- 1 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (140 opinii)
- 2 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (133 opinie)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (503 opinie)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (303 opinie)
- 5 17-letni złodziej paczek zatrzymany (181 opinii)
- 6 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (77 opinii)
Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają
Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.
- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.
Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik
W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.
- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"
Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy
Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.
Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową
Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.
Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2020-01-10 12:09
Ja bym chcial zeby reklamy byly w stylu cyberpunka
- 2 0
-
2020-01-10 12:49
Reklamy a betonowe fundamenty
Pod większość billboardów wylano betonowy fundament. Czy właściciele zabiora je ze sobą czy zdemontują wyłacznie słupy?
- 13 0
-
2020-01-10 13:25
nareszcie.
Gdyby mogły jeszcze zniknąć szpetne, metrowe, metalowe płoty na przyklatkowych małych trawniczkach. Płotoza panuje na Pomorskiej. Tak się gospodaruje pieniędzmi w Spółdzielni Osiedle Młodych.
- 5 0
-
2020-01-10 13:36
Reklamy to rak! Powinny zostać również usunięte z radia i telewizji.
- 7 2
-
2020-01-10 14:11
Porozrzucane złomy reklamowe
Jak to się ma do porozrzucanych wszędzie po Gdańsku zdezelowanych Trabantów i Wartburgów, oklejonych reklamami jednego ze sklepów komputerowych? Te samochody powinny zniknąć, jak tylko się pojawiły. Zastawiają miejsca parkingowe, szpecą, często ograniczają widoczność, podejrzewam, że dla środowiska też nie są zdrowe - płyny, rozpadające się gumy i plastiki...
Właściciel, Pan PK, powinien dostać karę za te wszystkie lata, przez które samochody tak stoją.- 7 0
-
2020-01-10 15:19
A w Gdyni po staremu (1)
Jak w tytule
- 4 2
-
2020-01-10 16:19
W tytule jest napisane,że już znikają
a w Gdyni nie znikają.
- 3 0
-
2020-01-10 15:31
Najwyższy czas, że w ostatnich dniach wzdłuż al. Jana Pawła II usunięto kilka dużych reklam.
Często reklamodawcy celowo niszczyli drzewa przy JPII i uszkadzali korony drzew i krzew, bo zasłaniali ich reklamy. Na Zaspie powinno drzewa i krzewy się cenić nie tylko ze względu na ich właściwości przyrodnicze i klimatyczne, bardzo ważne dla mieszkańców jest także ochrona przed hałasem, spalinami, itd nie tylko kryterium piękna. Badania, udowadniają, że drzewa okaleczone, deformowane brzydkie, zniekształcone lub zamierające - ratują w jakiś sposób siebie nawzajem, choć w takiej sytuacji działają na mieszkańców depresyjnie.
Ostatnio wykonano remont schodów na kładkę JPII/Rzeczpospolita i chwała za to. Niestety ciężki sprzęt transportowy i fachowcy przy okazji zniszczyli parę dorodnych drzew i dziesiątki krzewów, a materiały zalegają obok przejścia do dziś.- 6 0
-
2020-01-10 15:53
Wreszcie. Może takimi małymi krokami uda się zaprowadzić porządek w Polsce. Ucieszyła mnie ta wiadomość.
- 4 0
-
2020-01-10 16:24
Na kogo w ogóle to działa?
- 2 0
-
2020-01-10 16:29
Najlepiej zeby tez znikaly spoty wyborcze radnych samorzadnosci, kt. zaraz rezyguja z mandatu, bo wola cieple posadki
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.