- 1 Koncert Podsiadło: praktyczne informacje (43 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (467 opinii)
- 3 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (268 opinii)
- 4 17-letni złodziej paczek zatrzymany (165 opinii)
- 5 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (78 opinii)
- 6 Myśleli, że to bitwa morska, a to był bankiet. Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r., cz. 5 (5 opinii)
Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim do wymiany
Torowisko tramwajowe na Podwalu Przedmiejskim musi zostać zmodernizowane - mówią urzędnicy i przygotowują się do ogłoszenia przetargu na projekt przebudowy odcinka między ul. Okopową a Bramą Żuławską. Z przebudowy mają być wyłączone zmodernizowane odcinki w rejonie skrzyżowań ul. z Chmielną i Łąkową.
Z degradacji infrastruktury zdawali sobie sprawę także urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak przyznają przedstawiciele ZTM, remontu w pierwszej kolejności doczeka się odcinek między węzłem Unii Europejskiej a Bramą Żuławską.
Na oczach strażaków wjechał wprost pod tramwaj
- Torowisko w ul. Podwale Przedmiejskie jest wyeksploatowane i wymaga pilnego remontu. Problem dotyczy wszystkich odcinków, które nie zostały zmodernizowane w ramach odbudowy skrzyżowań przy ul. Łąkowej i Chmielnej. Mówimy zatem o remoncie kapitalnym, w ramach którego istniejąca infrastruktura zostanie w całości wymieniona na nową - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowe torowisko to szansa na poprawienie parametrów na szlaku: redukcję hałasu i drgań generowanych przez jadący tramwaj, ale też poprawę ich detekcji czy zwiększenie prędkości.
Wymianę torów można też wykorzystać do zmiany technologii i zamiast kamiennego tłucznia, zastosować ekologiczną trawiastą nawierzchnię. Zielone torowisko nie tylko ładniej wygląda, ale też spełnia kilka wartościowych funkcji: lepiej absorbuje wodę opadową, zmniejsza hałas, pochłania dwutlenek węgla, pomaga walczyć z wysokimi temperaturami w mieście.
1,5 mln zł na projekt
Na razie nie wiadomo, czy miasto przy okazji remontu zdecyduje się na takie rozwiązanie. Szczegółowy zakres prac nie jest bowiem jeszcze znany i poznamy go dopiero po ogłoszeniu przetargu.
Urzędnicy planują ogłosić postępowanie w pierwszym kwartale tego roku. Na opracowanie dokumentacji DRMG zarezerwowała 1,5 mln zł.
Kolizje i wypadki z udziałem tramwajów
Miejsca
Opinie (80) 3 zablokowane
-
2024-02-08 19:27
Torowisko
Kto jeszcze jeździ tramwajami?
- 0 0
-
2024-02-07 16:40
(10)
Zdradzę od razu, że w Gdańsku nie ma opcji na zielone torowisko, ponieważ u nas - inaczej niż w reszcie Polski i świata - nie da się tego zrobić, tak po prostu.
- 100 21
-
2024-02-08 09:43
(1)
pod trawą na "zielonym torowisku" jest wylany beton. Nie wiem co w tym ekologicznego i w jaki sposób takie"zielone torowisko" ma lepiej chłonąć wodę.
- 0 0
-
2024-02-08 17:40
No właśnie nie beton a podkłady drewniane
Tak jak 100 metrów w Brzeźnie.
- 0 0
-
2024-02-07 18:20
Zielone torowisko (2)
To najwieksza glupota jaka mozna zrobic z kilku powodow:
1. Trawa w naszym klimacie jest ladna tylko przez max. 2-3 miesiece w roku. Latem wysycha, a zima robi sie bloto..
2. Czasochlonne i drogie w utrzymaniu
3. W okolicach torow jest rdzawy pyl, ktory przykryje ta trawe i bedzie wygladac...
4. Po roku, dwoch z tej trawy zostana kepki chwastow..
W Polsce jest problem w utrzymaniu i czyszczeniu przystankow i przeszklen, ktore sa wiecznie usyfione. Nawet tego nie potrafia ogarnac, nie mowiac juz o dziurach w drogach a wy chcecie murawy na torowisku?- 28 9
-
2024-02-08 09:00
To ja chyba mieszkam w innym kraju niż Polska :D
Ja chyba mieszkam w innym kraju niż Ty droga koleżanko.
1. Mamy luty. Trawa aktualnie jest nadal ładna i zielona. Błoto jest tylko tam gdzie kierowcy rozjeżdżą trawnik.
2. Czasochłonne nie jest, a z pewnością nie jakoś strasznie drogie w utrzymaniu. Te z tłucznia też trzeba utrzymywać.
3. Nie ma czegoś takiego jak rdzawy pył w okolicach używanych szyn, więc nic Ci nie będzie niczego przypominać.
4. Nieprawda. W wielu polskich miastach takie torowiska funkcjonują już od wielu lat i nadal wyglądają pięknie.- 1 0
-
2024-02-08 02:14
Dokładnie! Tylko ciąg tramwajowo- autobusowy!
- 4 0
-
2024-02-07 16:47
(1)
Dzielnica Brzeźno to dzielnica Gdańska ,więc się da .
- 18 4
-
2024-02-08 06:19
Super, całe 100 metrów
Do 2030 mają dołożyć kolejne 30 metrów.
- 7 1
-
2024-02-07 17:27
Ale takie kosztuje 3 razy drożej xD
- 8 3
-
2024-02-07 17:22
wiemy ale ida wybory
- 14 5
-
2024-02-07 17:00
Komunikacja dziala jak dxiala , ale za to mamy Fale.
Nikomu niepotrzebny system za 200 mln.
- 32 9
-
2024-02-08 12:25
Zima statkiem na Hel nie poplyniesz a tramwajem tak rozkosznie buja, jakby bylo 10 w skali Boforta.
- 1 0
-
2024-02-08 08:52
(1)
Remont tego torowiska warto by skoordynować z remontem Mostu Siennickiego,bo zamykanie linii na dwa lata z powodu remontu torów,a następnie po pół roku na kolejne pięć na czas remontu,a w praktyce budowy nowego,mostu to bezsensowne.Lepiej zrobić jedno zamknięcie trasy na te 5 lat,a nie w sumie na 7 ,jak będzie przy rozdzieleniu obu remontów.
- 22 0
-
2024-02-08 11:49
Do wymiany jest także władza w Gdańsku...
...oraz nawierzchnia na ulicach:
Chrzanowskiego
Polanki
Wojska Polskiego
....wymieniajcie kolejne, bo na niektórych idzie urwać koło albo i gorzej...najlepszy są drogowi dentyści. Maskara- 2 0
-
2024-02-07 16:39
(5)
90% torów i dróg do wymiany.Niestety trójmiasto to jedna wielka katastrofa pod tym kątem.Ale oby nowi włodarze zaczęli to ogarniać.
- 24 16
-
2024-02-08 09:23
To i na tramwajach i infrastrukturze też się znasz?
- 0 0
-
2024-02-07 17:55
Takie i gorsze drogi spotkasz na całym świecie, od Chicago po Krym.
I może byś to wiedział, gdybyś w końcu wyszedł z maminej piwnicy i zobaczył świat na żywo.
- 1 3
-
2024-02-07 16:50
Ty też do wymiany w 100%
- 9 6
-
2024-02-07 16:47
Wyprowadź się
Gdzieś na wschód.
- 8 8
-
2024-02-07 16:42
Taka sama katastrofa jak twoje komentarze.
- 10 12
-
2024-02-08 09:00
A co z budową skrzyżowania z Żabim Krukiem, zapowiadanym lata temu?
Zrobili Chmielną i Łąkową i spoczęli na Laurach
- 1 0
-
2024-02-07 16:32
Rusza kiełbasa wyborcza (4)
Na siłę szukamy inwestycji... Nowa Świętokrzyska czeka, przecież dostaliśmy dofinansowanie, czemu nie korzystamy z niego?
- 21 13
-
2024-02-08 08:39
Zamiast Świętokrzyskiej bedzie Fala. Powinno wystarczyć.
- 0 0
-
2024-02-07 17:53
Czekamy na sołtysa Kolbud.
- 0 1
-
2024-02-07 16:42
Jeste eksperte
- 1 2
-
2024-02-07 16:42
Jest projektowana. Do wakacji jeszcze poczekamy na projekt. Potem 173 miesiące na budowę.
- 7 1
-
2024-02-07 17:35
(5)
Żadne zielone torowiska tylko zrobić płytę do poruszania się autobusów wzorem Moreny. To pozwoli zlikwidować buspasy na rzecz szpaleru drzew i dróg rowerowych zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!
- 107 31
-
2024-02-08 08:33
"zamiast pasów w jezdni, które przy takim natężenie ruchu aut nie mają racji bytu!!" - oj coś problemy z logicznym mysleniem widzę u usobnika? Jak tam na Srebrzysku? Cieplutko i miło?
- 3 0
-
2024-02-08 08:17
Ty chcesz sadzić drzewa na jezdni???(
- 2 0
-
2024-02-07 18:57
Racje bytu nie maja twoje wypociny (1)
Tylko pasy rowerowe w jezdni.
Esy floresy na chodniku to dno.- 11 14
-
2024-02-07 23:38
I koniecznie spandexowe wdzianko
- 7 3
-
2024-02-07 18:20
W domu wszyscy zdrowi?
No i ta ścieżkę róbcie taką na 10m szerokości, bo będę woził gabaryty swoim rowerem cargo haha- 18 17
-
2024-02-08 08:20
Pomysł z zielonym torowiskiem jest dobry!!Tylko trzeba chcieć!!
- 0 0
-
2024-02-08 06:48
oni ciągle projekty zamawiają
a z wykonania nici
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.