• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrola miejskich autobusów. Co czwarty z usterką

Maciej Korolczuk
9 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy. O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy.

Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała ponad 30 autobusów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Niemal co czwarty z nich posiadał poważne usterki, m.in. skrzyni biegów, układu chłodzenia czy wycieki oleju silnikowego. Zatrzymano osiem dowodów rejestracyjnych, a w przypadku dwóch pojazdów wydano nakaz zjazdu do zajezdni. Pozytywnie wypadła za to kontrola ogumienia. Według inspektorów autobusy są właściwie przygotowane do nadchodzącej zimy.



Czy zgłaszałe(a)ś kiedykolwiek potrzebę kontroli technicznej autobusu?

Inspektorzy pojawili się na trzech pętlach autobusowych (we Wrzeszczu, Oliwie i Nowym Porcie) w piątek rano. Kontrola potrwała cztery godziny i dotyczyła głównie stanu technicznego pojazdów komunikacji miejskiej. Jak informuje GITD, działania prowadzone były w trybie "akcyjnej kontroli uproszczonej", co oznacza skrócenie czasu trwania inspekcji pojazdu do niezbędnego minimum, tak aby nie powodować zakłóceń w kursowaniu autobusów.

- W wyniku prowadzonych działań, inspekcji poddane zostały 33 autobusy - informuje GITD w Gdańsku na swojej stronie internetowej. - W ośmiu przypadkach kontrole wykazały nieprawidłowości dotyczące stanu technicznego. Z powodu stwierdzonych usterek zatrzymano w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) dowody rejestracyjne tych autobusów. Dodatkowo w dwóch z ośmiu przypadków nie zezwolono na dalsze prowadzenie przewozów na linii, wydając kierowcom nakaz zjazdu do miejsca garażowania lub serwisowania pojazdów, celem niezwłocznego usunięcia usterek.
  • Kontrole przeprowadzono w 33 autobusach. W co czwartym stwierdzono nieprawidłowości, m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych.

Jak czytamy, we wszystkich przypadkach stwierdzono naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska poprzez wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika lub połączenia silnika ze skrzynią biegów. W dwóch przypadkach nieszczelności i związane z tym wycieki stwierdzono w układach chłodzenia silnika. W jednym przypadku inspektorzy stwierdzili niesprawne zawory bezpieczeństwa systemu awaryjnego otwierania drzwi bocznych (w każdych z trzech drzwi).

- Niemal 25 proc. skontrolowanego taboru posiadało usterki zaliczane do kategorii "poważne". Dwa autobusy wyłączono z obsługi linii. Pozytywnym jest to, iż w żadnym z kontrowanych autobusów nie stwierdzono usterek niebezpiecznych, które stwarzałyby bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa pasażerów. Inspektorzy zwracali także baczną uwagę na stan ogumienia autobusów. Przekazane przez kontrolerów wnioski wskazują, że w tym zakresie tabor przewoźników jest dobrze przygotowany do nadchodzącego okresu zimowego, gdzie stan ogumienia w przypadku występującej śliskości nawierzchni będzie jednym z głównych czynników warunkujących bezpieczeństwo przewozów - podkreślają inspektorzy.

Kontrole autokarów



Potrzebę kontroli autokaru można zgłaszać do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego faksem na nr 58 524 12 92, e-mail: sekretariat@witd.gdansk.pl lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej: www.witd.gdansk.pl

Z uwagi na konieczność zaplanowania kontroli ITD apeluje, aby zgłoszenia były wysyłane z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem. Zgłoszenie powinno zawierać miejsce, datę i godzinę wyjazdu oraz numer kontaktowy. Kontrole realizują również właściwi miejscowo policjanci Wydziału Ruchu Drogowego po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Ponadto autobus można sprawdzić we własnym zakresie na internetowych stronach Ministerstwa Cyfryzacji poprzez e-usługę "Bezpieczny Autobus". Na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów uzyskamy informację, czy autokar ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC i czy jest dopuszczony do ruchu. Aby uzyskać dostęp do informacji o autokarze na stronie serwisu www.bezpiecznyautobus.gov.pl, należy podać jego numer rejestracyjny.

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Czy sprawdzano czystość spalin?

    Jak wyniki?

    • 1 0

  • Czyli (3)

    Co 4 autobus jest zepsuty i można zginąć w nim z powodu np. Braku hamulców. 25% autobusów powinno zostać wycofane z użytku. A ludzie tak kochają włodarzy Gdańska od 30 lat ... I ciągle wybierają tych samych ... masakra. I winni są tutaj obywatele bo nie zmieniają władzy gdy ta się nie nadaje .

    I niech teraz ktoś skomentuje cokolwiek, że kierowcy samochodów mają się przesiąść na autobus. !? Bo są korki ! To wina osób odpowiedzialnych za infrastrukturę drogową którego wina są korki w mieście.

    • 28 24

    • Czytaj ze zrozumieniem (2)

      Przeczytaj Kolego dokładnie artykuł i w całości.

      "w żadnym z kontrowanych autobusów nie stwierdzono usterek niebezpiecznych, które stwarzałyby bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa pasażerów."

      • 10 3

      • To dlaczego w osmiu przypadkach zatrzymano dowody rejestracyjne, a dwa autobusy odeslano do bazy? (1)

        Bo takie bezpieczne byly?

        • 1 1

        • ponieważ poza normami bezpieczeństwa jeszcze trzeba spełniać normy środowiskowe

          • 0 0

  • To zapraszam do Wejherowa

    Ostatnio jechałem tam jakieś 2 tygodnie temu. Jak ruszył autobus z przystanku to świata nie było widać. Zadzwoniłem na 112 to Pani zdziwiona była i pierwszy raz słyszała o walce ze smogiem. Ale tam jest trzeci świat więc nie ma się co spodziewać jakiejkolwiek reakcji.

    • 2 1

  • Niech się nie skichają! (1)

    Plamy na pętlach są?
    Plamy na przystankach są?
    Normalne czepialstwo i złośliwość, aby tylko zapunktować.
    Można też myć zespoły napędowe i podwozie częściej, ale kto ma za to zapłacić? = bilety po 10 zł?

    • 18 5

    • Jakoś w Gdyni bilety nie są po 10 zł, i aż przyjemnie przejechać się autobusem czy trajtkiem. W dodatku nie trzeba czekać kupy czasu, aż jakiś złom łaskawie podjedzie, ciągnąc za sobą chmurę spalin, trzeszcząc, trzęsąc i smierdząc.

      • 1 4

  • pewnie o coś chodzi (2)

    prawie kazdy zwaszych samochodów ma taką usterke jak na tych zdjeciach, oprucz 3 zdjecia.
    chodzi o zmiane floty i nagłosnienie sprawy
    typowa ustawka
    olbo zrzuccie sie na autobusy to przeciez takie normalne dla lemingów...

    • 15 8

    • Możemy się zrzucić dla ciebie na słownik ortograficzny.

      • 1 0

    • Mow o sobie

      Mam 17 letnie auto i co roku robie serwis na ok 2000zl i nic nie wycieka. Nigdy auto nie zawiodło w trasie. A co wakacje jest 1500-2000 km w jedną stronę przegonione

      • 7 1

  • Zapraszam kontrolerów na pętlę 227 na Chełmie

    Prawie każdy gratem jest a kierowcy włączają silnik bo jak zgaśnie po stronie wysiadania to potem trudno go odpalić. Tak sobie smrodzą nam okolicę a ZTM pokazuje logo na obiciach siedzeń jakby chciało zatuszować rzeczywistość. Od paru lat na tej linii kursują same gruchoty a bywało porządnie przed laty. Teraz to albo opóźnienie albo się autobus pali na pętli lub też nie może po prostu ruszyć i "wypada" z kolejki. Mimo wiekowych maszyn klimatyzacja działa jako tako.

    • 2 0

  • dobrze ze nie wszystkie sprawdzili

    bo we wtorek były by problemy z dotarciem do pracy.

    • 2 0

  • (1)

    Wielka afera o drobne zapocenia

    • 24 16

    • SAM jesteś

      '' zapocony ''

      • 0 2

  • i one (1)

    i takie autobusy mają konkurować z prywatnym transportem ? i w takim stanie mają rozwiązywać korki ? i taki stan to narażenie życia mieszkańców Gdańska,a władze zajmują się.........politykowaniem

    • 0 2

    • Narażanie życia- no to poszedłeś po bandzie.

      • 0 0

  • a w Gdyni tragedia jechałem wozem nr 2206 auto szarpało skrzynia waliła a kierowca 1120000 przebiegu tak musi być 12 lat a mechanicy nic nie robią W Niemczech autobus 8 lat i jest wycofany z ruchu a w Gdyni musi jeździć 20 lat Pozdrowienia dla PKM

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane