. A co, jak wszędzie, to wszędzie. Gdańsk planuje likwidację przejść podziemnych i zastąpienie ich naziemnymi na Podwalu Przedmiejskim (dwupasmowej drodze przelotowej), a Gdynia buduje kładki po osiedlach.

    Czy mi się dobrze zdaje, że na Wiczlinie mieszka Szczurek? To by wiele tłumaczyło.

    • 23 14

    • kolejna bzdura....

      naucz sie czytac ze zrozumieniem:
      ta droga jest niezwykla dojazdowka - po pierwsze Chwarzno-Wiczlino to dzielnice rozwojowe, gdzie nastepowac bedzie dosc gwaltowny wzrost liczby mieszkancow. druga sprawa - to rowniez droga laczaca centrum z obwodnica....
      jak emeryci nie beda sikac do windy to bedzie czysta.

      • 3 2

    • ooooch jak mało znasz Gdynie!

      Ul. Chwarznieńska prowadzi w kierunku obwodnicy , ale równiez a moze przede wszystkim - do nowej dzielnicy miasta, która jest w trakcie rozbudowy - Chwarzno-Wiczlino, czyli tzw. Gdynia Zachód. Dla ok. 30-40 tys. mieszkańców. Tylko ktos, kto nie dojeżdża ta ulica do i z pracy moze bagatelizowac range tej inwestycji. Korki, które sie tu tworza w godzinach szczytu, a takze poziom niebezpieczeństwa dla pieszych, którzy zniecierpliwieni oczekiwaniem na swiatło zielone po prostu wchodza pod pedzące samochody - sa doprawdy mocnym argumentem na rzecz budowy kładki.
      Malkontenci marusza, ale fakty sa jakie sa. Oby nam tylko ze złosci wind nie psuli. Bo dla nas beda one bardzo bardzo wazne.

      • 3 0

    • Jęczyduszo! Tamtędy prowadzi droga na Obwodnicę.

      Jest ich niewiele, więc każda jest arcyważna. Lepiej aby z innymi rodzajami dróg krzyżowała się bezkolizyjnie.

      • 3 2

    • Jedna dalsza dzielnica?! (4)

      Przecież to jest droga na obwodnicę!

      • 3 6

      • (3)

        Droga dla kogo? Jadąc od południa do centrum Gdyni do zjazdu masz dwupasmową Chwaszczyńską-Wielkopolską, właśnie po to zaprojektowaną. Jadąc od północy w ogóle nie wjeżdżasz na obwodnicę, tylko jedziesz od razu Morską. Jest to owszem połączenie z obwodnicą, ale tylko dla mieszkańców Witomina, a więc taka sama lokalna ulica jak np. Witomińska poniżej cmentarza. Na niej też chcesz kładki stawiać?

        • 3 6

        • (2)

          No to w takim razie muszę Cię rozczarować, bo całkiem sporo osób pcha się Chwarznieńska na obwodnicę. Stań na Chwarznie, przy wjazdach na obwodnicę, i sam to poobserwuj.

          A porównanie Witomińskiej z Chwarznieńską jest niepoważne. Chwarznieńska kumuluje Małokacką, Kielecka i Witomińską.

          • 1 3

          • (1)

            To, że komuś myli się droga dojazdowa do osiedla z tranzytem, to nie znaczy, że mamy to sankcjonować budując bariery dla pieszych (zaraz przy domu spokojnej starości, no ludzie). Trasy dojazdowe dla dalekobieżnego ruchu obwodnica-śródmieście są zaplanowane i zbudowane i Chwarznieńska nią nie jest.

            Sam jesteś niepoważny pisząc, że Chwarznieńska kumuluje te trzy ulice. Byłoby tak, gdyby na Witominie nikt nie mieszkał, ale większość ruchu na Małokackiej, Kieleckiej i Witomińskiej to dojazd Witomino-centrum. Kładki buduje się nad obwodnicami, autostradami, drogami ekspresowymi, gdzie ty tu widzisz Chwarznieńską? To jest i będzie JEDNOPASMOWA ulica, a więc właśnie taka jak Witomińska czy Warszawska nie jak Śląska.

            Rozumiem, że kiedy winda się zepsuje (a zepsuje się szybciutko, nie ma obaw, za często obserwuję windy przy peronach SKM) to będziesz pierwszy chętny do ładowania się z babcią i wózkiem na plecach przez kładkę?

            • 7 5

            • Poddaję się. Ja widzę jak jest a ty pisz, co uważasz.

              • 0 3

    • niestety gdańsk nigdy nie zlikwiduje tej tragicznej ulicy bo nie po te se zbudował za ciężkie miliny autostradę w centrum (Armii Krajowej) - raczej z uporem głup[ka będzie te ulice w nieskończoność poszerzał co oczywiście nie da żadnego efektu (proste sprzężenie zwrotne - szersza ulica - więcej samochodów i tak dalej)

      • 4 0

    • Aha, żeby nie było, że trolluję za Gdańskiem - ten też ma mnóstwo za uszami, jak choćby likwidacja przejścia przez Grunwaldzką koło Miniatury czy brak wytyczenia ciągu dla pieszych podczas przebudowy Słowackiego. Ale jednak takiej akcji jak tutaj to nie kojarzę.

      • 8 1

  • a zatoczka?

    w pierrwszej kolejnosci powinni zrobic zatoke dla autobusow a potem myslec o kladce

    • 3 0

  • A kiedy kolejka linowa na Si Tołers (2)

    Toby była impreza ...

    • 3 3

    • jest w planach ! (1)

      z Kamiennej Góry !

      • 2 0

      • I dalej na Oksywie z przystankiem nad dworcem morskim .

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane