• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne cuda w Trójmieście

(boj)
8 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł. Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł.
Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej... Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej...
Najpóźniej we wrześniu drogowcy zabiorą się za budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. A za dwa lata - choć dziś to brzmi jak sen szaleńca - w Gdańsku ruszy budowa linii tramwajowej na Morenę. Wszystko dzięki pieniądzom z Brukseli.

Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.

Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.

Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.

Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.

Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.

Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
(boj)

Opinie (111) 10 zablokowanych

  • BĘDZIE ŻLE, BĘDZIE KOREK, BEDZIE TRAGICZNIE - NAPRZÓD MALKONTENCI Z PORTALU JUZ ZACZNIJCIE NARZEKAC JAK STRASZNIE BEDZIE,ODDAJMY TE PIENIADZE JEŻDŹMY BRUKIEM ( ACH BRUKIEM NIE BO TEZ TRZEBA POŁOŻYc)
    SMIAŁO NIE ŻALOWAĆ SOBIE MARUDZIĆ MARUDZIĆ MARUDZIĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • "Coś Ci się pokićkało. Nie mogło tak być jak piszesz, ponieważ i w mojej szkole P.Adamowicz był gosciem w 1998 i mówił o rozpoczęciu budowy Słowackiego a także dalszym etapie budowy trasy WZ. O ile się orientuję słowa dotrzymał, natomiast o żadnym tramwaju wówczas mowy nie było.

    Autor: były uczeń gdańskiej szkoły "

    Hehe może w twojej szkole mowił co innego. Ja pamietam dokładnie co mowił w mojej szkole i nie znaczy to ze mi sie cos pokićkało bynajmniej. także wcale nie masz racji mowiąc ze nie mogło być tak jak ja pisze. Byłeś w mojej szkolew 1998 roku na rozmowie z Adamowiczem? Wątpię...

    • 0 0

  • Powiesić za jaja

    panów dysydentów, którzy tymi wszechremontami zgotowali nam ten los. Obecną komunikację tramwajową niech szlag trafi. Tak się składa że korzystam z lini nr 10. Nie dość tego że kursuje co 20 minut to jeszcze w godzianch szczytu albo się spóźnia albo wcale nie przyjeżdża. Niech pan Adamowicz i spółka lepiej nie wchodzi mi w drogę.

    • 0 0

  • Tramwaje...

    Witam!

    Jakiś czas temu, jadac przez Morenę myslałem, że faktycznie brakuje tam linii tramwajowej bo miejsca jest spor, choć nie wiem teraz jaką trasę zaproponowano. Dobrze, że się o tym mówi. Mam andzieję, że, skoro kasa z Unii realnie zaczyna być wykorzystywana, ten projekt zostanie zrealizowany szybciej niż tramwaj na Chełm.

    Co do tego ostatniego, to obsługiwać tę linię będą nowoczesne, zakontraktowane niedawno tramwaje niskopodłogowe. Ma ich być trzy. Zależnie od tego dokąd pobiegnie ta linia (podejrzewam, że zostanie na Chełm wydłużona 2 i/lub 6), okaże się czy to wystarczy (raczej za mało składów) czy trzeba będzie wrzucić tam coś jeszcze.

    Pozdrawiam!

    • 0 0

  • NIech wszelkimi możliwymi sposobami eliminują z Gdańśka

    jak najwiękrzą ilość tych śmierdzących Diesli "pierdzących" w autobusach zarówno tych starych jak i nowych!! Kupują nowe autobysy z klasycznym silnikeim Diesla, debilizm do potęgi n-tej!! NIech kupują z instalacją LNG, jak to robi się w zachodniej Europie, tylko niedouczeni amatorzy myślą, że jak starego Ikarusa zamieni się na nowego Man-a, to już jest ekologicznie he he!! Poprostu ciemnota!!!

    • 0 0

  • do jj

    Coś Ci się pokićkało. Nie mogło tak być jak piszesz, ponieważ i w mojej szkole P.Adamowicz był gosciem w 1998 i mówił o rozpoczęciu budowy Słowackiego a także dalszym etapie budowy trasy WZ. O ile się orientuję słowa dotrzymał, natomiast o żadnym tramwaju wówczas mowy nie było.

    • 0 0

  • Jak ze środka Sopotu jest 10 minut spacerkiem do rogatek miasta

    to sobie można chodzić piechotą. W Kartuzach też wszyscy dymają z kapcia.
    Niestety, takie rozwiązanie nie sprawdza się w dużych miastach.

    • 0 0

  • tramwaj wydaje sie w warunkach gdańskich rozwiązaniem idealnym, bo położenie torowiska, to nie budowa nowej drogi...
    w gdyni pokusiłym się o osobny pas ruchu dla autobusów i trolejbusów, bo w gdańsku, to raczej zapomnieć
    moja opinia o komunikacji gdańskiej jest pozytywna, nieciekawie sie robi w godzinach szczytu kiedy z powodu "korków" cały misternie szyty rozkład jazdy bierze w łeb....
    a teraz na koniec sopoćkowo:-)
    wicie u nas to sie wszedzie chodzi z buta:-) miło, że gdynia uruchamia jeszcze jedną linie trolejbusową do sopotu
    za młodu pamietam tramwaj linii 7 jeżdżący z oliwy do sopotu i podwożący do autobusu do ZOO
    ZKM mógłby pomysleć o uruchomieniu w sezonie linii z sopotu dolnego do ZOO....

    • 0 0

  • ludziska kochane

    to wszystko to kiełabasa wyborcza, takie dyskusje na necie dają tylko możliwość politykom zerknięcia co komu dalej trzeba obiecywać, powiedzmy sobie szczerze, że i tak nikt z nich nie ruszy palcem aby coś z tych obietnic zrealizować... no chyba, ze sami sobie przy tym nabiją kasy do kieszeni ;-)

    • 0 0

  • "buahahaha! Ciekawe w którym miejscu?????
    na żądanie w kierunku Wrzeszcza na wysokości nowego apartamentowca
    buahahaha!buahahaha!buahahaha!buahahaha!"

    tam autobusy stają 2-3 razy dziennie rzeczywiście bardzo to przeszkadza buahahahahahahahaha!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane