- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (172 opinie)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Trójmiasto zrywa współpracę z rosyjskimi miastami
Gdańscy radni jednogłośnie przegłosowali w czwartek uchwałę ws. zerwania relacji z miastami partnerskimi z Federacji Rosyjskiej. Gdynia przyjmie podobny dokument tego samego dnia, popołudniu. Sopot idzie w ślady sąsiadów i zapowiada, że też wycofa się z partnerstwa z rosyjskim Peterhofem.
- W związku z bezprecedensowym atakiem zbrojnym Rosji na niepodległą Ukrainę, który stanowi zagrożenie życia i stabilności nie tylko Ukrainek i Ukraińców, ale również zagraża pokojowi i bezpieczeństwu współczesnej Europy, zaproponujemy Radzie Miasta Gdańska i prezydent miasta Gdańska zakończenie współpracy z miastami partnerskimi Gdańska w Rosji - Kaliningradem i Sankt Petersburgiem - zapowiadała w specjalnym oświadczeniu Agnieszka Owczarczak, przewodnicząca gdańskiej RM.
"Nie zamykamy się na współpracę w przyszłości"
Uchwała rozwiązująca współpracę instytucjonalną z miastami Kaliningrad i Sankt Petersburg oraz formalne relacje z władzami innych miast obszaru Federacji Rosyjskiej, została przegłosowana na sesji w czwartek, 3 marca. Poprali ją wszyscy radni.
"Nie zamykamy się na współpracę w przyszłości, ale warunkiem powrotu do niej musi być uznanie przez Rosję niepodległości Ukrainy i powrót do szacunku dla wolności i demokracji" - podkreślono w uchwale.
Na sesji przyjęto też oświadczenie ws. wsparcia Ukrainy.
Gdynia też zrywa współpracę
W czwartek o godz. 17 rozpocznie się nadzwyczajna sesja Rady Miasta Gdyni.
Podczas niej radni zerwą partnerstwa z rosyjskim Kaliningradem i białoruskimi Baranowiczami. W obradach udział weźmie konsul generalny Ukrainy w Gdańsku Oleksandr Plodystyi.
Po ich zakończeniu, o godz. 18, odbędzie się wiec poparcia dla Ukrainy.
Sopot oficjalnie kończy współpracę z Peterhofem
- Sopot nie utrzymuje kontaktów partnerskich z miastem Peterhof od momentu pierwszego ataku Rosjan na Ukrainę w 2014 r. Od tamtego czasu nie zrealizowaliśmy żadnego wspólnego projektu. Całkowicie potępiamy niczym nieusprawiedliwiony atak na Ukrainę i stoimy na stanowisku, że na Rosję powinny zostać nałożone wszelkie możliwe sankcje na wszystkich możliwych polach - mówi Izabela Heidrich, rzeczniczka sopockiego magistratu.
Czytaj też:
Województwo pomorskie wypowiada umowy z obwodem kaliningradzkim
Symboliczny gest ma nastąpić 10 marca.
- Uchwała o zerwaniu współpracy z miastem Peterhof będzie przedmiotem dyskusji na najbliższej sesji rady miasta. Wierzymy, że radni podejmą taką decyzję - mówi Heidrich.
Peterhof (wcześniej znany też jako Petrodworec lub Pietrodworiec) to miasto w zachodniej Rosji, nad Zatoką Fińską, w zespole miejskim Sankt Petersburga. Zostało założone w roku 1709 jako rezydencja cara Piotra I.
Opinie (327) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-03 10:18
Opinia wyróżniona
Peterhof jest piękny. Jakby wyszły na ulice rosyjskich miast miliony a nie 70 tys to byłby efekt. U nas potrafi się (36)
Sto tysięcy skrzyknąć w parę godzin, oni też mogą. 12 mln ludzi w Moskwie. Gdyby wyszła na ulice połowa, 6 mln ludzi wyniosłoby ta ekipę z Kremla i koniec pieśni. Potrafili zrobić rewolucję październikowae, potrafią też to. Są to wręcz winni reszcie świata za lata terroryzowania wszystkich. Muszą tylko chcieć, zrozumieć, że muszą, też dla swojego dobra. Przecież to schizofrenia ten układ wrogich obozów. Jest tylko dobry dla cara chcącego wiecznie rządzić.
- 120 19
-
2022-03-06 07:47
A jak Kosowo oderwano od Serbii wszyscy milczeli
Obiektywnie Dombas i Lugansk to 85 % ludność rosyjska wschodnia Ukraina jest prorosyjska to jak z terenami Śląska i powstania Polska też pomagała slazakom aby połączyli się z Polską. Jak Kosowo Amerykanie pod groźbą bombardowania Belgradu odłączyli od Serbii nikt nic nie mówił taka ironia losu.
- 0 0
-
2022-03-05 11:10
jest piekny
Musze sprostowac, rewolucje pazdziernikowa zorganizowali i oplacili zydki amerykanskie i tak samo jest z ta woja na ukrainie, nie musialo jej byc.
- 0 0
-
2022-03-04 07:54
Nie musza chcieć i nie chcą, większość popiera obecny rząd. (1)
- 1 0
-
2022-03-04 08:55
Jak u nas.
- 1 0
-
2022-03-03 17:23
(5)
Nie, Rosjanie się nie skrzykną, nie wyjdą na żadną ulicę.
Terror ZSRR przetrącił temu społeczeństwu kręgosłup i naród rosyjski nie jest zdolny do protestu.
Każdy tam ma poczucie że protest to śmierć w łagrze.
Zmiany gabinetowe w ZSRR zawsze były robione przez przybocznych władcy przy wsparciu armii i to jest jedyne co może obalić Putina.
Nie ulica, nie zagranica.- 2 1
-
2022-03-03 23:39
Zauważ, że młodzi Rosjanie urodzeni po 1990 roku mają teraz 30 lat, rosyjscy dwudziestolatkowie wychowali się bardziej na internecie, Netflixie, Youtobe niż Archipelagu Gułag - ale zasadniczo masz rację, niestety.
- 0 0
-
2022-03-03 17:57
Morderca dzieci i kobiet putin nie jest sam,popiera jego 58,8% ruskich,chory przywódca i chory naród. (3)
Rad Gdańska zrobiła bardzo dobrze,żeby ruskie zastanowili się dlaczego inne społeczeństwa tak ich traktują i zaczęli normalnie myśleć,a nie przez pryzmat- " ja mogę być głodny,ale rosja musi być wielka".
- 4 3
-
2022-03-03 18:53
(2)
Nie mamy żadnego prawa do poczucia wyższości. U nas połowa głosuje na innego konserwatywnego nacjonalistę. Jest krótszy, więc wojnę prowadzi "tylko" z kobietami.
- 2 1
-
2022-03-03 23:52
(1)
Mimo braku mojej sympatii wobec obecnych rządzących w Polsce, to jednak trudno o porównanie z Rosją. Rosjanom imponowało to, że Putin był oficerem NKWD - a przecież chyba nie ma tam rodziny, która nie doświadczyła skutków czystek czy aresztowań, Ale i tak byli za nim. Rosja ma złą sytuację gospodarczą od 2014 roku (wystarczy sprawdzić PKB i
Mimo braku mojej sympatii wobec obecnych rządzących w Polsce, to jednak trudno o porównanie z Rosją. Rosjanom imponowało to, że Putin był oficerem NKWD - a przecież chyba nie ma tam rodziny, która nie doświadczyła skutków czystek czy aresztowań, Ale i tak byli za nim. Rosja ma złą sytuację gospodarczą od 2014 roku (wystarczy sprawdzić PKB i porównać) - ale im się nie chce spojrzeć w dane, które publikuje ich własny urząd statystyczny. Niestety - jak było w jednym polskim filmie - bo to jest "naród w d*pę biorący"
- 1 0
-
2022-03-04 08:07
Owszem, trudno o porównanie z Rosja, z Rosjanami, blado wypadamy na każdym polu.
- 0 1
-
2022-03-03 16:20
Trole ruskie tego nie rozumieja oni najlepiej czuja sie pod pasem szaleńca
- 4 0
-
2022-03-03 13:50
Oni mają tylko jedynie słuszną telewizję, (5)
jedno radio, jedną gazetę (różne winiety nie przeszkadzają, by przekazywały te same zakłamane komunikaty) - podporządkowane jednej partii i wodzowi. Skąd mają brać prawdziwe informacje? Żal mi ich...
- 3 2
-
2022-03-03 23:54
Mówisz głównie o babuszkach z rosyjskiej prowincji, które odbierają tylko państwową telewizję i cieszą się że za putina emeryturę dostają co miesiąc, jak mała by ona nie była. Ludzie z dużych miast mają internet, kanały satelitarne, zachodnie samochody, elektronikę, wakacje w ciepłych krajach i w miarę dostatnie życie. Teraz wiele z tego stracą.
Jest jakaś nadzieja na zmiany mentalne, aczkolwiek... trudno w tej chwili przesądzać co z tego wyjdzie.- 2 0
-
2022-03-03 16:41
Nie mają internetu? (3)
- 2 1
-
2022-03-03 23:49
(1)
Mają, ale część stron jest zablokowana. Ponadto trzeba pamiętać o barierze językowej, nawet alfabet jest przeszkodą. Nielicznym chce się szukać informacji w innych językach.
- 2 0
-
2022-03-04 08:06
Brzmi znajomo.
- 0 0
-
2022-03-03 16:47
Tak, po polsku szczegolnie czytaja.
- 1 0
-
2022-03-03 11:30
Zbrodnie przeciw ludzkości się nie przedawniają,Rada Miasta Gdańska powinna przygotować oskarżenie ruskich za mordy na ludziach (2)
Ruskie aresztowali rosyjskie dzieci,za protest przeciwko wojnie. Na Ukrainie mordują dzieci.
- 7 0
-
2022-03-04 08:04
Owszem, zbrodnie się nie przedawniają. (1)
Czas się zatem do jednej przyznać, głupio tak negować swoje zbrodnie na narodzie, który teraz pozwala Wam czerwono czarne szmaty na polskich balkonach wieszać. Swoją droga my już niżej upaść nie możemy, Ukraina za kilka tygodni, oczywiście już w innych granicach itd, wywali tryzub z symboli narodowych, tymczasem wszyscy banderowcy osiedla się w
Czas się zatem do jednej przyznać, głupio tak negować swoje zbrodnie na narodzie, który teraz pozwala Wam czerwono czarne szmaty na polskich balkonach wieszać. Swoją droga my już niżej upaść nie możemy, Ukraina za kilka tygodni, oczywiście już w innych granicach itd, wywali tryzub z symboli narodowych, tymczasem wszyscy banderowcy osiedla się w Polsce i jeszcze pomoc dostaną. Niemal cały ten nazistowski element znajdzie się u nas, a my nadal będziemy udawać, ze to przecież tylko uciśnione kobiety i dzieci.
- 1 2
-
2022-03-04 16:38
Jeszcze ciebie kagebowcu nie aresztowali?
- 0 0
-
2022-03-03 10:38
(6)
Ty jesteś taki bezmyślny, czy taki podły?! Rosja jest krajem zamordystycznym, za złożenie kwiatów trafia się do pierdla. Władza się tam od lat brutalizuje, a poczucie strachu wsrod Rosjan rosnie. Moze ty pojedz protestować, skoro tyle masz odwagi? Bialorusini oststnio protestowali, sklerozę masz? Nie pamietasz jaki był tego koniec?
- 16 6
-
2022-03-03 23:47
(1)
Do Ukraińców na Majdanie strzelano. Do protestujących Polaków strzelano w 1956, w 1970... Nie usprawiedliwiaj Rosjan, bo nie tylko oni żyją w zamordystycznym kraju. Ale bądźmy szczerzy - to oni albo popierają swojego cara, albo są całkowicie bierni.
Wobec Białorusinów jestem pełen podziwu za protesty, oni choć próbowali. Rosjanie nawet tego nie robią, a dokładnie robi to tyko garstka.- 6 0
-
2022-03-04 07:59
Tak ciężko uwierzyć, ze Rosjanom podoba się dbanie o interes Rosji?
- 0 2
-
2022-03-03 23:20
A jakie inne wyjście widzisz? Inne narody mają zmieniać Rosjanom czy Białorusinom ich własne kraje? - To tak, jakby "Solidarność" zrobili nam Niemcy, Hiszpanie, Francuzi... Można pomagać, na różne sposoby - ale nie można zrobić tego za nich.
Tysiące Rosjan trafiło do więzień, teraz, tylko za to że wyszli na ulice - bez okrzyków, transparentów, czegokolwiek - mimo tego wychodzą kolejni, z pełną świadomością tego, co ich też prawdopodobnie spotka - ale inaczej się nie da.- 2 0
-
2022-03-03 19:41
W Rosji ruski troll za napisanie takich bzdur wg.
swojego nowego prawa miałby 15 lat gułagu. Ten kraj to dno.
- 1 1
-
2022-03-03 10:41
Wypad. Zmień pracę lepiej. (1)
- 0 13
-
2022-03-03 10:50
Bot.
- 3 0
-
2022-03-03 10:27
(8)
Racja ale jak dotrzeć do nich z tym przesłaniem? Jak rozbić beton w mózgach?
- 18 3
-
2022-03-03 10:42
(5)
Autokracje mają swój cykl, ta kiedyś runie, ale nie jest jeszcze na tym etapie. Polecam świetną wczorajsza chyba analizę na Foreign Affairs: The beginning of the end of Putin? Na razie musimy podtrzymywac kontakt z rosyjskim sołeczeństwemi za wszelką cenę. Tak jak zachód podtrzymywał z nami w latach 80-tych.
- 8 0
-
2022-03-03 17:27
(4)
tu jest istotna różnica że społeczeństwo polskie ma bunt we krwi.
Za PRL były co chwilę zrywy - 1956, 1970, 1980.
Stymulowanie oddolnych zmian u nas miało i ma sens, bo to polskie społeczeństwo obaliło PRL.
W Rosji takie zmiany przebiegają inaczej - Putina może obalić tylko ktoś z jego przybocznych, przy współpracytu jest istotna różnica że społeczeństwo polskie ma bunt we krwi.
Za PRL były co chwilę zrywy - 1956, 1970, 1980.
Stymulowanie oddolnych zmian u nas miało i ma sens, bo to polskie społeczeństwo obaliło PRL.
W Rosji takie zmiany przebiegają inaczej - Putina może obalić tylko ktoś z jego przybocznych, przy współpracy generałów. W Rosji władzę wymienia się za pomocą puczu.
I to co może zrobić zachód w tej chwili, to wytypować jakiegoś obecnego "Gorbaczowa' i ewentualnie pomóc mu zabić i wskoczyć na stołek po Putinie.- 6 2
-
2022-03-03 18:49
Polskie społeczeństwo nie obaliło PRL, obalił ją kapitalizm. Co więcej, nie było analogii między PRL a ZSSR w swobodach obywatelskich. A precyzyjniej, to był zawsze najlżejszy barak obozu. Ludzie z innych demoludów przyjeżdżali tu film amerykański zobaczyć. Miało to przełożenie na owe strajki i protesty. W tym samym czasie w ZSRR nie miały się szansy odbyć.
- 3 1
-
2022-03-03 17:47
Zachód nie musi i nie powinien nikogo wytypowywac. W Rosji jest wystarczająco dużo światłych ludzi. (2)
Nikt na zachodzie nie powinien się w to mieszać. Zagrożenia militarnego ze strony NATO nie ma i to kłamstwo musi upaść. USA nigdy nie zaatakowały by Rosji. Generał Szojgu na pewno to wie
- 6 2
-
2022-03-04 07:57
USA nigdy, bo USA robi to łapkami swoich psów, oj przepraszam, rękami swoich wasali.
- 1 2
-
2022-03-03 20:00
Dokładnie
I taki człowiek nawet jest, siedzi uwięziony przez Putina, Navalny. Ma on bardzo duże poparcie oddolne właśnie, wielu zwolenników w Rosji, ale ludzie się boją. Navalny mówi o demokratyzacji Rosji, o rozliczeniu reżimu putinowskiego, o odkłamaniu historii i uwolnieniu archiwów historykom z całego Świata, czyli o swoistym katharsis Rosji. Jest pro
I taki człowiek nawet jest, siedzi uwięziony przez Putina, Navalny. Ma on bardzo duże poparcie oddolne właśnie, wielu zwolenników w Rosji, ale ludzie się boją. Navalny mówi o demokratyzacji Rosji, o rozliczeniu reżimu putinowskiego, o odkłamaniu historii i uwolnieniu archiwów historykom z całego Świata, czyli o swoistym katharsis Rosji. Jest pro europejski. Demokratyczna, normalna Rosja potrzebna jest bardzo Polsce, z relacjami podobnymi do naszych relacji z Niemcami, jak i Światu, również że względu na rosnące w siłę, coraz bardziej dominujące gospodarczo Chiny.
- 4 0
-
2022-03-03 10:32
Każdy robi co może. Tak jak Sopot. (1)
- 5 7
-
2022-03-03 10:42
Nie, Sopot szkodzi Ukrainie.
- 8 21
-
2022-03-03 09:46
Opinia wyróżniona
(30)
A moze by tak, zamiast w szale rwac partnerstwa, wystapic do zaprzyjaznionego miasta z propokojowa odezwa? Zasypac zaprzyjaznione instytucje lawina wiadomosci, ze jestesmy przeciwko wojnie? Wymyslic cos kreatywnego, tak, zeby przekaz dotarl do Rosjan, a nie lał wody na młyn Putina, że "zachód nas nienawidzi"?
- 121 39
-
2022-03-04 08:08
Ale my nie jesteśmy przeciwko wojnie, my do niej dążymy.
- 1 0
-
2022-03-04 00:05
no ale przecież my ich nienawidzimy ...
więc po co te kolorowanie ? taka prawda, zresztą innej rady na nich nie ma ...
- 1 0
-
2022-03-03 23:54
Sam możesz to robić - wystarczy dać komentarze pod rosyjskimi filmami, na profilach FB rosyjskich instytucji. Więc rusz się, wiele pracy to nie kosztuje. Ja choć próbuję.
- 1 0
-
2022-03-03 23:04
To nic
Nie da, oni się boją
- 1 0
-
2022-03-03 18:20
Co to da?
Przeczytają ale oni są zastraszani gdyby cokolwiek chcieli zrobić a poza tym od lat karmieni są propaganda jak Niemcy byli karmieni propaganda w latach 30 za Hitlera i wierzą w te brednie Putina tak jak Niemcy wierzyli hitlerowcom
- 2 1
-
2022-03-03 15:58
Brawo dla odważnych !!! (10)
Gardłować to my w Polsce potrafimy ale wymyślić coś by doprowadzić do rozwiązania problemu to wygodnictwo, sobiepaństwo oraz głowa w przysłowiowy piach.
- 2 1
-
2022-03-03 18:02
Wypowiedzenie partnerstwa dla ruskich miast jest krokiem konkretnym. (4)
- 1 1
-
2022-03-03 18:11
(3)
Jest krokiem godnym niepanujacego nad swoimi emocjami dziecka.
- 1 5
-
2022-03-03 18:31
Nie rozumiesz przesłania,szkoda. (2)
Społeczeństwo,chce pokazać innemu społeczeństwu swój sprzeciw przeciwko ruskiemu faszyzmowi,ludobójstwu, 58,8% ruskiego społeczeństwa popiera swojego zwyrodnialca prezydenta, może coś sprawi,że zaczną myśleć
- 3 1
-
2022-03-03 19:05
(1)
Nie, społeczeństwa nie zmieniają zdania od takich gestów. Uważam je za histeryczne. To jest środkowy palec slash trzaśnięcie drzwiami i tak zostanie odebrany. Obejrzyj video Ukraińców i Rosjan siadających dziś do stołu negocjacyjnego. Jest poruszające. Przyjrzyj się jak podają sobie ręce, każdy każdemu, uważnie, żeby nikogo nie pominąć. To są dla mnie prawdziwi bohaterowie.
- 1 4
-
2022-03-03 23:59
Rosyjskie władze oficjalnie pokazują pogardę Ukraińcom i ukraińskiej armii. Nie patrz na te gesty - posłuchaj wypowiedzi rosyjskich polityków czy choćby ich wezwań, by "nacjonalści i faszyści się poddali". A informacja o zerwaniu współpracy z Kaliningradem włącznie z jej uzasadnieniem (swoją drogą - odważny był ten, kto to tam zamieścił) już do tamtejszych Rosjan trafiła.
- 2 1
-
2022-03-03 16:47
Macron rozmawiał dziś Putlerem 90 min (3)
W podsumowaniu usłyszał od Puta, że "pokojowa operacja na Ukrainie" bedzie kontynuowana, aż osiagną swoje cele.
I że Macron źle mówił w swoim przemówieniu do Francuzów...
Skubany gad jeszcze ma czas oglądać zachodnie przemówienia- 3 0
-
2022-03-03 17:30
(2)
Od poczatku bylo jasne, ze Putin chce zmienic wladze na Ukrainie. W kazdym razie dla mnie, wynikalo to z jego retoryki. Mialam jednak nadzieje, ze nie zrobi tego frontalnym atakiem, tylko zajmie Donbas i doprowadzi do jakiegoś kryzysu, ktory zmiecie Zelenskiego.
- 2 0
-
2022-03-03 18:27
Zelenski jest bohaterskim prezydentem bohaterskiego narodu, Putin w swoim szaleństwie unicestwia siebie i swój naród. (1)
Szok dla wszystkich,że coś takiego się dzieje,każdy chyba się szczypie w rękę i sprawdza czy to jest prawda czy jakiś horror science-fiction. Faszyści i ludobójcy rosjanie,mordercy dzieci w XXI wieku. Takie sytuacje przed tysiącami lat były znane wśród neandertalczyków. Drugim takim faszysta jest Łukaszenka.
- 4 1
-
2022-03-03 18:53
Trzecim Bush.
- 0 3
-
2022-03-03 16:12
W tej chwili absolutnie najwazniejsze jest wstrzymanie ognia.
- 2 0
-
2022-03-03 10:08
słowa i pokojowe gesty nie docierają do Rosjan. Tylko siła (7)
.
- 15 6
-
2022-03-03 11:13
Mają silniejszego Boga, nasz nic nie może, każe kochać wrogów. To sarkazm, bo Bóg jest jeden dla wszystkich. Ale boli to, że wojną a nie przyjaźnią żyjemy.
- 1 1
-
2022-03-03 10:27
Nie docierają, bo brak dostarczycieli. (4)
Zamiast popisywać się swoją mądrością, zacznij dostarczać wiadomości do Rosjan.
- 6 4
-
2022-03-03 16:43
Radio Wolna Europa i Glos Ameryki (1)
Powinny zacząć nadawać
- 3 0
-
2022-03-03 23:56
Mają własny kanał na Youtube - ale jest już chyba zablokowany w Rosji. Nadaje m.in. "Radio Swoboda". Program Pierwszy Polskiego Radia nadaje wiadomości po białorusku na falach długich - bez problemu można ich wysłuchać np. na terenie Białorusi. Ale... trzeba chcieć.
- 0 0
-
2022-03-03 12:53
(1)
Nie da rady mają wszystko poblokowane.
- 5 0
-
2022-03-04 00:09
niw do końca, jest sposób
wchodzisz na dowolne miejsce publiczne, w dużym mieście, w opinie google.
piszesz neutralną opinię, lekko zaniżasz. w pierwszych akapitach odnosisz się do ocenianego miejsca. w kolejnych piszesz neutralnie, opis sytuacji i relacjonujesz sprawy. bez agresji, informujesz prosząc aby sami spróbowali poznać prawdę dalej.- 0 0
-
2022-03-03 10:18
Ten gest nie świadczy o sile, tylko o bezradności.
- 11 4
-
2022-03-03 10:07
(5)
Namaluj to kredką na chodniku. Na pewno rosjanie się opamiętają.
- 17 18
-
2022-03-03 10:16
(4)
Sopot właśnie namalował na chodniku kredką środkowy palec. Rosjanie uciekli w popłochu.
- 7 2
-
2022-03-03 10:34
Idi na... (3)
- 7 6
-
2022-03-03 10:46
(2)
Dmytro, uspokój się.
- 3 7
-
2022-03-03 11:32
Dziwne są te ruskie wpisy. V kolumna w Gdańsku. (1)
- 9 2
-
2022-03-03 19:03
Wchodzą i piszą przez translatory na wszystkich
forach te same bzdety. Portal powinien zablokować możliwość komentarzy pod takimi artykułami.
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2022-03-03 09:40
(1)
Powinni zrobić to już tydzień temu.
- 37 14
-
2022-03-03 09:57
To dlatego tyle ruskich szpiegów cały rok w Sopocie...
- 3 3
-
2022-03-03 09:43
jurek (1)
Dopiero teraz myslenie zadziałało ?
- 17 13
-
2022-03-03 10:33
A włosy dalej zapuszczasz bo PiS rządzi?
- 0 0
-
2022-03-03 09:46
Na jaki okres zerwie ? Rok, dwa ? (1)
- 11 8
-
2022-03-03 10:33
Co na to matka twojego dziecka?
- 0 0
-
2022-03-03 09:46
Opinia wyróżniona
(30)
A moze by tak, zamiast w szale rwac partnerstwa, wystapic do zaprzyjaznionego miasta z propokojowa odezwa? Zasypac zaprzyjaznione instytucje lawina wiadomosci, ze jestesmy przeciwko wojnie? Wymyslic cos kreatywnego, tak, zeby przekaz dotarl do Rosjan, a nie lał wody na młyn Putina, że "zachód nas nienawidzi"?
- 121 39
-
2022-03-03 10:07
(5)
Namaluj to kredką na chodniku. Na pewno rosjanie się opamiętają.
- 17 18
-
2022-03-03 10:16
(4)
Sopot właśnie namalował na chodniku kredką środkowy palec. Rosjanie uciekli w popłochu.
- 7 2
-
2022-03-03 10:34
Idi na... (3)
- 7 6
-
2022-03-03 10:46
(2)
Dmytro, uspokój się.
- 3 7
-
2022-03-03 11:32
Dziwne są te ruskie wpisy. V kolumna w Gdańsku. (1)
- 9 2
-
2022-03-03 19:03
Wchodzą i piszą przez translatory na wszystkich
forach te same bzdety. Portal powinien zablokować możliwość komentarzy pod takimi artykułami.
- 2 1
-
2022-03-03 10:08
słowa i pokojowe gesty nie docierają do Rosjan. Tylko siła (7)
.
- 15 6
-
2022-03-03 10:18
Ten gest nie świadczy o sile, tylko o bezradności.
- 11 4
-
2022-03-03 10:27
Nie docierają, bo brak dostarczycieli. (4)
Zamiast popisywać się swoją mądrością, zacznij dostarczać wiadomości do Rosjan.
- 6 4
-
2022-03-03 12:53
(1)
Nie da rady mają wszystko poblokowane.
- 5 0
-
2022-03-04 00:09
niw do końca, jest sposób
wchodzisz na dowolne miejsce publiczne, w dużym mieście, w opinie google.
piszesz neutralną opinię, lekko zaniżasz. w pierwszych akapitach odnosisz się do ocenianego miejsca. w kolejnych piszesz neutralnie, opis sytuacji i relacjonujesz sprawy. bez agresji, informujesz prosząc aby sami spróbowali poznać prawdę dalej.- 0 0
-
2022-03-03 16:43
Radio Wolna Europa i Glos Ameryki (1)
Powinny zacząć nadawać
- 3 0
-
2022-03-03 23:56
Mają własny kanał na Youtube - ale jest już chyba zablokowany w Rosji. Nadaje m.in. "Radio Swoboda". Program Pierwszy Polskiego Radia nadaje wiadomości po białorusku na falach długich - bez problemu można ich wysłuchać np. na terenie Białorusi. Ale... trzeba chcieć.
- 0 0
-
2022-03-03 11:13
Mają silniejszego Boga, nasz nic nie może, każe kochać wrogów. To sarkazm, bo Bóg jest jeden dla wszystkich. Ale boli to, że wojną a nie przyjaźnią żyjemy.
- 1 1
-
2022-03-03 15:58
Brawo dla odważnych !!! (10)
Gardłować to my w Polsce potrafimy ale wymyślić coś by doprowadzić do rozwiązania problemu to wygodnictwo, sobiepaństwo oraz głowa w przysłowiowy piach.
- 2 1
-
2022-03-03 16:12
W tej chwili absolutnie najwazniejsze jest wstrzymanie ognia.
- 2 0
-
2022-03-03 16:47
Macron rozmawiał dziś Putlerem 90 min (3)
W podsumowaniu usłyszał od Puta, że "pokojowa operacja na Ukrainie" bedzie kontynuowana, aż osiagną swoje cele.
I że Macron źle mówił w swoim przemówieniu do Francuzów...
Skubany gad jeszcze ma czas oglądać zachodnie przemówienia- 3 0
-
2022-03-03 17:30
(2)
Od poczatku bylo jasne, ze Putin chce zmienic wladze na Ukrainie. W kazdym razie dla mnie, wynikalo to z jego retoryki. Mialam jednak nadzieje, ze nie zrobi tego frontalnym atakiem, tylko zajmie Donbas i doprowadzi do jakiegoś kryzysu, ktory zmiecie Zelenskiego.
- 2 0
-
2022-03-03 18:27
Zelenski jest bohaterskim prezydentem bohaterskiego narodu, Putin w swoim szaleństwie unicestwia siebie i swój naród. (1)
Szok dla wszystkich,że coś takiego się dzieje,każdy chyba się szczypie w rękę i sprawdza czy to jest prawda czy jakiś horror science-fiction. Faszyści i ludobójcy rosjanie,mordercy dzieci w XXI wieku. Takie sytuacje przed tysiącami lat były znane wśród neandertalczyków. Drugim takim faszysta jest Łukaszenka.
- 4 1
-
2022-03-03 18:53
Trzecim Bush.
- 0 3
-
2022-03-03 18:02
Wypowiedzenie partnerstwa dla ruskich miast jest krokiem konkretnym. (4)
- 1 1
-
2022-03-03 18:11
(3)
Jest krokiem godnym niepanujacego nad swoimi emocjami dziecka.
- 1 5
-
2022-03-03 18:31
Nie rozumiesz przesłania,szkoda. (2)
Społeczeństwo,chce pokazać innemu społeczeństwu swój sprzeciw przeciwko ruskiemu faszyzmowi,ludobójstwu, 58,8% ruskiego społeczeństwa popiera swojego zwyrodnialca prezydenta, może coś sprawi,że zaczną myśleć
- 3 1
-
2022-03-03 19:05
(1)
Nie, społeczeństwa nie zmieniają zdania od takich gestów. Uważam je za histeryczne. To jest środkowy palec slash trzaśnięcie drzwiami i tak zostanie odebrany. Obejrzyj video Ukraińców i Rosjan siadających dziś do stołu negocjacyjnego. Jest poruszające. Przyjrzyj się jak podają sobie ręce, każdy każdemu, uważnie, żeby nikogo nie pominąć. To są dla mnie prawdziwi bohaterowie.
- 1 4
-
2022-03-03 23:59
Rosyjskie władze oficjalnie pokazują pogardę Ukraińcom i ukraińskiej armii. Nie patrz na te gesty - posłuchaj wypowiedzi rosyjskich polityków czy choćby ich wezwań, by "nacjonalści i faszyści się poddali". A informacja o zerwaniu współpracy z Kaliningradem włącznie z jej uzasadnieniem (swoją drogą - odważny był ten, kto to tam zamieścił) już do tamtejszych Rosjan trafiła.
- 2 1
-
2022-03-03 18:20
Co to da?
Przeczytają ale oni są zastraszani gdyby cokolwiek chcieli zrobić a poza tym od lat karmieni są propaganda jak Niemcy byli karmieni propaganda w latach 30 za Hitlera i wierzą w te brednie Putina tak jak Niemcy wierzyli hitlerowcom
- 2 1
-
2022-03-03 23:04
To nic
Nie da, oni się boją
- 1 0
-
2022-03-03 23:54
Sam możesz to robić - wystarczy dać komentarze pod rosyjskimi filmami, na profilach FB rosyjskich instytucji. Więc rusz się, wiele pracy to nie kosztuje. Ja choć próbuję.
- 1 0
-
2022-03-04 00:05
no ale przecież my ich nienawidzimy ...
więc po co te kolorowanie ? taka prawda, zresztą innej rady na nich nie ma ...
- 1 0
-
2022-03-04 08:08
Ale my nie jesteśmy przeciwko wojnie, my do niej dążymy.
- 1 0
-
2022-03-03 09:55
Sołtys się lansuje dalej. (1)
- 13 4
-
2022-03-03 10:35
myślę, że to wygląda tak: słuchajcie, sytuacja jest jaka jest, większość dookoła pozrywała partnerstwa. zaraz zaczną nas palcami wytykać więc też zerwijmy.
- 5 1
-
2022-03-03 09:58
Niektórzy Petersburżanie (7)
Poświęcili osobiste bezpieczeństwo, aby na ulicach miasta protestować przeciw agresji Rosji na Ukrainę.
Byli zawlekani przez milicję i kgb do suk, bici, jak u nas w czasie stanu wojennego- 28 9
-
2022-03-03 10:03
Potwór Putler (1)
Właśnie zaczynał karierę w petersburskim ratuszu
- 11 3
-
2022-03-03 13:41
Jaki znowu Putler?
Z historii - moje szczęście - znam kilku potworów, w tym Hitler i Stalin. Aktualnie dołączył do nich Putin. Należy pisać na wprost nazwisko tego bandyty, a nie rozwadniać jakimiś wymyślonym synonimem.
Po wsze czasy. Potwór Putin dołączył w historii świata do listy potworów...- 6 0
-
2022-03-03 10:04
reszta powinna iść ich przykładem i obalić carat Putlera
- 8 3
-
2022-03-03 10:07
Czas na przewrót w rosji i odsunięcie od władzy i**otów.
- 9 2
-
2022-03-03 12:02
Aż 100?
Rzeczywiście, sprzeciw przeciwko bandycie putinowi jest powszechny.
- 1 1
-
2022-03-04 00:06
(1)
Tym Rosjanom należy się szacunek. Ale to garstka - cała reszta albo wspiera Putina, albo pozostaje bierna. Prawdopodobnie nie ruszą się nawet wobec czekającej biedy.
- 3 1
-
2022-03-05 09:41
Garstka jest ok, cała reszta do gazu. Nawet bum cię nie opluł.
- 0 0
-
2022-03-03 09:59
Wspólpraca z ruskimi i niemieckimi miastami, zadziwiające (10)
Rosja od wielu lat dokonuje agresji na kraje sąsiednie, ćwiczy ataki na Polskę, a oni jak gdyby nigdy nic podpisują umowy z ruskimi o partnerstwie... V kolumna Putina w całej okazałosci
- 24 14
-
2022-03-03 10:20
Stare dzieje. Niemcy zrobili zwrot o 180 stopni. Idą dalej niż którykolwiek kraj żeby odizolować Putina. (5)
Prawdziwy szacunek dla Niemców za ten spóźniony, ale za to bardzo skuteczny zwrot. Włosi i Francuzi zostali w tyle.
- 5 6
-
2022-03-03 10:53
Stare dzieje?! (1)
Niemcy mieli nadzieję, że Ukraina szybko upadnie. 3 dni czekali i zwlekali z pomocą ... Dopiero potem zmienili narrację. Jak tylko kurz bitewny opadnie powrócą do współpracy z Putinem, to oczywiste. Są zbyt uzależnieni od ruskich surowców.
- 5 2
-
2022-03-03 11:26
Nie rozumiesz tego co się stało wśród niemieckich elit. Putinvershteier się skończył.
To było dla nich bardzo bolesne, bo dużo w Rosję zainwestowali, ale jak już przełożyli wajchę to nie ma przebacz. Niemcy włożyły Putinowi tryzub w d*pę. Może dlatego Wowa ma ostatnio takie nie za ciekawe oblicze?
- 2 3
-
2022-03-03 10:56
Czy te hełmy już dostarczyli?
- 4 0
-
2022-03-03 10:57
Tak, odzyskują swoją dumę (1)
I szacunek innych narodów. Myślę, że będzie to ostateczna ekspiacja za dawne wojenne winy
- 4 1
-
2022-03-04 08:25
szacunek? za pchanie europy do wojny z Rosja pod dyktando USA? na tej wojnie USA znowu zarobi
a europa tylko straci, bo europa macha tylko ogonkiem jak USA widzi
- 0 0
-
2022-03-03 12:35
A my ... (2)
to na kogo razem z bandyckim NATO ćwiczymy ataki? Na marsjan?
- 2 7
-
2022-03-03 13:51
Poćwicz dłużej zakładanie onucy... (1)
Bo uwiera cię w stopę, co ma wpływ na twoją głowę...
- 3 1
-
2022-03-04 08:25
jak zwykle zero argumentow ale za to wyzwiska? jakie to amerykanskie
- 0 0
-
2022-03-04 08:23
a na jakie KRAJE? pomyliles rosje z USA, ktora ciagle okupuje Irak oraz Syrie, kradnie rezerwy walutowe Afganistanowi
- 0 0
-
2022-03-03 10:00
Jeszcze deski (1)
na molo wymienić po których łaził Putin.
- 37 1
-
2022-03-04 08:26
chesz sanktuarium budowac? nie hamuj sie
- 0 1
-
2022-03-03 10:01
W piety im pojdzie.
Jeszcze zabroncie startu rosyjskim kierowcom w grand prix f1 w gdyni, pewnie sie przejma.
No ale wiadomo, jest sie radnym, trzeba robic szum wokol siebie, nawet jak nic z tego nie wynika.- 28 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.