• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 16:30 
Opinie (80)
Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont. Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont.

Torowisko tramwajowe na Podwalu PrzedmiejskimMapka musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.



Komfort poruszania się tramwajami w Gdańsku jest:

Ostatni raz torowisko na Podwalu było modernizowane przy okazji przebudowy skrzyżowań z ul. Chmielną i Łąkową. Pozostałe odcinki są wyeksploatowane, na co w ostatnich latach zwracali uwagę motorniczowie linii 8 i 9 kursujących na Stogi i Przeróbkę.

Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.

Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj



- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie. Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.

Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.

1,5 mln zł na projekt



Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.

Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (80) 3 zablokowane

  • No niestety jeden z ostatnich klasycznych odcinków zniknie z mapy Gdańska (3)

    Drugi to między Oliwą a Strzyżą. Klasyczny tor, drewniane podkłady, przytwierdzenia na śrubki, charakterystyczny szum podczas jazdy między żabim krukiem a okopową. A jeszcze jak motorniczy dobrze depnie to w ogóle ekstra. Niestety te nowe tory w betonie z tłuczniem to już nie ta sama historia. Jadąc na Ujeścisko nową trasą zero emocji - nuda totalna

    • 13 8

    • O, mkm

      Wy jesteście podziurawieni psychicznie

      • 3 7

    • (1)

      Hehe albo Jana z Kolna lub przy Marynarki te 20 lat temu. To była jazda xD!

      • 5 0

      • Tak, tam jak trójwagonowy Konstal się rozpędził to bajka

        A teraz zgodnie z wizją pani prezydent skrzyżowania, światła, ścieżki rowerowe

        • 6 0

  • Panie redaktory przecież pod tą trawa jest tak samo tłuczeń i w nim podkłady. Przecież szyna nie może sobie w trawie leżeć.

    • 13 1

  • (1)

    Kto projektowal wnętrze PESA 2 siedzenia???

    • 3 3

    • Ten, który to zamówił, czyli pan złe słowo...

      • 5 2

  • Cieszy mnie to że płacimy za kształcenie inżynierów

    A potem nie możemy z tego korzystać jako miasto. Do bani to PG. Tylko koszty robi.

    • 12 4

  • Tańszym rozwiązaniem są..

    ...wagoniki górskie..

    • 4 3

  • Najpierw to wymienić cała władze która przez lata do ruiny kiedyś tak piekne miasto doprowadzila

    • 13 3

  • Krzywe tory sa atrakcja Gdanska.

    Sa jak rolerrcaster w lunaparku.

    • 8 3

  • (5)

    Żadne zielone torowiska tylko zrobić płytę do poruszania się autobusów wzorem Moreny. To pozwoli zlikwidować buspasy na rzecz szpaleru drzew i dróg rowerowych zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!

    • 107 31

    • W domu wszyscy zdrowi?
      No i ta ścieżkę róbcie taką na 10m szerokości, bo będę woził gabaryty swoim rowerem cargo haha

      • 18 17

    • Racje bytu nie maja twoje wypociny (1)

      Tylko pasy rowerowe w jezdni.
      Esy floresy na chodniku to dno.

      • 11 14

      • I koniecznie spandexowe wdzianko

        • 7 3

    • Ty chcesz sadzić drzewa na jezdni???(

      • 2 0

    • "zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!" - oj coś problemy z logicznym mysleniem widzę u usobnika? Jak tam na Srebrzysku? Cieplutko i miło?

      • 3 0

  • Za 1.5 miliona oni myślą że ktoś to wykona? (2)

    Najtańsza oferta będzie pewnie dwa razy droższa

    • 2 3

    • 1,5 to za sam projekt (1)

      Czyli stertę papierków gdzie inżynierzy i wybitni specjaliści narysują nowe tory i nowe podkłady

      • 5 0

      • W sumie to kwota z kosmosu

        Przecież taki projekt typowo utrzymaniowy (mówimy o samej wymianie nawierzchni, żadnych sieci, układów drogowych,nic) w którym nic nie trzeba liczyć powinno zrobić dwóch specjalistów w GZDiZcie na etacie i tylko przekazać do projektanta z uprawnieniami do sprawdzenia i zatwierdzenia - łączny koszt max 20 tysięcy

        • 5 0

  • Obudzili się... (1)

    Od dobrych 15 lat to torowisko powinno być wyremontowane. Chyba te tory pamiętają jeszcze Gierka.

    • 5 1

    • W 94 były wymieniane

      I nie są najgorszym torowiskiem w Gdańsku. Gorsze jest przy Operze, na Wita Stwosza, w Oliwie

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane