• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 16:30 
Opinie (80)
Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont. Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont.

Torowisko tramwajowe na Podwalu PrzedmiejskimMapka musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.



Komfort poruszania się tramwajami w Gdańsku jest:

Ostatni raz torowisko na Podwalu było modernizowane przy okazji przebudowy skrzyżowań z ul. Chmielną i Łąkową. Pozostałe odcinki są wyeksploatowane, na co w ostatnich latach zwracali uwagę motorniczowie linii 8 i 9 kursujących na Stogi i Przeróbkę.

Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.

Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj



- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie. Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.

Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.

1,5 mln zł na projekt



Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.

Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (80)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane