- 1 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (128 opinii)
- 2 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (78 opinii)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (491 opinii)
- 4 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (63 opinie)
- 5 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (301 opinii)
- 6 17-letni złodziej paczek zatrzymany (176 opinii)
Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany
Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.
Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.
Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – W tych dzielnicach najlepiej kupić mieszkanie na wynajem dla turystów
- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.
Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.
1,5 mln zł na projekt
Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.
Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.
Kolizje i wypadki z udziałem tramwajów
Miejsca
Opinie (80) 3 zablokowane
-
2024-02-07 17:14
No niestety jeden z ostatnich klasycznych odcinków zniknie z mapy Gdańska (3)
Drugi to między Oliwą a Strzyżą. Klasyczny tor, drewniane podkłady, przytwierdzenia na śrubki, charakterystyczny szum podczas jazdy między żabim krukiem a okopową. A jeszcze jak motorniczy dobrze depnie to w ogóle ekstra. Niestety te nowe tory w betonie z tłuczniem to już nie ta sama historia. Jadąc na Ujeścisko nową trasą zero emocji - nuda totalna
- 13 8
-
2024-02-07 17:20
O, mkm
Wy jesteście podziurawieni psychicznie
- 3 7
-
2024-02-07 17:26
(1)
Hehe albo Jana z Kolna lub przy Marynarki te 20 lat temu. To była jazda xD!
- 5 0
-
2024-02-07 17:29
Tak, tam jak trójwagonowy Konstal się rozpędził to bajka
A teraz zgodnie z wizją pani prezydent skrzyżowania, światła, ścieżki rowerowe
- 6 0
-
2024-02-07 17:16
Panie redaktory przecież pod tą trawa jest tak samo tłuczeń i w nim podkłady. Przecież szyna nie może sobie w trawie leżeć.
- 13 1
-
2024-02-07 17:18
(1)
Kto projektowal wnętrze PESA 2 siedzenia???
- 3 3
-
2024-02-07 17:36
Ten, który to zamówił, czyli pan złe słowo...
- 5 2
-
2024-02-07 17:18
Cieszy mnie to że płacimy za kształcenie inżynierów
A potem nie możemy z tego korzystać jako miasto. Do bani to PG. Tylko koszty robi.
- 12 4
-
2024-02-07 17:20
Tańszym rozwiązaniem są..
...wagoniki górskie..
- 4 3
-
2024-02-07 17:29
Najpierw to wymienić cała władze która przez lata do ruiny kiedyś tak piekne miasto doprowadzila
- 13 3
-
2024-02-07 17:31
Krzywe tory sa atrakcja Gdanska.
Sa jak rolerrcaster w lunaparku.
- 8 3
-
2024-02-07 17:35
(5)
Żadne zielone torowiska tylko zrobić płytę do poruszania się autobusów wzorem Moreny. To pozwoli zlikwidować buspasy na rzecz szpaleru drzew i dróg rowerowych zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!
- 107 31
-
2024-02-07 18:20
W domu wszyscy zdrowi?
No i ta ścieżkę róbcie taką na 10m szerokości, bo będę woził gabaryty swoim rowerem cargo haha- 18 17
-
2024-02-07 18:57
Racje bytu nie maja twoje wypociny (1)
Tylko pasy rowerowe w jezdni.
Esy floresy na chodniku to dno.- 11 14
-
2024-02-07 23:38
I koniecznie spandexowe wdzianko
- 7 3
-
2024-02-08 08:17
Ty chcesz sadzić drzewa na jezdni???(
- 2 0
-
2024-02-08 08:33
"zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!" - oj coś problemy z logicznym mysleniem widzę u usobnika? Jak tam na Srebrzysku? Cieplutko i miło?
- 3 0
-
2024-02-07 17:41
Za 1.5 miliona oni myślą że ktoś to wykona? (2)
Najtańsza oferta będzie pewnie dwa razy droższa
- 2 3
-
2024-02-07 17:43
1,5 to za sam projekt (1)
Czyli stertę papierków gdzie inżynierzy i wybitni specjaliści narysują nowe tory i nowe podkłady
- 5 0
-
2024-02-07 18:03
W sumie to kwota z kosmosu
Przecież taki projekt typowo utrzymaniowy (mówimy o samej wymianie nawierzchni, żadnych sieci, układów drogowych,nic) w którym nic nie trzeba liczyć powinno zrobić dwóch specjalistów w GZDiZcie na etacie i tylko przekazać do projektanta z uprawnieniami do sprawdzenia i zatwierdzenia - łączny koszt max 20 tysięcy
- 5 0
-
2024-02-07 18:01
Obudzili się... (1)
Od dobrych 15 lat to torowisko powinno być wyremontowane. Chyba te tory pamiętają jeszcze Gierka.
- 5 1
-
2024-02-07 19:57
W 94 były wymieniane
I nie są najgorszym torowiskiem w Gdańsku. Gorsze jest przy Operze, na Wita Stwosza, w Oliwie
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.