• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Piesi są ważniejsi niż kierowcy, bo jest ich w centrum 4 razy więcej. (15)

    Kierowcy wygodnie siedzą to mogą postać w korku i przemyśleć swoje decyzje transportowe.

    • 56 115

    • Korki i śmierdzące spaliny wracają ? (3)

      Ludzie są też w samochodach, motorach i na rowerach
      Miasto ma być przyjazne dla wszystkich.
      Odkorkować było trudno, zakorkować łatwo.

      • 31 8

      • taaa bo jak nie ma korka to nie ma spalin :D (2)

        czego to czlowiek ciekawego sie nie dowie na stare lata

        • 7 16

        • Są spaliny, ale w mniejszej ilości.

          Wracaj do szkoły.

          • 0 0

        • No ty raczej już dużo się nie dowiesz,

          Skoro tak prostej rzeczy nie możesz pojąć

          • 11 2

    • (10)

      kierowcy będą sobie siedzieć w swoich autach w korku, a ty jako pieszy będziesz wąchał sporo większą ilość spalin niż wąchałbyś gdyby takich bzdurnych pomysłów nie realizowano.

      • 41 20

      • kierowcy jak posiedzą i przemyslą to przesiądą się na rowery (8)

        • 17 39

        • zima za chwilę (2)

          z tobą wszystko ok ?

          • 31 7

          • ocieplenie klimatu

            podnieście tłuste tyłki, bo to NFZ kosztuje.

            • 5 3

          • ojej

            zimą za zimno, latem za gorąco

            co to będzie, co to będzie

            twój wybór twój korek twój czas

            • 15 20

        • Skąd się biorą tacy d**ile? (4)

          Nie przesiądą.

          • 21 8

          • jak nie przesiądą to będą stać w korku (3)

            tak więc morda w kubeł i toczymy się na jedynce

            • 15 21

            • (2)

              jedyne, co masz duże, to lolo. Żal mi twojej kobiety

              • 6 6

              • twoja nie narzeka jak ją odwiedzam jak stoisz w korku (1)

                • 7 11

              • Odwiedzasz MOJĄ kobietę? Masz na myśli moją teściową?

                • 7 4

      • Następny ekolog

        Jak ci tak jakość powietrza na sercu lezy to przesiądź się na rower

        • 4 2

  • co jest....?! (1)

    Była dobra opcja, droga 3 pasy, dla pieszych jest tunel - bez kolizyjne bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy, do przystanków tramwajowych. Nie tak nie może być!, w godzinach szczytu całe miasto zakorkowane, co możemy zrobić? dodać światła, kolejne przejścia a z 3 pasów zrobić 2, to na pewno rozładuje korki.... "...doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku..." serio? może by wybudować przejście pod ziemne ? a nie czekaj...

    • 12 11

    • oj, oj...!

      Człowieku, myślisz tylko o sobie! Jak inwalida na wózku ma się dostać przez tunel do tramwaju? Ma taką szansę tylko przejściem naziemnym!

      • 1 0

  • Jak zwykle od du.y strony. (4)

    Takie rzeczy robi się w miastach, gdzie jest sieć dróg alternatywnych pozwalających ominąć centrum. W gdańsku takich dróg nie ma i cały ruch tranzytowy wali przez centrum włącznie z tirami. Chcecie wytruć spalinami wszystkich mieszkańców?

    • 10 8

    • (1)

      Nie, chcemy, żebyście nauczyli się poruszać po mieście inaczej niż samochodem.

      • 2 4

      • Czym? Tramwajem, który nie przyjechał, bo się zepsuł pięć metrów za bramą zajezdni? Autobusem, który nie przyjechał, bo brakuje w GAiT 70 kierówców?

        • 2 1

    • Jak nie ma? Obwodnica jedna druga trasa Sucharskiego tunel.......

      • 3 5

    • ale jest obwodnica południowa jak nie ma
      TIR-y nie mają wstęp do centrum dzięki Tunelowi
      więc przez rozsądną politykę można parę rzeczy w prosty sposób poprawić

      • 1 3

  • 10 stron komentarzy (5)

    każdy o tym samym

    3 pasy, to tak fajnie
    a tunel to tak bezpiecznie
    a winda - to by było rozwiązanie
    a korki bo tego bo światła, a to dlatego korki, bo światła i za mało pasów
    a bo jakby były pasy, to by nie było korków
    a piesi, to sobie mogą wygodnie tunelem
    a bo na co to komu
    a bo dewelopery kazały, pod stołem płaco
    a bo do GND i NE będę jechał 8 minut dłużej, bo w mieście, w którym nie płacę podatków, ktoś sobie zrobił wygodnie

    • 11 14

    • (4)

      Bo GD tylko omija ten rejon prawda? Oczywiście gdzieś masz dojazd ludzi z centrum poza Gdańsk. Masz gdzieś przejazd całej W-Z do pracy prawda? Bo niech stoją buce w korku. pal licho, że ktoś mieszka powiedzmy na Ujeścisku a pracuje w Sobieszewie (albo na odwrót). Niech stoi w korku bo tak chcą "aktywiści miejscy".

      • 1 6

      • mam dla Ciebie kilka pomysłowych rozwiązań (3)

        kup sobie helikopter i lataj nim z A do B (może być problem z lądowiskiem, ale przecież auto też "za darmo" się należy parkować, więc na heli mu się naleźć miejsce)

        zostaw auto pod ryneczkiem na Elbląskiej i tam sobie dojeżdżaj do niego tramwajem z Ujeściska

        przeprowadź się do Sobieszewa

        przestań spinać d p ę, bo tylko wrzodów dostaniesz, odpal sobie audiobooka w aucie i przestań marudzić, że musisz stać 2 minuty dłużej, bo światła

        na koniec dodam, że pod martwą wisłą zbudowano dla zmotoryzowanych tunel za setki milionów zł, a tu się ludzie sr a ją o przejście dla pieszych, to jest dopiero kuriozalne

        a ja tam będę sobie jeździł rowerem i chodził pieszo i śmiał się z tych dur ni, co im się pod kopułą gotuje, że ktoś śmiał wydać kilkanaście baniek, żeby zrobić wygodnie komuś innemu, niż im, degradującym miasto egoistom

        • 8 0

        • Tak, zachwalaj GAiT. Szkoda tylko, że: brak 70 kierowców autobusów i prawie 20 motorniczych, tramwaje i autobusy regularnie się psują i wypadają z rozkładów, częstotliwość kursów jest zbyt niska, pojemność pojazdów - zbyt mała w stosunku do potrzeb przewozowych, do tego wymuszone przesiadki, oznaczające dodatkową stratę czasu rzędu 10-20 minut.
          Tunel - dla większości jest bezużyteczny - nie obsługuje ruchu w kierunku: Chełmu, Orunii, Siedlec, Piecek, Suchanina, większości Wrzeszcza.

          • 1 1

        • W końcu ktoś normalny (1)

          Najchętniej bym ci polał, tak tu dużo frustratów, że zastanawia mnie czemu jeszcze nie było pikiety pod sygnalizacją. Nie mogę nadziwić się jak przykra czeka nas przyszłość z takim chorym podejściem obywateli. Ciekawe czy za 20lat będą głosić te same hasła

          • 7 0

          • sfrustrowani kierowcy spoza Gdańska mogliby w ramach protestu na przykład chodzić na tym przejściu w jedną i w drugą blokując przejazd

            • 3 0

  • Nareszcie można normalnie przejsc (1)

    Wreszcie ta okolica zaczyna przypominać miasto a nie autostradę. Korki? Korkow nie da się rozładować, to ze tam się robi zator oznacza ze jest luźniej gdzieś indziej.

    • 10 21

    • Da się. Ale: bez kretyńskiej likwidacji pasów ruchu, bez kretyńskiego malowania przejść naziemnych, gdzie nie są potrzebne. I da się. A przypomnę, że pojazdy komunikacji miejskiej też stoją w korkach, co wydłuży czas jazdy i jeszcze bardziej zmniejszy atrakcyjność transportu zbiorowego.

      • 0 2

  • Przejście naziemne przy dworcu głównym (5)

    Podobne rozwiązanie planuje się przy Dworcu Głównym pkp. trzeba nie mieć wyobraźni. Tysiące ludzi na kwadrans w godzinach szczytu zamiast tunelem przelewać się będzie przez 6 pasów (w obie strony). Korki , smog, nerwy, potracenia, wypadki... to są te plusy ? A obok będzie zasypany piękny, stary tunel. bezmyślność

    • 36 13

    • Dokładnie (3)

      Tysiące pieszych, które tam się przelewają codziennie, są ważniejsze niż 100 osób w autach. Jest was w tym korku akurat na jeden autobus.

      • 9 4

      • (2)

        W sumie fakt - tysiące ludzi zyskają możliwość tłoczenia się na przejściach, czekania na zielone i prawo do stania w korkach w autobusach czy tramwajach.

        • 6 4

        • Przy dworcu jest buspas. Autobusy nie stoją tam w korku (1)

          • 3 1

          • Tylko przefruwają nad naziemnymi przejściami dla pieszych?

            • 2 1

    • Przejścia dla pieszych co 200-250 metrów.....

      Wybitny pomysł na walkę ze smogiem!!!! Gratuluję pomysłodawcy i życzę, aby pomieszkał w okolicy!!!

      • 2 3

  • Samochody robią korki a nie sygnalizacja (3)

    Piesi to priorytet w mieście

    • 12 22

    • Może w Pierdziszewie Dolnym. Ale w półmilionowym, dużym mieście, sprawny transport i redukcja korków drogowych to podstawa sprawnego funkcjonowania organizmu miejskiego.

      • 1 1

    • Tam chodzi jeden pieszy na godzine, a korki generuja taki syf ze spalin, ze szok

      • 2 1

    • Nie plakac

      Przecież wszystko jest cacy. Potwierdziliscie to w ostatnia niedzielę przy urnach

      • 5 1

  • Wymysł chorego umysłu! (1)

    Kto to wymyślił?!? Po to jest tunel żeby nie tworzyły się korki, wczoraj trasa na długie ogrody od obwodnicy 40min(!) dłużej niż zwykle. Dzisiaj na Armii Krajowej korek od Chełmu już o godz. 7.00, dramat! Jeszcze kilka takich pomysłów i Gdańsk zakorkuje się jak Warszawa

    • 30 8

    • Jak to kto? d**ile z FRAG.

      • 1 1

  • Tunel dla pieszych (7)

    Tunel dla pieszych jest jakies 10 metrow dalej a oni robią przejscie dla pieszych... takie absurdy tylko w Polsce

    • 53 18

    • (2)

      Bo akurat tutaj nie chodziło o przejście jako takie, ale o skrzyżowanie poprawiające wyjazd z Chmielnej. To kolejny "ukłon" w stronę budujących tam deweloperów.

      • 17 5

      • Wyjazd z Chmielnej nie tylko tam istniał i istnieje nadal, ale istniała też i istnieje nadal możliwość bezkolizyjnego przejazdu POD Podwalem. Nie potrzeba było żadnego d**ilnego skrzyżowania z sygnalizacją i tworzenia korków, bo kretyni z FRAGu dostają orgazmu, jak "zebrę", światła i korek zobaczą.

        • 2 1

      • Mieszkańców

        • 4 6

    • (3)

      południowa obwodnica jest jakies kilometr dalej, a kierofczyki sie pchaja przez miasto. takie absurdy tylko w polsce

      • 7 12

      • tak, południowa obwodnica... (2)

        szczególnie jak ktoś chce dojechać z dworca czy z Chełmu lub Siedlec na np. Dlugie Ogrody. Zróbmy korki na 2 km bo trzech pieszych nie może dojść 10m do tunelu. Reszta niech wdycha spaliny.

        • 20 3

        • Łoooł (1)

          Na tej trasie to faktycznie, musisz użyć samochodu. Inaczej się nie da, co?

          To sobie postoisz, leniuchu.

          • 2 3

          • leniucha to sobie zrób i wychowaj

            a póki co racz zauważyć że nie każdy jest w stanie np. dostarczyć towar rowerem lub dostać sie z punktu A do B bez 3 przesiadek po 5 min każda + dojscie do przystanków. Poza tym nie ma jak zakorkować względnie przejezdna drogę i wmawiać że to dla dobra okolicznych mieszkańców. Powdychają sobie troche tlenków siarki, azotu czy rozmaitych katalizatorów spalania ale jeden będzie za to mógł jak panisko przejść do Dolnego Miasta zamiast dymać do tunelu 10m obok.

            • 5 2

  • co za obłuda (3)

    Panie redaktorze proszę mi wytłumaczyć jak tunel (przejście bezkolizyjne) który już istniał (sic!) i wystarczyło go tylko odnowić jest lepszy od przejścia dla pieszych (kolizyjnego)?
    "przypomnijmy" - a kiedy o tym pisaliście wcześniej?
    "Przebudowa to krok do likwidacji barier" - ponownie jakich barier, jak przejście podziemne już istniało.
    "Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana." - ciekawa teoria przyczynowa skutkowa, ale jak to się łączy jedno z drugim?

    A tu moja ocena - światła powstały na skutek lobby deweloperów "wspowych" choć tak naprawdę i tak dało się tam dojechać i o zgrozo bezkolizyjne pod Podwalem.

    • 69 20

    • Likwidacji barier dla pieszych. (1)

      Likwidacji barier dla pieszych.
      Likwidacji barier dla pieszych.
      Likwidacji barier dla pieszych.
      Likwidacji barier dla pieszych.
      Likwidacji barier dla pieszych.
      Ile razy trzeba to powtórzyć, żeby wszyscy zrozumieli?

      • 4 6

      • A jakie tam miałeś bariery, idioto? Przejście podziemne z wygodnymi zejściami o łagodnym nachyleniu na obu krańcach, oprócz schodów. Rusz leniwe d*psko, zobacz, jak ten tunel wygląda, to bredni o "barierach" wypisywać nie będziesz.

        • 2 1

    • ale kogo Ty pytasz ?

      Naskręt od lat forsował tę ideę w swoich artykułach.
      Za wytykanie idiotyzmów takiego rozwiązania tu na forum dwukrotnie mnie banowano choć robiłem to kulturalnie.
      Nie chce mi się wierzyć że sam to robił bo nie znosi sprzeciwu, pewnie ma armię swoich przydu*asów w redakcji.
      Choć z drugiej strony kto wie - to ktoś o wielkim ego bo jako jedyny redaktor z trójmiasto.pl w swoich tekstach powołuje się sam na siebie.

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane