• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska

km
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu. Taki szyld stanął przed wejściem do lokalu Fahrenheit obok Dworu Artusa przy Długim Targu.

Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.



Czy na Głównym Mieście powinno pojawić się więcej reklam?

Klub Fahrenheit istnieje od niedawna, więc jego właściciel uznał że nowy lokal potrzebuje reklamy. Olbrzymi, kilkumetrowy napis "Fahrenheit Club & Restaurant", pojawił się więc pod koniec lutego w samym sercu Gdańska. Klub promuje co prawda pamięć słynnego gdańszczanina, twórcy termometru rtęciowego i skali temperatury, ale z prawem jest zupełnie na bakier.

- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.

Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.

Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.

- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.

- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
km

Miejsca

Opinie (227)

  • DOBRZE BY BYLO CALY GDANSK ZLIKWIDOWAC BO SZPECI METROPOLIE !:)))

    • 1 1

  • To jednak chyba autentyk a nie fotomontaz bo widac logo na innym zdjeciu !

    W SUMIE ZDOLNY KOLES SKORO WYKONAL LOGO PRZYPOMINAJACE TAKI NAPIS ZE WYGLADA JAK "" MALOWANE , PISANE'' NA ZDJECIU ! mozna sie pomylic ze to fotomontaz a to jednak autentyk wiec ma talent .

    • 1 0

  • Na Wyspie Spichrzów też jest ogromna reklama, która szpeci to estetyczne miejsce :))))))

    jw

    • 7 0

  • Świetne miejsce ! (2)

    Świetne logo, przykuwa uwagę, klub w środku klimatyczny i urządzony z duchem czasu. Mnie reklama zaprosila do środka, nie psuje moich wrażeń estetycznych ulicy Długiej, jedno z drugim się nie kłóci ;=)

    • 10 11

    • przykuwa uwage imbecyli

      bo normalni ludzie nie oczekują, że na starówce cokolwiek będzie ich przykuwać... Co to ma byc to "z duchem czasu"? To jeszcze nic nie znaczy! Pewnie klimatyczny, bo jest tam klimatyzacja, a nie psuje Twoich wrazen estetycznych, bo wogóle ich nie odczuwasz. Proponuję knajpki w Brzeźnie.

      • 1 2

    • wieś w mieście. To dopiero klimat :D

      Oszczędź obciachu kobieto :)

      • 6 1

  • A KTO BOGATEMU ZABRONI STAWIAC BANERY I PLACIC ZA TO KARY ! JAK GO STAC NA KARY NIECH SOBIE REKLAMUJE !

    W SUMIE SAMI MU ZROBILISCIE MEDIALNA REKLAME I NAWET JAK ZAPLACI KARE TO UZYSKAL TO CO CHCIAL WIEC TANIO MU WYSZLA REKLAMA W MEDIACH ! Zbyt czesto media sie daja nabrac na taki chwyt i z byle powodu leca z kamerami do byle pupereli ,,,, wiec sami gp tanio wykreowaliscie :)))))) Fotka wyglada niestey na fotomontaz i napis raczej jest naniesiony na zdjecie wiec to w ogole jakas sciema !!!!!

    • 3 2

  • eee

    jak ona kontrowersyjna???

    • 1 0

  • te zdjęcie w artykule wygląda jak fotomontaż...

    jw.

    • 3 0

  • Jedzonko

    A ja bylem z moja ukochana i naprawde polecam - jedzonko pycha !

    pozdrawiam

    • 1 3

  • na kłopoty bednarski buchacha

    niezle się ubawiłem wypowiedzią bednarskiego

    • 1 0

  • I BARDZO DOBRZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    I BARDZO DOBRZE!!!!!!!!!!!!!!!! NIECH SIĘ W KOŃCU GDAŃSK ORZYWI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane