• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 16:30 
Opinie (80)
Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont. Tory tramwajowe na ul. Podwale Przedmiejskie zdaniem ZTM są wyeksploatowane i konieczny jest ich remont.

Torowisko tramwajowe na Podwalu PrzedmiejskimMapka musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.



Komfort poruszania się tramwajami w Gdańsku jest:

Ostatni raz torowisko na Podwalu było modernizowane przy okazji przebudowy skrzyżowań z ul. Chmielną i Łąkową. Pozostałe odcinki są wyeksploatowane, na co w ostatnich latach zwracali uwagę motorniczowie linii 8 i 9 kursujących na Stogi i Przeróbkę.

Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.

Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj



- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie. Konieczność przebudowy torowiska na Podwalu Przedmiejskim to dobra okazja, by zastosować tam zielone torowisko, jak to, które powstało przy Domu Zdrojowym w Brzeźnie.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.

Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.

1,5 mln zł na projekt



Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.

Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (80) 3 zablokowane

  • Wyeksploatowana..

    To tam jest droga, wzdłuż tychże torów w stronę warszawy..

    • 2 2

  • Remont jest potrzebny. Tylko to trawiaste torowisko jest kiepskim pomysłem. Nie bez powodu tory są już tyle lat na tłuczniu i nic się nie zmieniło.

    • 2 2

  • Za drogi się weźcie gamonie!!!! (4)

    Wstyd !!!

    • 6 3

    • Niech kierowcy zaczna najpierw placic jakies podatki

      Bo do paraliżowania miasta to pierwsi do niszczenia chodników i zieleni rowniez
      Nic tylko roszczenia macie

      • 2 3

    • (1)

      100 proc budżetu państwa wydajmy na drogi. Nic innego się nie liczy. Czy to już uzaleznienie od samochodziku, jak od cracku?

      • 1 2

      • Lepiej na Lechię, festyny

        I makulaturę wyborczą

        • 1 0

    • ta władza nie ma takich priorytetów

      • 1 0

  • Fala , mevo , festyny na to kasa zawsze była a remonty torów czekały. Taki sam kiepski stan jest w Brzeźnie na gdańskiej, przy operze do klinicznej , na pętli w oliwie nie wspominając jak wyglądaja przejazdy przez tory , np środkowy pas przy bramie oliwskiej w stronę 3 maja

    • 80 6

  • Odnoszę wrażenie że prawdziwy powód leży całkowicie gdzie indziej a to co napisano to tylko pretekst dla pospólstwa. Tory trzeba wyremontować dla poprawy komfortu mieszkania w remontowanych koszarach i osiedla które tam powstaje, przecież nie po to płacą biedni ludzie po kilkanaście tys. za metr by słuchać hałasu przejeżdżających tramwajów. Do tego kolejny powód wibracje które powodują pękanie budynku koszarowego, jeszcze kilka mcy temu stojąc w korku przy tym budynku można było zauważyć szpary w ścianie na pół cegły, teraz to zakleją ale potem dalej budynek będzie wciąż pracował.

    • 10 0

  • 15 baniek na lpg Chabior się znalazło

    na tory nie ma

    • 6 1

  • Kiepski stan torowisk. Jakie utrzymanie taki stan.

    • 1 1

  • I znowu okazaj wyzarobic miliony dla koleisów w ustawionych przetergach pudrowania trupa tramwajowego

    • 3 0

  • Wg ekipy w majtkach ze spanexu nalezy mieszkac w miescie 15sto minutowym

    Po co wam tramwaj, zlikwidowac. Macie przejscia naziemne, wystarczy zeby poruszac sie w zakresie 15 minut od waszej budy

    • 2 1

  • Pieniędzy

    Nie ma i nie będzie

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane