- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (94 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Koniec ze śmieciami na torowiskach?
Gdańsk wreszcie przekonał się do dbania o estetykę torowisk. Wprawdzie nie jest to zmiana rewolucyjna, jednak dostrzeżenie problemu wiele lat po innych polskich miastach, zasługuje na uznanie.
Mowa o zakryciu torowisk płytami lub kostką betonową w rejonie przystanków tramwajowych. Rozwiązanie to jest od wielu lat stosowane w innych polskich miastach i ma na celu łatwe utrzymanie czystości w obrębie peronów. Prosta nawierzchnia, w przeciwieństwie do tłucznia, może być łatwo czyszczona ręcznie przez ekipę sprzątaczy lub z wykorzystaniem specjalnej maszyny.
Pierwsze przystanki wykonane z zastosowaniem takiego rozwiązania można już zobaczyć na remontowanych trasach tramwajowych na Siedlce oraz na Zaspie - m.in. na przystankach Zakopiańska, Skrajna, Żwirki i Wigury oraz Startowa.
- Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na wniosek Zarządu Dróg i Zieleni. Pojawi się ono na wszystkich przystankach przebudowywanych w obecnym etapie Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację GPKM.
Torowiska będą przykryte także po wykonaniu remontu torów w Brzeźnie - tutaj prace mają ruszyć już w listopadzie. Nieco później rozpoczną się prace w Nowym Porcie, choć tam tory są prowadzone w jezdni i nie ma potrzeby stosowania kostki.
- W przypadku remontu w Nowym Porcie, konieczna będzie także wymiana nawierzchni. Z tego powodu prace rozpoczną się później niż w Brzeźnie. Jeżeli zima okaże się łagodna, możliwe że wykonawca robót rozpocznie remont na przełomie roku. Szczegółowy harmonogram będzie znany po podpisaniu umowy z wykonawcą [Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy - przyp. red.] - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Niestety remonty nie przewidują przedłużenia przystanków do takiej długości, by korzystać z nich mogły dwa tramwaje jednocześnie, tak jak ma to miejsce np. przy Dworcu Głównym. Niemożliwe będzie także ewentualne łączenie ze sobą dwóch tramwajów typu N8C (tzw. "Dortmundów") w ruchu liniowym, co jest normą np. w Niemczech.
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2010-11-11 13:14
Ja tu widze same buble, a nie och i ach ze śmieciami. (3)
Pragnę zauważyć, że na tym torowisku jest inny i istotny problem. A w zasadzie na przystanku. Nie ma odpowiedniej linii dla niewidomych. Tylko jest wielka płyta chodnikowa na pół przystanka.
Smutki o o śmieciach, jak byłby to most important problem. A kto umyje tę pleksę w ogrodzeniu przy ulicy? Miasto na szorowanie nie ma pieniedzy. Sól zdewastuje ogrodzenie. Bedzie szaro i ponuro.
Problemu ze smieciami nie bedzie bo z płyty zdmuchnie je wiatr, ale dalej - na torowisko, albo w tym przypadku do tunelu.
Projekt oceniam źle.- 20 13
-
2010-11-11 13:23
ło matko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
Idz chlopie do Rozi.Moze ci przejdzie
- 4 0
-
2010-11-11 22:20
ale... co mu w Rozi przejdzie??
- 1 0
-
2010-11-11 14:30
Linia będzie...
Prace jeszcze nie są ukończone.
- 2 0
-
2010-11-11 22:20
niech
więcej ludzi jezdzi bez biletu tzn.KRADNIE to szybciej nasza komunikacja bedzie sie rozwijac i unowoczesniac
- 4 0
-
2010-11-11 22:17
CZYSTOŚĆ ULIC
przepraszam, że może nie " w temacie", ale rzygac mi się chce, jak widzę zaplute chodniki, w Singapurze 40 lat temu za splunięcie kara była 50 dolarów, zadziałało, chyba tylko u nas ten syf na ulicach nigdy nie się nie skończy
- 2 0
-
2010-11-11 13:06
polbruk na torowisku... gdzie jeszcze? (14)
polska krajem niewolnikow tego betonowego badziewia?
- 45 59
-
2010-11-11 13:08
Marudzisz jak potluczony (12)
- 11 9
-
2010-11-11 13:51
(11)
wcale nie marudzi jak potłuczony. Bauma na przystankach po 5 latach będzie wyglądała fatalnie - będzie krzywa, kostki będa wypadać. Ponadto istnieje niebezpieczeństwo że kostki które wypadły będą haczyć o tramy(zwłaszcza niskopodłogowe).
Torowiska na przystankach powinny być albo pokryte betonowymi płytami albo powinno się tam wylać asfalt.- 16 5
-
2010-11-11 14:02
(3)
zgadzam sie ze smerfem, moze nei asfalt, bo w razie wysokiej temperatury beda fale dunaju;) ale plyty tak jak w berlinie czy innych miastach europejskich:)
- 15 1
-
2010-11-11 14:14
(2)
w Barcelonie torowisko jest na dywanie z trawy. Mozna?
- 18 0
-
2010-11-11 17:33
(1)
wtedy fafiki z****jo
- 13 1
-
2010-11-11 22:17
na kostki tez mogo
- 3 0
-
2010-11-11 14:55
Kraków (3)
W Krakowie się sprawdza kostka, nie wypada, wygląda nieźle, a dodatkowo... krakowianie wykorzystali torowisko jako dodatkowy pas dla autobusów! Samochody stoją w korku, a autobus myk po torowisku i zatrzymuje się na wspólnym przystanku tramwajowo-autobusowym. Można?
- 15 2
-
2010-11-11 15:16
(1)
a tramwaj nie powoduje drgań? Każdy wagon 105-tki to ponad 15 t. Codziennie setki razy dziennie takie wagony stają/ruszają. Popatrz sobie jak po paru latach wyglądają boczne drogi położone baumą i pamiętaj że tam jeźdzą tylko osobówki. Zresztą co ja będe pisał za pare lat sami zobaczycie jak to będzie wyglądać :-)
PS. Na zachodzie przystanki łączone bus/tram są wykładane betonowymi płytami a nie żadną kostką bauma. W Krakowie nie wiem jak to wygląda ale we Wrocławiu urzędnicy myślą i tez zabetonowali przystanki łączone.- 4 0
-
2010-11-11 18:35
w Gdańsku polityka jest taka aby przystanki tramwajowe nie pokrywały sie z autobusowymi
oprocz duzych wezlow oczywiscie.
- 3 0
-
2010-11-11 15:13
Dokładnie tak!
Bardzo fajne rozwiązanie. Mi to bardzo odpowiada. W Gdańsku tez powinni tak robić, przynajmniej w tych miejscach, gdzie autobusy zawsze stoją w korku, np autobus powinien z ul.Elbląskiej od razu wjeżdżać na torowisko i jechać nim pod sam dworzec. Oczywiście wymagałoby to przedłużenia przystanków, tak, żeby jednocześnie wymieniać pasażerów mogły np dwa pojazdy (tramwaj i autobus).
- 4 0
-
2010-11-11 14:31
Jak sie dobrze polozy to nic sie nie stanie (1)
Marudzisz jak maruda
- 5 4
-
2010-11-11 18:13
a widziałeś gdzieś dobrze położone?
- 5 1
-
2010-11-11 14:34
od czego krzywa i wypadająca?
bo nie od drgań torów. autobusy i tiry tez na to nie wjadą, więc powiedz mi od czego ma być ta kostka krzywa i wypadać?
Kompletnie nietrafiony argument. To że kostka jest brzydka - to fakt, mogli zastosować albo ładne płyty, albo kamień, etc., albo chociaż równy ładny trawnik, ale to i tak lepsze rozwiązanie niż tłuczeń z tysiącem petów.- 12 1
-
2010-11-11 15:20
akurat tu jego miejsce;)
- 0 0
-
2010-11-11 22:07
Mozna by całe torowiska obłożyć tą kostką to była by alternatywa dla karetek pogotowia żeby móc ratować życie szybciej a nie
pokonywać korki trójmiejskie i szczerze mówiąc myślałem, że w tym artykule o tym będzie
Niestety śmieci ważniejsze jak widać.- 0 0
-
2010-11-11 21:45
nie ma ma takiej głupoty,
na której nie można by dać zarobić 'swoim'
- 0 1
-
2010-11-11 13:17
PRZYWRÓCIC ODJAZD TAMWAJU Z UL.KLINICZNEJ O 14:45 !!!!! (3)
- 15 7
-
2010-11-11 14:50
nie (2)
mam wtedy przerwę śniadaniową
- 4 2
-
2010-11-11 14:56
(1)
O 14?
- 1 1
-
2010-11-11 21:39
POZNO WSTAJE
- 0 0
-
2010-11-11 13:07
wyświetlacze (2)
Kluczowym zagadnieniem jest, w czyich rękach pozostaną wyświetlacze w tramwajach.
- 28 4
-
2010-11-11 21:01
DDD
Feministka już była i się nie sprawdziła... czas na zmianę.
- 1 1
-
2010-11-11 18:09
a w gdańsku potrafią czytać?
- 0 1
-
2010-11-11 20:37
a moze slyszano w Gdansku o wspolnych przystankach tramwajowo-autobusowych....
zamisat kostki asfalt i autobus podjezdzajacy lub tramwaj.
jest sporo podwojnych podwojnie kosztujacych przystankow i wiat oraz ganiajacych przy przesiadkach pasazerow - tak tu w Gdansku.- 0 0
-
2010-11-11 20:33
wszystko fajnie..
szkoda tylko ze bedzie trzeba to wszystko rozbierac za 4-5 lat przy wymianie torowiska. A kto za to zapłaci?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.