• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurent Ubera wkracza do Trójmiasta, coraz więcej współdzielonego transportu

Krzysztof Koprowski
22 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wszystkie nowe rozwiązania transportowe łączy jedna cecha - ich obsługa możliwa jest wyłącznie przez telefon komórkowy, a dodatkowo często potrzebna jest karta płatnicza. Wszystkie nowe rozwiązania transportowe łączy jedna cecha - ich obsługa możliwa jest wyłącznie przez telefon komórkowy, a dodatkowo często potrzebna jest karta płatnicza.

Po wielu tygodniach zapowiedzi działalność w Trójmieście rozpoczęła firma Taxify, będąca największym konkurentem Ubera. Konkurencje zyskały też elektryczne skutery, zaś flota współdzielonych aut liczy już ponad 400 pojazdów. Sprawdziliśmy, która usługa oferuje najtańsze połączenia w sobotnie popołudnie.



Z której usług korzystasz najczęściej w Trójmieście?

Zacznijmy od nowości, czyli Taxify, która podobnie jak Uber nie jest korporacją taksówkarską, a jedynie aplikacją na telefon komórkowy, łączącą ze sobą pasażerów i kierowców.

Taxify działa w Trójmieście od czwartku i oferuje podstawowe opłaty za przejazd na poziomie Ubera. Więcej pieniędzy trafia jednak do kierowców, co ma zachęcić ich do świadczenia usług pod szyldem Taxify, a tym samym skrócić czas oczekiwania na samochód.

Zarówno Uber, jak i Taxify wciąż budzą wątpliwości natury prawnej, mimo to wiele osób korzysta właśnie z usług tych firm, a nie tradycyjnych taksówek. Argumentem jest przejrzystość (ceny znane przed rozpoczęciem kursu) oraz niższe stawki.

W sobotnie popołudnie (godz. 16-17) postanowiliśmy sprawdzić, ile będzie kosztowała podróż na czterech przykładowych trasach:

  1. Dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - Port Lotniczy w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska
  2. Dworzec Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - Port Lotniczy w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska
  3. Dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - molo w Sopocie zobacz na mapie Sopotu
  4. Dworzec Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - molo w Sopocie zobacz na mapie Sopotu

Dojazd do portu lotniczego z Gdyni okazał się bardzo drogi (Uber) lub brakowało kierowcy (Taxify). Przy podróżach z centrum Gdańska ceny były niemal identyczne. Dojazd do portu lotniczego z Gdyni okazał się bardzo drogi (Uber) lub brakowało kierowcy (Taxify). Przy podróżach z centrum Gdańska ceny były niemal identyczne.

Uberem lub Taxify z dworca kolejowego na lotnisko



Podróż z dworca głównego w Gdańsku na lotnisko została wyceniona przez Ubera na kwotę 31,48 zł, zaś aplikacja Taxify podała "widełki" 31,10 - 34,40 zł, proponując przy tym skorzystanie z 50-proc. zniżki na pierwsze przejazdy.

Zdecydowanie większe różnice pojawiły się przy wskazaniu trasy spod gdyńskiego dworca do portu lotniczego. Tym razem Uber okazał się znacznie droższy, choć aplikacja ostrzegła nas o wyższych cenach niż zwykle, wynikających z dużej liczby zainteresowanych przejazdami w Gdyni - 106,79 zł. Taxify tę samą trasę wyceniło na 41,70 - 46,10 zł (cena bez rabatu), ale... brakowało kierowcy, który by nas zawiózł na lotnisko.

Coraz więcej aut Traficar, przejazd tańszy od Ubera i Taxify



Na lotnisko z centrum Gdańska lub Gdyni możemy również dotrzeć samochodami współdzielonymi Traficar. Od naszego ubiegłorocznego testu system ten znacznie się rozrósł. Pojawiły się m.in. nowe strefy, w których można wypożyczać i oddawać auta (m.in. Chwarzno-Wiczlino, Stogi, część Południa, a nawet Pruszcz Gdański oraz Rumia), a także zwiększono liczbę aut z 200 do 400.

Użytkownicy Traficar mogą również wypożyczać dostawcze Renault Kangoo, przy czym podróż należy rozpocząć i zakończyć na parkingu Parku Handlowego Matarnia zobacz na mapie Gdańska, co niekoniecznie może być opłacalne przy transporcie w ten sposób np. nowo zakupionych mebli.

Nawigacja Map Google w sobotnie popołudnie podpowiadała, by z dworca Gdańsk Główny na lotnisko jechać 17-kilometrową trasą przez al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska ("wuzetkę") - obwodnicę zobacz na mapie Gdańska, co powinno zająć 18 minut. Przeliczając to na cennik Traficara (0,80 zł za każdy kilometr, 0,50 zł za minutę jazdy), otrzymujemy kwotę 22,60 zł.

W przypadku Gdyni nawigacja Google kierowała przez Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni - obwodnicę zobacz na mapie Gdyni. Pokonanie tego 25-kilometrowej dystansu powinno zająć w sobotnie popołudnie ok. 23 minut. Opłata za taką podróż z wykorzystaniem Traficara wynosi zatem 31,50 zł.

Podróż Traficarem jest znacznie tańsza i nie wymaga uiszczania opłat w Strefach Płatnego Parkowania. Musimy mieć jednak prawo jazdy kategorii B oraz szukać auta w najbliższej okolicy. Podróż Traficarem jest znacznie tańsza i nie wymaga uiszczania opłat w Strefach Płatnego Parkowania. Musimy mieć jednak prawo jazdy kategorii B oraz szukać auta w najbliższej okolicy.
Wybierając współdzielone auto musimy jednak pamiętać, że miejsce początku podróży będzie w głównej mierze zależało od tego, gdzie znajdują się najbliższe możliwe do wypożyczenia samochody. W przypadku gdańskiego dworca, w sobotnie popołudnie była to ul. Rajska zobacz na mapie Gdańska, zaś w Gdyni - Starowiejska zobacz na mapie Gdyni.

Samochodu Traficar nie zaparkujemy (ze zwrotem do systemu) również na prywatnych parkingach przy lotnisku. Pozostaje nam szukać ogólnodostępnego miejsca wzdłuż ulic lub zwolnić samochód na położonej ok. 500 metrów od terminali pasażerskich stacji paliw Orlenu zobacz na mapie Gdańska, który jest oficjalnym partnerem Traficar.


Infogram


Wiele środków transportu, by dotrzeć do sopockiego molo



Słoneczny weekend to także świetna okazja, by odwiedzić sopockie molo. Na potrzeby naszej symulacji, ponownie za punkt początkowy przyjęliśmy główne dworce w Gdańsku i Gdyni.

Uber podróż w okolice sopockiego molo z Gdańska wycenił na 27,26 zł, zaś Taxify 27,30-30,20 zł (bez uwzględnienia zniżek). Z Gdyni Uberem do molo w Sopocie dojechalibyśmy w cenie aż 40,64 zł (ponownie otrzymaliśmy informację o wyższych cenach niż zwykle), podczas gdy Taxify proponowało przejazd za 20,80-23 zł (bez zniżek).

Traficarem, poruszając się ulicami dolnego tarasu, z Gdańska dojedziemy w rejon molo w Sopocie za kwotę ok. 23 zł, zaś z Gdyni za ok. 19 zł - o ile oczywiście nie utkniemy w korku i bez problemu znajdziemy miejsce do parkowania.

Po lewej nowa wersja skutera Blinkee, po prawej zeszłoroczna. Rodzaj skutera nie wpływa na cenę przejazdu. W aplikacji możemy podejrzeć, jaki pojazd jest możliwy do wypożyczenia. Po lewej nowa wersja skutera Blinkee, po prawej zeszłoroczna. Rodzaj skutera nie wpływa na cenę przejazdu. W aplikacji możemy podejrzeć, jaki pojazd jest możliwy do wypożyczenia.

Blinkee i Yumi, czyli poszukiwanie skutera z dobrą baterią



W przeciwieństwie do portu lotniczego, sopockie molo znajduje się w strefie wypożyczania i oddawania skuterów elektrycznych Blinkee oraz Yumi.

Skutery Blinkee w Trójmieście pojawiły się już latem ubiegłego roku. Po zimowej przerwie zwiększono zasięg działania systemu o kilka dzielnic górnego tarasu oraz rozbudowano system o nowe pojazdy, które cechuje większa stabilność i lepsze przyspieszenie.

Yumi to system uruchomiony dopiero na początku lipca br. Początkowo działał tylko w granicach Gdańska, ale w ostatnich dniach rozszerzono strefę oddawania i wynajmu również o część Sopotu.

Skuterami elektrycznymi pojedziemy nie szybciej niż 45 km/h, bez możliwości wjazdu na obwodnicę Trójmiasta i inne drogi ekspresowe (takie ograniczenia narzuca prawo dla skuterów o pojemności 50 ccm i ich elektrycznych odpowiedników).

Przejazd elektrycznym jednośladem spod dworca głównego w Gdańsku w rejon sopockiego molo powinien nam zająć ok. 25 minut, zaś z Gdyni Głównej ok. 20 minut.

W Blinkee oraz Yumi opłaty pobierane są tylko za czas jazdy i wynoszą odpowiednio 0,59 i 0,49 zł za każdą minutę. To oznacza, że za przejażdżkę do Sopotu na skuterach Blinkee zapłacimy 14,75 zł (z Gdańska) lub 11,80 zł (z Gdyni), zaś na pojazdach Yumi 12,25 zł (z Gdańska) lub 9,80 zł (z Gdyni).

Warto dodać, że Blinkee, jak i Yumi zatrzymują naliczanie opłat, jeżeli w danym dniu na podróże wydamy ponad 69 zł. Możemy wówczas korzystać bez limitu ze wszystkich skuterów.

System skuterów Yumi działa na razie tylko w Gdańsku i Sopocie. System skuterów Yumi działa na razie tylko w Gdańsku i Sopocie.
Wadą obu systemów jest znacznie mniejsza liczba pojazdów niż aut Traficar. W sobotnie popołudnie w centrum Gdańska znajdował się tylko jeden skuter Blinkee (na terenach postoczniowych) oraz dwa Yumi (na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska).

W Gdyni najbliżej dworca zaparkowany był skuter Blinkee na Skwerze Kościuszki zobacz na mapie Gdyni. Napełnienie jego akumulatorów pozwalało na pokonanie zaledwie ok. 13 km, co mogło nie wystarczyć na dotarcie do sopockiego molo, ponieważ ostateczny maksymalny dystans bywa często krótszy nawet o kilka kilometrów i zależy od wagi użytkownika (użytkowników - skutery są dwuosobowe), wiatru, stylu jazdy itp.

Ceny przejazdów z dworców na molo
Infogram


W oczekiwaniu na system roweru miejskiego



Warto przypomnieć, że jesienią tego roku uruchomiony zostanie system roweru miejskiego Mevo, który może zrewolucjonizować alternatywny wobec własnego auta transport w Trójmieście - szczególnie na krótkich odcinkach oraz jako uzupełnienie oferty komunikacji miejskiej.

Minuta wypożyczenia roweru będzie kosztowała 10 gr., ale wykupując miesięczny abonament w wysokości 10 zł otrzymamy w pakiecie codziennie do wykorzystania 90 minut. Co warto podkreślić, wszystkie rowery będą wyposażone we wspomaganie elektryczne.

Czytaj więcej: Porównanie cen systemów rowerów miejskich w Polsce

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Nie polecam (2)

    Doświadczenie z Warszawy: Taxify jest niewiele tańsze, a kierowcy często anulują przyjazd, bo mają inne, lepiej płatne wezwanie. Zamawiasz kierowcę i nagle jedzie gdzie indziej bo ma lepszy kurs, a ciebie ignoruje chociaż do niego machasz. Wzywasz drugiego kierowcę i to samo. Często tez jeżdżą ruski co lubi jechać okrężną drogą "bo niby korki". . Reklamacja złożona, a support nie odpowiada przez tydzień. Słabo.

    • 61 9

    • Bzdura. (1)

      Kierowca nie wie dokąd będzie jechał zanim pasażer wsiądzie do auta.

      • 1 5

      • Podajesz skad dokad jedziesz i apka podaje ci szacunkowy koszt dojazdu

        • 5 0

  • gdzie płacą podatki? na Cyprze? (4)

    • 40 19

    • (2)

      A np. Tvn gdzie płaci?

      • 22 7

      • Niemcy

        • 6 2

      • Trwam wcale nie płaci...

        • 3 1

    • Odp

      Tam gdzie .Ty

      • 1 1

  • wstydd dla miasta i urzedasow (26)

    JAk to jest ze wpuszczacie na nasz rynek firmy ktorych kireowcy nie maja odpwiednich uprawnieni i ciezko poweidziec czy placa podatki. Tutaj ngidy nie bedzie dobrze.
    Ja jako taksowkarz musze placic wyzsze specjalne OC pasazerskie, do tego drozsze przeglady i jescze mam walczyc z wielka korporacja? Ja dziekuje, mam nadzieje ze nastpeny nasz Prezydent gdanska cos z tym zrobi.

    • 58 90

    • (13)

      1. Każdy kierowca musi mieć działalność gospodarczą i płaci podatki.

      2. Kierowca musi mieć zaświadczenie o niekaralności.

      3. Kierowca ma uprawnienia - posiada prawo jazdy kategorii B i może przewozić 4 osoby.

      4. Licencja? Licencja to zwykły papier, który można sobie kupić, więc niczego nie gwarantuje.

      5. Jak ci źle w taxi to... zacznij jeździć w Uberze/Taxify. Nikt ci tego nie broni.

      • 54 14

      • (3)

        Idioto to kup licencje w urzędzie, baran i tyle

        • 8 21

        • Ale po co mam ją kupować? (1)

          Co daje papier który kupię za pieniądze? Co zmienia ta legendarna licencja? Czy po kupnie licencji będę lepiej i bezpiecznie jeździł? Czy po kupnie licencji będę lepszym kierowcą? Nie. Licencja nie daje... w sumie niczego. Licencja to wyciąganie pieniędzy i nic poza tym.

          • 26 2

          • Ty jesteś na prawdę taki głupi?

            • 0 2

        • Jak kupi licencje to będzie musiał mieć również taksometr. Jazda bez taksometru, nawet z licencją równa sie kilkutysięcznemu mandatowi od ITD

          • 1 2

      • (6)

        Do zarobkowego wożenia ludzi (licencja taxi) wymagane są badania psychotechniczne i orzeczenie lekarskie. Nie każdy ma predyspozycje do wykonywania takiego zawodu. Skutki można zobaczyć na drogach - wiele rozbitych aut ubera. Niestety nie są oznakowane i dla przeciętnego człowieka to zwykłe prywatne samochody.

        • 14 31

        • Nie bredź. (2)

          Jak wożę rodziców do lekarza, albo siostrę do pracy to nie muszę mieć badań psychotechnicznych ale jak wożę Panią Anię na dworzec, to już muszę mieć badania psychotechniczne?

          • 30 4

          • Jak zrobisz prawo jazdy to uczysz się jeździć przez jakiś czas by robić to bezpiecznie. Połowa uberowców to dorabiający stundenci, którzy nigdy nie mieli samochodu. Nie są obyci z jazdą a biorą się za zarobkowe wożenie ludzi. Stąd wypadki. I tak, bardzo łatwo można odróżnić uberowca od zwykłego auta. Floty identycznych pojazdów w leasingu (fabia, logan, auris, 301) lub z wypożyczalni ex**** z krakowa. Auta bardzo często na krakowskich rejestracjach, aurisy na CT, białe fabie na GD. Typowe auta dla przedstawicieli handlowych ale nieoklejone. W kółko jeżdżą.

            • 4 7

          • Prywatnie to możesz sobie wejsć na najwyższe drzewo żeby np. ściągnąć kota. Jeśli przyjedzie strażak do tego samogo kota, to zeby tam wejść (w ramach wykonywania zawodu) musi mieć uprawnienia wysokościowe.

            • 2 2

        • A Ty masz takie dobre oko (1)

          Taksówkarza złotówy, że dostrzegasz od razu ubery jak mają kolizję?

          • 15 1

          • Jak patrzę co wyczyniają taksiarze to mam poważne zastrzeżenia co do jakości tych badań...

            • 22 1

        • Badanie, licencje a jak przyjdzie co do czego to do kierunkowskazu i tak nie sięga

          • 6 2

      • 1. Gdzie mowa o aktualnych badaniach lekarskich i psychotestach
        2. Gdzie dodatkowe ubezpieczenie OC, z któego wypłacane są pieniądze dla poszkodowanych w wypadku klientów
        3. Przystosowanie samochodu do zarobkowego przewozu osób, a co za tym idzie, odpowiednie przeglądy pod kątem bezpieczeństwa pasażerów (np 3 zagłówki z tyłu).
        4. Zalegalizowany taksometr i kasa fiskalna, obowiązkowa przy przewozie osób taksówką
        5. Cennik na szybkie, jasny i czytelny
        6. Licencja , której nr musi być umieszczony w aucie, a dzięki któremu można zidentyfikować kierowcę.

        • 0 1

      • bezmózg

        Nie masz pojęcia o czym piszesz. Licencja to tylko papier? Skąd tacy jak ty się biorą?

        • 1 1

    • Mają psychotesty

      W uberze ręcznej nie

      • 1 8

    • Koniec okradania frajerów

      Do taczki na budowę.

      • 10 1

    • Przestań (4)

      chłopie pie.rzyć o wyższym "OC pasażerskim",płacisz wyższe składki OC ,bo składa się na to kilka czynników,takich jak np wyższa kolizyjność,dużo wyższe przebiegi itp.,ale napewno nie jest nim fakt wożenia pasażera,albowiem OC z założenia nie obowiązuje pasażerów,natomiast NNW dzisiaj posiadają chyba wszyscy kierowcy.

      • 11 3

      • ubezpieczenie oc taxi jest wyższe, przeglądy droższe (3)

        jaka wyższa kolizyjność? jakie wyższe przebiegi?

        • 7 1

        • OC (2)

          jest wyższe - przecież temu nie zaprzeczałem - ale jak już wspominałem OC nie ma nic wspólnego z pasażerem/klientem jak niektórzy starają się tutaj wmówić. Na cenę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej składają się przede wszystkim czynniki,o których wspomniałem wyżej,a w przypadku kierowców taksówek jest tak,że składka jest obliczana na podstawie właśnie kolizyjności itp w konkretnej grupie zawodowej,natomiast wyższe opłaty za przeglądy okresowe biorą się z większych restrykcji dotyczących bezpieczeństwa w taksówkach. Jakim ignorantem trzeba być,żeby nie wiedzieć za co/dlaczego płaci się wyższą składkę ubezpieczenia,a już wciskanie kitu o "OC pasażerskim",to już zwykła głupota.

          • 8 3

          • (1)

            ok ale w momencie wypadku w którym sprawca jest taksówkarz, a ten nie wykupił OC z dopłatą do przewozu osób, to odszkodowanie nie zostanie wypłacone.
            Kierowca który pracuje tylko w UBERze , żeby wyjśc na swoje musi jeździć tyle samo co taksówkarz (tanich korporacji), ale on nie ma tej dopłaty.
            To gdzie tutaj jest sprawiedliwość?

            • 1 2

            • Taksówkarz nie płaci ZUSu bo jest na emeryturze, albo ma hektar ziemi pod lasem

              Gdzie tu jest sprawiedliwość?

              • 2 1

    • A po co mi (pasażerowi) uprawnienia kierowcy?

      Ja się muszę dostać z punktu A do punktu B w dobrej cenie. Kompletnie mnie nie interesują uprawnienia.

      • 6 1

    • :) (1)

      To może warto iść z duchem czasu i zacząć być kierowcą mytaxi/ubera itp :)

      • 2 1

      • MYtaxi to zwykłe taksówki, czyli płacą tak samo jak Pan wyżej. Jedyne czym sie różni to promocje za które płaci Mercedes Benz, który jest głównym udziałowcem

        • 2 1

    • Miasto szkodzi wszystkim

      Poczekamy do pierwszego wypadku. Klienci kiedy staną się ofiarami przestaną być klientami ale najpierw niech przekonają się sami. Bez ubezpieczenia bez uprawnień, a licencja to przecież konieczność przejścia psychotestów. Kolejna żenada po uberze.

      • 1 1

    • To przejdz na aplikacje

      Skoro tak fajnie jest w taxi aplikacjach to dlaczego tam Ci wszyscy taksówkarze nje przejdą.

      • 0 0

  • O ja p*. Biedne złotowy. Czy staną się niedlugobgatunjiem zagrożonym? (2)

    Może w rezerwatach ich umieszczać dla potomności.

    • 34 18

    • Nędzny psie

      • 5 13

    • Muszę cię zmartwić, ale w tej chwili jako taksówkarz na brak pracy nie narzekam :) !

      • 0 0

  • A co na to I T D ich bezradnosc jest razaca (4)

    Patrzac na bezradnosc ITD ktora nie chce lub nie potrafi wylapac kierowcow swiadczacych nielegalne przewozy wrecz to zacheca do promowania takich przewozow.Brawo ITD i UM ktory nie robi nic aby wyeliminowac taka forme przewozu.Place podatki zusy srusy i mam konkurowac z uberem cena za przejazd?co za bzdura.

    • 39 51

    • A chciałeś konkurować??

      Bo wiesz... powodzenie Ubera nie wzięło się znikąd.
      Ceny zawyżone do bólu, ten tupet z kosztem "trzaśnięcia" drzwiami, naliczanie jakichś kar nawet stałym klientom za chwilę postoju dłużej, bez względu na okoliczności, wożenie naokoło... No i wyhodowaliście sobie konkurencję.

      • 23 5

    • Nigdy więcej Taxi po tym jak mnie kiedyś oszukano

      • 13 6

    • (1)

      Aby jeździć dla Ubera musisz też mieć zarejestrowaną działalność. ZUS zatem płacisz. A jakie „srusy” od ciebie wymagają to nie wiem.

      • 6 3

      • tzn że masz kasę fiskalną , zalegalizowany taksometr, auto po przeglądzie dla taxi , psychotesty, oc dla taxi, cennik i nr licencji na szybie? No bo jeśli zarejestrowałeś działalność jako przewóz osób taksówką, to musisz to mieć.

        • 0 0

  • MyTaxi (7)

    Szkoda że ludzie nie odróżniają taxi od beretów i złodzieji i że nie patrzą na cennik a później płaczą ze ich ktoś oszukał a jak jeździli uberem to płakali ze mnożnik i ze z konta kasa znika a kierowcy ni ma... taka mentalność polska.., a Ci kierowcy co jeżdżą po 30zl na lotnisko z głównego po prostu nie potrafią liczyć. (Ubezpieczenie oc nw ac na taxi 12pln dziennie, serwis auta 20pln dziennie, prowizje np w MT około 20% od kursu średnio, rata za auto 35-50pln dziennie) czyli mamy od 70-100pln stałych kosztów nie licząc zusu i paliwa. Pozdrawiam wszystkich co znają podstawy matematyki.

    • 55 52

    • Ale to jest Twój problem (3)

      ile płacisz za utrzymanie siebie ,nam jako pasażerom zależy żeby dojechać tanio i gdyby te wszystkie korporacje były tańsze nikt uberem by nie jeździł taka prawda ,zamawiam nieraz Sopot taxi przyjeżdża stary dziad ktory za każdym razem biedoli ze tak krótki odcinek to można na piechotę przejść i tak 3 razy zdarzyło mi się z nim jechać i to koniec mojego zamawiania ,ja mam prawo jechać ile chcę on jest od tego żeby mnie wozić ....jeśli mu nie pasuje ze za kawałek zostawiam u niego 20 zł niech spada .

      • 32 5

      • (1)

        Tylko później nie płacz, że chodnik dziurawy, że ulice dziurawe, że zarobki małe, bo Ty chcesz mieć tanio, najtaniej, najlepiej poniżej kosztów. Dowiedz się, na czym polega dumping, wtedy nie będziesz się cieszył że dzisiaj pojedziesz za pół darmo, za za rok-dwa, gdy już nie będziesz mieć wyboru, będziesz płacił więcej niż dzisiaj za taxi.

        • 8 14

        • Wybór będzie.

          • 11 1

      • ile płacisz w uberze za tę samą trasę?

        • 1 0

    • Nie stosuj tu naiwnych trików w stylu „polska mentalność”. Uber itp to nie polski wynalazek. Polska mentalność to raczej twoje podejście.
      Kasa z konta znika?Bzdura.

      • 10 1

    • Zrobiłem kilka tysięcy kursów jako UBER w 7 miesięcy. (1)

      Mam 70 % klientów obcokrajowców . Proponuję aby rynek sam wybierał a nie rozporządzenia i nakazy. Klient wybiera. Taxi jeżdżą starzy ludzie , pijaczki bez pracy i konta, złodzieje którzy nie mają telefony na kogoś. W Uberze nikt nie jest anonimowy i to jest przewaga.

      • 16 7

      • nie sądzę

        żeby rynek miał decydować o pracy na umowach śmieciowych a tylko tak da się jeżdzić na Sruberze, pomijając, że nielegalnie. Potem będziecie, jak teraz starzy piosenkarze narzekać, że emerytura 360zł.

        • 6 1

  • Najlepsze I najnowsze samochody ma uber, tylko kierowcy pi..**** (2)

    • 20 12

    • (1)

      Ta .poczytaj sobie opinie starych kierowcow ubera zarobek 5 zeta na godz. I po roku samochod to ruina

      • 2 1

      • 200-300zl dziennie - na czysto - w ok 8h, to chyba nie jest 5zl/h...

        • 2 1

  • (9)

    Na przykladzie cen z dworca pkp gdynia trzeba stwierdzić iż trzeba być frajerem żeby zamawiać ubera.Każda korporacja z Gdyni pojedzie taniej, kierowcy przeważnie bardziej doswiadczeni niż smarkacze czy przybysze ze wschodu, auta też lepsze ...

    • 55 30

    • Smarkacze... Jad przemawia.. Koniec was smierdzele z taxi

      • 20 17

    • Wiesz... ja się tam nie znam (4)

      ale z tego co się orientuję, o koszcie Ubera klient będzie wiedział przy zamawianiu, a taksówkarz może zaskoczyć bardzo niekorzystnie,
      i jeszcze klienta pobić (sprawa pobicia kilku kobiet, bo taksówkarz miał zły dzień).

      • 16 7

      • fantazje (1)

        Podaj prawdziwe fakty o tych pobiciach kobiet, na tym portalu o tym napewno nie pisali

        • 5 6

        • Na WP pisali w zeszłym roku

          Byłam w szoku. Najpierw w samochodzie szarpał moją torbę i bił mnie po twarzy, a gdy wybiegłam z auta kopnął w plecy i zaczął okładać pięściami – mówi Wirtualnej Polsce po operacji w szpitalu pani Kinga, która szuka teraz świadków zdarzenia.

          Dziewczyny miały jechać dalej, a ja wysiąść po przejechaniu krótkiego odcinka, ale przy każdym skręcie kierowca próbował jechać w zupełnie inną stronę – opowiada kobieta.

          Gdy zwracała mu na to uwagę i zauważyła, że bez powodu włączył tzw. 3. taryfę, stał się agresywny. Powiedział, żebym: "Zamknęła mordę i siedziała cicho". Ponieważ to pani Kinga siedziała z przodu, cała złość kierowcy skupiła się właśnie na niej.

          • 0 0

      • (1)

        W taksówce też znam cenę, bo wiem ile biorą za trzaśnięcie drzwiami i za km. Mam mózg i potrafię przemnożyć.

        A co do pobić. Poczytaj amerykańskie media (o ile znasz angielski) to się dowiesz ile było już tam gwałtów w Uberze.

        • 5 8

        • Nie znasz ceny, bo nie wiesz jaką trasą zawiezie Cię taksówkarz

          A najkorzystniejsza to zazwyczaj nie jest, bo 'panie te giepeesy to majo bo miasta nie znajo'

          • 0 0

    • Chciałoby się żeby nie było żadnej informacji o cenach, prawda? (2)

      Ale to już wolny rynek a nie PRL.

      • 9 3

      • (1)

        1,80 zł za km i 6 zł za trzaśnięcie drzwiami. Nie potrafisz pomnożyć to przez ilość kilometrów?

        • 6 2

        • Czyli jak się nie zgadza, mogę wezwać policję?

          A nie zgadza się nigdy, na trasie praca-dom miałem kwoty od 11 do 15pln, ta sama trasa, ta sama korporacja.

          • 0 0

  • Gratuluje (2)

    Gratuluję portalowi reklamowanie nielegalnych przewoźników

    • 58 56

    • a co, małe koguty 6 zł za kilometr mają reklamować ? (1)

      • 22 3

      • Małe koguty to 5% rynku

        • 9 8

  • I jak tam kierowcy Ubera? Dalej sobie bezkarnie odrzucacie zlecenia, a klient niech czeka w nieskończoność? (2)

    Czy może jednak czujecie oddech nowej konkurencji i bierzecie teraz wszystko?

    • 45 8

    • To to samo

      Przeciez wszyscy co maja ubera moga jezdzic na taxify ten sam partner ich rozlicza

      • 4 0

    • Tak !!!

      Dalej wyrzucamy zlecenia pasażerów, którzy mają potrzebę przebycia 500m odcinka uberem zamiast się przejść. W ten czas robimy zleconka na taxifaju

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane