• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Błagam... zróbcie coś ze Słowackiego...

    • 0 0

  • Gładko,równo

    Nadal niewiem czy są w Magistracie projekty poprawiające przepystowość dróg w samym mieście,tunele,skrzyżwania bezkolizyjne itp.Można przeboleć remonty i korki,ale co w przyszłości(chyba totalny paraliż)

    • 0 0

  • Do CBA - donoszę w Gdańsku bea łapówki za remont

    drogi przed dworcem PKP. Remont 800m miał trwać 24-mce, minęło 30mcy i nie ukończono, a podpisano oddanie do użytku, po co?? aby wykonawca wcześniej dostał państwową kasę na wypłatę prowizji!!! jak inaczej można to wytłumaczyć????

    • 0 0

  • po remoncie jest gorzej !!! (1)

    to co działo się popołudniu 01.10.2007 w centrum to było coś, czego dawno nie widziałem. wszystko co mogło stać, stało!!! a w trakcie remontu ruch wszędzie odbywał się płynie ... ciekawe czy komuś to da do myślenia?

    • 0 0

    • no wlasnie...

      a ja juz myslalem,ze to moje przewidzenia....tez mi sie wydaje,ze jak byly objazdy to bylo plynniej i mniej korkow...zobaczymy co dalej..

      • 0 0

  • usprawnienia? (2)

    jesli zrobili tak samo jak w strone wrzeszcza wydzielajac pas "BUS" z jednego z dwoch pasow, ktorymi mozna bylo wczesniej skrecac w strone stoczni to gratuluje pomyslu...teraz rano na jedynym pasie do skretu w prawo pod stocznie jest tlok a pas dla autobusow jest pusty (bo jest nikomu niepotrzebny-i tak nalezy ustapic pierwszenstwa pojazdowi komunikacji publicznej wlaczajacemu sie do ruchu z przystanku w terenie zabudowanym-co dodatkowo nasi kierowcy MZK egzekwuja nawet kosztem zepchniecia stojacego juz wczesniej obok nich pojazdu). No chyba,ze chodzi tu o mandaty za lamanie przepisow przez kierowcow, ktorzy i tak jezdza pasem dla autobusow... nie jechalem jeszcze pod dworcem po remoncie ale zastanawiam sie czy i tam usprawnienie polegalo na zabraniu jednego pasa ruchu samochodom osobowym?tak dalej projektanci Gdanska...w taki sposob to my do Europy nie dojedziemy-a przynajmniej nie przez centrum Gdańska-utkniemy w korkach.

    • 0 0

    • kierowco z gda (1)

      pas ruchu dla autobusów to podstawa, zreszta twierdzę, że opis nowego rozwiązania znasz tylko z opowieści leniwego frustrata - napewno tamtędy nie przejeżdżałeś. Pas dla autobusów kończy się wraz z wjazdem na parking wielopoziomowy, pas ruchu dla skręcających do N.Portu zaczuna się 50 metrów dalej.

      • 0 0

      • zadowolony kierowco-nie pisze o warszawie bo bylem tam az kilka tygodni temu, ale o centrum gdanska ktorym jezdze codziennie

        niestety codziennie tamtedy jezdze jesli chodzi o trase w kierunku stoczni...pas 50 metrowy nic nie daje bo korek na pasie do skretu w prawo jest z reguly az do prokuratury wiec niedaleko starego zaka...
        ...z calym szacunkeim do "frustrata" niestety nie czytalem jego opowiesci..
        co do BUS-nie wiem czego to podstawa bo stojace w korku samochody na pasie skretu do stoczni nie sa w stanie przepuscic autobusow jadacych prosto lub zawracajacych pod dworzec,a takich troche-szczegolnie rano- jest...
        ..z twojej wypowiedzi wynika,ze to raczej ty nie jezdzisz tamtedy (nawet ok 6-6.30 jest juz tragedia) albo po prostu jedziesz lewym pasem prosto na wrzeszcz...

        • 0 0

  • Jak sie przyzwyczaić? Po remoncie jest TOTALNE DNO !!! Niech ten remont się nigdy nie skończy !!!

    • 0 0

  • jak to można wytłumaczyć?

    A co tu tłumaczyć? ludzie muszą się przyzwyczaić do nowej organizacji ruchu, ot co.

    • 0 0

  • i zaczęly się korki

    jak tylko otworzyli wyremontowane skrzyżowanie na hucisku to zaczęły się jeszcze większe korki niż były podczas remontu jak to można wytłumaczyc?

    • 0 0

  • Droga otwarta a korki jeszcze większe

    Remont się zakończył i ... wjazd od strony Warszawy zajmuje kilkadziesiąt minut. Cały dzień (poniedziałek) jeden korek. Może warto by zastanowić się nad jakimś sensownym ustawieniem sygnalizacji ? Żeby zakończenie remontu pogorszyło warunki jazdy to nie lada sztuka.

    • 0 0

  • Kiedy kolejny remont? W czsie remontu korki były mniejsze, to co się dzisiaj rano działo na Trakcie czy Podwalu Przedmiejskim..., dawno nie widziałem tam taki8ch korków.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane