• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 16:30 
Opinie (80)
Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont. Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont.

Torowisko tramwajowe na Podwalu PrzedmiejskimMapka musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.



Komfort poruszania się tramwajami w Gdańsku jest:

Ostatni raz torowisko na Podwalu było modernizowane przy okazji przebudowy skrzyżowań z ul. Chmielną i Łąkową. Pozostałe odcinki są wyeksploatowane, na co w ostatnich latach zwracali uwagę motorniczowie linii 8 i 9 kursujących na Stogi i Przeróbkę.

Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.

Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj



- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie. Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.

Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.

1,5 mln zł na projekt



Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.

Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (80) 3 zablokowane

  • Rusza kiełbasa wyborcza (4)

    Na siłę szukamy inwestycji... Nowa Świętokrzyska czeka, przecież dostaliśmy dofinansowanie, czemu nie korzystamy z niego?

    • 21 13

    • Jest projektowana. Do wakacji jeszcze poczekamy na projekt. Potem 173 miesiące na budowę.

      • 7 1

    • Jeste eksperte

      • 1 2

    • Czekamy na sołtysa Kolbud.

      • 0 1

    • Zamiast Świętokrzyskiej bedzie Fala. Powinno wystarczyć.

      • 0 0

  • Kiedy Most Siennicki. Ponoc sie wali, a ciezarowki jada pod zakaz jedna za druga

    • 30 1

  • (5)

    90% torów i dróg do wymiany.Niestety trójmiasto to jedna wielka katastrofa pod tym kątem.Ale oby nowi włodarze zaczęli to ogarniać.

    • 24 16

    • Taka sama katastrofa jak twoje komentarze.

      • 10 12

    • Wyprowadź się

      Gdzieś na wschód.

      • 8 8

    • Ty też do wymiany w 100%

      • 9 6

    • Takie i gorsze drogi spotkasz na całym świecie, od Chicago po Krym.

      I może byś to wiedział, gdybyś w końcu wyszedł z maminej piwnicy i zobaczył świat na żywo.

      • 1 3

    • To i na tramwajach i infrastrukturze też się znasz?

      • 0 0

  • (10)

    Zdradzę od razu, że w Gdańsku nie ma opcji na zielone torowisko, ponieważ u nas - inaczej niż w reszcie Polski i świata - nie da się tego zrobić, tak po prostu.

    • 100 21

    • (1)

      Dzielnica Brzeźno to dzielnica Gdańska ,więc się da .

      • 18 4

      • Super, całe 100 metrów

        Do 2030 mają dołożyć kolejne 30 metrów.

        • 7 1

    • Komunikacja dziala jak dxiala , ale za to mamy Fale.

      Nikomu niepotrzebny system za 200 mln.

      • 32 9

    • wiemy ale ida wybory

      • 14 5

    • Ale takie kosztuje 3 razy drożej xD

      • 8 3

    • Zielone torowisko (2)

      To najwieksza glupota jaka mozna zrobic z kilku powodow:
      1. Trawa w naszym klimacie jest ladna tylko przez max. 2-3 miesiece w roku. Latem wysycha, a zima robi sie bloto..
      2. Czasochlonne i drogie w utrzymaniu
      3. W okolicach torow jest rdzawy pyl, ktory przykryje ta trawe i bedzie wygladac...
      4. Po roku, dwoch z tej trawy zostana kepki chwastow..
      W Polsce jest problem w utrzymaniu i czyszczeniu przystankow i przeszklen, ktore sa wiecznie usyfione. Nawet tego nie potrafia ogarnac, nie mowiac juz o dziurach w drogach a wy chcecie murawy na torowisku?

      • 28 9

      • Dokładnie! Tylko ciąg tramwajowo- autobusowy!

        • 4 0

      • To ja chyba mieszkam w innym kraju niż Polska :D

        Ja chyba mieszkam w innym kraju niż Ty droga koleżanko.
        1. Mamy luty. Trawa aktualnie jest nadal ładna i zielona. Błoto jest tylko tam gdzie kierowcy rozjeżdżą trawnik.
        2. Czasochłonne nie jest, a z pewnością nie jakoś strasznie drogie w utrzymaniu. Te z tłucznia też trzeba utrzymywać.
        3. Nie ma czegoś takiego jak rdzawy pył w okolicach używanych szyn, więc nic Ci nie będzie niczego przypominać.
        4. Nieprawda. W wielu polskich miastach takie torowiska funkcjonują już od wielu lat i nadal wyglądają pięknie.

        • 1 0

    • (1)

      pod trawą na "zielonym torowisku" jest wylany beton. Nie wiem co w tym ekologicznego i w jaki sposób takie"zielone torowisko" ma lepiej chłonąć wodę.

      • 0 0

      • No właśnie nie beton a podkłady drewniane

        Tak jak 100 metrów w Brzeźnie.

        • 0 0

  • W tramwaju jest zazwyczaj taki ścisk, że żadne turbulencje nam nie straszne. W szczycie komunikacyjnym to by i mogła być czołówka dwóch tramwajów a tłum ludzi by się tam w środku nawet nie przesunął.

    • 19 3

  • Mam nadzieję, że będą progi i zwężenia. (2)

    I dodatkowe sygnalizatory wydłużające czas przejazdu. Europa skansenem.

    • 11 23

    • (1)

      Progi i zwężenia na torach tramwajowych, no niezła odklejka :)

      • 4 4

      • Opisałem pewną tendencję w mózgach decydentów (o ile istnieją).

        Odklejeni to są wyborcy tego towarzystwa.

        • 2 0

  • (1)

    Przecież nie dawno były wymienone

    • 4 12

    • Tylko na odcinkach gdzie powstały skrzyżowania przy Chmielnej i Akademii Muzycznej a reszta to już naprawdę dawno i to się czuje jak się jedzie więc generalny remont jest bardzo potrzebny i to już od dawna

      • 7 0

  • A macie jeszcze w budzecie pieniadze na wymiane torowiska ? (2)

    Tak pytam. Bo sporo z budżetu komunikacji poszło na Fale. Coś wam jeszcze zostało?

    • 26 3

    • Fala powstała z pieniędzy unijnych, nie budżetu miasta. (1)

      • 1 7

      • Jak nie z. Budzetu????

        Z budżetu który uzupełniał wkład własny. Do tego kasa na utrzymanie

        • 8 0

  • (2)

    To jest zaskakujące, że gdy okolica interesuje się patodeweloperka, zawsze przypomina sobie o niej miasto, żeby z publicznej kasy poprawić "prestiż" okolicy:)
    Choć akurat w tym wypadku, jest to ewidentna korzyść dla mieszkańców, bo te tory były w tragicznym stanie już 10 lat temu...
    Oglądając zdjęcia powyginanych szyn, przypomina mi się legendarne torowisko wzdłuż ul. Jana z Kolna, w czasach gdzieś 15 lat temu(remont torowiska przeprowadzono w okolicy Euro). Wówczas, było one najgorsze w całym Gdańsku. Podróż na tyle wagonu leciwych konstali potrafiła dostarczyć wrażeń:) Szczególnie, gdy trafiło się na kurs jadący do zajezdni w Nowym Porcie. Motorniczowie grzali tyle ile fabryka dała, a wagony skakały po tych torach niemiłosiernie. To były czasy:)

    • 22 3

    • pamiętam ;) (1)

      to było niezapomniane przeżycie miało się wrażenie że tramwaj za chwilę przekroczy barierę dźwięku.

      • 4 0

      • Haha też miałem takie wrażenie xD. I człowiek modlił się żeby przeżyć dojazd do Głównego hi hi. Do tego ten klimat zapachu pracy Konstali, metal, guma, hamulce, oraz wieczne picie stoczniowców, raczących się specjałami w puszce, to były czasy. Przypomniało mi się też, że jedne z gorszych torowisk były na Hallera, odcinek od Kolonii do plazy obok ul. Hallera.

        • 5 0

  • a może (1)

    a może wziąć się za odcinek opera bałtycka - mickiewicza co i róż wykolejenie nie wspominając że jadą tam 10 godzinę żałosne to jest

    • 18 3

    • Byl przetarg, nie bylo chetnych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane